ЗНО онлайн 2009 року з англійської мови – основна сесія
ТЕМА: Читання. Розуміння основного змісту прочитаного.
У цьому завданні вісім заголовків і п’ять автентичних текстів. Необхідно добрати заголовок до кожного тексту. Важливо пам’ятати, що три заголовки зайві.
Потрібно швидко переглянути текст і виділити в ньому ключові слова / фрази, що визначають основну тему тексту. Вони допоможуть добрати заголовок до тексту.
Ключовою в цьому тексті є фраза I now have been creating floral cookbooks for people who are not florists with simple instructions to help the beginner (складіть перелік своїх дій, запишіть граничний строк виконання). Вона дає змогу зрозуміти, що в тексті йдеться про допомогу флористам-початківцям.
Серед наведених варіантів заголовків лише writes guidelines for newbies (пише рекомендації для новачків) відповідає змісту цього тексту.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Розуміння основного змісту прочитаного.
У цьому завданні вісім заголовків і п’ять автентичних текстів. Необхідно добрати заголовок до кожного тексту. Важливо пам’ятати, що три заголовки зайві.
Потрібно швидко переглянути текст і виділити в ньому ключові слова / фрази, що визначають основну тему тексту. Вони допоможуть добрати заголовок до тексту.
Ключовою в цьому тексті є фраза I am also exploring the dream of … packing up the dogs and seeing the US (Я також визначаюсь з мрією … зібрати собак і побачити Сполучені Штати), my dream of travelling with my dogs (моя мрія подорожувати з моїми собаками). Серед наведених варіантів заголовків лише wants to travel with his/her pets (хоче подорожувати з її/його тваринами) відповідає змісту цього тексту.
Правильна відповідь – G.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Розуміння основного змісту прочитаного.
У цьому завданні вісім заголовків і п’ять автентичних текстів. Необхідно добрати заголовок до кожного тексту. Важливо пам’ятати, що три заголовки зайві.
Потрібно швидко переглянути текст і виділити в ньому ключові слова / фрази, що визначають основну тему тексту. Вони допоможуть добрати заголовок до тексту.
Ключовою в цьому тексті є фраза I absolutely adore horseback riding. I own three horses … (Я, безумовно, обожнюю їздити верхи. У мене є троє коней …), I play tennis and just started taking boxing lessons (Я граю в теніс і щойно почав брати уроки боксу).
Серед наведених варіантів заголовків лише enjoys sports and animals (захоплюється спортом і тваринами) відповідає змісту цього тексту.
Правильна відповідь – B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Розуміння основного змісту прочитаного.
У цьому завданні вісім заголовків і п’ять автентичних текстів. Необхідно добрати заголовок до кожного тексту. Важливо пам’ятати, що три заголовки зайві.
Потрібно швидко переглянути текст і виділити в ньому ключові слова / фрази, що визначають основну тему тексту. Вони допоможуть добрати заголовок до тексту.
Ключовими в цьому тексті є фрази I am a people person» (Я товариська людина), I like talking with people from all over the world (Мені подобається спілкуватися з людьми з усього світу).
Серед наведених варіантів заголовків лише adores communicating with other people (обожнює спілкуватися з іншими людьми) відповідає змісту цього тексту.
Правильна відповідь – F.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Розуміння основного змісту прочитаного.
У цьому завданні вісім заголовків і п’ять автентичних текстів. Необхідно добрати заголовок до кожного тексту. Важливо пам’ятати, що три заголовки зайві.
Потрібно швидко переглянути текст і виділити в ньому ключові слова / фрази, що визначають основну тему тексту. Вони допоможуть добрати заголовок до тексту.
Ключовою в цьому тексті є фраза If you would like to be part of my team in any way or if you would like any help you can contact me anytime (Якщо ви хочете бути частиною моєї команди або вам потрібна будь-яка допомога, ви можете зв’язатись зі мною у будь-який час).
Серед наведених варіантів заголовків лише invites other people to participate in his/her activity (запрошує інших людей взяти участь у його діяльності) відповідає змісту цього тексту.
Правильна відповідь – D.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
Швидко перегляньте текст і виділіть в ньому ключові слова/фрази, що визначають основну тему тексту. Вони допоможуть добрати правильну відповідь.
Ключовою в цьому тексті є фраза Networking is a very good thing! Let's talk about whatever... . (Мережа – це дуже гарна річ! Поговорімо про все …).
Серед наведених відповіді лише is ready to discuss various topics (готовий спілкуватися на різні теми) відповідає контексту.
Правильна відповідь – С.
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
У завданні за результатами аналізу тексту необхідно визначити, яке з поданих п’яти тверджень з огляду на контекст є правдивим.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати варіанти відповіді. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У третьому абзаці зазначено: Born in Munich, Germany in 1981 he moved to Australia with his family when he was only two years old (Народившись у Мюнхені, Німеччина, 1981 року, він переїхав до Австралії із сім’єю, коли йому було лише два роки).
Це твердження з огляду на контекст є неправдивим.
Правильна відповідь – F.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
У завданні за результатами аналізу тексту необхідно визначити, яке з поданих п’яти тверджень з огляду на контекст є правдивим.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати варіанти відповіді. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У четвертому абзаці зазначено, що вперше Джессі ходив під вітрилами з батьком та старшим братом, коли йому було 14 років. А також: Jesse catamaraned from Cairns to Cape York, then he and his brother kayaked in the rivers of Papua New Guinea. From there, he went on to join a yacht crew to sail from Belize to Tahiti (Джессі пройшов на яхті від Кернса до Кейп-Йорка, а потім він та його брат сплавлялися річками Папуа-Нової Гвінеї. Там він приєднався до екіпажу яхти, щоб відпливти з Белізу на Таїті).
Тобто твердження відповідає контексту і є правдивим.
Правильна відповідь – Т.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
У завданні за результатами аналізу тексту необхідно визначити, яке з поданих п’яти тверджень з огляду на контекст є правдивим.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати варіанти відповіді. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У третьому абзаці зазначено: Jesse’s family played an important role. “I was made to believe I could do anything,” he says (Сім’я Джессі відіграла важливу роль. «Мене примусили повірити, що я можу зробити все, що завгодно», – говорить він). Тобто брат Джессі підтримав ідею навколосвітньої подорожі. Тому це твердження не відповідає контексту і є неправдивим.
Правильна відповідь – F.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
У завданні за результатами аналізу тексту необхідно визначити, яке з поданих п’яти тверджень з огляду на контекст є правдивим.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати варіанти відповіді. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У тексті немає інформації про те, що Джессі мріяв стати відомим і здобути світове визнання. Тобто твердження не відповідає контексту і є неправдивим.
Правильна відповідь – F.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
У завданні за результатами аналізу тексту необхідно визначити, яке з поданих п’яти тверджень з огляду на контекст є правдивим.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати варіанти відповіді. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У п’ятому абзаці зазначено: However, through perseverance and belief in himself he was able to do what many told him was impossible (Проте, завдяки наполегливості та вірі в себе, він зміг зробити те, що багато хто вважав неможливим). Тобто твердження про те, що мрія Джессі здійснилася завдяки його впевненості у своїх силах і рішучості, є правдивим.
Правильна відповідь – T.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати запитання і варіанти відповіді на них. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У тексті зазначено: This could be the new wave of education and the Internet technology now exists to support such a system (Це може стати новою хвилею освіти, зараз є інтернет-технологія для підтримки такої системи освіти). Твердження He is enthusiastic (Він сповнений ентузіазму), відповідає змісту тексту і є правильною відповіддю.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати запитання і варіанти відповіді на них. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У другому абзаці зазначено: The flexibility of studying at your own pace, and the money you save with online courses are two of the main attractions (Гнучкість навчання у вашому особистому темпі/ритмі і гроші, які ви економите на онлайн-курсах, – дві привабливі речі онлайн навчання).
Серед запропонованих варіантів відповіді лише Because it is cheap and flexible (Тому що це дешево і гнучко) відповідає інформації, вміщеній у тексті.
Правильна відповідь – A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати запитання і варіанти відповіді на них. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У п’ятому абзаці зазначено: This technology will allow for the individual creative growth in students (Ця технологія сприятиме індивідуальному творчому розвитку студентів).
Серед запропонованих варіантів відповіді лише It will boost students’ creativity (Це стимулюватиме творчість студентів) відповідає контексту.
Правильна відповідь – D.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати запитання і варіанти відповіді на них. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У четвертому абзаці зазначено, що багато хто сумнівається у користі занять онлайн: Others argue that this virtual classroom may place pressure on students: to become computer literate or be left behind in life (Інші вважають, що цей віртуальний клас/віртуальні заняття можуть чинити тиск на студентів: чи набути комп’ютерної грамотності чи залишитися в минулому житті, тобто жити без комп’ютерів).
Серед запропонованих варіантів відповіді лише The virtual classroom will place a burden on students (Віртуальний клас/заняття онлайн обтяжуватиме студентів) відповідає контексту і граматично, і за змістом.
Правильна відповідь – B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати запитання і варіанти відповіді на них. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
У п’ятому абзаці зазначено: over thirty inquiring minds and only one teacher» (понад тридцять допитливих розумів і лише один учитель). Автор наголошує, що розвитку гнучкого мислення і допитливості важко досягти, коли на тридцять учнів усього один учитель і, що developing students' proper social behaviour has always exceeded the concern to develop students' creativity (формування в учнів відповідної соціальної поведінки завжди перевищувало турботу про розвиток творчих здібностей студентів). А комп’ютерні технології можуть зробити реальним індивідуальний розвиток (Computer technology can make individualized attention a real possibility).
Серед запропонованих варіантів відповіді лише To prove that individualized attention is hardly possible in a traditional classroom (Довести, що індивідуальна увага від учителя навряд чи можлива в традиційному класі) задовольняє умову завдання.
Правильна відповідь – C.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Повне (детальне) розуміння прочитаного.
Для виконання цього завдання потрібно уважно прочитати текст, використовуючи як ознайомлювальне (переглядове), так і вивчальне читання. Потім проаналізувати запитання і варіанти відповіді на них. Після цього треба визначити частину тексту (абзац), у якій / якому може міститися інформація, що допоможе вибрати правильну відповідь з-поміж наведених.
В останньому абзаці зазначено: The teachers and parents involved with these programs will be given the job of making sure that students lead well-balanced lives that combine Web based education and positive social interaction with their friends and neighbours (Викладачам і батькам, задіяним у цих програмах, буде доручено пересвідчитися, що студенти ведуть збалансований спосіб життя, яке поєднує в собі веб-освіту й позитивну соціальну взаємодію зі своїми друзями та сусідами).
Серед запропонованих варіантів відповіді лише They will have to control the virtual and real-life activities of their kids (Їм доведеться контролювати віртуальну і реальну діяльність своїх дітей) відповідає змісту і задовольняє умову завдання.
Правильна відповідь – C.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Пошук необхідної інформації в тексті.
У завданні є вісім тверджень і шість автентичних текстів. Необхідно вибрати текст, у якому міститься інформація, надана в одному з тверджень. Важливо пам’ятати, що два твердження зайві.
Спочатку потрібно прочитати твердження, а потім уважно переглянути тексти.
У тексті зазначено: Really concentrate on your extra-curricular resume and essay. These are the two areas that will make you noticed (По-справжньому зосередься на своїй позашкільній діяльності й на написанні твору. Це два моменти, які змусять помітити вас).
Умову завдання задовольняє варіант відповіді How do I create a power-packed application that stands out from all the other applications? (Як створити потужну заяву, яка б виділялася серед усіх інших заяв?).
Правильна відповідь – A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Пошук необхідної інформації в тексті.
У завданні є вісім тверджень і шість автентичних текстів. Необхідно вибрати текст, у якому міститься інформація, надана в одному з тверджень. Важливо пам’ятати, що два твердження зайві.
Спочатку потрібно прочитати твердження, а потім уважно переглянути тексти.
У тексті зазначено: Absolutely! A number of colleges and universities give scholarships and awards to those who have been involved in leadership or community service projects (Безумовно! Багато коледжів та університетів надають стипендії та нагороди тим, хто брав участь у проєктах, пов’язаних із керуванням або громадською роботою).
Умову завдання задовольняє варіант відповіді Is my out-of-school activity something noteworthy to put down on the paperwork? (Чи варта моя позашкільна діяльність згадки у документах?).
Правильна відповідь – H.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Пошук необхідної інформації в тексті.
У завданні є вісім тверджень і шість автентичних текстів. Необхідно вибрати текст, у якому міститься інформація, надана в одному з тверджень. Важливо пам’ятати, що два твердження зайві.
Спочатку потрібно прочитати твердження, а потім уважно переглянути тексти.
У тексті зазначено: Big universities and state schools … tend to focus on your grade average, scores, and class ranking. Smaller universities and colleges … focus on things like the essay, recommendations, and extracurricular activities (Великі університети та державні школи … , зазвичай, зосереджуються на вашій успішності, балах і рейтингу в класі. Менші університети й коледжі … на таких речах, як есей, рекомендації та позакласні заходи).
Умову завдання задовольняє варіант відповіді What do colleges look for most? Grades, extracurricular activities, volunteerism, or something else? (Чого більше всього шукають коледжі / На що коледжі звертають уваги більше за все? Успішність, позашкільна діяльність, волонтерство або щось ще?).
Правильна відповідь – C.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Пошук необхідної інформації в тексті.
У завданні є вісім тверджень і шість автентичних текстів. Необхідно вибрати текст, у якому міститься інформація, надана в одному з тверджень. Важливо пам’ятати, що два твердження зайві.
Спочатку потрібно прочитати твердження, а потім уважно переглянути тексти.
У тексті зазначено: Think about who knows you best. Who can talk about your academic achievements and aspirations, as well as your character and qualities? Most students ask teachers, club advisors, coaches, and mentors (Подумай про того, хто знає краще за тебе. Хто може розказати про твої навчальні досягнення і прагнення, а також про твій характер та особисті якості? Більшість студентів звертаються до вчителів, консультантів, тренерів і наставників).
Умову завдання задовольняє варіант відповіді Lots of the colleges I am applying to ask for recommendations. Who should I ask? (Багато коледжів, куди я подаю документи, запитують про рекомендації. У кого я повинен їх (рекомендації) попросити).
Правильна відповідь – F.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Пошук необхідної інформації в тексті.
У завданні є вісім тверджень і шість автентичних текстів. Необхідно вибрати текст, у якому міститься інформація, надана в одному з тверджень. Важливо пам’ятати, що два твердження зайві.
Спочатку потрібно прочитати твердження, а потім уважно переглянути тексти.
У тексті зазначено: It definitely has an impact. You should always pay attention to your grades, especially those in your junior year of high school. But don't fret. What universities look for most is an upward trend, someone who is constantly getting better and improving (Це, безумовно, впливає. Ти завжди повинен приділяти увагу своїм оцінкам, особливо в перший рік старшої школи. Але не переймайся. Що університети шукають більше за все, так це тенденцію до покращання, того, хто постійно стає кращим і вдосконалюється).
Умову завдання задовольняє варіант відповіді My grades haven't been consistent throughout high school. Is that a problem? (Мої оцінки не були стабільними протягом усієї середньої школи. Це проблема?).
Правильна відповідь – B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Читання. Пошук необхідної інформації в тексті.
У завданні є вісім тверджень і шість автентичних текстів. Необхідно вибрати текст, у якому міститься інформація, надана в одному з тверджень. Важливо пам’ятати, що два твердження зайві.
Спочатку потрібно прочитати твердження, а потім уважно переглянути тексти.
У тексті зазначено: Each university and college has a specific application fee, which can be found on the school's website. A lot of times fee waivers are available (Кожен університет і коледж мають спеціальний внесок, про який можна дізнатися на сайти коледжу. Але можливе й звільнення від оплати). Тобто в тексті йдеться про оплату за навчання.
Умову завдання задовольняє варіант відповіді How much do application fees cost? What if I can't afford to pay them? (Наскільки великий вступний внесок? Що робити, якщо я не маю змоги його заплатити?).
Правильна відповідь – G.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 25 міститься в реченні, що означає: Сьогодні в Англії майже немає диких (хижих) тварин, але чи завжди було так? Серед наданих варіантів ні варіант nature (природний), ні wood (лісовий, дерев’яний), ні варіант plain (рівнинний) не можуть бути правильною відповіддю, тому що не відповідають змісту речення. І лише варіант wild (дикий, хижий) задовольняє умову завдання.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 26 міститься в реченні, що означає: Також диких кабанів, лосей та турів (диких биків) було багато. Серед наданих варіантів відповіді rich (багатий), plentiful (рясний, багатий на щось), many (багато які, численні) і brimful (повний по вінця, повний ущерть) лише варіант plentiful за змістом і граматично задовольняє умову завдання.
Правильна відповідь – B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 27 міститься в реченні, що означає: Останній англійський вовк в Англії, ймовірно, був убитий, а популяція вимерла до 16 століття…
Серед запропонованих варіантів відповіді credible (гідний довір’я, імовірний), maybe (можливо, мабуть), possible (можливий, імовірний), probably (імовірно, можливо) лише probably відповідає контексту й задовольняє умову завдання.
Правильна відповідь – D.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 28 міститься в реченні, що означає: Останній англійський вовк в Англії, імовірно, був убитий, а популяція вимерла до 16 століття, хоча в Уельсі вважають, що це тривало на декілька століть довше. Серед наведених варіантів відповіді longer (довше), later (пізніше), more (більше), earlier (раніше) лише longer відповідає контексту й задовольняє умову завдання.
Правильна відповідь – A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 29 міститься в реченні, що означає: Великі стада турів проіснували не так довго й, на жаль, зникли ще в 9-му столітті, хоча на континенті вони існували набагато більше століть. Серед запропонованих варіантів відповіді more (більше), past (минулий), less (менше) і last (останній) лише more відповідає контексту й задовольняє умову завдання.
Правильна відповідь – A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 30 міститься в реченні, що означає: Вид гігантських оленів Megaloceros, з розмахом рогів до 3 метрів, можливо зник (вимер)/був вимерлим до того часу як людина Неоліту почала робити дерев’яний частокіл (дерев’яне укріплення). Серед запропонованих варіантів відповіді dead (померлий), obsolete (застарілий), extinct (вимерлий, зниклий), vestigial (залишковий) лише extinct підходить за змістом і граматично.
Правильна відповідь – C.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 31 міститься в реченні, що означає: Уважають, що поселенці періоду Неоліту змішані з людьми, які вже були присутні або захоплені, прибули з континенту та привезли із собою своїх тварин, худобу, приручених собак і котів, свиней … .
Серед наведених варіантів відповіді schooled (навчений), captured (захоплений, полонений), educated (освічений), domesticated (приручений) лише domesticated підходить за змістом речення граматично й відповідає контексту.
Правильна відповідь – D.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 32 міститься в реченні, що означає: У Саксонській Англії землю було очищено від лісу, а для сільського господарства використовували велику громадську територію... . Серед наданих варіантів відповіді to (указує на напрямок – до, у, в, на), from (указує на відібрання, вилучення, звільнення – від, з, із), out of (указує на рух за межі чогось – з), of (указує на належність, об’єкт дії) лише from задовольняє умову завдання.
Правильна відповідь – B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 33 міститься в реченні, що означає: Однак за середньовічні часи багаті власники земель вимагали багато землі та висаджували живоплоти, щоб позначити межі своїх володінь
Серед запропонованих варіантів відповіді to mark (позначити, відзначити), to show (показати), to exhibit (показувати, виставляти) , to label (наліплювати ярлик, помітити) лише to mark задовольняє умову завдання.
Правильна відповідь – A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 34 міститься в реченні, що означає: Можливо, це означало, що землеробство було простіше/легше, але для бідних це означало, що вони жебракували та були голодними, оскільки втрата землі була для них утратою засобів для існування. Серед запропонованих варіантів відповіді like (подібно, так), as (оскільки, в той час як), that (який, цей, той), so (так, також) лише as підходить за змістом і граматично.
Правильна відповідь – B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 35 міститься в реченні, що означає: Землю біля Темзи в Середньовіччі забрали в людей і віддали фермерам, що розводили вівці, для торгівлі вовною, яка на той час стала важливою галуззю, яка приносила дохід/прибуток короні. Серед запропонованих варіантів відповіді pay (виплата, платня), fee (гонорар, вступний внесок), income (прибуток, дохід), rent (орендна плата, рента) лише income підходить за змістом і граматично.
Правильна відповідь – C.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 36 міститься в реченні, що означає: Так, на тепер більшість хижаків або випасних диких тварин було замінено на чужорідні види. Серед запропонованих варіантів відповіді survived (виживати, лишитися живим), transferred (переміщати, переносити ), carried (носити, перевозити), replaced (заміняти, повертати) лише replaced підходить за змістом і граматично.
Правильна відповідь – D.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Знання лексики, уміння використовувати лексичні одиниці відповідно до контексту з огляду на їхнє значення.
У завданні потрібно заповнити пропуск, вибравши необхідне за змістом серед чотирьох варіантів (А – D).
Для того, щоби зрозуміти суть тексту, спершу швидко прочитайте його, на пропуски не зважайте. Уважно прочитайте й намагайтеся зрозуміти слова, які потрібно вставити в текст замість пропусків. Під час вибирання правильної відповіді аналізуйте не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й речення, що передують йому або розташовані відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 37 міститься в реченні, що означає: Ми щиро сподіваємося, що ця робота буде успішною. Проаналізувавши речення, визначаємо, що cеред наданих варіантів відповіді dream (мріяти, уявляти), hope (сподіватися, надіятися), think (думати, обмірковувати), sure (упевнено, правильно) лише hope підходить за змістом і граматично.
Правильна відповідь – B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Пропуск 38 міститься в реченні, що означає: Бермудський трикутник чи Диявольський трикутник ‒ це назва, що присвоєна району, який був у центрі багатьох незрозумілих зникнень. У реченні пропущено дієприкметник теперішнього часу (Present Participle). Граматично до цього й відповідно до контексту підходить форма given.
Правильна відповідь – given.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 39 означає: Тайна Бермудського трикутника розпочалася 1950 року. У цьому реченні пропущено присудок. Проаналізувавши зміст речення, можна визначити, що дія відбувалася в минулому (in 1950), це факт з історії, тому присудок має форму минулого неозначеного часу (Past Simple) ‒ began, яка узгоджена з контекстом граматично.
Правильна відповідь – began.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 40 означає: Рейс 19 був ескадрильєю з п’яти військово-морських бомбардувальників, які нібито зникли, коли вони пролітали над Бермудським трикутником. У реченні пропущено присудок у підрядній його частині. Проаналізувавши зміст, можна визначити, що дія відбувалася в минулому й тривала деякий час. Тобто йдеться про процес (продовжену дію). Тому потрібно використати дієслово у минулому продовженому часі (Past Continuous) – were flying.
Правильна відповідь – were flying.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 41 означає: Велике судно, що несе руду, загадково зникло лише через три дні перебування в морі. У пропуск необхідно вставити означення, виражене дієприслівником теперішнього часу (Present Participle). Тому потрібно використати форму carrying.
Правильна відповідь – carrying.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 42 означає: В офіційній заяві берегової охорони США йшлося про те, що було здійснено неодноразові спроби пошуку, однак не було знайдено жодних слідів зниклих літаків чи кораблів. У це речення потрібно вставити частину складеного іменного присудку, виражену модальним дієсловом у минулому неозначеному часі. Формою минулого неозначеного часу дієслова can є дієслово could..
Правильна відповідь – could.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 43 означає: Книжка автора мала назву «Бермудський трикутник». У цей пропуск необхідно вставити іменник у присвійному відмінку (книжка чия? – автора). Тому, іменник author використовують у формі author’s й узгоджують граматично з іменником book.
Правильна відповідь – author’s.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 44 означає: Приблизно тоді ж було випущено на екран/вийшов фільм з однойменною. У реченні пропущено присудок у минулому неозначеному часі в пасивному стані (фільм було випущено), що відповідає формі дієслова was released.
Правильна відповідь – was released
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 45 означає: Відтоді було опубліковано численні статті та книги, щоб спробувати надати наукове пояснення цій таємниці. У це речення потрібно вставити присудок у правильній граматичній формі. У реченні є слово since (відтоді, із того часу), яке вказує на завершеність дії (статті й книги вже опубліковано). Також підмет (статті та книги) не виконує дію сам, тобто присудок у пасивному стані. Тому правильною відповіддю є форма дієслова у Present Perfect in Passive.
Правильна відповідь – have been published.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 46 означає: Деякі з пояснень більш ніж достовірні. У реченні пропущено прикметник у порівняльному ступені. Тому правильною відповіддю є форма more.
Правильна відповідь – more.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 47 означає: У повідомленнях про зникнення рейсу 19 є декілька невідповідностей / У повідомленнях про зникнення рейсу 19 було декілька невідповідностей. У реченні пропущено присудок. Відповідно до контексту присудок може бути виражений дієсловом у теперішньому неозначеному часі в множині або в минулому неозначеному часі в множині. Обидва варіанти are та were є правильними.
Правильна відповідь – are/were.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 48 означає: Повідомляли, що рейс 19 обслуговували досвідчені пілоти, що літали під час спокійної погоди. У реченні пропущено прикметник, тому правильною є форма experienced, прикметник, утворений за допомогою закінчення -ed.
Правильна відповідь – experienced.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 49 означає: Для всіх правдоподібних пояснень щодо зникнень залишається/залишилась одна загадка. У цьому реченні пропущено присудок. Відповідно до контексту дія може відбуватися в теперішньому часі, а також могла відбуватися в минулому. Тобто є два варіанти правильної відповіді: remains (форма дієслова в Present Simple) або remained (форма дієслова в Past Simple).
Правильна відповідь – remains/remained.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Використання мови. Уміння правильно використовувати граматичні форми частин мови й частини мови відповідно до контексту.
У завданні треба заповнити пропуски словами, вибравши потрібне з огляду на граматичну форму слово з-поміж чотирьох наведених варіантів (А – D).
Необхідно швидко, ігноруючи пропуски, прочитати текст, щоби зрозуміти його тему. Після цього уважно прочитати граматичні форми слова, яке потрібно вставити замість пропуску в текст. Затим слід проаналізувати як зміст речення, так і його структуру. Обов’язково потрібно звернути увагу на речення, що передує реченню із пропуском, і речення, розташоване відразу за ним. Це допоможе вибрати правильну відповідь.
Речення з пропуском 50 означає: Як таємниця Бермудський трикутник є такою, що, можливо, ніколи не буде розгадано. У цьому реченні пропущено частину складеного іменного присудку підрядної частини, складником якого є модальне дієслово may. Також присудок означає пасивну дію, виконувану над підметом (таємницю не буде розгадано). Відповідно до правил граматики англійської мови після модальних дієслів уживають інфінітив без частки to, тому правильною буде форма be solved (Present Simple in Passive).
Правильна відповідь – be solved.
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
- Усі тести ЗНО з англійської мови онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з англійської мови минулих років
- Усе про тест ЗНО з англійської мови
- Програма ЗНО з англійської мови
- Усе про власне висловлення з англійської мови
- Приклади написання власного висловлення з англійської мови
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра