Розділ: Україна і світове господарство
Тема: Поняття «економічний розвиток» та його показники. ВВП, індекс людського розвитку (IЛP)
Кількість завдань: 9
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Поняття «економічний розвиток» і його показники.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати модель економіки й знання типізації країн за структурою ВВП.
На діаграмі, наведеній у завданні, найбільший сектор ВВП займає невиробнича сфера (сфера послуг), найменший – сільське господарство. Отже, країни мають високорозвинену економіку, найвищий рівень індустріалізації (постіндустріальні). У структурі їхнього ВВП провідну роль відіграє третинний сектор: освіта, наука, соціальне забезпечення, охорона здоров’я, фінансовий бізнес тощо. З-поміж наведених країн – це країни розвиненої економіки.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Поняття «економічний розвиток» і його показники.
Завдання скеровано на оцінювання вміння аналізувати модель економіки й знання типізації країн за структурою ВВП.
На діаграмі найбільший сектор ВВП займає сфера послуг, найменший – сільське господарство. Отже, країна має високорозвинену економіку, найвищий рівень індустріалізації, тобто є постіндустріальною. У суспільстві й структурі ВВП постіндустріальних країн провідну роль відіграє сфера послуг: освіта, наука, соціальне забезпечення, охорона здоров’я, фінансовий бізнес тощо. З-поміж країн, про які йдеться в завданні, такий рівень розвитку має Канада.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Поняття «економічний розвиток» і його показники: ВВП, індекс людського розвитку (ІЛР).
Завдання скеровано на оцінювання вміння визначати показник економічного розвитку – ВВП (валовий внутрішній продукт).
ВВП – показник сумарного обсягу виробництва товарів і послуг за певний період, виражений у доларах США на одного мешканця. Отже, діленням величини ВВП на кількість населення отримаємо величину, яка показує кількість вироблених товарів і послуг на одного мешканця. Результати ділення (млрд доларів) такі: А – 10170 : 1320 = 7,7; Б – 1746 : 142 = 12,3; В – 300 : 47 = 6,4; Г – 13131 : 300 = 43,77.
Правильна відповідь – 1Г 2Б 3А 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Поняття «економічний розвиток» і його показники: ВВП, структура ВВП, індекс людського розвитку. Секторальна модель економіки країни.
Завдання скеровано на оцінювання вміння аналізувати діаграму й визначати тип економіки за часткою сільського господарства в структурі ВВП.
На діаграмі позначено частку продукції сільського господарства в структурі ВВП країн Центральної й Східної Європи. Аналізування діаграми дає змогу дійти висновку: найбільша частка продукції сільського господарства в структурі ВВП – у невеликої за площею Молдови (13 %). Тож варіант відповіді А не відповідає наведеним на діаграмі даним. Аграрне виробництво в Білорусі, Молдові й Україні не може забезпечити всіх потреб населення і харчової промисловості, бо залежить від кліматичних умов. Отже, овочі й фрукти, що в цих країнах не вирощують, їм доводиться імпортувати, тому варіант відповіді Б також неправильний. У сільському господарстві Словаччини, Польщі й Росії не можна виділити спільних рис, оскільки ці країни різні за площею і найбільше експортне значення воно має в Росії. Тобто варіант відповіді Г неправильний. Країни цього регіону за структурою валового внутрішнього продукту є не аграрно-індустріальними, а індустріально-аграрними, тому що частка продукції сільського господарства в структурі ВВП є низькою.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Світове господарство. Типізація країн світу за рівнем економічного розвитку.
Завдання скеровано на оцінювання знання типів країн за економічним розвитком і вміння аналізувати діаграму структури валового внутрішнього продукту (ВВП).
За результатами аналізування діаграми можна дійти висновку, що 79 % ВВП припадає на сферу послуг (третинний сектор), 19 % – на промисловість (вторинний сектор) і лише 2 % – на сільське господарство (первинний сектор). Отже, більша частка ВВП належить невиробничій сфері, як-от: банківський сектор, освіта, торгівля, туризм, ІТ-технології, наука тощо. І, відповідно, дуже мала частка ВВП належить сільському господарству. Така структура валового внутрішнього продукту властива високорозвиненим країнам постіндустріального типу, де у виробництві використовують автоматизацію, роботизацію, комп’ютеризацію, а високомеханізоване сільське господарство інтенсивного типу розвитку не потребує робочих рук.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Поняття «економічний розвиток» та його показники: ВВП, ІЛР.
Тестове завдання оцінює вміння аналізувати статистичні дані та розуміти основні показники економічного розитку країн.
У таблиці наведено великі за площею країни, їхню чисельність населення, ВВП номінальний і ВВП на особу.
Для виконання цього завдання потрібно пригадати значення поняття ВВП (валовий внутрішній продукт).
ВВП – це економічний показник усієї вартості товарів і послуг, які були створені в межах країни національними та іноземними підприємствами всіх галузей господарства, обчислюється в $/особу. Отже, при обчисленні береться до уваги не величина площі країни, а кількість населення. У високорозвинених країнах цей показник становить понад 50 тис. дол. на особу.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Країни Європи. Франція. Україна.
Тестове завдання оцінює знання про міжнародний географічний поділ праці (МГПП), роль Франції та України в МГПП.
У завданні потрібно визначити ті види діяльності, які можна розвивати в Україні, запозичивши досвід та сучасні технології у Франції.
Аналізуючи кожну відповідь, шукаємо правильні: технології зберігання радіоактивних відходів можемо використовувати, бо маємо АЕС, які працюють на уранових (радіоактивних) рудах; кооперування у виробництві авіаційної техніки та освоєння космосу теж для України можна запозичити, бо ці галузі в нас розвинуті. Україна має багатий туристичний потенціал, який варто розвивати на світовому рівні, упроваджувати досвід розвитку інфраструктури в туристичних центрах і районах так, як це роблять провідні країни світового туризму, якою є Франція (1-е місце в світі за кількістю туристів).
Правильна відповідь – 347.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Світове господарство. Поняття «міжнародний поділ праці».
Тестове завдання оцінює знання про місце країни в міжнародному географічному поділі праці.
Прислів’я «За одну чашку рису тричі поле обійдеш» поширене в країнах, які вирощують і споживають багато рису – Південно-Східна Азія.
Каравани верблюдів можна побачити в пустелях Північної Африки («Старий верблюд не підведе»).
Жито – вологолюбна культура, росте у країнах Східної Європи («Як уродить жито, то всім буде сито»).
Виноградництво поширене у країнах Південної Європи – «Мало-помало стає й незрілий виноград медом».
Правильна відповідь – 1Г 2А 3Б 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна і світове господарство. Національна економіка.
Тестове завдання оцінює розуміння поняття «національна економіка», вміння оцінювати сучасну економічну ситуацію України.
Якщо розглядати економіку України як аграрно-індустріальної держави, то більшу частку ВВП і більша зайнятість населення була б у сільському господарстві, що відноситься до первинного сектору.
Тому спростуванням характеристики, наведеної в завданні, буде те, що в третинному секторі зайнято 62% всіх працівників.
Також бачимо, що у вторинному секторі більша частка ВВП (26%), ніж у первинному (15%).
Експорт послуг (третинний сектор) на 7% перевищує експорт сільськогосподарської продукції: це також є твердженням того, що сільське господарство не є основним сектором в економіці держави.
Правильна відповідь – 2, 3, 5.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на