Розділ: Узагальнення знань з органічної хімії
Тема: Генетичні зв’язки між класами органічних сполук і з неорганічними речовинами
Кількість завдань: 89
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Спирти.
Завдання скеровано на перевірку знання хімічних властивостей спиртів і вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Умову завдання задовольняє речовина, яка належить до насичених спиртів.
У молекулах спиртів є характеристична гідроксильна група (одна чи кілька), тому спирт реагує з натрієм з виділенням водню і з гідрогенхлоридом з утворенням хлороалкану:
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Нітрогеновмісні органічні сполуки. Генетичний зв’язок між основними класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між органічними сполуками різних класів.
Послідовність перетворень сполук під час синтезу аміноетанової кислоти така:
Відповідь: Г, Б, В, А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Генетичний зв’язок між основними класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між органічними сполуками різних класів.
Послідовність перетворень сполук під час синтезу фенолу така:
\begin{gather*} \mathrm{2\underbrace{CH_4}_{1}\rightarrow\underbrace{C_2H_2}_{2}+3H_2};\\[7pt] \mathrm{3C_2H_2\rightarrow\underbrace{C_6H_6}_{3}};\\[7pt] \mathrm{C_6H_6+Cl_2\rightarrow\underbrace{C_6H_5Cl}_{4}+HCl};\\[7pt] \mathrm{C_6H_5Cl+NaOH\rightarrow C_6H_5OH+NaCl}. \end{gather*}Відповідь: В, А, Б, Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Органічна хімія. Генетичні зв’язки між неорганічними й органічними сполуками.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними й органічними сполуками.
Ланцюжок перетворень неорганічної речовини на естер такий:
1) \(\mathrm{CO+2H_2\rightarrow CH_3OH;}\)
2) \(\mathrm{CH_3OH\xrightarrow{[O]}HCHO+H_2O;}\)
\(\mathrm{HCHO\xrightarrow{[O]}HCOOH;}\)
3) \(\mathrm{HCOOH+CH_3OH\rightleftarrows HCOOCH_3+H_2O .}\)
\(\mathrm{CO\xrightarrow{1}CH_3OH\xrightarrow{2}HCOOH\xrightarrow{3}HCOOCH_3}.\)
Відповідь: Г А В Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Ланцюжок перетворень дисахариду на альдегід такий:
1) \(\mathrm{\underset{\text{сахароза}}{C_{12}H_{22}O_{11}}+H_2O\rightarrow\underset{\text{глюкоза}}{C_6H_{12}O_6}+\underset{\text{фруктоза}}{C_6H_{12}O_6}};\)
2) \(\mathrm{\underset{\text{глюкоза}}{C_{6}H_{12}O_{6}}\xrightarrow{\text{бродіння}} \underset{\text{етанол}}{2C_2H_5OH}+2CO_2\uparrow };\)
3) \(\mathrm{\underset{\text{етанол}}{C_2H_5OH}\xrightarrow{[O]} \underset{\text{етаналь}}{CH_3CHO}+H_2O }.\)
\(\mathrm{\underset{\text{сахароза}}{C_{12}H_{22}O_{11}}\xrightarrow{1}\underset{\text{глюкоза}}{C_6H_{12}O_6}\xrightarrow{2}\underset{\text{етанол}}{C_2H_5OH}\xrightarrow{3}\underset{\text{етаналь}}{CH_3CHO}}.\)
Відповідь: Г В А Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Типи реакцій в органічній хімії.
Завдання скеровано на перевірку знання типів реакцій за участі органічних речовин.
1. Гідролізом хлороетану добувають етанол:
2. Дегідратацією етанолу добувають етен:
$$ \mathrm{CH_3CH_2OH\rightarrow CH_2=CH_2+H_2O}. $$Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку знання генетичних зв’язків між класами органічних сполук.
1. Гідролізом хлороетану добувають етанол \((\mathrm{X_1})\):
$$ \mathrm{CH_3CH_2Cl+HOH\rightarrow CH_3CH_2OH+HCl}. $$2. Окисненням етанолу добувають етаналь \((\mathrm{X_2})\):
$$ \mathrm{CH_3CH_2OH\xrightarrow{CuO}CH_3CHO}. $$3. Окисненням етаналю добувають етанову кислоту \((\mathrm{X_3})\):
$$ \mathrm{CH_3CHO\xrightarrow{Cu(OH)_2}CH_3COOH}. $$4.Естерифікацією етанової кислоти добувають метилетаноат \((\mathrm{X_4})\):
$$ \mathrm{CH_3COOH+HOCH_3\rightarrow CH_3COCH_3+H_2O}. $$Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
\begin{gather*} \underset{\text{алкен}}{\underbrace{\mathrm{C_2H_4}}_{\text{етен}}}\rightarrow \underset{\text{алкін}}{\underbrace{\mathrm{C_2H_2}}_{\text{етин}}}\rightarrow \underset{\text{арен}}{\underbrace{\mathrm{C_6H_6}}_{\text{бензен}}}\rightarrow \underset{\text{циклоалкан}}{\underbrace{\mathrm{C_6H_{12}}}_{\text{циклогексан}}} \end{gather*}Відповідь: А Б Г В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Відповідь: В А Б Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
\begin{gather*} \underset{\text{}}{\underbrace{\mathrm{C_2H_2}}_{\text{етин}}}\rightarrow \underset{\text{}}{\underbrace{\mathrm{C_6H_6}}_{\text{бензен}}}\rightarrow \underset{\text{}}{\underbrace{\mathrm{C_2H_5Cl}}_{\text{хлоробензен}}}\rightarrow \underset{\text{}}{\underbrace{\mathrm{C_6H_{5}OH}}_{\text{фенол}}} \end{gather*}Відповідь: Б В Г А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Відповідь: А Б Г В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між органічними й неорганічними сполуками.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними й неорганічними сполуками.
Речовина \(\mathrm{X}\) – етин, його добувають реакцією кальцій етиниду з водою: \begin{gather*} \mathrm{CaC_2+2H_2O\rightarrow Ca(OH)_2+C_2H_2\uparrow }. \end{gather*}
Тримеризацією етину добувають бензен: $$ \mathrm{3C_2H_2\rightarrow C_6H_6}. $$
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Типи реакцій в органічній хімії.
Завдання скеровано на перевірку вміння класифікувати хімічні реакції за участі органічних речовин.
Відповідь: Б В Г А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Відповідь: В Б А Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Відповідь: В Б А Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між органічними сполуками різних класів.
Схемі перетворень відповідає хлорометан:
\begin{gather*} \mathrm{CH_4\rightarrow CH_3Cl\rightarrow CH_3OH;}\\[7pt] \mathrm{CH_4+Cl_2\rightarrow CH_3Cl+HCl;}\\[7pt] \mathrm{CH_3Cl+HOH\rightarrow CH_3OH+HCl.} \end{gather*}Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
\begin{gather*} \underset{\text{етенід}}{\underbrace{\mathrm{CaC_2}}_{\text{кальцій}}}\rightarrow \underset{\text{(ацетилен)}}{\underbrace{\mathrm{C_2H_2}}_{\text{етин}}}\rightarrow \underset{\text{}}{\underbrace{\mathrm{C_6H_6}}_{\text{бензен}}};\\[7pt] \mathrm{CaC_2+2H_2O\rightarrow Ca(OH)_2+C_2H_2\uparrow ;}\\[7pt] \mathrm{3C_2H_2\rightarrow C_6H_6.} \end{gather*}Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
\begin{gather*} \mathrm{\underbrace{CH_4}_{\text{А}}\rightarrow \underbrace{C_2H_2}_{\text{Б}}\rightarrow \underbrace{CH_3CHO}_{\text{Г}}\rightarrow \underbrace{CH_3COOH}_{\text{В}}};\\[7pt] \mathrm{2CH_4\rightarrow C_2H_2+3H_2;}\\[7pt] \mathrm{C_2H_2+H_2O\rightarrow CH_3CHO;}\\[7pt] \mathrm{CH_3CHO\xrightarrow{[O]}CH_3COOH.} \end{gather*}Відповідь: А Б Г В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки.
Завдання скеровано на перевірку знання хімічного складу спиртів і вуглеводів.
У молекулі фенолу одна гідроксигрупа.
Гліцерол – триатомний спирт, у його молекулі три гідроксигрупи.
Сорбіт – шестиатомний спирт, у його молекулі шість гідроксигруп.
Крохмаль – полісахарид із великою кількістю гідроксигруп у макромолекулі.
Відповідь: А В Г Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
\begin{gather*} \mathrm{\underbrace{C_2H_2}_{\text{В}}\rightarrow \underbrace{C_6H_6}_{\text{Б}}\rightarrow \underbrace{C_6H_5NO_2}_{\text{Г}}\rightarrow \underbrace{C_6H_5NH_2}_{\text{А}}};\\[7pt] \mathrm{3C_2H_2\rightarrow C_6H_6;}\\[7pt] \mathrm{C_6H_6+HONO_2\rightarrow C_6H_5NO_2+H_2O;}\\[7pt] \mathrm{C_6H_5NO_2+3H_2\rightarrow C_6H_5NH_2+2H_2O.} \end{gather*}Відповідь: В Б Г А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Властивості спиртів.
Завдання скеровано на перевірку знання хімічних властивостей метанолу.
Продуктом окиснення метанолу є метаналь: $$ \mathrm{CH_3OH+CuO\rightarrow HCHO+Cu+H_2O.} $$
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Хімічні властивості органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти хімічних реакцій за участі органічних сполук.
1 продуктом лужного гідролізу 2-бромопропану є пропан-1-ол – А
2 продуктом ізомеризації бутану є 2-метилпропан – Г
3 продуктом термічного розкладання метану є етин – Б
4 продуктом міжмолекулярної дегідратації метанолу є диметиловий етер – В
Відповідь: 1А, 2Г, 3Б, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Способи добування вуглеводнів.
Завдання скеровано на перевірку знання способів добування метану.
На рисунку схематично зображено добування і збирання витісненням повітря метану за хімічним рівнянням \begin{gather*} \mathrm{CH_3COONa+NaOH\rightarrow Na_2CO_3+CH_4\uparrow .} \end{gather*}
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Класифікація реакцій в органічній хімії.
Завдання скеровано на перевірку вміння класифікувати хімічні реакції за участі органічних сполук.
1 бромування алканів є реакцією заміщення – Г
2 етин приєднує гідроген хлорид – А
3 унаслідок реакції бромоетану зi спиртовим розчином лугу утворюється етен – Д
4 купрум(ІІ) гідроксид окиснює етаналь до етанової кислоти – Б
Відповідь: 1Г, 2А, 3Д, 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку знання генетичних зв’язків між класами органічних сполук.
Продуктом першого перетворення є натрій метаноат, унаслідок дії сильної нелеткої сульфатної кислоти на нього утворюється метанова кислота: \begin{gather*} \mathrm{CO+NaOH\rightarrow HCOONa;}\\[7pt] \mathrm{HCOONa+H_2SO_4\rightarrow HCOOH+NaHSO_4.} \end{gather*}
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Продуктом окиснення етанолу \(\mathrm{CH_3CH_2OH}\) є етаналь \(\mathrm{CH_3CHO}\) (1), який на наступному етапі перетворень окиснено до етанової кислоти \(\mathrm{CH_3COOH}\) (2). Продуктом її реакції із метанолом є метилетаноат \(\mathrm{CH_3COOCH_3}\) (X) – естер.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Продуктом термічного розкладання метану за температури 1 500 °C є етин (1). Продуктом його каталітичної гідратації – етаналь (X), який окиснено купрум(ІІ) гідроксидом до етанової кислоти (2):

Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Типи хімічних реакціях в органічній хімії.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати типи реакцій за участі органічних речовин.
1 | Ізомеризація бутану в ізобутан – речовину з таким самим складом, але іншою будовою молекули | Г |
2 | Під час бромування ізобутану атом Гідрогену біля другого атома Карбону заміщується на атом Брому | А |
3 | Перетворення 2-бромо-2-метилпропану на 2-метилпроп-1-ен супроводжується відщепленням молекули гідроген броміду | В |
4 | Унаслідок повного окиснення 2-метилпроп-1-ену утворюються карбон(ІV) оксид і вода | Д |
Відповідь: 1Г, 2А, 3В, 4Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку знання хімічних властивостей спиртів й способів добування альдегідів.
Спирти можна окиснити до альдегідів:
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Способи добування органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку знання способів добування органічних сполук.
1 | фенол добувають гідролізом хлоробензену | Б |
2 | глюкозу добувають кислотним гідролізом крохмалю | Д |
3 | гліцерол добувають лужним гідролізом жирів | A |
4 | ацетилен добувають термічним розкладанням метану | Г |
Відповідь: 1Б, 2Д, 3А, 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Хімічні властивості органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти хімічних реакцій за участі органічних речовин.
1 | гідруванням пропену добувають насичений вуглеводень пропан | Б |
2 | тримеризацією етину добувають ароматичний вуглеводень бензен | A |
3 | гідратацією етину добувають альдегід етаналь | Д |
4 | гідратацією етену добувають одноатомний насичений спирт етанол | Г |
Відповідь: 1Б, 2А, 3Д, 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічні речовини. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати реагенти й продукти реакцій за участі органічних речовин.
Схемі реакцій, наведеній у завданні, відповідають такі перетворення: \begin{gather*} \mathrm{2CH_4\rightarrow C_2H_2+3H_2};\\[7pt] \mathrm{3C_2H_2\rightarrow C_6H_6}. \end{gather*}
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Ланцюжок перетворень добування метанової кислоти з речовин, назви яких наведено в умові, такий:
метан (Б) → хлорометан (В) → метанол (Г) → метаналь (А) → метанова кислота.
Рівняння реакцій:
1 \(\mathrm{CH_4+Cl_2\rightarrow CH_3Cl+HCl}\)
2 \(\mathrm{CH_3Cl+HOH\rightarrow CH_3OH+HCl}\)
3 \(\mathrm{CH_3OH\xrightarrow{[O]}HCHO+H_2O}\)
4 \(\mathrm{HCHO\xrightarrow{[O]}HCOOH}\)
Відповідь: 1Б, 2В, 3Г, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічні речовини. Генетичні зв’язки між класами органічних речовин.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати реагенти й прогнозувати продукти реакцій за участі органічних речовин.
Речовина \(\mathrm{X}\) у схемі перетворень, наведеній в умові, – етанол:
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Обчислення в хімії. Відносна густина газів.
Завдання скеровано на перевірку знання способу добування аніліну.
Послідовність добування аніліну така:
\begin{gather*} \mathrm{CaC_2\rightarrow C_2H_2\rightarrow C_6H_6\rightarrow C_6H_5NO_2};\\[7pt] \mathrm{CaC_2+2H_2O\rightarrow Ca(OH)_2+C_2H_2\uparrow};\\[7pt] \mathrm{3C_2H_2\rightarrow C_6H_6};\\[7pt] \mathrm{C_6H_6+HONO_2\rightarrow C_6H_5NO_2+H_2O};\\[7pt] \mathrm{C_6H_5NO_2+3H_2\rightarrow C_6H_5NH_2+2H_2O}. \end{gather*}Відповідь: 1В, 2Г, 3Б, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Вуглеводні. Генетичні зв’язки між вуглеводнями різних груп.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти реакцій за участі вуглеводнів різних груп.
Речовиною \(\mathrm{X}\) у схемі перетворень є бензен. Його добувають тримеризацією етину, що утворюється внаслідок термічного розкладання метану: \begin{gather*} \mathrm{2CH_4\rightarrow C_2H_2+3H_2;}\\[7pt] \mathrm{3C_2H_2\rightarrow C_6H_6.} \end{gather*}
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між вуглеводнями різних груп.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти реакцій за участі вуглеводнів.
1 | \(\mathrm{CH_2=CH_2+HOH\rightarrow CH_3-CH_2OH}\) | Д |
2 | \(\mathrm{2CH_4\rightarrow C_2H_2+3H_2}\) | Б |
3 | \(\mathrm{2C_4H_{10}+13O_2\rightarrow 8CO_2+10H_2O}\) | A |
4 | \(\mathrm{C_6H_5Cl+HOH\rightarrow C_6H_5OH+HCl}\) | B |
Відповідь: 1Д, 2Б, 3А, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Завдання скеровано на перевірку вміння добирати реагенти для здійснення перетворень за участі органічних речовин. \begin{gather*} \mathrm{C_6H_{12}\rightarrow C_6H_6+3H_2}\\[7pt] \mathrm{C_6H_6+HONO_2\rightarrow C_6H_5NO_2+H_2O}\\[7pt] \mathrm{C_6H_5NO_2+3H_2\rightarrow C_6H_5NH_2+2H_2O} \end{gather*}
Відповідь: 1Б, 2А, 3Г, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Продуктом окиснення етанолу є етаналь. Унаслідок часткового окиснення етаналю купрум(ІІ) гідроксидом утворюється етанова кислота, формула якої \(\mathrm{CH_3COOH}\).
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Нітрогеновмісні органічні сполуки.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Унаслідок термічного розкладання метану утворюється етин (1). Продуктом тримеризації етину є бензен (2). Нітруванням бензену добувають нітробензен (\(\mathrm{X}\)). відновленням нітробензену добувають анілін (3):
\begin{gather*} \mathrm{2CH_4\rightarrow C_2H_2+3H_2;}\\[7pt] \mathrm{3C_2H_2\rightarrow C_6H_6;}\\[7pt] \mathrm{C_6H_6+HONO_2\rightarrow C_6H_5NO_2+H_2O;}\\[7pt] \mathrm{C_6H_5NO_2+3H_2\rightarrow C_6H_5NH_2+2H_2O.}\\[7pt] \end{gather*}Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Класифікація реакцій в органічній хімії.
Завдання скеровано на перевірку вміння класифікувати хімічні реакції за участі органічних сполук.
1 гідроліз крохмалю або целюлози – Д.
2 гідрування олеїнової кислоти – Г.
3 дегідратація етанолу – В.
4 часткове окиснення етанолу – Б.
Відповідь: 1Д, 2Г, 3В, 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Хімічні властивості органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти хімічних реакцій за участі органічних сполук.
1 продуктами термічного розкладання метану є етин і водень – Г.
2 продуктами повного окиснення пропану є карбон(IV) оксид і вода – Б.
3 продуктом гідрування бензену є циклогексан – В.
4 продуктом часткового окиснення етанолу є етаналь – А.
Відповідь: 1Г, 2Б, 3В, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічні речовини. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати реагенти й продукти реакцій за участі органічних речовин.
Схемі реакцій, наведеній у завданні, відповідають такі перетворення:
\begin{gather*} \mathrm{C_2H_5OH\rightarrow C_2H_4+H_2O};\\[7pt] \mathrm{C_2H_4+Br_2\rightarrow C_2H_4Br_2}. \end{gather*}Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічні речовини. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати реагенти й продукти реакцій за участі органічних речовин.
Схемі реакцій, наведеній у завданні, відповідають такі перетворення:
\begin{gather*} \mathrm{CH_3Cl+HOH\rightarrow CH_3OH+HCl};\\[7pt] \mathrm{CH_3OH\rightarrow HCHO+H_2O}. \end{gather*}Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічні речовини. Генетичні зв’язки між органічними й неорганічними речовинами.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними й неорганічними речовинами.
Органічним продуктом реакції між двома неорганічними речовинами – кальцій етинідом і водою – є етин: $$ \mathrm{CaC_2+2H_2O\rightarrow Ca(OH)_2+\underbrace{C_2H_2}_{\text{етин}}\uparrow} $$
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Послідовність реакцій перетворення етанолу на естер така:
Відповідь: 1В, 2А, 3Б, 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Речовина X у ланцюжку перетворень – етен \(\mathrm{C_2H_4}\), що утворюється внаслідок дегідратації етанолу. З етену полімеризацією добувають поліетилен.
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Спирти. Альдегіди. Карбонові кислоти. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку знання хімічних властивостей спиртів, альдегідів і вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Умову завдання задовольняє речовина, яка належить до альдегідів.
Частковим окисненням етанолу добувають етаналь – речовину X. Частковим окисненням етаналю добувають етанову кислоту:
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Генетичний зв’язок між основними класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між органічними сполуками різних класів.
Послідовність перетворень сполук під час синтезу фенолу така:
\begin{gather*} \mathrm{3\underbrace{C_2H_2}_{1}\rightarrow\underbrace{C_6H_6}_{2}};\\[7pt] \mathrm{C_6H_6+Cl_2\rightarrow \underbrace{C_6H_5Cl}_{3}+HCl};\\[7pt] \mathrm{C_6H_5Cl+NaOH\rightarrow \underbrace{C_6H_5OH}_{4}+NaCl}. \end{gather*}Відповідь: А, Б, Г, В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Генетичний зв’язок між основними класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між органічними сполуками різних класів.
Послідовність перетворень сполук у ланцюжку перетворень алкану на спирт така:
\begin{gather*} \mathrm{2\underbrace{CH_4}_{1}\rightarrow\underbrace{C_2H_2}_{2}+3H_2};\\[7pt] \mathrm{C_2H_2+H_2\rightarrow \underbrace{C_2H_4}_{3}};\\[7pt] \mathrm{C_2H_4+HOH\rightarrow \underbrace{C_2H_5OH}_{4}}. \end{gather*}Відповідь: А, Б, Г, В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами органічних сполук, неорганічними й органічними речовинами.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між основними класами органічних сполук.
Ланцюжок перетворень неорганічної речовини на спирт:
Відповідь: 1В, 2Г, 3Б, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між основними класами органічних сполук.
Ланцюжок перетворень неорганічної речовини на спирт:
Відповідь: 1Г, 2А, 3В, 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Ланцюжок перетворень неорганічної речовини на спирт:
\begin{gather*} \mathrm{2\underbrace{CH_4}_{\text{метан}}\rightarrow \underbrace{C_2H_2}_{\text{етин}}+3H_2};\\[7pt] \mathrm{3C_2H_2\rightarrow \underbrace{C_6H_6}_{\text{бензен}}};\\[7pt] \mathrm{C_6H_6+3H_2\rightarrow \underbrace{C_6H_{12}}_{\text{циклогексан}}}. \end{gather*}Відповідь: Б, А, Г, В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Відповідь: В, А, Б, Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Хімічні властивості спиртів. Способи добування альдегідів. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти хімічних реакцій за участі спиртів.
Продуктом окиснення етанолу купрум(ІІ) гідроксидом є етаналь:
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи хімічних реакцій в органічній хімії.
Завдання скеровано на перевірку вміння класифікувати реакції за участю органічних речовин.
Хімічна реакція | Тип хімічної реакції | ||
1 | ізомеризація бутану | ізомеризація | B |
2 | приєднання гідроген броміду до пропену | приєднання | Б |
3 | відщеплення води від 2-метил-бутан-2-олу | відщеплення | Г |
4 | хлорування толуену | заміщення | А |
Відповідь: 1В, 2Б, 3Г, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Хімічні властивості органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти хімічних реакцій за участі органічних речовин.
1 | міжмолекулярною дегідратацією метанолу добувають диметиловий етер | Б |
2 | лужним гідролізом 2-бромопропану добувають пропан-2-ол | А |
3 | термічним розкладанням метану добувають етин | Д |
4 | частковим окисненням етаналю добувають етанову кислоту | Г |
Відповідь: 1Б, 2А, 3Д, 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Типи хімічних реакцій в органічній хімії.
Завдання скеровано на перевірку вміння класифікувати реакції за участю органічних речовин.
Хімічна реакція | Тип хімічної реакції | ||
1 | відщеплення води від етанолу | відщеплення | Г |
2 | приєднання водню до пропену | приєднання | Б |
3 | заміщення атома Гідрогену на атом Хлору в молекулі бензену | заміщення | А |
4 | ізомеризація пентану в 2-метилбутан | ізомеризація | В |
Відповідь: 1Г, 2Б, 3А, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Хімічні властивості органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати продукти хімічних реакцій за участі органічних речовин.
Продуктом міжмолекулярної дегідратації (1) метанолу є диметиловий етер (В):
Продуктом каталітичного гідрування (2) пропену є пропан (Д):
Продуктом часткового окиснення (3) пропаналю є пропанова кислота (Б):
Продуктом лужного гідролізу бромоетану (4) етанол (Г):
Відповідь: 1В, 2Д, 3Б, 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
У завданні йдеться про такі перетворення:
Відповідь: А Б Г В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
У завданні йдеться про такі перетворення:
Відповідь: Г Б В А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигено- й нітрогеновмісні органічні сполуки. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
У завданні йдеться про такі перетворення:
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Основні класи органічних сполук. Генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Генетичний ланцюжок добування метанової кислоти такий:
Відповідь: Б, В, Г, А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Основні класи органічних сполук. Генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Генетичний ланцюжок добування аміноетанової кислоти такий:
Відповідь: А, Г, В, Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Вуглеводні. Генетичні зв’язки між вуглеводнями.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між вуглеводнями різних груп.
Генетичний ланцюжок добування циклогексану такий:
\begin{gather*} \mathrm{C\rightarrow CH_4\rightarrow C_2H_2\rightarrow C_6H_6\rightarrow C_6H_{12}}\\[7pt] \mathrm{C+2H_2\rightarrow CH_4}\\[7pt] \mathrm{2CH_4\rightarrow C_2H_2 +3H_2}\\[7pt] \mathrm{3C_2H_2\rightarrow C_6H_6}\\[7pt] \mathrm{C_6H_6+3H_2\rightarrow C_6H_{12}} \end{gather*}Відповідь: В Б А Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Основні класи органічних сполук. Генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Генетичний ланцюжок добування метанамоній хлориду такий:
\begin{gather*} \mathrm{H_2\rightarrow CH_4\rightarrow CH_3NO_2\rightarrow CH_3NH_2}\\[7pt] \mathrm{C+2H_2\rightarrow CH_4}\\[7pt] \mathrm{CH_4+HONO_2\rightarrow CH_3NO_2+H_2O}\\[7pt] \mathrm{CH_3NO_2+3H_2\rightarrow CH_3NH_2+2H_2O}\\[7pt] \mathrm{CH_3NH_2+HCl\rightarrow CH_3NH_3Cl} \end{gather*}Відповідь: Г Б А В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Основні класи органічних сполук. Генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Генетичний ланцюжок синтезу дипептиду такий:
Відповідь: В Г А Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Хімічні властивості та добування оксигеновмісних органічних сполук.
Завдання перевіряє вміння за структурною формулою визначати, до якого класу органічних сполук належить речовина, та знання хімічних властивостей і добування спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів.
Для виконання завдання необхідно вміти застосувати знання про хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук.
Спирти окиснюються до альдегідів, альдегіди окиснюються до карбонових кислот, карбонові кислоти реагують зі спиртами з утворенням естерів.
За схемою перетворень: спирт \(\mathrm{(C_2H_5OH})\) за нагрівання окиснюється купрум(ІІ) оксидом (\(\mathrm{CuO}\)) до етаналю (\(\mathrm{CH_3CHO}\) – речовина 1); етаналь окиснюється купрум(ІІ) гідроксидом (\(\mathrm{Cu(OH)_2}\)) до етанової кислоти (\(\mathrm{CH_3COOH}\) – речовина 2); етанова кислота за наявності каталізатора концентрованої сульфатної кислоти (\(\mathrm{H_2SO_4}\)) реагує зі спиртом (\(\mathrm{CH_3OH}\)) з утворенням естеру – метилетаноату (\(\mathrm{CH_3COOCH_3}\) – речовина Х).
Отже, речовина Х – естер.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Хімічні властивості та добування органічних сполук.
Завдання перевіряє знання хімічних властивостей і добування органічних сполук.
Для виконання завдання необхідно знати хімічні властивості та добування органічних сполук і вміти застосовувати ці знання задля встановлення відповідністі між хімічною реакцією та одним з її продуктів.
Унаслідок ізомеризації пентану утворюється ізопентан, сполука, яка має такий самий склад, але іншу будову (Г). Унаслідок дегідрування 2-метилпропану утворюється 2-метилпроп-1-ен (А). Унаслідок часткового окиснення бутаналю утворюється бутанова кислота (Д). Унаслідок лужного гідролізу 2-бромопропану утворюється пропан-2-ол (Б).
Відповідь: 1Г, 2А, 3Д, 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук. Класифікація хімічних реакцій в органічній хімії.
Завдання скеровано на перевірку розуміння генетичних зв’язків між класами органічних сполук і вміння визначати типи хімічних реакцій за участі органічних речовин.
1 продуктом каталітичної гідратації етину є етаналь (B)
2 продуктом часткового окиснення метанолу є метанова кислота (Б)
3 продуктом міжмолекулярної дегідратації метанолу є диметиловий етер (Г)
4 продуктом міжмолекулярної дегідратації етанолу є етен (A)
Відповідь: 1В, 2Б, 3Г, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Хімічні властивості органічних сполук.
Завдання перевіряє знання хімічних властивостей органічних сполук.
Для виконання завдання необхідно знати хімічні властивості органічних сполук.
1
|
B
![]() |
Унаслідок міжмолекулярної дегідратації етанолу утворюється діетиловий етер. |
2
|
Г
![]() |
Унаслідок каталітичного дегідрування пропану утворюється пропен. |
3
|
А
![]() |
Під час часткового окиснення пропаналю утворюється проанова кислота. |
4
|
Д
![]() |
Під час часткового окиснення етанолу утворюється етаналь. |
Відповідь: 1В, 2Г, 3А, 4Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Теоретичні основи органічної хімії. Алкани. Алкени. Спирти.
Завдання перевіряє знання класифікації хімічних реакцій в органічній хімії, хімічні властивості алканів, алкенів і спиртів.
Аналізуємо схеми хімічних реакцій:
1) із алкана добули алкен. Алкен (пропен) містить на два атоми Гідрогену менше, ніж алкан (пропан), це реакція відщеплення. Відщеплення водню – це дегідрування;
2) із алкена добули спирт. Алкен (пропен) може приєднати молекулу води з утворенням спирту, це реакція приєднання. Приєднання води – це гідратація.
Тому правильна відповідь – Г.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Теоретичні основи органічної хімії. Алкани. Алкени. Ароматичні вуглеводні. Бензен. Спирти.
Завдання перевіряє знання типів хімічних реакцій, хімічних властивостей і добування алканів, алкенів, ароматичних вуглеводнів, спиртів.
Проаналізуємо схему перетворення і увідповіднимо її типу хімічної реакції:
Відповідь: 1В, 2А, 3Б, 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Алкани. Алкіни. Спирти. Феноли. Аміни.
Завдання перевіряє знання способів добування деяких органічних сполук.
Проаналізуємо спосіб добування речовини й увідповіднимо його речовині:
Відповідь: 1Г, 2Д, 3В, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Способи добування органічних речовин, генетичні зв’язки між ними.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
1 етанол добувають гідратацією етену (A): \begin{gather*} \underset{\text{етен}}{\underbrace{\mathrm{C_2H_4}}}\ +\ \mathrm{HOH}\rightarrow \underset{\text{етанол}}{\underbrace{\mathrm{C_2H_5OH}}} \end{gather*}
2 фенол добувають гідролізом хлоробензену (Б):
3 анілін добувають відновленням нітробензену (Д): \begin{gather*} \underset{\text{нітробензен}}{\underbrace{\mathrm{C_6H_5NO_2}}}\ +\ \mathrm{2H_2}\rightarrow \underset{\text{анілін}}{\underbrace{\mathrm{C_6H_5NH_2}}}\ +\ \mathrm{2H_2O} \end{gather*}
4 етин добувають гідролізом кальцій карбіду (B):
Відповідь: 1А, 2Б, 3Д, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку знання генетичних зв’язків між класами органічних сполук.
1. Гідролізом бромоетану добувають етанол \((\mathrm{X_1})\):
$$ \mathrm{CH_3CH_2Br+HOH\rightarrow CH_3CH_2OH+HBr}. $$2. Окисненням етанолу добувають етаналь \((\mathrm{X_2})\):
$$ \mathrm{CH_3CH_2OH\xrightarrow{CuO}CH_3CHO}. $$3. Окисненням етаналю добувають етанову кислоту \((\mathrm{X_3})\):
$$ \mathrm{CH_3CHO\xrightarrow{Cu(OH)_2}CH_3COOH}. $$4. Естерифікацією етанової кислоти добувають етилетаноат \((\mathrm{X_4})\):
$$ \mathrm{CH_3COOH+HOC_2H_5\rightarrow CH_3COC_2H_5+H_2O}. $$Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Відповідь: А В Г Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Відповідь: А В Г Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичний зв’язок між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між органічними сполуками.
Умову завдання задовольняє хлороетан:
\begin{gather*} \mathrm{C_2H_2+Cl_2}\xrightarrow{hv}\mathrm{C_2H_5Cl+HCl};\\[7pt] \mathrm{C_2H_5Cl+HOH\rightarrow C_2H_5OH+HCl}. \end{gather*}Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичний зв’язок між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між органічними сполуками.
Умову завдання задовольняє етилетаноат:
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Відповідь: А В Б Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Відповідь: В А Г Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними речовинами різних класів.
Відповідь: Г В Б А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між неорганічними й органічними сполуками, органічними сполуками різних класів. Добування аніліну.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними й органічними сполуками, органічними сполуками різних класів.
Послідовність, про яку йдеться в завданні, така:
Відповідь: Г А Б В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між органічними сполуками різних класів.
Послідовність утворення сполук під час синтезу етилового естеру етанової кислоти така:
Відповідь: Б В Г А .
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку розуміння генетичних зв’язків між класами органічних сполук, уміння встановлювати їх.
Проаналізувавши наведену в умові завдання схему перетворень, можна дійти висновку, що в ній відображено добування з етанолу етаналю (1), окиснення цього альдегіду до етанової кислоти (2) й естерифікацію її метанолом з утворенням метилетаноату – речовини Х (рис. 1). Її структурну формулу наведено у варіанті відповіді Г:

Рис. 1. Структурні формули етанолу (а), етаналю (б), етанової кислоти (в), метилетаноату (г)
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Хімічні властивості органічних речовин.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей органічних речовин і типів хімічних реакцій за їхньої участі.
Перетворення пропану на 2‑бромопропан – реакція заміщення атома Гідрогену в молекулі пропану на атом Брому.
Перетворення етанолу на етен – реакція відщеплення молекули води від молекули спирту.
Перетворення етину на етан – реакція приєднання двох молекул водню до молекули алкіну.
Відповідь: 1Д, 2Б, 3Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Типи хімічних реакцій в органічній хімії.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати реакції різних типів за участі органічних сполук.
1. Від молекули пропану відщеплюється молекула водню й утворюється молекула пропену, це реакція дегідрування.
2. До молекули пропену приєднується молекула води, це реакція гідратації.
3. Унаслідок реакції естерифікації зі спирту й карбонової кислоти утворюється естер.
Відповідь: 1В, 2Г, 3А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на