Розділ: Біорізноманіття
Тема: Різноманітність і розмноження мохів, папоротей, хвощів, плаунів
Кількість завдань: 45
ТЕМА: Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія)
В основі завдання наведений рисунок заростка щитника чоловічого.
Для виконання цього завдання необхідно знати особливості будови та життєвого циклу папоротеподібних.
У папоротеподібних у життєвому циклі чергуються статеве та нестатеве покоління. Переважають особини нестатевого покоління (спорофіта). Те, що ми звикли називати папороттю, і є особина, яка розмножується нестатево. Ця рослина має підземний пагін – кореневище. Від нього відходять додаткові корені. На нижній поверхні листка можна побачити невеличкі коричневі горбки. Це групи спорангіїв, укриті спільним покривальцем. Коли спори дозрівають, покривальця руйнуються і спори висипаються. За сприятливих умов зі спори розвивається особина статевого покоління (гаметофіт), яку називають заростком. Заросток має вигляд невеличкої серцеподібної пластинки діаметром 1–1,5 см. Від його нижньої частини відходять ризоїди. Ризоїди – виріст нижньої частини талому гаметофіту, що являють собою нитковидні утворення, які служать для прикріплення. Ризоїди виконують функції кореня: закріплення рослини на субстраті та всмоктування з нього розчинів поживних речовин. Але, на відміну від коренів, ризоїди не мають тканин.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна характеристика відділів: Плауноподібні
Для виконання завдання необхідно знати будову та особливості життєдіяльності вищих спорових рослин.
Вищі спорові рослини – група наземних рослин, які розмножуються та поширюються за допомогою спор. До них належать Мохоподібні, Плауноподібні, Хвощеподібні, Папоротеподібні. Спори плаунів мають до 50% олії, тому при їхньому згорянні виникає тріск унаслідок гучного лускання оболонок спор, коли олія закипає. Саме тому спори плаунів використовують у піротехніці.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна характеристика відділу Хвощеподібні
В основі завдання наведений рисунок на якому представлено різні об’єкти життєвого циклу хвощеподібних.
Для виконання завдання необхідні знання особливостей життєвого циклу хвощеподібних.
Хвощ утворює два види вертикальних пагонів, які відходять від кореневища. Навесні з'являються нерозгалужені пагони бурого кольору, що на рисунку відповідає об’єкту під буквою А, які несуть розетки дрібних листків. І пагони, і листки позбавлені хлорофілу. На верхівках цих пагонів утворюються спороносні колоски, на яких розташовані спорангії, що на рисунку відповідає об’єкту під буквою В. У спорангіях утворюються спори – буква Б. Після розсівання спор весняні пагони відмирають, а їм на зміну розвиваються зелені – літні. Із спор розвиваються особини статевого покоління – заростки. Вони мають вигляд дрібних пластинок, які ростуть на поверхні добре зволожених ґрунтів – буква Г.
Правильна послідовність об’єктів життєвого циклу хвощеподібних, починаючи від весняного пагона – спорангій – спора – заросток.
Правильна відповідь – АВБГ.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Відділ Мохоподібні
Для виконання завдання необхідно знати будову та особливості життєдіяльності вищих спорових рослин.
Вищі спорові рослини – група наземних рослин, які розмножуються та поширюються за допомогою спор. До них належать Мохоподібні, Плауноподібні, Хвощеподібні, Папоротеподібні. У їхньому життєвому циклі обов'язково чергуються два покоління – статеве (гаметофіт) й нестатеве (спорофіт). Особини цих поколінь значно відрізняються одна від одної.
Зозулин льон – представник відділу Мохоподібних. На верхівках деяких рослин зозулиного льону можна помітити на довгих ніжках коробочки, вкриті кришечкою. Це особини нестатевого покоління, які розвиваються із заплідненої яйцеклітини. Коробочка – це спорангій. Коли спори в коробочці дозрівають, кришечка відпадає і спори розсіюються.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Рослини. Загальна характеристика плауноподібних.
Для розв’язання завдання необхідно знати будову та особливості життєдіяльності спорових – групи наземних рослин, які розмножуються та поширюються за допомогою спор.
До спорових належать мохи, плауни, хвощі, папороті. Спори плаунів (зокрема, плауна булавоподібний) містять антисептичні хімічні речовини, які сприяють знезараженню і відновленню шкірного покриву, тому їх використовують для виготовлення дитячої присипки.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Мохоподібні (політрих, маршанція, сфагнум)
Для виконання завдання необхідно знати особливості життєвого циклу різних груп рослин та їх представників.
Життєві цикли рослин характеризуються чергуванням двох поколінь – гаметофіту (статевого) та спорофіту (нестатевого).
У життєвому циклі мохоподібних спорофіт (нестатеве покоління) розвивається із зиготи і представлений ніжкою з коробочкою, що розвивається на зеленому фотосинтезуючому гаметофіті (статевому поколінні), що є домінуючим поколінням. До мохоподібних належить зозулин льон, у життєвому циклі якого спорофіт представлений ніжкою з коробочкою.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Мохоподібні (політрих, маршанція, сфагнум). Особливості будови та процеси життєдіяльності.
Для виконання завдання необхідно знати особливості життєвого циклу різних груп рослин та їх представників.
Життєві цикли рослин характеризуються чергуванням двох поколінь – гаметофіту (статевого) та спорофіту (нестатевого). У життєвому циклі мохоподібних спорофіт (нестатеве покоління) розвивається із зиготи і представлений ніжкою з коробочкою, що розвивається на зеленому фотосинтезуючому гаметофіті (статевому поколінні), що є домінуючим поколінням. У інших вищих спорових та насінних рослин у життєвому циклі домінує спорофіт. Гаметофіт у них може бути редукованим до невеликого заростку, як-от у папоротеподібних, плауноподібних, хвощеподібних. У голонасінних та покритонасінних гаметофіти є мікроскопічними структурами, які існують нетривалий час за рахунок спорофіту.
Хвощ польовий є представником хвощеподібних, а мак олійний та бавовник шорсткий – покритонасінних.
До мохоподібних належить сфагнум дібровний, у життєвому циклі якого спорофіт розвивається на гаметофіті.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія).
Завдання скеровано на перевірку знань про папоротеподібні.
Із залишків вимерлих папоротеподібних утворилися поклади кам’яного вугілля. Це відбувалося протягом лише одного періоду історії нашої планети – кам’яновугільного.
Після відмирання стовбури дерев’янистих папоротей та інших вищих спорових рослин (хвощів і плаунів) потрапляли у воду. Там їх поступово заносило піском і мулом. За умов нестачі кисню поступово сформувалися потужні поклади кам’яного вугілля.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Плауноподібні. Особливості будови та процеси життєдіяльності.
Для виконання завдання необхідно знати загальні риси будови представників різних груп вищих спорових рослин.
Маршанція мінлива є представником мохоподібних, у яких відсутні корені.
Сальвінія плаваюча та щитник чоловічий є представниками папоротеподібних, у яких великі фотосинтезуючі поверхні та відсутні пагони зі спороносними колосками.
Представлена характеристика відповідає особливостям будови плауна булавоподібного, який є представником плауноподібних.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА:Мохоподібні. Особливості будови та процеси життєдіяльності.
Для виконання завдання необхідно знати особливості життєвого циклу різних груп вищих спорових рослин.
Статеве покоління переважає в життєвому циклі мохоподібних.
Плаун булавовидний є представником плауноподібних, хвощ польовий є представником хвощеподібних, а щитник чоловічий – папоротеподібних. До мохоподібних належить сфагнум дібровний, у життєвому циклі якого переважає гаметофіт – статеве покоління.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Хвощеподібні. Особливості будови та процеси життєдіяльності
Для виконання завдання необхідно знати особливості будови та процесів життєдіяльності представників різних груп вищих спорових рослин.
Зозулин льон є представником мохоподібних.
Щитник чоловічий є представниками папоротеподібних.
Плаун булавоподібний є представником плауноподібних.
Представлена здатність у стеблі накопичувати сполуки Силіцію відповідає особливостям будови хвоща польового, який є представником хвощеподібних.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Папоротеподібні (щитник чоловічій, страусове перо звичайне, сальвінія).
Завдання скеровано на перевірку знань про роль викопних представників папоротеподібних в утворенні корисних копалин.
Аналізування фрагмента опису дає змогу дійти висновку, що в ньому йдеться про кам’яне вугілля – займисту корисну копалину чорного кольору з високою теплотворною здатністю.
Вугілля – тверда осадова порода, утворена вуглефікуванням рослинних залишків минулих геологічних епох. Саме з викопних представників папоротеподібних рослин згодом утворено поклади вугілля.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Голонасінні. Особливості будови й процеси життєдіяльності.
Завдання скеровано на перевірку знань про загальні риси будови голонасінних рослин і їхнє застосування.
Модрина належить до родини Соснові. Її легко відрізнити від інших хвойних, бо хвоя цієї рослини розташована на вкорочених пагонах по 20–25 хвоїнок у пучку й щорічно опадає.
Деревина модрини червонувата, багата смолами, міцна, не гниє навіть у воді. Її використовували для будівництва кораблів і облаштування фортець.
Будинки італійського міста Венеції вже сотні років стоять у воді на палях зі стійкої до гниття деревини модрини.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Хвощеподібні. Особливості будови та процеси життєдіяльності
В основі завдання наведений опис рослин певного відділу.
У відповідях зазначені відділи вищих спорових рослин – групи наземних рослин, які розмножуються та поширюються за допомогою спор. Серед наведених відділів лише представники Хвощеподібних мають усі ознаки, які перелічені в описі.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин. Мохоподібні (політрих, маршанція, сфагнум)
В умові завдання наведено опис групи рослин. Необхідно визначити, яку групу рослин описано та продовжити опис за наведеними ознаками.
Наведено такі особливості рослин: гаметофіт має пластинчасту або листостеблову будову й прикріплюється до ґрунту за допомогою ризоїдів, спорофіт формується на верхівці гаметофіту й представлений ніжкою з коробочкою.
Такі ознаки притаманні мохоподібним рослинам, які розмножуються спорами. Необхідною умовою для їх запліднення є наявність вологи. На рисунку зображений торф, вугілля та діатоміт. Діатоміт утворили представники діатомових водоростей, вугілля – папоротеподібних, хвощеподібних та плауноподібних. Накопичення відмерлих решток мохоподібних утворили торф, який позначено цифрою 1.
Правильна відповідь: 1 2 1.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Мохоподібні. Плауноподібні. Хвощеподібні. Папоротеподібні. Особливості будови й процеси життєдіяльності.
Завдання скеровано на перевірку знання особливостей циклу розвитку вищих спорових рослин.
У реченні, наведеному в умові завдання, потрібно вказати, що є початком розвитку спорофіта, а також зазначити набір хромосом у його соматичних клітинах.
Спорофіт – нестатеве покоління, на якому утворюються органи безстатевого розмноження – спорогонії, у яких редукційним поділом утворюються гаплоїдні спори.
Зі спори розвивається гаплоїдний гаметофіт, на якому утворюються органи статевого розмноження.
Перехід від гаплоїдного стану до диплоїдного відбувається під час запліднення й утворення диплоїдної зиготи, із якої розвивається спорофіт.
Правильним варіантом відповіді буде речення: «Нестатеве покоління, або спорофіт, вищих спорових рослин утворюється із зиготи й містить у соматичних клітинах диплоїдний набір хромосом».
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин. Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія).
Завдання скеровано на перевірку вмінь визначити за описом групу рослин, особливості їхнього розмноження, умови, необхідні для їхнього запліднення, і розпізнавати на рисунку корисну копалину, що утворилася з відмерлих решток представників цієї групи.
В описі наведено особливості, властиві папоротеподібним рослинам, які розмножуються спорами.
Необхідною умовою для їхнього запліднення є волога.
Накопичення відмерлих решток папоротеподібних згодом перетворилося на вугілля.
Правильна відповідь – 1 2 2.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Мохоподібні (політрих, маршанція, сфагнум). Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія). Голонасінні (гінкго, тис ягідний, туя, сосна, ялина, модрина, яловець, кедр, вельвічія, саговник). Класифікація покритонасінних рослин
Завдання перевіряє знання представників відділів рослин, які вивчаються в шкільному курсі біології: Мохоподібні, Папоротеподібні, Голонасінні, Покритонасінні.
Запропоновані в завданні представники описуються під час вивченні певного відділу рослин.
Страусове перо звичайне є представником Папоротеподібних, модрина європейська – Голонасінних, маршанція мінлива – Мохоподібних, шипшина собача – Покритонасінних.
У переліку представників зайвий Баранець звичайний, позаяк відділ, до якого він належить, в переліку відсутній.
Правильна відповідь – 1Г 2А 3Б 4Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Мохоподібні (політрих, маршанція, сфагнум). Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія). Голонасінні (гінкго, тис ягідний, туя, сосна, ялина, модрина, яловець, кедр, вельвічія, саговник). Класифікація покритонасінних рослин
Завдання перевіряє знання представників відділів рослин, які вивчаються в шкільному курсі біології: Мохоподібні, Папоротеподібні, Голонасінні, Покритонасінні.
Запропоновані в завданні представники описуються під час вивченні певного відділу рослин.
Щитник чоловічий є представником Папоротеподібних, тис ягідний – голонасінних, маршанція мінлива – Мохоподібних, паслін чорний – Покритонасінних.
У переліку представників зайвий баранець звичайний, оскільки відділ, до якого він належить, у переліку відділів рослин відсутній.
Правильна відповідь – 1Б, 2В, 3Г, 4Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Мохоподібні (політрих, маршанція, сфагнум)
У завданні наведені два твердження, які треба проаналізувати і визначити їх правильність. Надалі знайти відповідь, в якій вказані всі правильні твердження.
Для виконання завдання необхідно знати особливості життєвого циклу мохоподібних.
Життєві цикли рослин характеризуються чергуванням двох поколінь – гаметофіту (статевого) та спорофіту (нестатевого). У життєвому циклі мохоподібних спорофіт (нестатеве покоління) розвивається із зиготи, що розвивається на зеленому фотосинтезуючому гаметофіті (статевому поколінні), що є домінуючим. Спорофіт, який у мохоподібних називається спорогоном, складається зазвичай із ніжки і коробочки, у якій формуються багатоклітинні спорангії, де утворюються спори. Таким чином, правильними є обидва твердження.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин
Завдання перевіряє знання представників відділів рослин, які вивчаються в шкільному курсі біології: Червоні водорості, Плауноподібні, Голонасінні, Покритонасінні.
Запропоновані в завданні представники описуються під час вивченні певної групи рослин.
Баранець звичайний є представником Плауноподібних, Гінкго дволопатеве – Голонасінні, Порфіра – Червоні водорості, Редька дика – Покритонасінні. У переліку відсутній відділ Папоротеподібні, представником якого є Сальвінія плаваюча.
Правильна відповідь – 1Д 2А 3Б 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія)
У завданні наведені два твердження, які треба проаналізувати і визначити їх правильність. Надалі визначити, чи є поміж наведених тверджень правильні.
Для виконання завдання необхідно знати особливості життєвого циклу папоротеподібних.
Життєві цикли рослин характеризуються чергуванням двох поколінь – гаметофіту (статевого) та спорофіту (нестатевого).
У життєвому циклі папоротеподібних переважає спорофіт (нестатеве покоління), яке розвивається із зиготи. Зигота утворюється на зеленому фотосинтезувальному гаметофіті (статевому поколінні). Гаметофіт живе самостійно, прикріплюючись до ґрунту ризоїдами.
Таким чином, обидва твердження є неправильними.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин
Завдання перевіряє знання представників відділів рослин, що їх вивчають у шкільному курсі біології: Червоні водорості, Плауноподібні, Голонасінні, Покритонасінні.
Запропоновані в завданні представники описуються під час вивченні певної групи рослин.
Кедр ліванський є представником голонасінних, Горох посівний – покритонасінних, Селагінела безніжкова – плауноподібних, Спірогіра – зелені водорості.
У переліку відсутній відділ Мохоподібні представником, якого є Політрих звичайний.
Правильна відповідь – 1Д, 2Г, 3Б, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин. Мохоподібні (політрих, маршанція, сфагнум)
В умові завдання описана певна група рослин.
Необхідно визначити, яку групу рослин описано та продовжити її опис.
За наведеним описом можна розпізнати групу рослин – відділ Мохоподібні. Необхідною умовою для запліднення представників цієї групи є наявність вологи. Корисна копалина зображена та підписана на рисунку: торф, вугілля та діатоміт. Діатоміт утворився із решток представників діатомових водоростей, вугілля – папоротеподібних, хвощеподібних і плауноподібних. Унаслідок накопичення відмерлих решток мохоподібних утворився торф, позначений цифрою 1.
Правильна відповідь – 1 2 1.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія)
Умова завдання – наукова інформація щодо особливостей організації та екології організмів, що належать до групи папоротеподібних.
Це група судинних рослин, здебільшого багаторічні (рідше однорічні) трави, із самостійним гаплоїдним та диплоїдним поколіннями з переважанням у життєвому циклі спорофіту.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія)
У схемі життєвого циклу папоротеподібних, що наведений в основі завдання, пропущеним складником є статеве покоління – гаметофіт. Він розвивається зі спори та має форму серцеподібної пластинки, що прикріплюється до ґрунту ризоїдами. На ньому утворюються органи статевого розмноження – архегонії та антеридії.
На рисунку цей складник позначено літерою А.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Мохоподібні (політрих, маршанція, сфагнум). Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія). Голонасінні (гінкго, тис ягідний, туя, сосна, ялина, модрина, яловець, кедр, вельвічія, саговник). Класифікація покритонасінних рослин
Завдання перевіряє знання представників відділів рослин, які вивчаються в шкільному курсі біології: Мохоподібні, Папоротеподібні, Голонасінні, Покритонасінні.
Запропоновані в завданні представники описуються під час вивченні певного відділу рослин.
Страусове перо звичайне є представником Папоротеподібних, Ялина колюча – Голонасінних, Політрихволосоносний – Мохоподібних, Очерет південний – Покритонасінних.
У переліку представників зайвий Баранець звичайний, позаяк відділ, до якого він належить, у переліку відсутній.
Правильна відповідь – 1Г 2В 3Б 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Мохоподібні (політрих звичайний, моршанція).
В основі завдання наведено наукову інформацію щодо особливостей організації та екології організмів із групи мохоподібних.
Це група судинних рослин із самостійним гаплоїдний поколінням, яке переважає в життєвому циклі.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Життєвий цикл мохоподібних.
У наведеній в основі завдання схемі життєвого циклу мохоподібних пропущеним складником є нестатеве покоління – спорофіт. Він розвивається внаслідок запліднення і представлений ніжкою з коробочкою, у якій дозрівають спори. Це покоління несамостійне, живиться за рахунок гаметофіту. На рисунку цей складник позначено буквою Б.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Мохоподібні (політрих, маршанція, сфагнум). Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія). Голонасінні (гінкго, тис ягідний, туя, сосна, ялина, модрина, яловець, кедр, вельвічія, саговник). Класифікація покритонасінних рослин.
У завданні запрпоновано увідповіднити відділ рослин із представником, який до нього належить.
До Мохоподібних належить вид Маршанція мінлива, а до Плауноподібних – Селагінела безніжкова. Вид Сосна звичайна є представником Голонасінних, а Пирій повзучий належить до Покритонасінних.
Правильна відповідь: 1-Б, 2-Д, 3-А, 4-В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин. Плауни (селагінела, баранець звичайний, плаун булавовидний)
У завданні перевіряють знання різноманітності рослин.
На рисунку зображено Плаун булавовидний. Ця рослина належить до групи плауни.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин. Хвощі (хвощ польовий, хвощ лісовий)
В основі завдання наведений опис рослин певної групи.
У відповідях наведено групи наземних рослин, які розмножуються та поширюються за допомогою спор.
Поміж наведених груп лише представники хвощів мають усі ознаки, які перелічені в описі.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин: Мохи (політрих, маршанція, сфагнум). Розмноження рослин.
Завдання скеровано на перевірку вміння характеризувати певний вид рослин.
Необхідно проаналізувати текст і розпізнати позначені цифрами слова. У тексті описано політрих звичайний, який належить до мохів і розмножується спорами.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати рослини й класифікувати їх.
Рослина, зображена на рисунку 1, належить до плаунів – це плаун булавовидний.
Цифрою 2 позначено зображення сосни звичайної, яка утворює шишки, має хвою. Це – представник голонасінних.
Рослина, зображена на рисунку 3, – хвощ польовий, який належить до хвощів.
Рослина, зображена на рисунку 4, має квітку й плід. Це – суниця, яка належить до покритонасінних рослин.
У завданні не наведено зображення представника мохів.
Правильна відповідь: 1–В, 2–Г, 3–Б, 4–Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин. Загальна характеристика, особливості поширення, значення папоротей.
Завдання скеровано на перевірку знання ролі в природі й значення в житті людини груп рослин.
В описі, складеному відомим купцем-мандрівником Марко Поло, ідеться про вугілля. Це тверда осадова порода, горюча копалина, утворена внаслідок вуглефікування рослинних залишків минулих геологічних епох. Поміж наведених організмів лише викопні представники папоротей утворювали поклади вугілля.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати рослини й класифікувати їх.
В умові завдання наведено зображення рослин, які належать до різних груп.
Позначена цифрою 1 рослина належить до хвощів – це хвощ польовий.
Цифрою 2 позначено щитник чоловічий, який є представником папоротей.
Цифрою 3 позначено сосну звичайну, що належить до голонасінних.
Рослина, позначена цифрою 4, має квітку й плід – це тюльпан, який належить до покритонасінних рослин.
Правильна відповідь: 1–А, 2–В, 3–Г, 4–Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Різноманітність рослини. Розмноження рослин. Хвощі
Для виконання завдання спочатку необхідно розпізнати об’єкт, який зображено на рисунку.
На рисунку зображено рослину, яка має додаткові корені й два види пагонів: спороносний і вегетативний. Вегетативні пагони не мають листків.
Зображений організм належить до хвощів.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Різноманітність рослини. Розмноження рослин. Папороті
В основі завдання наведено опис результатів вивчення рослини на уроці.
Необхідно указати групу, про яку ідеться в описі.
За гербарним зразком визначено, що рослина має кореневище, від якого відходять додаткові корені.
Поміж наведених груп рослин мохи не мають коренів, а отже рослина, що вивчається, не належить до цієї групи. Унаслідок мікроскопічного дослідження виявлено, що утворення з нижнього боку великих листкових пластинок є скупченням спорангіїв, що є особливістю будови лише папоротей.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Різноманітність рослин. Розмноження рослин. Життєвий цикл папоротей.
Завдання скеровано на перевірку знання життєвого циклу папоротей.
На рисунку зображено життєвий цикл папоротей. Цифрою 1 позначено нестатеве покоління (спорофіт), а цифрою 2 – статеве покоління (гаметофіт).
На рисунку показано, що спори утворюються в спорангіях унаслідок мейозу, а тому мають гаплоїдний набір хромосом. Переважаючим поколінням є спорофіт, який представлений здатною до фотосинтезу рослиною з добре розвиненими вегетативними органами.
Отже, правильним твердженням щодо зображеного життєвого циклу є «переважаючим поколінням є спорофіт».
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Різноманітність рослин. Розмноження рослин. Життєвий цикл папоротей.
Розв’язання завдання потребує знань щодо ролі груп організмів в екосистемах і значення в житті людини.
Поклади вапняку утворюються унаслідок життєдіяльності одноклітинних твариноподібних організмів, діатоміту – життєдіяльності діатомових водоростей, а в утворенні залізної руди беруть участь хемосинтезувальні бактерії. Поклади кам’яного вугілля утворилися із решток рослин, зокрема вимерлих папоротей.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на