Розділ: Біорізноманіття
Тема: Генеративні органи покритонасінних рослин
Кількість завдань: 43
ТЕМА: Генеративні органи покритонасінних рослин (квітка, насінина, плід)
В основі завдання наведений рисунок квітки – генеративного органу, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин – процеси запилення та запліднення.
Для виконання цього завдання необхідно знати особливості будови квіток. Квітка становить собою видозмінений пагін. Вона складається з квітконіжки, квітколожа, оцвітини, тичинок і маточок.
На рисунку буквою Х позначено маточку. Маточка утворена одним чи кількома зрослими листочками – плодолистками. Маточок у різних видів рослин буває від однієї до кількох десятків. Маточка складається з нижньої розширеної частини – зав'язі, середньої видовженої – стовпчика та верхньої – приймочки. Усередині зав'язі містяться один або кілька насінних зачатків.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Будова кореня
Для виконання завдання необхідні знання будови насінини.
Насінина складається із зародка рослини та ендосперму. Вона вкрита насінною шкіркою, що утворилась із покривів насінного зачатка. Головна частина насінини — це зародок рослини. Зародок складається з тих самих органів, що й доросла рослина: зародкових стебла, бруньки та листків. За сприятливих умов зародок, використовуючи кисень повітря, енергію поживних речовин і тепло, починає рости й розвиватися. Спочатку при проростанні з’являється зародковий корінь, який росте, розвивається і стає головним коренем рослини.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Поняття про каріотип. Запліднення у квіткових рослин
Для виконання завдання необхідно знати особливості запліднення у квіткових рослин.
Перед заплідненням пилкове зерно має потрапити на приймочку маточки. Після цього пилкове зерно проростає пилковою трубкою. По ній дві чоловічі статеві клітини – два спермії – з пилкового зерна потрапляють до зародкового мішка. Після цього відбувається запліднення.
Один із сперміїв (n) зливається з яйцеклітиною (n), а другий – із центральною клітиною (2n) зародкового мішка. Оскільки кожен спермій зливається з окремою клітиною зародкового мішка, цей процес у квіткових рослин дістав назву подвійне запліднення. Унаслідок злиття одного спермія з яйцеклітиною утворюється зигота (2n). Згодом з неї розвивається зародок. А з центральної клітини зародкового мішка, з якою зливається другий спермій, розвивається запасна тканина насінини із запасом поживних речовин – ендосперм (3n).
Ураховуючи подані в умові завдання відомості про диплоїдний набір хромосом у клітинах жита, що дорівнює 14, можна порахувати кількість хромосом, що знаходиться в триплоїдному ендоспермі цієї рослини. Вона буде дорівнювати: 2n (14) + n (7) = 3n (21).
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Способи поширення плодів та насіння
Для виконання завдання необхідно визначити спосіб розповсюдження насіння за будовою плоду, у якому воно міститься.
Функцією плодів є розповсюдження насіння, що забезпечує розселення рослин.
Насіння може поширюватися за допомогою вітру, води, тварин тощо.
Є рослини, здатні поширювати насіння самостійно. Огірок-пирскач після дозрівання плоду із силою викидає його м’якуш із насінням.
Оплодень соковитих плодів часто яскраво забарвлений, що приваблює тварин, зокрема птахів. У кишечнику тварин оплодень перетравлюється, а неушкоджена насінина виходить назовні разом із послідом, не втрачаючи здатності до проростання.
Сім'янка розповсюджується за допомогою вітру, маючи пристосування у вигляді легкої парасольки.
Плоди, які мають гачечки, колючки, можуть зачепитися за хутро тварин, і в такий спосіб розповсюджуватися.
Правильна відповідь – 1А, 2Г, 3Д, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Генеративні органи покритонасінних рослин (квітка, плід).
Для розв’язання завдання спочатку необхідно розпізнати зображений на рисунку об’єкт.
На рисунку зображено квітку, складник якої позначено буквою Х. Квітка – генеративний орган покритонасінних рослин, головними частинами якої є маточка й тичинки. Ці складники забезпечують статеве розмноження.
На рисунку буквою Х позначено тичинку, у пиляку якої розвиваються чоловічі статеві клітини.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Екологічні чинники. Ріст організму.
В основі завдання наведено графік залежності приросту (мм на добу) проростків одного із сортів жоржини від віку (доба).
У завданні наведено твердження, які інтерпретують графік. У результаті аналізування графіку необхідно визначити правильність наведених тверджень.
Аналізування графіку дає підстави стверджувати, що швидкість росту проростків жоржини є нерівномірною, а найбільшу інтенсивність росту спостерігають між 50 та 70 добою життя рослини.
Окрім того, довжина проростків постійно збільшується протягом терміну, відображеного на графіку.
Тобто всі наведені твердження є правильними.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Покритонасінні. Класифікація покритонасінних рослин
У завданні наведено два твердження учнів, які потрібно проаналізувати і визначити їх правильність. Надалі знайти відповідь, у якій вказані всі правильні твердження.
Для виконання завдання необхідно знати особливості покритонасінних рослин. Правильним є твердження, що покритонасінні є верхівкою еволюційного дерева рослинного царства. Один з найважливіших напрямів розвитку рослинного царства – пристосування до змін умов навколишнього середовища. Квіткові рослини є яскравим прикладом цієї лінії і домінують на земній поверхні в сучасну епоху. Від полюсів до екватора немає такої ділянки, де можливе рослинне життя, але не знайдено покритонасінних.
Правильним є також твердження, що насіння цих рослин укрито оплоднем, тому їх називають покритонасінними. Так формується репродуктивний орган квіткових рослин – плід..
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Покритонасінні. Особливості будови та життєдіяльності. Класифікація покритонасінних рослин
У завданні наведені два твердження учнів, які потрібно проаналізувати й визначити їх правильність. Надалі знайти відповідь, у якій вказані всі правильні твердження.
Для виконання завдання необхідно знати особливості покритонасінних рослин.
Правильним є твердження, що покритонасінні є прогресивною групою сучасної флори. Покритонасінні опанували водне й наземне середовище існування, пристосовані до різноманітних умов суходолу, мають велику різноманітність вегетативних органів тощо. Правильним є також твердження, що запліднення покритонасінних рослин не залежить від наявності води. Потрапляння сперміїв до насінного зачатка, де міститься яйцеклітина, у насінних рослин забезпечується проростанням пилкової трубки. Така особливість організації покритонасінних рослин є одним із пристосувань до опанування наземного середовища.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Насінина та плід: будова і функції. Утворення насінини та плоду. Типи плодів (біб, кістянка, коробочка, стручок, стручечок, сім’янка, зернівка, ягода, яблуко, горіх). Супліддя, їх біологічне значення.
Для виконання завдання необхідно визначити спосіб розповсюдження насіння за будовою плоду, у якому воно міститься.
Функцією плодів є розповсюдження насіння, що забезпечує розселення рослин. Насіння може поширюватися за допомогою вітру, води, тварин тощо. Є рослини, здатні поширювати насіння самостійно. Огірок-пирскач після дозрівання плоду із силою викидає його м’якуш із насінням. Оплодень соковитих плодів часто яскраво забарвлений, що приваблює тварин, зокрема птахів. У кишечнику тварин оплодень перетравлюється, а неушкоджена насінина виходить назовні разом із послідом, не втрачаючи здатності до проростання. Сім'янка розповсюджується за допомогою вітру, маючи пристосування у вигляді легкої парасольки. Плоди, які мають гачечки, колючки, можуть зачепитися за хутро тварин і в такий спосіб розповсюджуватися.
Правильна відповідь: 1–А, 2–Г, 3–Д, 4-В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Запилення та його способи
Для виконання завдання необхідно визначити спосіб запилення за будовою квітки або суцвіття, у якому воно міститься.
Запилення – це перенесення пилку з пиляка тичинки на маточку квітки. Завдяки запиленню пилок переноситься до частин квітки, де розміщені насінні зачатки з яйцеклітинами.
Розрізняють два типи запилення – самозапилення та перехресне запилення. Під час самозапилення пилкові зерна з пиляка тичинки потрапляють на приймочку маточки тієї самої квітки. Перехресне запилення відбувається тоді, коли пилок з тичинки однієї квітки потрапляє на приймочку маточки іншої квітки. Під час перехресного запилення пилок може переноситися різними способами. Більшість перехреснозапильних видів квіткових рослин (понад 80 %) запилюють комахи. У комахозапильних рослин спостерігають певні пристосування для приваблювання комах. Їхні квітки зазвичай великі, якщо ж вони дрібні, то зібрані в суцвіття. Вони мають яскраво забарвлену оцвітину. Завдяки запаху, який виробляє квітка, комаха-запилювач знаходить потрібну їй рослину на великій відстані. Саме суцвіття конюшини підпадає під цей опис.
На другому рисунку зображена птахозапильна рослина. Пристосування квіток: яскраве забарвлення квіток, збагачення нектаром, але слабо виражений або відсутній запах.
Квітки вітрозапильних рослин зазвичай не мають яскраво забарвленої оцвітини, немає в них і запаху. У таких рослин квітки дрібні, з невеликою оцвітиною або голі, завжди зібрані в суцвіття. До вітрозапильних належить така рослина, як береза, суцвіття якої зображено на третьому рисунку.
Для більшості водних рослин притаманне запилення водою.
Правильна відповідь – 1Б 2А 3Г 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Класи: Однодольні, Дводольні.
Завдання скеровано на перевірку знань про класифікацію рослин.
Відділ Покритонасінні поділяють на два класи: Дводольні й Однодольні.
В основу класифікації покладено особливості будови квітки, суцвіть і плодів, кількість сім’ядолей у насінині, тип кореневої системи, особливості будови листків і стебла тощо.
Однодольні рослини мають мичкувату кореневу систему й паралельне жилкування листків.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи суцвіть (китиця, початок, головка, кошик, щиток, зонтик, простий колос, складний колос, волоть, складний щиток, складний зонтик).
Завдання скеровано на перевірку вміння розрізняти типи суцвіть і виявляти рослини, на яких вони формуються.
Суцвіття кошик (А) формується на ромашці, колос (В) – на подорожнику, складний зонтик (Г) – на моркві, початок (Д) – на кукурудзі.
Правильна відповідь – 1Г 2А 3Д 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи плодів. Загальна характеристика родин покритонасінних рослин. Значення рослин у житті людини.
Для виконання завдання необхідно розрізняти типи плодів і виявляти рослини, на яких вони формуються.
Запропоновані в завданні рослини описуються при вивченні типів плодів, різноманітності покритонасінних рослин, а саме характеристик їхніх родин, господарського значення рослин.
Плід яблуко формується на груші, гарбузина – на дині. Деякі рослини родини Розові утворюють плід багатокістянку. У завданні запропонована ожина, яка й утворює багатокістянку. У картоплі – рослини родини Пасльонові – плід ягода. Зайвою рослиною є персик, який має плід кістянку.
Правильна відповідь – 1В 2Г 3А 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Насінина й плід: будова й функції. Утворення насінини й плоду. Типи плодів (біб, кістянка, коробочка, стручок, стручечок, сім’янка, зернівка, ягода, яблуко, горіх).
Завдання скеровано на перевірку знання про способи розповсюдження насіння і вміння визначити їх за будовою плоду.
Функцією плодів є розповсюдження насіння для розселення рослин. Насіння може поширюватися за допомогою вітру, води, тварин тощо.
Є рослини, здатні поширювати насіння самостійно. Огірок-пирскач після дозрівання плоду із силою викидає його м’якуш із насінням.
Оплодень соковитих плодів (багатокістянка малини) часто яскраво забарвлений, що приваблює тварин, зокрема птахів. У кишечнику тварин оплодень перетравлюється, а неушкоджена насінина виходить назовні разом із послідом, не втрачаючи здатності до проростання.
Крилатка – сухий нерозкривний однонасінний плід рослин, у якого оплодень розростається в шкірястий або перетинчастий плоский придаток, і це сприяє перенесенню плодів вітром.
Плоди, які мають гачечки, можуть зачепитися за хутро тварин, і в такий спосіб розповсюджуватися.
Правильна відповідь – 1Б 2Г 3А 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи плодів (біб, кістянка, коробочка, стручок, стручечок, сім’янка, зернівка, ягода, яблуко, горіх, листянка)
Завдання перевіряє знання будови плодів івміння розпізнавати їх на рисунках.
Плід – орган покритонасінних рослин, що утворюється після запліднення. Він складається з насіння, оточеного оболонкою – оплоднем та слугує для його захисту і розповсюдження.
Необхідно увідповіднити зображення плоду його назві. Літерою Б позначено плід, який має назву біб, літерою В – ягоду, літерою Г – стручок, літерою Д – яблуко.
Зайвим об’єктом є плід кістянка, який на рисунку позначено літерою А.
Правильна відповідь: 1Д 2Б 3Г 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи плодів (біб, кістянка, коробочка, стручок, стручечок, сім’янка, зернівка, ягода, яблуко, горіх, листянка).
Завдання скеровано на перевірку знання про будову плодів і вміння розпізнавати їх на рисунках.
Плід – орган квіткових рослин, що утворюється після запліднення, складається з насіння, оточеного оболонкою – оплоднем; слугує для захисту й розповсюдження насіння.
Буквою А позначено кістянку – однонасінний плід із соковитим оплоднем, утворений одним плодолистком.
Біб – сухий одногніздий плід, що утворюється з одного плодолистка й під час дозрівання розтріскується на дві стулки, – позначено буквою Б.
Буквою Г позначено яблуко – соковитий багатонасінний нерозкривний плід.
Коробочку – сухий розкривний плід, утворений двома й більше плодолистками – позначено буквою Д.
Правильна відповідь – 1А 2Д 3Г 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Покритонасінні. Особливості будови та процеси життєдіяльності
В умові завдання описаний певний відділ рослин. Необхідно визначити до якого відділу належать рослини.
В описі наведені такі особливості: «У процесі статевого розмноження відбувається подвійне запліднення. Поміж представників трапляються трави, кущі та дерева…».
Такі ознаки притаманні рослинам відділу Покритонасінні.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Покритонасінні. Особливості будови та життєдіяльності. Класифікація покритонасінних рослин
У завданні наведені два твердження учнів, які потрібно проаналізувати і визначити їх правильність. Надалі знайти відповідь, в якій вказані всі правильні твердження.
Для виконання завдання необхідно знати особливості покритонасінних рослин.
Правильним є твердження, що покритонасінні є прогресивною групою сучасної флори.
Покритонасінні опанували водне й наземне середовище існування, пристосовані до різноманітних умов суходолу, мають велику різноманітність вегетативних органів тощо.
Правильним є також твердження, що запліднення покритонасінних рослин не залежить від наявності води. Потрапляння сперміїв до насінного зачатка, де міститься яйцеклітина, у насінних рослин забезпечується проростанням пилкової трубки. Така особливість організації покритонасінних рослин є одним із пристосувань до опанування наземного середовища.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи суцвіть (китиця, початок, головка, кошик, щиток, зонтик, простий колос, складний колос, волоть, складний щиток, складний зонтик)
Для виконання завдання необхідно розрізняти типи суцвіть і виявляти рослини, на яких вони формуються.
Запропоновані в завданні рослини описуються при вивченні типів суцвіть.
Суцвіття кошик, позначене на рисунку буквою А, формується на ромашці. Суцвіття колос, позначене на рисунку буквою В, формується на подорожнику. Суцвіття складний зонтик, позначене на рисунку буквою Г, формується на моркві. Суцвіття початок, позначене на рисунку буквою Д, формується на кукурудзі.
Зайвим суцвіттям є китиця, що на рисунку позначене буквою Б, тому що назва рослини, якій воно притаманне, у переліку відсутня.
Правильна відповідь – 1Г, 2А, 3Д, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи плодів. Загальна характеристика родин покритонасінних рослин. Значення рослин в житті людини
Для виконання завдання необхідно розрізняти типи плодів та виявляти рослини, на яких вони формуються.
Запропоновані в завданні рослини описуються при вивченні типів плодів, різноманітності покритонасінних рослин, а саме характеристик їх родин, господарського значення рослин. Плід кістянку має рослина родини Розові – персик.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи плодів. Загальна характеристика родин покритонасінних рослин. Значення рослин у житті людини
Для виконання завдання необхідно розрізняти типи плодів та виявляти рослини, на яких вони формуються.
Запропоновані в завданні рослини описуються при вивченні типів плодів, різноманітності покритонасінних рослин, а саме характеристик їх родин, господарського значення рослин.
Плід яблуко формується на груші, біб – на горосі. Плід кістянку має рослина родини Розові – персик. У томатів – рослини родини Пасльонові – плід ягода.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи плодів (біб, кістянка, коробочка, стручок, стручечок, сім’янка, зернівка, ягода, яблуко, горіх, листянка)
Завдання перевіряє знання будови плодів та вміння розпізнавати їх на рисунках.
Плід – орган квіткових рослин, що утворюється після запліднення, складається з насіння, оточеного оболонкою – оплоднем; слугує для захисту і розповсюдження насіння.
Необхідно увідповіднити зображення плодів їх назві. Літерою Б позначено плід, який має назву біб, літерою В – ягоду, літерою Г – стручок, літерою Д – яблуко. Зайвим об’єктом є плід кістянка, який на рисунку позначено літерою А.
Правильна відповідь – 1Д 2Б 3Г 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Суцвіття. Типи суцвіть (прості - китиця, початок, головка, кошик, щиток, зонтик, простий колос; складні - складний колос, волоть, складний щиток, складний зонтик)
Для виконання завдання необхідно розрізняти типи суцвіть і виявляти рослини, на яких вони формуються.
Запропоновані в завданні рослини описуються при вивченні типів суцвіть.
Суцвіття кошик, позначене на рисунку буквою А, формується на ромашці.
Суцвіття колос, позначене на рисунку буквою В, формується на подорожнику.
Суцвіття складний зонтик, позначене на рисунку буквою Г, формується на моркві.
Суцвіття початок, позначене на рисунку буквою Д, формується на кукурудзі.
Зайвим суцвіттям є китиця, що на рисунку позначене буквою Б, тому що назва рослини, якій воно притаманне, у переліку відсутня.
Правильна відповідь – 1Г, 2А, 3Д, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Генеративні органи покритонасінних рослин.
Завдання скеровано на перевірку знання функції наведених в умові складників покритонасінної рослини.
Корінь і пагін – вегетативні органи, листок забезпечує фотосинтез.
У квітці формуються статеві клітини й відбувається запилення і запліднення.
Із насінного зачатку внаслідок запліднення утворюється насіння, за допомогою якого розмножується рослина.
Отже, квітка – генеративний орган, який забезпечує статеве розмноження.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Генеративні органи покритонасінних рослин. Типи плодів (біб, кістянка, коробочка, стручок, стручечок, сім’янка, зернівка, ягода, яблуко, горіх, листянка)
Завдання перевіряє знання будови різних типів плодів і вміння розпізнавати їх на рисунках.
Плід – орган покритонасінних рослин, що утворюється після запліднення. Він складається з насіння й оплодня, що слугує для його захисту і розповсюдження.
Необхідно увідповіднити тип плода з його зображенням.
Зображення плоду яблуко позначено на рисунку буквою Д, плоду біб позначено буквою Б, плоду стручок – буквою Г, а плоду ягода – буквою В.
Зайвим є зображення плоду кістянка, якого немає в переліку.
Правильна відповідь – 1–Д, 2–Б, 3–Г, 4–В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Рослини. Генеративні органи покритонасінних рослин. Будова комахозапильних і вітрозапильних квіток
Завдання скеровано на перевірку вміння розрізняти будову вітрозапильних і комахозапильних квіток.
Майже всі комахозапильні квітки виробляють нектар – рідину, що містить поживні речовини (вуглеводи) й утворюється в нектарниках. Це особливі залозисті утвори, розташовані переважно в глибині квітки. Під час добування нектару комахи виносять або приносять до квітки на своєму тілі пилок. У такий спосіб вони забезпечують запилення.
Отже, нектарники є пристосуванням комахозапильних рослин для приваблювання комах-запилювачів.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Рослини. Генеративні органи покритонасінних рослин. Будова квітки.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати компоненти органів покритонасінних рослин.
В основі завдання наведено схематичне зображення маточки, один зі складників якої позначено буквою Х. Він розташований усередині зав’язі й містить яйцеклітину.
Отже, буквою Х на рисунку позначено зародковий мішок.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Рослини. Вегетативні органи. Видозміни кореня. Генеративні органи покритонасінних рослин. Типи плодів.
Завдання скеровано на перевірку вміння ідентифікувати властиві різним рослинам типи плодів і видозміни вегетативних органів.
В уривку з повісті класика української літератури цифрами позначено назви рослин. Необхідно встановити відповідність між рослиною і типом плода або видозміною вегетативного органа, які людина використовує в їжу.
Цифрою 1 в уривку позначено зображення соняшника. Людина використовує в їжу його плід сім’янку.
У кукурудзи, зображення якої позначено цифрою 2, людина використовує в їжу плід зернівку.
Цифрою 3 позначено зображення груші, у якої людина вживає в їжу соковитий плід яблуко.
У буряків, зображення яких позначено цифрою 4, людина в їжу використовує видозміну кореня – коренеплід.
Правильна відповідь: 1–В, 2–Г, 3–Д, 4–А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Рослини. Генеративні органи покритонасінних рослин. Будова комахозапильних і вітрозапильних квіток
В основі завдання наведено два твердження щодо характеристики вітрозапильних рослин, аналізування яких дозволить виявити, чи є з-поміж них правильні.
Для виконання завдання необхідно розрізняти будову вітрозапильних і комахозапильних квіток.
Для приваблення комах квітки комахозапильних рослин зазвичай мають яскраве забарвлення, що не має значення у разі запилення квіток вітром. Отже, твердження І не відповідає характеристиці вітрозапильних рослин.
Для перенесення вітром визначальним є легкість пилку, що досягається за рахунок його дрібних розмірів і невеликої кількості води. Отже, твердження ІІ щодо характеристики вітрозапильних рослин є правильним.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Рослини. Генеративні органи покритонасінних рослин. Будова насінини.
В основі завдання наведено схематичне зображення насінини, складники якої позначено цифрами. Поживні речовини для розвитку зародку містяться в ендоспермі, який на рисунку позначено цифрою 2.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Рослини. Вегетативні органи. Видозміни кореня. Генеративні органи покритонасінних рослин. Типи плодів.
Пасту томатну виготовляють із ягід томатів.
Для виготовлення варення використовують плоди вишні – кістянки.
Борошно отримують із сухих плодів злакових культур, зокрема жита, – зернівок.
Сім’янка – сухий плід соняшника, з якого виготовляють олію.
Правильна відповідь – 1 Д, 2 Г, 3 В, 4 Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Генеративні органи покритонасінних рослин.
На рисунку зображено соковитий однонасінний плід, який має шкірястий зовнішній, м’ясистий середній і твердий внутрішній шар оплодня.
Такі особливості оплодня характерні для типу плода, назва якого – кістянка.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Генеративні органи покритонасінних рослин.
Для розв’язання завдання необхідне розуміння процесів, які відбуваються під час подвійного запліднення в покритонасінних рослин.
Особливістю цього процесу є утворення запасу поживних речовин, зокрема ендосперму, унаслідок злиття одного з двох спермієв, які по пилковій трубці спускаються до зародкового мішка, із центральною клітиною.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Генеративні органи покритонасінних рослин.
В основі завдання запропоновано розпізнати плід рослини, яку зображено на марці.
На марці зображено помідор, у якого формується плід ягода.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Генеративні органи покритонасінних рослин.
В основі завдання наведено схематичне зображення маточки квітки, один зі складників якої позначено буквою Х. Цей складник розташований всередині зав’язі й містить яйцеклітину. Отже, буквою Х на рисунку позначено зародковий мішок.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на