Розділ: Загальна географія
Тема: Атмосферний тиск. Вітер
Кількість завдань: 11
ТЕМА: Атмосферний тиск. Вітер.
Завдання скеровано на перевірку знання утворення циклонів й антициклонів в атмосфері.
У центрі схеми зазначено низький тиск (730 мм рт. ст.), а на периферії – високий (770 мм рт. ст.). Стрілками позначено рух повітря від периферії до центра проти годинникової стрілки. Такий рух повітряних мас спричиняє утворення хмарності й випадання дощів, що властиве циклону. Вітри в циклоні в Північній півкулі дмуть проти годинникової стрілки, а в Південній – за нею, що пов’язано з обертанням Землі.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Атмосфера. Вітер. Утворення бризу.
Завдання спрямовано на оцінювання знання причин утворення вітрів на Землі.
Вітер – це горизонтальне переміщення повітряних мас із зони високого тиску в зону низького тиску. Досить тиску в якомусь місці знизитися або підвищитися, і повітря попрямує від місця більшого тиску в бік меншого. Суходіл улітку нагрівається швидше за акваторію океану, тому над суходолом формується зона низького тиску, а над водою – високого. Вітер рухається з океану на суходіл. Взимку суходіл швидше охолоджується, а вода повільніше. Над суходолом формується високий тиск, а над водою – низький і вітер рухається у зворотному напрямку: із суходолу на океан. Такий вітер називають мусон. Аналогічно утворюються вітри, що змінюють свій напрямок двічі на добу – бризи.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Атмосфера. Вітер. Утворення бризу.
Завдання використовують для оцінювання знання причин утворення вітрів на Землі.
Відомо, що вітер – це горизонтальне переміщення повітряних мас із зони високого тиску в зону низького тиску. Досить тиску в якомусь місці знизитися чи підвищитися, і повітря попрямує від місця більшого тиску в бік меншого. Суходіл влітку нагрівається швидше від акваторії океану, тому над суходолом формується зона низького тиску, а над водою – високого. Вітер рухається з океану на суходіл. Узимку суходіл охолоджується швидше, а вода – повільніше. Над суходолом формується високий тиск, а над водою – низький, і вітер рухається у зворотному напрямку: із суходолу на океан. Такий вітер називають мусоном.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Атмосфера. Атмосферний тиск.
Тестове завдання оцінює знання про атмосферний тиск.
Атмосферний тиск – це сила, з якою повітря тисне на земну поверхню і всі предмети, що розташовані на ній. Вимірюють у міліметрах ртутного стовпчика (мм рт. ст.) З висотою атмосферний тиск знижується – на 1000м підйому падає на 100мм рт. ст. Отже, якщо на схемі завдання точка Г позначена найвище, то тиск у ній буде найнижчий. Відповідно, найвищий тиск буде у точці, яка позначена найнижче – Б.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Атмосфера. Атмосферний тиск. Вітер.
Тестове завдання оцінює знання причин утворення вітру.
Вітер – це горизонтальний рух повітря з області високого тиску в область низького. Що більша різниця тисків – то сильніший вітер.
Отже, сила вітру залежить від різниці атмосферного тиску.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Атмосфера. Атмосферний тиск.
Тестове завдання оцінює знання про атмосферний тиск та формування областей атмосферного тиску.
Атмосферний тиск – це сила, з якою повітря тисне на одиницю площі земної поверхні.
Над полюсами, де протягом року температури повітря низькі, повітря охолоджується, стає щільнішим і важким. Тому воно опускається – відбувається низхідний рух повітря – і підвищується тиск. Унаслідок цього біля полюсів утворилися пояси високого тиску.
Арктика і Антарктика розташовані в зоні високого тиску.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Атмосфера. Температура повітря. Атмосферний тиск. Вологість повітря.
Тестове завдання оцінює знання про закономірності зміни температури повітря, атмосферного тиску та вологості повітря з висотою та їх вплив на здоров'я людини.
Повітря нагрівається від земної поверхні, тому з висотою температура знижується (при підйомі на 1000 м знижується на 6 ℃).
Унаслідок зниження температури випаровування зменшується теж. Отже, абсолютна вологість повітря зменшується.
Це ж саме з атмосферним тиском (зниження на 100 мм. рт. ст. при підйомі на 1000 м). Очевидно, саме ці чинники впливатимуть на здоров'я людини.
Що стосується інших варіантів відповідей, то гравітація та земне тяжіння діють постійно, а не появляються на висоті. Космічне випромінювання й ультрафіолетова радіація, навпаки, зростають з висотою.
Правильна відповідь – 357.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Атмосфера: вітер. Гідросфера: рух води в океані.
Тестове завдання оцінює знання формування постійних вітрів, їх напрямків.
На карті зображено материк Південна Америка і напрям руху вітрильника на схід поблизу екватора.
Над екватором повітря добре прогрівається протягом року, тому тут встановлюється пояс низького (Н) тиску, над тропіками – високий тиск (В).
Вітер, що дме від тропіків до екватора, – пасат, у давнину улюблений вітер мореплавців (у перекладі з іспанської – вітер, що сприяє пересуванню). Через обертання Землі в Північній півкулі пасати відхиляються вправо, а в Південній – вліво. Саме пасати утворили течії в обох півкулях – Північну пасатну і Південну пасатну, яка й зображена на карті.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Атмосфера. Атмосферний тиск.
Тестове завдання перевіряє знання про закономірності зміни атмосферного тиску з висотою.
Відомо, що з висотою атмосферний тиск знижується – при підйомі на 100 м знижується на 10 мм рт. ст. Щоб визначити тиск у місці витоку струмка, знайдемо перепади висоти: 155 м – висота витоку (визначали в завданні № 43), висота урізу води Річки – 105.0 м.
1) 150–105 = 50 (м).
Якщо при підйомі на 100 м тиск падає на 10 мм рт. ст., то при підйомі на 50 м він знизиться на 5 мм рт. ст. У завданні вказано атмосферний тиск біля урізу води в Річці – 755 мм рт. ст.
2) 755–5 = 750 (мм рт. ст.)
Правильна відповідь – 750.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Материки Північної півкулі: Північна Америка, Євразія. Кліматичні пояси й типи клімату.
Завдання скеровано на оцінювання знання кліматичних особливостей і кліматотвірних чинників материків Північної півкулі.
Над Європою пасажири літака спостерігали лише хмари, тобто опадів не було. Над Гренландією не було навіть хмар, повітря прозоре. Отже, сформувалася зона з високим тиском у центрі й низхідними потоками повітря, які не сприяють утворенню хмар. Тобто панував антициклон. Інші варіанти відповіді не є кліматотвірними чинниками й не пов’язані з утворенням хмар.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Атмосфера. Погода, її елементи, мінливість.
Завдання скеровано на оцінювання знання утворення циклону, його впливу на стан погоди й самопочуття людини.
В уривку художнього твору описано циклон, що сформовано з низьким тиском у центрі й висхідними потоками повітря. Тому циклон завжди супроводжуваний погіршенням погоди: потужною хмарністю, затяжними опадами, туманами. За такої погоди потрібно вибрати вологостійке взуття, узяти ліки для нормалізування тиску. Смог, який часто утворюється під час проходження циклону, відступить, тому можна прочинити вікно.
Правильна відповідь – 2 3 4.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на