Розділ: Загальна географія
Тема: Орієнтування на місцевості
Кількість завдань: 29
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання використовують для перевірки вміння визначати азимут.
Азимут – це горизонтальний кут, який відраховують за годинниковою стрілкою (від 0°до 360°) від північного напрямку географічного меридіана точки спостереження до заданого напрямку. Азимути основних сторін горизонту такі: Пн. –0°(360°), Сх. – 90°, Пд. – 180°, Зх. – 270°. Судно, яке рухатиметься за азимутом 90°, пливтиме на схід. Тому в результаті руху на схід від Японії прибуде до берегів Північної Америки.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Орієнтування на місцевості.
Завдання скеровано на перевірку вміння орієнтуватися на місцевості за Полярною зорею.
Полярна зоря в сузір’ї Малої Ведмедиці впродовж століть служить орієнтиром для мандрівників багатьох країн. Однак це сузір’я не завжди легко відшукати на нічному небі, тому спочатку потрібно знайти сузір’я Великої Ведмедиці, схоже на ківш. Потрібно уявно з’єднати дві крайні зірки «ковша». Затим подумки продовжити пряму лінію і відкласти на ній приблизно п’ять відрізків, рівних відстані між двома зірками на краю «ковша». Зробивши це, знайти найяскравішу зорю в сузір’ї Малої Ведмедиці – Полярну, яка вказує на північ.
Правильна відповідь – 1Г 2А 3Б 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати азимут проміжних сторін горизонту.
Азимут – це кут, який визначають за годинниковою стрілкою між напрямками на північ і на заданий предмет. Для правильного визначення азимутів сторін горизонту потрібно схематично зобразити на компасі азимути його основних сторін. Північ – 0°, тоді за годинниковою стрілкою – північний схід – 45°. Азимут Сходу – 90°, південного сходу – 135°, Південь – 180°, південний захід – 225°. Азимут заходу – 270°, північного заходу – 315°.
Правильна відповідь – 1Г 2Б 3А 4В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Орієнтування на місцевості.
Завдання скеровано на оцінювання вміння орієнтуватися за Полярною зорею.
Полярна зоря показує напрямок на північ. Якщо пішохід рухається, і Полярна зоря є праворуч, то ліворуч – південь, попереду – захід, а позаду – схід.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут, який визначають за годинниковою стрілкою, між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет. За умовою завдання гелікоптер летить із Черкас до Миколаєва точно на південь. Азимут півдня становить 180°.
Правильна відповідь – 180.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
За допомогою завдання оцінюють уміння визначати азимут.
Азимут – це горизонтальний кут, який відраховують за годинниковою стрілкою від північного напрямку географічного меридіана точки спостереження до заданого напрямку від 0°до 360°. Траса від річки Андоги до загону для худоби вздовж стежки проходить точно на схід. Азимут сходу становить 90°.
Правильна відповідь – 90.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання скеровано на оцінювання вміння визначати азимут.
Азимут – це горизонтальний кут, який відраховують за годинниковою стрілкою від північного напрямку географічного меридіана точки спостереження до заданого напрямку від 0°до 360°. Велосипедист рухається польовою дорогою до села Воронове не точно в східному напрямку, а відхиляється в сторону збільшення кута на 7°. Азимут сходу – 90°, до якого потрібно додати відхилення 7°. Отже, азимут руху становить 97°.
Правильна відповідь – 97.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Географічні карти.
Тестове завдання оцінює вміння визначати напрямки за градусною сіткою.
За градусною сіткою можна визначати географічні координати, напрямки, відстані. Пригадайте: меридіани показують напрям на північ і південь, паралелі – на захід і схід.
За картою бачимо: зі Львова на Почаїв гелікоптер летить не чітко на схід (уздовж паралелі), а відхиляється на північ. Азимут руху на схід становить 90°.
Відхилення становить 6° за умовою завдання. Отже, азимут руху гелікоптера
90° – 6° = 84°.
Правильна відповідь – 84.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання спрямовано на перевірку вміння визначати азимут.
Азимут – це кут, який визначають за годинниковою стрілкою, між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет. За умовою завдання літак летітиме з Хмельницького до Вінниці не точно на схід, а відхилятиметься в бік збільшення кута на 7°. Азимут сходу становить 90°, до яких потрібно додати 7° – величину відхилення.
Правильна відповідь – 97.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати азимут.
Азимут – це кут, який визначають за годинниковою стрілкою, між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет. За умовою завдання літак летітиме зі Львова до Харкова не точно на схід, а відхилятиметься в бік зменшення кута на 1°. Азимут сходу становить 90°, від яких потрібно відняти 1° – величину відхилення.
Правильна відповідь – 89.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що літак летітиме з міста Маямі в напрямку екватора точно на південь. Азимут півдня становить 180°.
Правильна відповідь – 180.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що літак летітиме з точки А до Антарктиди точно на південь.
Азимут півдня становить 180°.
Правильна відповідь – 180.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання спрямовано на перевірку вміння визначати азимут.
Азимут – це кут, який визначають за годинниковою стрілкою, між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет. За умовою завдання літак летітиме з точки Y у напрямку Південного полюса (уздовж меридіана) точно на південь. Азимут півдня становить 180°.
Правильна відповідь – 180.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Орієнтування на місцевості.
Тестове завдання оцінює знання про орієнтування на місцевості за Полярною зорею.
Уночі на місцевості можна орієнтуватися за сузір’ям Малої Ведмедиці, у складі якого є Полярна зоря, яка вказує на Північ. Унікальність Полярної зорі в тому, що вона розташована найближче серед інших зірок до Північного полюса. Через це вона постійно знаходиться на одному і тому ж місці незалежно від пори року чи часу доби. Вона є вірним орієнтиром для мореплавців і мандрівників уже півтори тисячі років. Проте за Полярною зорею можна орієнтуватися лише в Північній півкулі. Тому на материках, розташованих у Південній півкулі, її не видно. Серед запропонованих варіантів лише в Південній півкулі розташована Австралія.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє ваше вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що літак летітиме з точки А до точки Б точно на схід. Азимут сходу становить 90°.
Правильна відповідь – 90.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що літак летітиме з точки Г до точки В точно на захід. Азимут заходу становить 270°.
Правильна відповідь – 270.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє ваше вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою. Бачимо, що стежка від школи до річки Андога прямує точно на захід. Азимут заходу становить 270 °.
Правильна відповідь – 270.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Відшукаємо міст через річку і від нього визначаємо азимут на схід за умови відхилення на 5°. Бачимо, що дорога не має точно східного напрямку, а відхиляється в сторону збільшення кута. Азимут сходу – 90°, до якого додамо 5°відхилення. Азимут руху становить 95°
Правильна відповідь – 95.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що польова дорога не має точно західного напрямку, а відхиляється в сторону збільшення кута. Азимут заходу – 270°, до якого додамо 8° відхилення.
Азимут руху становить 278°.
Правильна відповідь – 278.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що річка Срібна тече із заходу на схід, відхиляючись у сторону південно-східного напрямку, тобто до азимута сходу потрібно додати 6°. Азимут сходу становить 90°. 90°+6° = 96°.
Правильна відповідь – 96.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на цей предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що літак летітиме з міста Києва до міста Александрії точно на південь. Азимут півдня становить 180°.
Правильна відповідь – 180.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що автострада до села Зеленогірськ прокладена не точно в західному напрямку, а відхиляється в сторону зменшення кута на 5°.
Азимут заходу – 270°, від якого віднімаємо 5°відхилення. Азимут руху становить 265°
Правильна відповідь – 265.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати азимут.
Азимут – це горизонтальний кут від 0°до 360°, який відраховують за годинниковою стрілкою від північного напрямку географічного меридіана точки спостереження до заданого напрямку. Автомобільна дорога від села Устин пролягає не точно в північному напрямку, а відхиляється в бік зменшення кута на 8°. Від азимута півночі (360°) віднімаємо відхилення, яке становить 8°. Тобто азимут руху дорівнює 352°.
Правильна відповідь – 352.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати азимут.
Азимут – це кут, який визначають за годинниковою стрілкою, між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет. Польову дорогу від джерела Холодок прокладено до автомобільної дороги не в південному напрямку, а з відхиленням у бік збільшення кута на 12°. Азимут півдня – 180°, до нього потрібно додати 12° – величину відхилення: 180° + 12° = 192°.
Правильна відповідь – 192.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет. Цей кут визначають за годинниковою стрілкою.
Дорогу до села Устя не прокладено точно в південному напрямку. Вона відхиляється в сторону зменшення кута на 9°. Азимут півдня – 180°, від якого потрібно відняти відхилення 9°: 180° – 9°= 171°.
Правильна відповідь: 171.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані й карті. Поняття про азимут.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет. Цей кут визначають за годинниковою стрілкою. Дорогу до села Мирного не прокладено точно в північному напрямку, вона відхиляється в сторону зменшення кута на 10°. Азимут півночі – 360°, від нього потрібно відняти 10° відхилення: 360° – 10° = 350°.
Правильна відповідь: 350.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Способи зображення Землі: абсолютна і відносна висота точок на місцевості.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати відносну висоту точки на місцевості за топографічною картою.
Відносна висота показує, на скільки одна точка земної поверхні перевищує іншу. Тобто відносна висота дорівнює різниці абсолютних висот цих точок.
Абсолютна висота – це перевищення точки земної поверхні над рівнем Світового океану. На топографічній карті абсолютну висоту позначено горизонталями й точками з відповідними числовими показниками.
Відшукаємо гору Південну й уріз води в озері Чарівному. Абсолютна висота гори Південної становить 136,5 м, урізу води в озері Чарівному – 101,5 м.
Обчислюємо відносну висоту як різницю абсолютних висот:
136,5 – 101, 5 = 35 м.
Правильна відповідь: 35.
translator
- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати відстані на місцевості за топографічною картою, використовуючи числовий масштаб.
На фрагменті топографічної карти відстань, яку має пройти працівник від місця роботи на молокозаводі у Вербовому до свого будинку на лівому березі річки Верхня, становить 6 сантиметрів.
Множимо це число на величину масштабу. Масштаб цієї топографічної карти 1:20 000. Тобто сантиметру на карті відповідають 200 метрів на місцевості.
Обчислімо цю відстань на місцевості:
6 ∙ 200 м = 1200 м.
Правильна відповідь: 1200.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
ТЕМА: Способи зображення Землі: топографічна карта, прямокутні координати.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати прямокутні координати певного об’єкта на топографічній карті.
Для визначення на топографічній карті положення точки за допомогою прямокутних координат на карту наносять кілометрову сітку.
Вона утворена системою ліній: паралельних осьовому меридіану зони (вертикальні лінії сітки – Y) і перпендикулярних до нього й паралельних до екватора (горизонтальні лінії сітки – Х). Ці лінії, проведені через ціле число кілометрів (1 км або 2 км), утворюють квадрати. Дві цифри на лініях є десятками та одиницями відстані в кілометрах до екватора та осьового меридіана.
Треба пригадати умовний знак залізничного мосту й знайти його на карті.
Квадрат, у якому він лежить, указуємо за цифровими значеннями його нижньої та лівої сторін. Це чотиризначне число – координата Х (нижня лінія) 44 і координата Y (зліва) – 52. Отже, залізничний міст через річку Верхня розташовано у квадраті 4452.
Правильна відповідь: 4452
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на