Розділ: Основні класи неорганічних сполук
Тема: Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук
Кількість завдань: 80
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичний зв’язок між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між неорганічними сполуками різних класів.
Послідовність перетворень металу на кислу сіль така:
\begin{gather*} \mathrm{\underbrace{Cu}_{1}+S=\underbrace{CuS}_{2}};\\[7pt] \mathrm{2CuS+3O_2=2CuO+2\underbrace{SO_2}_{3}\uparrow};\\[7pt] \mathrm{SO_2+NaOH=\underbrace{NaHSO_3}_{4}}. \end{gather*}Відповідь: Г, В, Б, А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Ланцюжок перетворень неметалу на кислу сіль такий:
1) \(\mathrm{4P+5O_2=2P_2O_5;}\)
2) \(\mathrm{P_2O_5+6NaOH=2Na_3PO_4+3H_2O;}\)
3) \(\mathrm{Na_3PO_4+2H_3PO_4=3NaH_2PO_4.}\)
\(\mathrm{P\xrightarrow{1}P_2O_5\xrightarrow{2}Na_3PO_4\xrightarrow{3}NaH_2PO4}.\)
Відповідь: Г Б В А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Ланцюжок перетворень солі гідроксиду на сіль такий:
1) \(\mathrm{2Fe(OH)_3=Fe_2O_3+3H_2O;}\)
2) \(\mathrm{Fe_2O_3+3C=2Fe+3CO;}\)
3) \(\mathrm{Fe+2HCl=FeCl_2+H_2\uparrow .}\)
\(\mathrm{Fe(OH)_3\xrightarrow{1}Fe_2O_3\xrightarrow{2}Fe\xrightarrow{3}FeCl_2}.\)
Відповідь: Б В Г А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна й неорганічна хімія. Властивості неорганічних та органічних речовин.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей органічних та неорганічних речовин, уміння складати рівняння реакцій за їхньої участі.
Рівняння реакції | ||
1 | $$ \underbrace{\mathrm{CH_4}}_{\text{метан}}\rightarrow \underbrace{\mathrm{C}}_{\text{вуглець}}+\mathrm{2H_2} $$ | B |
2 | $$ \underbrace{\mathrm{CaCO_3}}_{\text{кальцій карбонат}}\rightarrow \mathrm{CaO}+ \underbrace{\mathrm{CO_2}}_{\text{карбон(IV) оксид}} $$ | Д |
3 | $$ \underbrace{\mathrm{2KMnO_4}}_{\text{калій перманганат}}\rightarrow \mathrm{K_2MnO_4+MnO_2}+ \underbrace{\mathrm{O_2}}_{\text{кисень}} $$ | Б |
4 | $$ \underbrace{\mathrm{2Fe(OH)_3}}_{\text{ферум(ІІІ) гідроксид}}\rightarrow \mathrm{Fe_2O_3}+ 3\underbrace{\mathrm{H_2O}}_{\text{вода}} $$ | Г |
Відповідь: 1В, 2Д, 3Б, 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними речовинами різних класів.
Відповідь: В А Б Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними сполуками.
Умову завдання задовольняє карбон(IV) оксид:
\begin{gather*} \mathrm{2CO+O_2=2CO_2;}\\[7pt] \mathrm{CO_2+2NaOH=Na_2CO_3+H_2O}. \end{gather*}
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними речовинами різних класів.
Відповідь: В Б А Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Речовина \(\mathrm{X}\) – нітроген(ІV) оксид, його добувають окисненням нітроген(ІІ) оксиду: \begin{gather*} \mathrm{2NO+O_2=2NO_2}. \end{gather*}
Із нітроген(ІV) оксиду добувають нітратну кислоту: $$ \mathrm{4NO_2+O_2+2H_2O=4HNO_3}. $$
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.
$$ \mathrm{Ba(OH)_2+X=BaCO_3\downarrow +\ \text{луг.}} $$Луг барій гідроксид реагує із сіллю Барію в розчині з утворенням нерозчинного барій карбонату й лугу.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними речовинами різних класів.
Відповідь: Г А В Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними речовинами різних класів.
Відповідь: Г Б В А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між сполуками Кальцію.
Схемі перетворень відповідає кальцій гідроксид:
\begin{gather*} \mathrm{Ca\rightarrow Ca(OH)_2\rightarrow CaCO_3;}\\[7pt] \mathrm{Ca+2H_2O=2Ca(OH)_2+H_2\uparrow;}\\[7pt] \mathrm{Ca(OH)_2+CO_2=CaCO_3\downarrow +\ H_2O.} \end{gather*}Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між сполуками Сульфуру.
Схемі перетворень відповідають сульфур(VI) оксид і кальцій сульфіт:
\begin{gather*} \mathrm{SO_2\rightarrow SO_3\rightarrow Na_2SO_4;}\\[7pt] \mathrm{2SO_2+O_2=2SO_3;}\\[7pt] \mathrm{SO_3+2NaOH=Na_2SO_4+H_2O.} \end{gather*}Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними речовинами різних класів.
Умову завдання задовольняють хлоридна кислота й натрій гідроксид:
\begin{gather*} \mathrm{Cr(OH)_3+3HCl=CrCl_3+3H_2O};\\[7pt] \mathrm{CrCl_3+3NaOH=Cr(OH)_3\downarrow +\ 3NaCl.} \end{gather*}Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними речовинами різних класів.
Умову завдання задовольняють кальцій гідроксид і кальцій карбонат:
\begin{gather*} \mathrm{Ca+2H_2O=Ca(OH)_2+H_2\uparrow};\\[7pt] \mathrm{Ca(OH)_2+CO_2=CaCO_3\downarrow +\ H_2O.} \end{gather*}Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними речовинами різних класів.
\begin{gather*} \mathrm{\underbrace{Na}_{\text{В}}\rightarrow \underbrace{NaOH}_{\text{Б}}\rightarrow \underbrace{Na_2CO_3}_{\text{А}}\rightarrow \underbrace{NaHCO_3}_{\text{Г}}};\\[7pt] \mathrm{2Na+2H_2O=2NaOH+H_2\uparrow;}\\[7pt] \mathrm{2NaOH+CO_2=Na_2CO_3+H_2O;}\\[7pt] \mathrm{Na_2CO_3+H_2O+CO_2=2NaHCO_3.} \end{gather*}Відповідь: В Б А Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними речовинами різних класів.
Відповідь: Г В Б А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Неметалічні елементи. Сполуки Сульфуру. Виробництво сульфатної кислоти.
Завдання скеровано на перевірку знання технологічної схеми виробництва сульфатної кислоти.
Технологічну схему виробництва сульфатної кислоти зображено на рисунку 1.
Рис. 1. Технологічна схема виробництва сульфатної кислоти
Відповідь: Б Г А В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук. Солі.
Завдання скеровано на перевірку вміння застосовувати знання про хімічні властивості солей для розпізнавання їх за допомогою якісних реакцій.
Без утворення твердого залишку розкладаються дві солі – амоній карбонат (A) й амоній хлорид (B). Однак із-поміж них лише амоній карбонат реагує з кальцій гідроксидом з утворенням осаду – кальцій карбонату:
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Хімічні властивості неорганічних речовин.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти реакцій за участі неорганічних речовин.
1 продуктами реакції цинку й хлоридної кислоти є цинк хлорид і водень – Б
2 продуктами реакції цинку й хлору є цинк хлорид – А
3 продуктами реакції цинк гідроксиду й хлоридної кислоти є цинк хлорид і вода – В
4 продуктами стоплення цинк оксиду й натрій гідроксиду є натрій цинкат і вода – Д
Відповідь: 1Б, 2А, 3В, 4Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук. Солі.
Завдання скеровано на перевірку вміння застосовувати знання про хімічні властивості солей для розпізнавання їх за допомогою якісних реакцій.
З утворенням твердого залишку розкладаються дві солі – цинк нітрат (Б) й натрій гідрогенкарбонат (В). Однак із-поміж них лише цинк нітрат реагує з барій гідроксидом з утворенням осаду амфотерного цинк гідроксиду, який розчиняється як під дією кислоти, так і за надлишку лугу: \begin{gather*} \mathrm{Zn(OH)_2+2H^+=Zn^{2+}+2H_2O ;}\\[7pt] \mathrm{Zn(OH)_2+2OH^-=[Zn(OH)_4]^{2-}.} \end{gather*}
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Залізо. Сполуки Феруму.
Завдання скеровано на перевірку знання хімічних властивостей заліза та сполук Феруму(ІІ) і Феруму(ІІІ).
Схемі перетворень, наведеній у завданні, відповідають такі хімічні рівняння: \begin{gather*} \mathrm{3Zn+2FeCl_3=Fe+3ZnCl_2 ;}\\[7pt] \mathrm{Fe+2HCl=FeCl_2+H_2\uparrow .} \end{gather*}
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Основні класи неорганічних речовин.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати перебіг реакцій за участі неорганічних речовин.
1 карбон(ІІ) оксид є сильним відновником, реагує з киснем і ферум(ІІІ) оксидом – B
2 натрій гідрогенкарбонат є кислою сіллю слабкої кислоти, реагує як із натрій гідроксидом, так і з хлоридною кислотою – Г
3 основний кальцій оксид реагує з водою і з кислотним оксидом – Б
4 купрум(ІІ) нітрат реагує із цинком як активнішим за мідь металом, і з лугом з утворенням нерозчинного купрум(ІІ) гідроксиду – А
Відповідь: 1В, 2Г, 3Б, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Генетичні зв’язки між речовинами, що належать до різних класів неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати реагенти й продукти реакцій за участі неорганічних речовин.
Умові завдання відповідає купрум(ІІ) хлорид:
\begin{gather*} \mathrm{ Cu+Cl_2=CuCl_2;}\\[7pt] \text{або}\\[7pt] \mathrm{ Cu+HgCl_2=Hg+CuCl_2;}\\[7pt] \mathrm{ CuCl_2+2NaOH=Cu(OH)_2\downarrow +2NaCl;}\\[7pt] \mathrm{ Cu^{2+}+2OH^-=Cu(OH)_2\downarrow .} \end{gather*}
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Тривіальні назви речовин.
Завдання скеровано на перевірку знання тривіальних назв речовин..
1 | \(\mathrm{K_2CO_3}\) | поташ | Д |
2 | \(\mathrm{Na_2SiO_3}\) | розчинне скло | Б |
3 | \(\mathrm{NH_4Cl}\) | нашатир | Г |
4 | \(\mathrm{CaCO_3}\) | крейда | A |
Відповідь: 1Д, 2Б, 3Г, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук. Способи добування солей.
Завдання скеровано на перевірку знання способів добування неорганічних речовин.
Добування середніх солей ґрунтується переважно на взаємодії речовин із протилежними властивостями, зокрема:
- основного або амфотерного оксиду з кислотою (1);
- солі слабшої і / або леткішої кислоти із сильнішої і / або менш леткою кислотою (2);
- основи з кислотою (6).
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Залізо. Сполуки Феруму.
Завдання скеровано на перевірку знання хімічних властивостей заліза, зокрема його взаємодії із хлоридною кислотою і хлором, і сполук Феруму(ІІ) і Феруму(ІІІ).
Потрібно взяти до уваги, що в реакціях із сильними окисниками (молекули хлору) утворюються сполуки Феруму(ІІІ), а з натрій хлориду у водному розчині залізо не може витіснити натрій (рис. 1). Тому варіанти відповіді Б і Г не задовольняють умову завдання.
Як активніший метал залізо витісняє мідь із купрум(ІІ) хлориду у водному розчині й водень з хлоридної кислоти:
Рис. 1. Залізо не витісняє натрій з натрій хлориду у водному розчині. Натомість витісняє мідь з купрум(ІІ) хлориду й водень із хлоридної кислоти
\begin{gather*} \mathrm{Fe+CuCl_2=Cu\downarrow+FeCl_2;}\\[7pt] \mathrm{Fe+2HCl=FeCl_2+H_2\uparrow}.\\[7pt] \end{gather*}
Сполуки Феруму(ІІІ) утворюються внаслідок дії на сполуки Феруму(ІІ) окисників. Тобто умову завдання задовольняє варіант відповіді A: $$ \mathrm{2FeCl_2+Cl_2=2FeCl_3.} $$
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними сполуками різних класів.
Газ, що утворюється внаслідок дії рідини \(\mathrm{X}\) на тверду речовину \(\mathrm{Y}\) – водень. Такого висновку можна дійти, узявши до уваги, що одним із продуктів реакції цього газу з купрум(ІІ) оксидом за нагрівання є вода, що скрапує в кристалізатор: $$ \mathrm{CuO+H_2=Cu+H_2O}. $$
Водень є продуктом реакції між хлоридною кислотою (\(\mathrm{X}\)) і цинком (\(\mathrm{Y}\)): $$ \mathrm{Zn+2HCl=ZnCl_2+H_2\uparrow}. $$
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини. Сульфатна кислота.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати реагенти й продукти в реакціях за участі сульфатної кислоти.
Сульфур(IV) оксид є одним із продуктів реакції між міддю і концентрованою сульфатною кислотою:
$$ \mathrm{Cu+2H_2SO_4=CuSO_4+SO_2\uparrow +\ 2H_2O}. $$Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Залізо. Сполуки Феруму.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати склад реагентів і продуктів реакцій за участі заліза й сполук Феруму.
1 Під дією бромідної кислоти (В) залізо перетворюється на ферум(ІІ) бромід:
\begin{gather*} \mathrm{Fe+2HBr=FeBr_2+H_2\uparrow};\\[7pt] \mathrm{\overset{0}{Fe}+2H^++2Br^-=Fe^{2+}+2Br^-+H_2\uparrow};\\[7pt] \mathrm{\overset{0}{Fe}+2H^+=Fe^{2+}+H_2\uparrow}. \end{gather*}2 Під дією лугу (Г) у водному розчині ферум(ІІ) бромід перетворюється на ферум(ІІ) гідроксид:
\begin{gather*} \mathrm{FeBr_2+2NaOH=Fe(OH)_2\downarrow +\ 2NaBr}. \end{gather*}3 Під дією кисню і води (Б) ферум(ІІ) гідроксид перетворюється на ферум(ІІІ) гідроксид:
\begin{gather*} \mathrm{4Fe(OH)_2+O_2+2H_2O=4Fe(OH)_3\downarrow}. \end{gather*}4 За нагрівання (А) ферум(ІІІ) гідроксид розкладається на ферум(ІІІ) оксид і воду:
\begin{gather*} \mathrm{2Fe(OH)_3=Fe_2O_3+3H_2O}. \end{gather*}Відповідь: 1В, 2Г, 3Б, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Сполуки Феруму.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати реагенти й прогнозувати продукти реакції за участі сполук Феруму.
У реакції, схему якої наведено в завданні, бере участь ферум(ІІІ) оксид, продуктом реакції є сіль ферум(ІІІ) сульфат і вода.
Речовина \(\mathrm{X}\), із якою реагує ферум(ІІІ) оксид, – сульфатна кислота:
$$ \mathrm{Fe_2O_3+3H_2SO_4=Fe_2(SO_4)_3+3H_2O}. $$Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Залізо.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти хімічних реакцій за участі заліза.
Ферум(ІІІ) хлорид є продуктом реакції заліза з хлором: $$ \mathrm{2Fe+3Cl_2=2FeCl_3}. $$
Для перетворення ферум(ІІІ) хлориду на ферум(ІІІ) гідроксид потрібно на сіль подіяти лугом у водному розчині:
\begin{gather*} \mathrm{FeCl_3+3NaOH=Fe(OH)_3\downarrow +\ 3NaCl}. \end{gather*}Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Генетичні зв’язки між неорганічними сполуками різних класів.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти реакцій термічного розкладання солей.
Після розкладання амоній карбонату (Б) сухий залишок не утворюється: $$ \mathrm{(NH_4)_2CO_3=2NH_3+CO_2\uparrow+H_2O\uparrow .} $$
Твердими продуктами термічного розкладання інших солей, про які йдеться в завданні, є солі Натрію (А, Г) й алюміній оксид (В): \begin{gather*} \mathrm{ 2NaHCO_3=Na_2CO_3+CO_2\uparrow +H_2O\uparrow ;}\\[7pt] \mathrm{ 2NaNO_3=2NaNO_2+O_2\uparrow ;}\\[7pt] \mathrm{ 4Al(NO_3)_3=2Al_2O_3+12NO_2\uparrow +3O_2\uparrow .} \end{gather*}
Лише алюміній нітрат реагує з калій гідроксидом із утворенням осаду амфотерного алюміній гідроксиду, який здатен розчинятися як під дією кислот, так і під дією лугів: \begin{gather*} \mathrm{ Al(NO_3)_3+3KOH=Al(OH)_3\downarrow +3KNO_3;}\\[7pt] \mathrm{ Al(OH)_3+3HCl=AlCl_3+3H_2O;}\\[7pt] \mathrm{ Al(OH)_3+3KOH=K_3[Al(OH)_6].} \end{gather*}
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Сполуки Нітрогену.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей сполук Нітрогену й уміння застосовувати закон збереження маси для складання хімічних рівнянь.
Схемі перетворень, наведеній у завданні, відповідають такі хімічні рівняння:
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти реакцій за участі неорганічних речовин.
1 Продуктами реакції між кальцій карбонатом, карбон(IV) оксидом і водою є кальцій гідрогенкарбонат (В): $$ \mathrm{CaCO_3+CO_2+H_2O=Ca(HCO_3)_2}. $$
2 Продуктами реакції кальцій гідрогенкарбонату з кальцій гідроксидом є кальцій карбонат і вода (Д):
3 Продуктами реакції нітроген(IV) оксиду з водою і киснем є нітратна кислота (Б): $$ \mathrm{4NO_2+2H_2O+O_2=4HNO_3}. $$
4 Продуктами реакції нітроген(IV) оксиду з водою є нітратна й нітритна кислоти (А): $$ \mathrm{2NO_2+H_2O=HNO_2+HNO_3}. $$
Відповідь: 1В, 2Д, 3Б, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Нітратна кислота.
Завдання скеровано на перевірку знання промислового способу добування нітратної кислоти.
Послідовність реакцій добування нітратної кислоти з азоту така:
1 \(\mathrm{N_2+3H_2=2NH_3}\) (B).
2 \(\mathrm{4NH_3+5O_2=4NO+6H_2O}\) (A).
3 \(\mathrm{2NO+O_2=2NO_2}\) (Б).
4 \(\mathrm{4NO_2+O_2+2H_2O=4HNO_3}\) (Г).
Відповідь: 1В, 2А, 3Б, 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічнх сполук. Генетичні зв’язки між ними.
Завдання скеровано на перевірку знання способів добування оксидів і вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Сильні й нелеткі кислоти витісняють із солей слабкі, леткі, нестійкі кислоти (рис. 1).
Рис. 1. Витискувальний ряд кислот
Карбон(IV) оксид можна добути дією сильної хлоридної кислоти на сіль слабкої та нестійкої карбонатної кислоти:
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичний зв’язок між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичний зв’язок між неорганічними сполуками різних класів.
Послідовність перетворень амоніаку на нітратну кислоту така:
\begin{gather*} \mathrm{4\underbrace{NH_3}_{1}+5O_2=4\underbrace{NO}_{2}+6H_2O};\\[7pt] \mathrm{2NO+O_2=2\underbrace{NO_2}_{3}};\\[7pt] \mathrm{4NO_2+O_2+2H_2O=4\underbrace{HNO_3}_{4}}. \end{gather*}Відповідь: Г, А, Б, В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Ланцюжок перетворень неметалу на кислу сіль такий:
\begin{gather*} \mathrm{1)\ C+O_2=CO_2;}\\[7pt] \mathrm{2)\ CO_2+Ca(OH)_2=CaCO_3\downarrow +\ H_2O;}\\[7pt] \mathrm{3)\ CaCO_3+CO_2+H_2O=Ca(HCO_3)_2.}\\[7pt] \mathrm{C\xrightarrow{1}CO_2\xrightarrow{2}CaCO_3\xrightarrow{3}Ca(HCO_3)_2}. \end{gather*}Відповідь: 1Г, 2Б, 3В, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Ланцюжок перетворень солі безоксигенової кислоти на середню сіль такий:
\begin{gather*} \mathrm{1)\ NaHS+HCl=NaCl+H_2S\uparrow ;}\\[7pt] \mathrm{2)\ 2H_2S+3O_2=2SO_2+2H_2O;}\\[7pt] \mathrm{3)\ SO_2+2KOH=K_2SO_3+H_2O .}\\[7pt] \mathrm{NaHS\xrightarrow{1}H_2S\xrightarrow{2}SO_2\xrightarrow{3}K_2SO_3}. \end{gather*}Відповідь: 1Г, 2Б, 3А, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Залізо. Сполуки Феруму.
Завдання скеровано на перевірку знання хімічних властивостей заліза, зокрема його взаємодії із хлоридною кислотою і хлором, і сполук Феруму(ІІ) і Феруму(ІІІ).
Потрібно взяти до уваги, що в реакціях із сильними окисниками (молекули хлору) утворюються сполуки Феруму(ІІІ), а зі слабкими (катіони Гідрогену в хлоридній кислоті) – сполуки Феруму(ІІ). Тому варіанти відповіді В і Г не задовольняють умову завдання. У реакціях із сильними відновниками (калій йодид) сполуки Феруму(ІІІ) відновлюються до сполук Феруму(ІІ), карбон(IV) оксид містить атом Карбону у найвищому ступені окиснення і не виявляє відновних властивостей: \begin{gather*} \mathrm{2Fe+3Cl_2=2FeCl_3;}\\[7pt] \mathrm{2FeCl_3+2KI=2FeCl_2+2KCl+I_2\downarrow}.\\[7pt] \end{gather*}
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Амфотерність.
Завдання скеровано на перевірку розуміння суті амфотерності.
Амфотерністю називають здатність деяких хімічних сполук залежно від умов виявляти або осно́вні, або кислотні властивості. З кислотами цинк гідроксид \(\mathrm{Zn(OH)_2}\) реагує як основа, із лугами – як кислота, тобто виявляє амфотерні властивості: \begin{gather*} \mathrm{ Zn(OH)_2+2NaOH=Na_2[Zn(OH)_4];}\\[7pt] \mathrm{ Zn(OH)_2+2OH^-=[Zn(OH)_4]^{2-}. } \end{gather*}
Цинкати – солі слабкої кислоти, тому під дією сильних кислот руйнуються:
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Гідроген хлорид.
Завдання скеровано на перевірку вміння застосовувати знання про способи добування гідроген хлориду для аналізу результатів експерименту.
Дією концентрованої сульфатної кислоти на кристалічний натрій хлорид за нагрівання добувають гідроген хлорид. Цей газ добре розчиняється у воді, тому його збирають у пробірку з водою, унаслідок розчинення цього газу утворюється хлоридна кислота.
\begin{gather*} \mathrm{NaCl+H_2SO_4=NaHSO_4+HCl\uparrow ;}\\[7pt] \mathrm{2NaCl+H_2SO_4=Na_2SO_4+2HCl\uparrow .} \end{gather*}
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Основні класи неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння розрізняти речовини різних класів неорганічних сполук за їхніми хімічними формулами.
Оксиди – складні речовини, утворені двома елементами, одним з яких є Оксиген у ступені окиснення –2. Завдання скеровано на перевірку вміння класифікувати неорганічні сполуки. До основних оксидів належать:
- оксиди всіх металічних елементів головної підгрупи першої групи;
- оксиди всіх металічних елементів головної підгрупи другої групи, починаючи з магнію \((\mathrm{Mg – Ra)}\);
- оксиди металічних елементів у нижчих значеннях валентності, наприклад \(\mathrm{MnO,\ FeO}\).
\(\mathrm{Na_2O}\) – осно́вний оксид.
Кислотними оксидами є більшість оксидів неметалічних елементів (\(\mathrm{SO_3,\ P_2O_5}\) тощо). Вищі оксиди металічних елементів зі змінною валентністю також виявляють переважно кислотні властивості, наприклад \(\mathrm{CrO_3,\ Mn_2O_7,\ V_2O_5}\).
\(\mathrm{SiO_2}\) – кислотний оксид.
Середні солі складаються з катіонів металічних елементів й аніонів кислотних залишків, а солі амонію – із катіонів амонію й аніонів кислотних залишків. А кислі солі містять ще й катіони Гідрогену.
\(\mathrm{Na_2SO_4}\) – середня сіль.
\(\mathrm{NH_4HCO_3}\) – кисла сіль.
Відповідь: 1Д, 2Г, 3В, 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук. Солі.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати формули солей Кальцію – головних складників деяких мінералів.
1 | Доломіт | $$\mathrm{CaCO_3\cdot MgCO_3}$$ | Б |
2 | Гіпс | $$\mathrm{CaSO_4\cdot 2H_2O}$$ | Д |
3 | Кальцит | $$\mathrm{CaCO_3}$$ | A |
4 | Фосфорит | $$\mathrm{Ca_3(PO_4)_2}$$ | Г |
Відповідь: 1Б; 2Д; 3А; 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними сполуками різних класів.
У завданні йдеться про такі перетворення:
Відповідь: Б А В Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними сполуками різних класів.
У завданні йдеться про такі перетворення:
Відповідь: Г В Б А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними сполуками різних класів.
У завданні йдеться про такі перетворення:
Відповідь: Б Г А В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Неорганічна хімія. Сполуки Нітрогену. Добрива.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними сполуками різних класів.
У завданні йдеться про такі перетворення:
\begin{gather*} \mathrm{4\underbrace{NH_3}_{\text{Б}}+5O_2=4\underbrace{NO}_{\text{B}}+6H_2O};\\[7pt] \mathrm{2NO+O_2=2\underbrace{NO_2}_{\text{Г}}};\\[7pt] \mathrm{4NO_2+2H_2O+O_2=4\underbrace{HNO_3}_{\text{А}}}. \end{gather*}Відповідь: Б В Г А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук. Генетичні зв’язки між неорганічними сполуками різних класів. Сполуки Нітрогену.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними сполуками різних класів.
Генетичний ланцюжок добування барій нітрату такий:
Відповідь: Б, А, Г, В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Неметалічні елементи. Сполуки Нітрогену.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між сполуками Нітрогену.
Генетичний ланцюжок добування нітратної кислоти такий:
\begin{gather*} \mathrm{NH_4Cl\rightarrow NH_3\rightarrow NO\rightarrow NO_2\rightarrow HNO_3};\\[7pt] \mathrm{NH_4Cl=NH_3+HCl};\\[7pt] \mathrm{4NH_3+5O_2=4NO+6H_2O};\\[7pt] \mathrm{4NO_2+2H_2O+O_2=4HNO_3}. \end{gather*}Відповідь: Г В А Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Неметалічні елементи. Сполуки Cульфуру. Виробництво сульфатної кислоти.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між сполуками Сульфуру, знання хімізму виробництва сульфатної кислоти.
Генетичний ланцюжок виробництва сульфатної кислоти із сірки такий:
\begin{gather*} \mathrm{S\rightarrow SO_2\rightarrow SO_3\rightarrow H_2SO_4}\\[7pt] \mathrm{S+O_2=SO_2}\ \text{повне окиснення}\\[7pt] \mathrm{2SO_2+O_2=2SO_3}\ \text{каталітичне окиснення}\\[7pt] \mathrm{SO_3+H_2O=H_2SO_4}\ \text{гідратація}\\[7pt] \mathrm{H_2SO_4+H_2O}\ \text{розведення водою} \end{gather*}Відповідь: В А Б Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Основні класи неорганічних сполук. Солі. Хімічні властивості та добування солей.
Завдання перевіряє знання хімічних властивостей і способів добування солей.
Для виконання завдання необхідно скористатися рядом активності металів. За рядом активності металів визначаємо, що \(\mathrm{Zn}\) буде реагувати з розчином ферум(ІІ) хлориду з утворенням заліза, а нікель ні. Для добування ферум(ІІ) хлориду із заліза необхідно до заліза добавити хлоридну кислоту.
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Основні класи неорганічних сполук.
Завдання перевіряє вміння застосовувати знання про хімічні властивості основних класів неорганічних сполук.
Для виконання завдання необхідно знати хімічні властивості основних класів неорганічних сполук і вміти їх застосувати задля встановлення відповідності між реагентами та продуктами хімічної реакції.
Відповідь: 1Д, 2В, 3А, 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей неорганічних речовин і способів їхнього добування.
Газуватим продуктом реакції міді з концентрованою сульфатною кислотою є сульфур(ІV) оксид.
Манган(ІV) оксид каталізує реакцію розкладання гідроген пероксиду на кисень і воду.
Газуватим продуктом взаємодії кальцій карбіду з водою є етин.
Унаслідок реакції кальцію з водою утворюються кальцій гідроксид і газуватий водень: $$ \mathrm{Ca+2H_2O=Ca(OH)_2+\underline{H_2}\uparrow .} $$
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Основні класи неорганічних сполук.
Завдання перевіряє знання основних класів неорганічних сполук.
Для виконання завдання необхідно вміти визначати за формулою речовини її природу.
Відповідь: 1Г, 2Д, 3В, 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Основні класи неорганічних сполук.
Завдання перевіряє знання про хімічні властивості й добування основних класів неорганічних сполук.
Для виконання завдання необхідно знати хімічні властивості й добування основних класів неорганічних сполук.
Хлоридна кислота витискує із солей карбонатну кислоту, яка виділяється як вуглекислий газ (газуватий продукт реакції) і вода. Отже, правильна відповідь – Б.
Кальцій карбід з водою утворює кальцій гідроксид і етин (газуватий продукт реакції). Отже, правильна відповідь – Д.
Хлоридна кислота витискує із солей сульфідну кислоту, яка виділяється як гідроген сульфід (газуватий продукт реакції). Отже, правильна відповідь – B.
Кальцій з водою утворює кальцій гідроксид і водень (газуватий продукт реакції). Отже, правильна відповідь – Г.
Відповідь: 1Б, 2Д, 3В, 4Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Хімічні реакції. Основні класи неорганічних сполук. Оксиди. Кислоти. Загальні відомості про металічні елементи і метали.
Завдання перевіряє знання хімічних властивостей кислот, зокрема хлоридної кислоти як сильної кислоти, уміння за описом досліду зробити висновок про хімічні реакції.
В умові завдання описано, як під дією газу з оксиду утворився метал, тобто відбулася реакція відновлення. Відновниками можуть бути різні речовини, тому необхідно проаналізувати запропоновані варіанти відповідей:
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Загальні відомості про металічні елементи та метали.
Завдання перевіряє знання властивостей і добування металічних елементів, а саме Феруму.
Для розв’язання завдання необхідно знати способи добування і хімічні властивості заліза. Перша реакція – добування заліза із оксиду. Добути метал з оксиду можна реакцією відновлення. Із запропонованих відновником може бути лише карбон(ІІ) оксид (\(\mathrm{ CO}\), варіанти відповідей Б і В). Наступна реакція – хімічні властивості заліза. Із заліза можна добути ферум(ІІІ) хлорид лише реакцією з хлором, тому що хлор більш сильний окисник у порівнянні з хлоридною кислотою, яка окиснює залізо до ІІ-валентного стану.
Отже, правильна відповідь – Б.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Основні класи неорганічних сполук.
Завдання перевіряє знання основних класів неорганічних сполук, їхні властивості й добування, уміння встановлювати генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
У завданні необхідно увідповіднити цифри в схемах хімічних реакцій з формулами речовин.
Проаналізуємо схеми хімічних реакцій: у першій схемі з хлоридною кислотою із запропонованих можуть реагувати або \(\mathrm{Cu(OH)_2}\) (А), або \(\mathrm{CuO}\) (Г), тоді, ураховуючи другу й третю схеми: 2 – \(\mathrm{ CuCl_2}\) (В), 1 – \( \mathrm{CuO}\) (Г), 4 – \(\mathrm{ Cu(OH)_2}\) (А), а 3 – \(\mathrm{ H_2O}\) (Д).
Відповідь: 1Г, 2В, 3Д, 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Основні класи неорганічних сполук і генетичні зв’язки між ними. Загальні відомості про металічні елементи й метали.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей і способу добування кальцій оксиду, розуміння генетичних зв’язків між основними оксидами, гідроксидами й солями.
Кальцій карбонат (сіль) унаслідок прожарювання розкладається на основний кальцій оксид і кислотний карбон(IV) оксид: $$ \mathrm{ CaCO_3=CaO+CO_2\uparrow . } $$
Кальцій оксид реагує з водою з утворенням кальцій гідроксиду: $$ \mathrm{ CaO+H_2O=Ca(OH)_2 }. $$
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічні речовини і їхні властивості. Гідроген хлорид.
Завдання скеровано на перевірку вміння застосовувати знання про генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук для розв’язування експериментальних задач.
Сильна нелетка сульфатна кислота витісняє летку хлоридну кислоту з її солі:
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Властивості неорганічних речовин, генетичні зв’язки між ними.
Завдання скеровано на перевірку розуміння фізичного змісту закону збереження маси речовин у хімічних реакціях, уміння застосовувати знання про генетичні зв’язки між різними класами неорганічних сполук для складання рівнянь реакцій за їхньої участі.
Із кальцій оксидом із-поміж речовин А–Д можуть реагувати карбон(ІV) оксид і вода. Однак реакція, схему якої наведено, належить до реакцій сполучення. Тобто речовиною 1 може бути лише вода, а речовиною 2, відповідно, кальцій гідроксид.
Оскільки вода 1 є продуктом реакції обміну між речовинами 2 і 3, можна дійти висновку, що речовиною 3 є карбон(ІV) оксид, а речовиною 4 – кальцій карбонат.
Унаслідок термічного розкладання кальцій карбонату утворюються кальцій оксид і карбон(ІV) оксид. \begin{gather*} \mathrm{CaO}\ +\ \underset{1}{\underbrace{\mathrm{H_2O}}}\ =\ \underset{2}{\underbrace{\mathrm{Ca(OH)_2}}};\\[7pt] \underset{2}{\underbrace{\mathrm{Ca(OH)_2}}}\ +\ \underset{3}{\underbrace{\mathrm{CO_2}}}\ =\ \underset{4}{\underbrace{\mathrm{CaCO_3}}}\ +\ \underset{1}{\underbrace{\mathrm{H_2O}}};\\[7pt] \underset{4}{\underbrace{\mathrm{CaCO_3}}}\ =\ \mathrm{CaO}\ +\ \underset{3}{\underbrace{\mathrm{CO_2}}}. \end{gather*}
Відповідь: 1Д, 2А, 3Г, 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна й неорганічна хімія. Властивості неорганічних та органічних речовин.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей органічних та неорганічних речовин, уміння складати рівняння реакцій за їхньої участі.
Рівняння реакції | ||
1 | $$ 2\underbrace{\mathrm{NH_3}}_{\text{амоніак}}\rightarrow \underbrace{\mathrm{H_2}}_{\text{азот}}+\mathrm{3H_2} $$ | Г |
2 | $$ \underbrace{\mathrm{CH_4}}_{\text{метан}}\rightarrow \underbrace{\mathrm{C}}_{\text{вуглець}} +\mathrm{2H_2} $$ | Б |
3 | $$ 2\underbrace{\mathrm{KNO_3}}_{\text{калій нітрат}}\rightarrow \mathrm{2KNO_2}+ \underbrace{\mathrm{O_2}}_{\text{кисень}} $$ | A |
4 | $$ \underbrace{\mathrm{Zn(OH)_2}}_{\text{цинк гідроксид}}\rightarrow \mathrm{ZnO}+ \underbrace{\mathrm{H_2O}}_{\text{вода}} $$ | B |
Відповідь: 1Г, 2Б, 3А, 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними речовинами різних класів.
Відповідь: Г Б А В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Речовиною \(\mathrm{X}\) у схемі перетворень
є кислотний карбон(IV) оксид:
$$ \mathrm{Ba(OH)_2+CO_2=BaCO_3\downarrow +\ H_2O.} $$Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Сірка. Сполуки Сульфуру.
Завдання скеровано на перевірку знання умов перебігу хімічних реакцій за участі сірки та сполук Сульфуру.
Відповідь: Г Б А В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними сполуками.
Умову завдання задовольняє фосфор:
\begin{gather*} \mathrm{4P+5O_2=2P_2O_5;}\\[7pt] \mathrm{P_2O_5+3H_2O=2\underset{\text{кислота}}{\underbrace{H_3PO_4}_{\text{ортофосфатна}}}}. \end{gather*}Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між неорганічними сполуками.
Умову завдання задовольняє кальцій:
\begin{gather*} \mathrm{2Ca+O_2=2CaO;}\\[7pt] \mathrm{CaO+H_2O=\underset{\text{гідроксид}}{\underbrace{Ca(OH)_2}_{\text{кльцій}}}}. \end{gather*}Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Застосування неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку знання тривіальних назв неорганічних речовин, розуміння зумовленості застосування неорганічних речовин їхніми властивостями.
Вапняк (1), головним складником якого є кальцій карбонат, використовують як будівельний матеріал (Г).
Корунд (2), головним складником якого є алюміній оксид, дуже твердий, тому його використовують як абразивний матеріал (А).
Залізний купорос (3) – ферум(ІІ) сульфат гептагідрат має антисептичні властивості, тому його використовують як консервант деревини (В).
Графіт (4) використовують як сповільнювач нейтронів (Д).
Відповідь: 1Г, 2А, 3В, 4Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук. Залізо. Сполуки Феруму.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між сполуками Феруму різних класів.
Послідовність утворення сполук за поданим ланцюжком перетворень така:
\begin{gather*} \mathrm{FeCl_2+2KOH=\underbrace{Fe(OH)_2\downarrow}_{\text{Г}}+2KCl};\\[7pt] \mathrm{4Fe(OH)_2+O_2+2H_2O=4\underbrace{Fe(OH)_3}_{\text{В}}};\\[7pt] \mathrm{2Fe(OH)_3=\underbrace{Fe_2O_3}_{\text{А}}+3H_2O};\\[7pt] \mathrm{Fe_2O_3+6HCl=2\underbrace{FeCl_3}_{\text{Б}}+3H_2O}. \end{gather*}Відповідь: Г В А Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між міддю і сполуками Купруму різних класів.
Послідовність реагентів та умов, за яких відбувається перебіг хімічних реакцій в генетичному ланцюжку перетворень, така:
\begin{gather*} \mathrm{Cu+\underbrace{Cl_2}_{\text{Г}}=СuCl_2;}\\[7pt] \mathrm{CuCl_2+2\underbrace{NaOH}_{\text{Б}}=Cu(OH)_2\downarrow +\ 2NaCl;}\\[7pt] \mathrm{Cu(OH)_2\ \underbrace{\overset{\text{нагрівання}}{=}}_{\text{А}}\ CuO+H_2O;}\\[7pt] \mathrm{CuO+2\underbrace{HCl}_{\text{В}}=CuCl_2+H_2O.} \end{gather*}Відповідь: Г Б А В
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук. Азот. Сполуки Нітрогену.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між азотом і сполуками Нітрогену різних класів.
Послідовність, про яку йдеться в завданні, така:
\begin{gather*} \mathrm{3\underbrace{O_2}_{\text{Б}}+4\underbrace{NH_3}_{\text{Г}}=2\underbrace{N_2}_{\text{А}}+6H_2O;}\\[7pt] \mathrm{N_2+6Li=2\underbrace{Li_3N}_{\text{В}}} \end{gather*}Відповідь: Б Г А В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Генетичні зв’язки між класами неорганічних сполук. Кальцій. Сполуки Кальцію.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати генетичні зв’язки між сполуками різних класів.
Послідовність, про яку йдеться в завданні, така:
Відповідь: В Б Г А .
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Неорганічні речовини і їхні властивості.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати можливість перебігу хімічних реакцій між неорганічними речовинами.
Продуктом реакції заліза з речовиною X є ферум(ІІІ) хлорид. Це дає підстави стверджувати, що речовина X – хлор, бо продуктом реакції заліза із хлоридною кислотою є ферум(ІІ) хлорид: \begin{gather*} \mathrm{2Fe+3Cl_2=2FeCl_3};\\[7pt] \mathrm{Fe+2HCl=FeCl_2+H_2}\uparrow. \end{gather*}
Речовина Y – залізо, бо карбон(IV) оксид із ферум(ІІІ) хлоридом не реагує. Натомість залізо відновлює сполуку феруму(ІІІ) до феруму(ІІ): $$ \mathrm{2FeCl_3+Fe=3FeCl_2}. $$
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Неорганічні речовини і їхні властивості. Окисно-відновні реакції.
Завдання скеровано на перевірку вмінь аналізувати зміни властивостей простих речовин залежно від місця елементів у періодах, підгрупах, за переходу від одного періоду до іншого в періодичній системі хімічних елементів; прогнозувати можливість перебігу окисно-відновних реакцій.
За положенням хімічних елементів, формули простих речовин яких наведено в завданні, можна дійти висновку, що йдеться про можливість перебігу в розчині окисно-відновної реакції.
Водень як дуже слабкий окисник й азот, реакційна здатність якого дуже низька, не витіснять бром з його солі у водному розчині.
Окиснювальна здатність Хлору більша, а Йоду менша порівняно з Бромом. Тож для добування брому з водного розчину калій броміду потрібно використати хлор:
\begin{gather*} \mathrm{2KBr+Cl_2=2KCl+Br_2};\\[7pt] \mathrm{2Br^-+Cl_2=2Cl^-+Br_2}. \end{gather*}
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Неорганічна хімія. Властивості і способи добування солей.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти реакцій за участі неорганічних речовин.
А алюміній сульфід – сіль слабкої основи і слабкої кислоти, у водному розчині зазнає гідролізу, тому реакцією обміну її не добувають
Б алюміній як менш активний метал не може витіснити натрій із його солі у водному розчині
В продуктом реакції між металом алюмінієм і неметалом сіркою є сіль – алюміній сульфід
Г унаслідок гідролізу алюміній сульфату утворюються основні сульфати Алюмінію, а не алюміній сульфід
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Реакції обміну між солями у водному розчині.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати реакції обміну між солями у водному розчині.
Унаслідок реакції у водному розчині барій хлориду з натрій сульфідом осад не утворюється.
В інших трьох реакціях утворюються нерозчинні барій карбонат і барій сульфат, малорозчинний барій сульфіт (рис. 1).
Рис. 1. Фрагмент таблиці «Розчинність основ, кислот, амфотерних гідроксидів і солей у воді за температури 20–25 °С»
Барій карбонат і барій сульфіт як солі слабких кислот реагують з розбавленою нітратною кислотою з виділенням карбон(IV) оксиду й гідроген сульфіду відповідно.
Тобто умову завдання задовольняє калій сульфат: $$ \mathrm{BaCl_2+K_2SO_4=BaSO_4\downarrow + 2KCl.} $$
Продукт цієї реакції – барій сульфат – не розчиняється в розбавленій нітратній кислоті.
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Класифікація хімічних реакцій.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей органічних і неорганічних речовин, уміння аналізувати рівняння реакцій за їхньої участі.
1 продуктами горіння амоніаку в кисні є азот і вода (Д): $$ \mathrm{4NH_3+3O_2=2N_2+6H_2O} $$
2 унаслідок термічного розкладання метану утворюються ацетилен і водень (Г): $$ \mathrm{2CH_4\xrightarrow{\text{нагрівання}}C_2H_2+3H_2} $$
3 продукти термічного розкладання амоній карбонату – амоніак, карбон(IV)оксид і вода (А):
Відповідь: 1Д, 2Г, 3А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей оксигеновмісних органічних сполук і вміння встановлювати генетичні зв’язки між ними.
Окисненням етанолу добувають етаналь.
Етанову кислоту добувають окисненням, а не відновленням етанолу.
Етанол належить до гомологічного ряду насичених одноатомних спиртів, а етанова кислота – до гомологічного ряду насичених одноосновних карбонових кислот.
У молекулі етанолу дев’ять, а в молекулі етаналю – сім атомів.
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на