Розділ: Україна і світове господарство
Тема: Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування
Кількість завдань: 48
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на оцінювання знання сучасних тенденцій розвитку світового виробництва легкових автомобілів і вміння аналізувати картосхему.
Темним кольором на картосхемі позначено великий регіон у Європі (Німеччина, Франція, Іспанія), США, Мексику, Бразилію, Японію, Китай, Індію, Південну Корею. Більшість із-поміж цих країн високорозвинені й нові індустріальні. На Японію припадає чверть від світового виробництва автомобілів, велика частка в ньому Німеччини, Франції, США, Іспанії, Південної Кореї. В останні десятиліття створено автоскладальні заводи в країнах, що розвиваються: Бразилії, Мексиці. Ці підприємства працюють на імпортних деталях і використовують дешеву робочу силу.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Чинники розміщення підприємств. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання спрямовано на оцінювання знання про чинники розміщення підприємств важкого машинобудування.
Продукція важкого машинобудування – машини й обладнання для різних галузей господарства: вугільні комбайни, обладнання для гірничої галузі, дорожня техніка. Для виробництва таких великих машин використовують багато сировини (чавун, сталь), тож перевезення цієї продукції на далеку відстань не є доцільним. Тому таке виробництво зорієнтовано на сировину й споживача.
Підприємство функціонує в місті N, у районі з високою концентрацією підприємств вугільної й залізорудної промисловості (1). Неподалік від міста N – центр чорної металургії (місто М), де виплавляють чавун, сталь, прокат (3). Також у місті М виготовляють трактори, що створює умови для кооперування виробництва в місті N із металообробним і тракторобудівним підприємствами міста М.
Правильна відповідь – 1 3 4.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на оцінювання знання основних чинників розміщення підприємств тракторобудування.
Харків – найбільший центр тракторобудування в Україні. На спеціалізацію Північно-Східного району (Харківська, Полтавська, Сумська області) впливає його сусідство з Придніпров’ям і Донбасом. Ці райони є споживачами машин, тракторів й обладнання, вироблених у межах району. Для тракторобудування характерне кооперування – форма тісних виробничих зв’язків між підприємствами, які спеціалізуються на виготовленні кінцевої продукції. Оскільки на території району є підприємства з подетальною спеціалізацією, то є можливість кооперування з основним виробництвом.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування. Сучасні тенденції розвитку світового господарства.
Завдання скеровано на оцінювання знання чинників розвитку авіакосмічної промисловості в Україні.
Ця галузь є наукомісткою і зосереджена в найбільших містах України (Київ, Харків, Дніпро), де створено науково-дослідні установи й готують висококваліфікованих працівників. Авіакосмічна галузь використовує легкі кольорові метали – алюміній і титан, який виплавляють у Запоріжжі.
Правильна відповідь – 3 5 6.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на перевірку знання основних центрів машинобудівної галузі в Україні.
На картосхемі позначено міста Київ, Харків, Дніпро. Це найбільші освітні й наукові центри, де зосереджені науковий потенціал і кваліфіковані працівники. Цей чинник є вирішальним у розміщенні авіаракетобудівних підприємств.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на перевірку знання сучасних тенденцій розвитку машинобудівної галузі у світі.
На сучасному етапі з країн розвиненої економіки підприємства з виробництва електротехніки й електроніки переміщено в країни з нижчим рівнем розвитку. Це дає економію значних виробничих витрат завдяки використанню кваліфікованої дешевої робочої сили. Готову продукцію реалізують на внутрішньому ринку.
Правильна відповідь – 3 5 6.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на перевірку знання основних центрів машинобудівної галузі в Україні.
Центром енергетичного машинобудування в Україні є місто Харків, розташоване поблизу найпотужніших теплових електростанцій Донбасу й Придніпров’я.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на перевірку знання сучасних тенденцій розвитку машинобудівної галузі у світі.
Найменше продукції машинобудування виробляє Південна Африка, дещо більше – Болівія. Лідером із виробництва машинобудівної продукції є США (станом на 2010 рік), Китай – другий у низці країн.
Правильна відповідь – 1А 2В 3Г 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування. Сучасні тенденції розвитку світового господарства.
Завдання скеровано на оцінювання знання сучасних тенденцій розвитку світового виробництва легкових автомобілів.
Галузь автомобілебудування останнім часом зорієнтована на дешеву робочу силу й дуже швидко зреагувала на запити глобалізації. З країн «центру» ця галузь вирушила на «напівпериферію» і «периферію». Завод «Єврокар» розташовано на крайньому заході країни, за 2 км від кордону з Угорщиною і Словаччиною. На заводі збирають готові автомобілі марки «Шкода» (Чехія) із комплектувальних, які отримують від «Škoda Auto a. s.». Розміщення автозаводу «Єврокар» у селі Соломонове біля Ужгорода передусім зумовлено близькістю до кордону європейських країн і можливістю кооперування з підприємствами країн ЄС.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Металургійне виробництво.
Завдання скеровано на оцінювання знання сучасних тенденцій розвитку чорної металургії у світі.
Чорна металургія є дуже матеріаломісткою галуззю, тому більшість підприємств розташовано поблизу сировини. Країни старої індустріалізації вже майже вичерпали свої родовища залізних руд. Їхні найбільші металургійні комбінати тяжіють до портів. Прикладами є підприємства чорної металургії в Японії, Республіці Кореї, Італії.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на оцінювання знання сучасних тенденцій розвитку машинобудівної галузі у світі.
Японія – постіндустріальна країна, яка виготовляє 18 % роботів світу, а також займає провідні позиції за виробництвом автомобілів, верстатів, морських суден, військової техніки, електроніки, електротехніки. Продукція Японії завжди найвищої якості. Китай – індустріально-аграрна країна, яка лідирує у світі за обсягом виробництва понад 100 видів промислової продукції, а продукція китайського машинобудування становить 53 тис. найменувань. Тому обидві країни спроможні виробляти майже весь асортимент машинобудівної галузі.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Економічні райони України.
Завдання скеровано на оцінювання знання основних галузей спеціалізації машинобудівної промисловості економічних районів України.
Автобуси виготовляють у Львові (Карпатський економічний район), легкові автомобілі – у Запоріжжі («АвтоЗАЗ – Daewoo»), ракети – у Дніпрі (Придніпровський район). Трактори, літаки, турбіни виробляють у Харкові (Північно-Східний економічний район). Гірничошахтне устаткування в районі видобутку корисних копалин виготовляють у Донецькому районі.
Правильна відповідь – 1Д 2В 3Б 4А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин і встаткування. Металургійне виробництво.
Завдання скеровано на оцінювання знання основних центрів чорної металургії та важкого машинобудування.
Виробництво чорних металів зорієнтовано на сировину Криворізького залізорудного басейну в Кривому Розі. Новокраматорський машинобудівний завод (Краматорськ) – найбільший в Україні з виробництва ковальсько-пресового, прокатного, металургійного обладнання (зорієнтований на чорні метали). У Донецьку працюють металургійні комбінати, на базі яких сформовано заводи загального машинобудування (верстатобудування, ковальсько-пресове обладнання).
Правильна відповідь – 1 3 4.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на оцінювання знання сучасних тенденцій розвитку машинобудівної галузі у світі.
У 2020 році країни-лідери з виготовлення автомобілів – Китай, Японія, Німеччина, Південна Корея й Індія. У 2010 році лідером була Японія.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування. Сучасні тенденції розвитку світового господарства.
Завдання спрямовано на оцінювання знання сучасних тенденцій розвитку світового виробництва електротехніки й електроніки.
Галузь електротехніки й електроніки, яку останнім часом зорієнтовано на дешеву робочу силу, дуже швидко зреагувала на запити глобалізації. Високорозвинені країни витісняють ці виробництва в країни нижчого рівня розвитку. Тобто з країн «центру» галузь вирушила на «напівпериферію» і «периферію», бо це економічно вигідно. Адже в Україні значно дешевша робоча сила, кваліфіковані трудові ресурси (велика частка людей із вищою освітою). Доходи громадян – працівників іноземних підприємств – зростають, тож вони є споживачами цієї продукції, тобто формують великий внутрішній ринок.
Правильна відповідь – 4 6 7.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування. Сучасні тенденції розвитку світового господарства.
Завдання використовують для оцінювання знання сучасних тенденцій розвитку світового виробництва легкових автомобілів.
Галузь автомобілебудування, яку останнім часом зорієнтовано на дешеву робочу силу, дуже швидко відгукнулася на запити глобалізації. З країн «центру» ця галузь вирушила на «напівпериферію» і «периферію». У ці регіони переміщують більшість галузей машинобудування. До переліку країн-лідерів із виробництва автомобілів долучилися Індія, Мексика, Бразилія, Таїланд, Туреччина тощо. Тут значно дешевша робоча сила, зрослі доходи й великий внутрішній ринок споживання цієї продукції. Уряди таких країн зацікавлені в розвитку цієї галузі, що створює робочі місця в країні, тому забезпечують умови для інвестицій.
Правильна відповідь – 4 5 6.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання використовують для оцінювання знання основних галузей транспортного машинобудування України і їхніх центрів.
Миколаїв – міста суднобудівників. У Маріуполі працює металургійний комбінат, метал якого використовують у вагонобудуванні. У Львові виготовляють автобуси, тролейбуси, які є продукцією автомобілебудівної галузі. У Дніпрі (Дніпропетровську) працює об’єднання «Південний машинобудівний завод», де сконструйовано й вироблено понад 400 штучних супутників Землі, створюють і серійно виробляють ракети-носії, космічні апарати.
Правильна відповідь – 1В 2Д 3А 4Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Машинобудування України.
Тестове завдання перевіряє вміння комплексно оцінювати господарство певної території за картою та на основі знань про чинники розвитку й розміщення виробництва прогнозувати спеціалізацію окремих центрів на цій території.
Розгляньте карту й умовні знаки до неї. Зважте на високу концентрацію видобувної промисловості (вугільна, залізорудна) та пов’язаних з нею ТЕС, підприємств коксохімії та металургії.
Машинобудування орієнтуватиметься на наявність сировини – чорних металів (чавун, сталь, прокат), і численних споживачів промислового обладнання для видобування корисних копалин та їх переробки. Логічно, що це буде одне з підприємства важкого машинобудування.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Машинобудування України.
Тестове завдання перевіряє вміння оцінювати стан і перспективи розвитку окремих галузей господарства в Україні.
Пригадайте особливості галузевої структури машинобудування, зважте на домінування важкого машинобудування та недостатній розвиток сучасних наукомістких виробництв.
Оцініть сучасну територіальну структуру машинобудування. Пригадайте: центри основних виробництв – великі міста, обласні центри. Розміщення нових підприємств у великих містах стримується високою ціною землі, великим навантаженням на транспортну інфраструктуру й електромережі, конкуренцією на ринку робочої сили тощо.
Отже, оптимізувати розвиток галузі можна за рахунок спеціалізації й кооперування, зміщення в середні і навіть малі міста, створення технопарків і технополісів.
Правильна відповідь – 3, 5, 6.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Виробництво машин й устаткування. Суспільна й просторова організація господарства.
Завдання використовують для оцінювання знання територіальної структури машинобудівної галузі в Україні, шляхи її вдосконалення, оптимізації.
Для машинобудівної галузі характерними формами суспільної організації виробництва є спеціалізація і кооперування. Спеціалізація – це зосередження діяльності підприємства на виготовленні продукції певного виду (деталей, комплектувальних). Кооперування – це стійкі взаємозв’язки підприємств, які спеціалізуються на виготовленні певного товару. Тому найдоцільніше в малих містах агломерації організувати виробництво деталей і комплектувальних вузлів для тракторів, які виготовляють у центрі агломерації – місті Х.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на оцінювання знання основних тенденцій сучасного машинобудування у світі.
Автомобілебудування як галузь зародилася в 1980–1990-х роках у Франції й Німеччині. Зараз основними лідерами в ньому є США (General Motors), Японія (Toyota), Німеччина (Volkswagen). Активне зростання демонструють Китай, Індія, Мексика, Бразилія, Таїланд тощо. Таке зміщення виробництва у країни, що розвиваються, багато в чому зумовлено дешевшими трудовими ресурсами в них, іншою структурою і співвідношенням доходів і споживчих витрат населення. Країни нової індустріалізації є новим ринком збуту легкових автомобілів, які виробляють на їхній території.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на оцінювання вміння визначати чинники розміщення підприємств й основні центри промисловості.
Атомні електростанції (Запорізька, Південноукраїнська, Хмельницька, Рівненська АЕС) працюють у чотирьох центрах, які не збігаються з тими, що позначено на карті. Центри кольорової металургії зосереджено в Придніпров’ї, на Донбасі. Нафтопереробні підприємства зорієнтовано на імпортну сировину (Одеса, Лисичанськ, Кременчук). Тож ці варіанти відповіді не задовольняють умову завдання. Розміщення галузей авіаракетобудування зорієнтовано на науково-технічну базу, створену в Києві й Харкові, а в Дніпрі виготовляють ракетоносії «Зеніт», «Дніпро», «Циклон». Саме ці центри позначено на карті.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання спрямовано на оцінювання знання основних тенденцій розвитку сучасного машинобудування у світі.
Спеціалізація Донбасу – вугільна промисловість і чорна металургія. Тому в місцях виробництва чорних металів (чавун, сталь) може розвиватися галузь машинобудування, яка використовує велику кількість цієї сировини. Передусім ідеться про важке машинобудування, яке виготовляє устаткування для вугільної промисловості, ковальсько-пресове обладнання, дорожньо-будівельну техніку тощо. Тобто в Донбасі важке машинобудування, розвинуте на базі чорної металургії, забезпечує устаткуванням вугільну галузь. Рур (Німеччина), Мідленд (Велика Британія), Приозер’я (США) – основні регіони видобутку кам’яного вугілля, на основі яких працює чорна металургія, що забезпечує вугільну промисловість машинами. Економіка мегаполісу Токайдо (Японія) працює на імпортній (80 % вугілля, 98 % залізної руди) сировині, але входить у десятку лідерів світової чорної металургії й важкого машинобудування. В інших варіантах відповіді зазначено галузі точного машинобудування, зорієнтованого на науково-технічну базу й висококваліфіковані кадри.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання тенденцій розвитку сучасної машинобудівної галузі України.
У завданні необхідно вказати чинник, який зумовив виробництво електротракторів в 2015 році саме в Харкові.
Аналізуємо кожну відповідь: металургійні комбінати працюють не в Харківському вузлі, а в Придніпров’ї та Донбасі; жодної атомної електростанції не розміщено в Харкові; технічні можливості Харківського транспортного вузла збільшувати перевезення вантажів не доцільно розглядати, оскільки електротрактори призначені для сільськогосподарських робіт. А оскільки Харків – найбільший центр машинобудування в Україні, де працює тракторний завод (ХТЗ), то електротрактори виробляли на цьому підприємстві.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання основних тенденцій сучасного машинобудування у світі.
Авіаракетокосмічна промисловість є складним виробництвом, тому її розвиток залежить від рівня розвитку науки і техніки в країні. Така галузь не може формуватися в країнах, що розвиваються, чи навіть у нових індустріальних, тільки а в країнах з високим рівнем розвитку (США, Франція) та деяких постсоціалістичних (Україна, Росія).
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання характерних рис розвитку автомобілебудування в Україні.
З часів СРСР у машинобудівному комплексі Україні головна роль належала важкому машинобудуванню, яке спиралося на власні чорні метали, тому автомобілебудівна галузь не набула такого широкого розвитку і виробниче устаткування на підприємствах галузі є застарілим.
Основним виробником автомобілів залишається «АвтоЗАЗ-Daewoo» (Запоріжжя), де поряд з автомобілями корейської марки ведеться складання автомобілів «Опель».
Сучасний завод з великовузлового складання автомобілів «Шкода» (концерн «Volkswagen») побудований у Закарпатті.
Правильна відповідь – 357.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Виробництво машин та устаткування. Суспільна та просторова організація господарства.
Тестове завдання оцінює знання територіальної структури машинобудівної галузі в Україні, шляхи її вдосконалення, оптимізації.
У завданні потрібно визначити шлях оптимізації сучасної структури машинобудування.
На заході країни неможливо пришвидшити розвиток важкого машинобудування, оскільки ця галузь орієнтується на сировину (чорні метали), які в цій частині України не виробляють. Якщо рівномірно розміщувати підприємства в усіх великих містах, то малі і середні міста почнуть втрачати трудові ресурси, населення і зникнуть з карти. Концентрація основних виробництв у столичній агломерації призведе до надмірного впливу на природне середовище.
Найоптимальнішим варіантом буде спрямування нових виробництв у малі і середні міста.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання використовують для оцінювання знання основних центрів машинобудівної промисловості України і їхнього розташування на карті.
Літаки й космічну техніку виготовляють у великих наукових центрах – Києві й Харкові, вагони й локомотиви – у районі виробництва чорних металів (Луганськ, Маріуполь, Дніпро). Морські й річкові судна виробляють на водних шляхах (Миколаїв, Херсон, Київ), автомобілі й автобуси – у кооперації з іноземними автомобільними компаніями в багатьох містах (Львів, Запоріжжя, Ужгород, Дніпро, Кременчук, Черкаси тощо).
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання про розвиток авіакосмічної промисловості в Україні і вміння визначати чинники розміщення підприємств.
Відомо, що підприємства авікосмічної промисловості наукомісткі, тому розміщені у найбільших містах України – Києві, Харкові та Дніпрі. Такі виробництва потребують висококваліфікованих спеціалістів, науковців, конструкторів. У Харкові і Києві працюють авіаційні інститути, які готують працівників для цієї галузі, створено Київське конструкторське бюро ім. Антонова. Головним підприємством космічної промисловості є конструкторське бюро «Південне» та виробниче об'єднання «Південний машинобудівний завод» у Дніпрі.
Правильна відповідь – 567.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання про особливості розвитку авіаракетокосмічної промисловості у світі.
Якщо такі галузі машинобудування, як суднобудування, електротехнічне машинобудування перемістилися в країни, що розвиваються, то в авіаракетобудуванні лідерами залишаються високорозвинені країни - США, Франція, Велика Британія і деякі постсоціалістичні країни (Росія, Україна). Ці країни мають потужну науково-технічну базу і велику частку ВВП виділяють на розвиток авіакосмічної галузі.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання про вторинний сектор господарства України на прикладі машинобудування.
Щоб виділити характерні риси електротехнічного машинобудування в Україні, зазначимо, яку продукцію виготовляє галузь.
Електротехнічне машинобудування випускає електродвигуни, генератори, турбіни, трансформатори, реактори та інші. Рівень технологічного оснащення наших підприємств ще не є таким високим, як у високорозвинених країнах, тому основна продукція зорієнтована на внутрішній ринок. Підприємства використовують велику кількість трудових ресурсів, тому розміщені у великих і середніх містах, а модернізація відбувається за рахунок іноземних інвестицій.
Правильна відповідь – 356.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання сучасних тенденцій розвитку суднобудування у світі.
Суднобудівна галузь на сучасному етапі перемістилася в країни, що розвиваються. Тут значно дешевша робоча сила, тому постійно зростає частка цих країн у виробництві кораблів.
Нині у трійці лідерів Південна Корея, Японія, Китай.
США концентрують свою увагу на виробництві військових кораблів.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює вміння аналізувати статистичні дані та знання сучасних особливостей автомобілебудівної галузі.
При виконанні цього завдання треба уважно зіставити числові показники із варіантами відповідей.
Автомобілебудування залишається галуззю спеціалізації лише десяти країн – не є правильним, бо в 2016 році бачимо в таблиці такі країни, яких не було в 1990 р.(Китай, Індія, Мексика, Бразилія).
Місце країни в групі лідерів не збігається з її місцем у рейтингу за обсягом ВВП на одного мешканця: у США, Японії, Німеччині ВВП вищий, ніж у Китаї, який опинився на першому місці.
Не всі країни «Великої сімки» зберігають лідерство, не бачимо Франції, Італії, Великої Британії.
Також не бачимо, щоб США поступилося Японії, а навпаки випереджає її.
Отже, залишилися правильні відповіді: у групі лідерів збільшилася кількість країн нової індустріалізації (Мексика, Бразилія); лідером стала країна з найбільшою чисельністю споживачів (Китай); майже половину світового виробництва забезпечують чотири країни Азії (Китай 28.1 + Японія 9.2 + Індія 4.5 + Республіка Корея 4.2 = 46.2).
Правильна відповідь – 456.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання особливостей машинобудівної галузі у Франції та Україні.
Підказкою у змісті завдання є вираз «виробнича кооперація», а кооперування властиве машинобудівній галузі. З перелічених відповідей лише одна стосується машинобудування – авіаракетокосмічна галузь. Франція та Україна мають розвинену авіаракетокосмічну галузь, тому цим країнам варто в перспективі співпрацювати.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Чинники розміщення підприємств. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Завдання оцінює знання про чинники розміщення машинобудівних промислових підприємств.
Важке машинобудування виготовляє машини та обладнання для різних галузей господарства: вугільні комбайни, обладнання для гірничої галузі, дорожню техніку. Для таких великих машин використовується багато сировини (чавун, сталь), і перевезення даної продукції на далеку відстань не є доцільним.
Тому таке виробництво орієнтується на сировину і споживача.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання основних тенденцій розвитку машинобудівної галузі світу.
Серед запропонованих країн бачимо країну з найрозвиненішою економікою постіндустріального типу – Японію, яка виготовляє і експортує найскладнішу продукцію машинобудування – промислових роботів.
Китай виділяється як потужна індустріально-аграрна держава, тому є найбільшим виробником, споживачем та імпортером верстатів.
Україна має розвинуту галузь чорної металургії, тому виготовляє важкі металообробні верстати, які використовують багато чорних металів (чавун, сталь).
Швейцарія – високорозвинена індустріальна країна, яка виділяється високою якістю своїх виробів, тому її верстати є високоточні та дорогі.
Правильна відповідь 1–Б, 2–А, 3–Г, 4–В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Завдання оцінює знання про чинники розміщення промислових підприємств та їх розташування на карті.
Тестове завдання можна виконати методом виключення: як відомо, виробництво літаків і космічної техніки у своєму розміщенні орієнтується на науково-технічну базу, яка створена в Києві і Харкові; виробництво вагонів і локомотивів орієнтується на сировину (чавун, сталь), яка є в Придніпров’ї; морські і річкові судна виготовляють на узбережжі моря чи на судноплавних ріках; автомобілі та автобуси мають ширше розгалуження підприємств по території України – Запоріжжя, Львів, Черкаси, Кременчук та інші.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування. Суспільна та просторова організація господарства.
Завдання оцінює знання про форми суспільної організації виробництва в машинобудівній галузі України.
Тут треба чітко знати зміст понять «спеціалізація» та «кооперація».
Спеціалізація – виготовлення підприємством однорідної, однотипної продукції, деталей, напівфабрикатів.
Кооперування (кооперація) – це форма тісних виробничих зв’язків між підприємствами, які спеціалізуються на виготовленні кінцевої продукції.
Аналізуючи варіанти відповідей, читаємо, що Полтавський автоагрегатний завод став найбільшим виробником гальмівної апаратури для автомобілів, тобто спеціалізується на випуску даної продукції. Спеціалізація ПАТ «АвтоКРАЗ» Кам’янець-Подільський – вузли і деталі для вантажних автомобілів. На заводі Fujikura у Львівській області виробляють електричні кабелі для автомобілів, які складають у країнах Євросоюзу, тобто відбувається кооперування.
В інших відповідях ідеться про технічне покращення підприємств, а не про спеціалізацію чи кооперування.
Правильна відповідь – 127.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування. Сучасні тенденції розвитку світового господарства.
Тестове завдання оцінює знання сучасних тенденцій розвитку світового виробництва легкових автомобілів.
Галузь автомобілебудування останнім часом зорієнтована на дешеву робочу силу і дуже швидко відгукнулася на запити глобалізації. З країн «центру» ця галузь вирушила до «напівпериферії» і «периферії». У ці регіони переміщують більшість галузей машинобудування.
До переліку країн-лідерів з виробництва автомобілів долучилися Індія, Мексика, Бразилія, Таїланд, Туреччина та ін. Тут значно дешевша робоча сила, зростаючі доходи і великий внутрішній ринок споживання цієї продукції.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування. Сучасні тенденції розвитку світового господарства.
Завдання спрямовано на оцінювання знання основних форм суспільної організації виробництва.
Кооперація (кооперування) – це тривалі тісні взаємозв’язки між підприємствами, що спільно виготовляють кінцеву продукцію. Кооперація властива складним виробництвам із великою кількістю деталей. Із-поміж запропонованих таким є авіаракетокосмічне машинобудування. Обидві країни, про які йдеться в завданні, мають досвід у цій галузі. Зокрема, США – визнаний світовий лідер в авіаракетобудуванні. В Україні розвинуте виробництво вантажних літаків, у її обласному центрі – місті Дніпрі – розвивається ракетобудування, виготовлення штучних супутників, космічних апаратів.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Форми суспільної організації виробництва.
Завдання скеровано на оцінювання знання основних форм суспільної організації виробництва.
Для більшості виробництв автомобілебудівної галузі характерне кооперування і спеціалізація. Кооперування – це стійкі взаємозв’язки між підприємствами, які спільно виготовляють кінцеву продукцію. Чим складніше виробництво, тим зв’язки різноманітніші. Спеціалізація – це зосередження діяльності підприємств на випуску продукції певних видів, звуження профілю підприємства. У двох наведених варіантах відповіді йдеться про модернізацію підприємств: оновлення цехів, обладнання. Запорізький автомобілебудівний завод розширює асортимент продукції: автобуси, автомобілі, вантажівки, проте не зазначено виробничі зв’язки чи спеціалізацію. Полтавський автоагрегатний завод виготовляє гальмівну апаратуру для автомобілів, яка є комплектувальною частиною. Тобто відображено поглиблення спеціалізації підприємства, бо зауважено, що завод – один із найбільших виробників. Кооперування проявляється у зв’язках з іншими автомобілебудівними підприємствами в постачанні гальмівної апаратури.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин та устаткування.
Тестове завдання оцінює знання сучасних тенденцій розвитку авіаракетокосмічного машинобудування у світі.
Варто зазначити, що ця галузь машинобудування вимагає високої кваліфікації працівників, тому сконцентрована у високорозвинених країнах (США, Франція) – 1.
Проте окремі країни перехідної економіки (Україна, Росія) відновили свої позиції на світовому ринку авіаракетобудування – 2.
Постійно освоює нові, більш складні зразки техніки Китай. Країна активно співпрацює з авіаційною компанією «Боїнг» (США) та європейською корпорацією «Аеробус» і вже проводить серійне виробництво власного літака АRJ–21.
Правильна відповідь – 1, 2, 7.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво машин й устаткування.
Завдання скеровано на перевірку знання особливостей розміщення підприємств сільськогосподарського машинобудування.
Виробництво, про яке йдеться в завданні, зорієнтовано на кількість робочої сили (робітничі професії) і споживача (фермерські господарства), тому може розміщуватися в малих містах і селищах. Правильно за цих умов залучити працівників робітничих професій. Споживачами будуть селянські підсобні господарства й фермерства малого й середнього бізнесу. Бо великі агрохолдинги потребують потужнішої техніки. Зазвичай підприємства з виробництва дрібної сільськогосподарської техніки не споживають великої кількості чорного металу чи електроенергії, тому ці чинники не впливають на їхнє розташування.
Правильна відповідь: 3; 5; 7.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна і світове господарство: форми суспільної організації виробництв транспортного машинобудування.
Завдання скеровано на оцінювання знання основних форм суспільної організації виробництва, характерних для транспортного машинобудування.
На одному підприємстві неможливо виробляти велику кількість складників із різних матеріалів фахівцями різного профілю. Тому для вироблення автомобіля необхідні деталі, які виготовляють кілька десятків чи навіть сотень спеціалізованих підприємств. Тож основною формою суспільної організації виробництва таких підприємств є спеціалізація.
Комбінуванням називають таку форму суспільної організації виробництва, за якої на одному підприємстві зосереджують виробництва різних видів продукції.
Агломерування – це процес утворення тісних економічних зв’язків між підприємствами на основі спільної інфраструктури в межах міської агломерації.
Концентрація – це зосередження виробництва на великих підприємствах. Наслідком виробничої концентрації є формування гігантських підприємств із великою територією і десятками тисяч працівників.
Правильна відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна і світове господарство: транспортне машинобудування в Україні.
Завдання скеровано на перевірку знання географії автомобілебудування в Україні.
Основна частина іноземних компаній-виробників автокомпонентів сконцентрована на заході України.
Розпізнаємо на картосхемі, що найпоширеніші вони у Львівській області.
Логіка проста: за день продукцію з Львівщини можна доправити автотранспортом у будь-яку країну Європи. Місцева ж влада максимально сприяє таким інвестиціям.
Правильна відповідь: Б.
translator- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна і світове господарство: чинники розміщення підприємств транспортного машинобудування в Україні.
Завдання скеровано на перевірку розуміння впливу окремих чинників на просторову організацію окремих підприємств – виробників автокомпонентів.
Складальні підприємства розміщують, зважаючи на кількість трудових ресурсів у місті й передмістях, відстань до основних постачальників і наявність шляхів сполучення з ними.
Отже, такий вибір регіону зумовлено:
- конкурентною кваліфікованою робочою силою (значний резерв робочої сили в малих містах, селищах і сільських територіальних громадах, яка спроможна швидко опанувати нескладні виробничі операції й готова працювати за пропоновану невисоку оплату праці);
- територіальною наближеністю до країн ЄС, які є кінцевими споживачами деталей;
- розвиненою інфраструктурою (є вільні виробничі майданчики й індустріальні парки, конкурентний рівень операційних витрат).
Правильна відповідь: В.
translator- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна і світове господарство: машинобудування.
Завдання скеровано на аналіз сучасних тенденцій розвитку вітчизняного автомобілебудування.
На одному підприємстві неможливо виробляти велику кількість компонентів із різних матеріалів фахівцями різного профілю. Тому для вироблення автомобіля необхідні деталі, які виготовляють кілька десятків чи навіть сотень спеціалізованих підприємств.
Так, Україна була і є цікавою для виробництва автодеталей: близькість до кордону з ЄС, розвинена інфраструктура, наявність вільних виробничих майданчиків та індустріальних парків, доступна та кваліфікована робоча сила, конкурентний рівень операційних витрат. Тому в іномарках відомих автобрендів є чимало запчастин, зроблених на українських заводах.
В Україні виготовляють дрібні деталі майже для всіх європейських автомобілів, у тому числі для преміальних марок. Переважно йдеться про деталі, які потребують великого обсягу ручної роботи, наприклад, укладання кабельних мереж чи пошив автосидінь.
А поки Україна з її кваліфікованою робочою силою і великим ринком збуту не стала членом Євросоюзу, вітчизняні виробники автомобілів мають додаткові витрати на логістику, що ускладнює цінову конкурентоспроможність з міжнародними брендами. Інтеграція в європейський ринок означатиме створення сприятливого інвестиційного клімату для налагодження виробництва якісних і дешевих автомобілів.
Правильна відповідь: 3; 4; 5.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна і світове господарство: машинобудування (найбільші країни-виробники літаків).
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати характерні риси розвитку й розміщення літакобудування у світі.
Виробництву літаків передує проєктування, конструювання, випробування. Це великі витрати на устаткування, підготовку кваліфікованих інженерів і робітників. Саме тому це виробництво розвивається в нечисленній групі країн (варіант 1).
Лідирують США (варіант 4). Країни Європи об’єднали свої ресурси, щоб витримати конкуренцію (варіант 5). Тобто домінувальна форма суспільної організації виробництва – міжнародна спеціалізація й кооперування. Поступово налагоджують виробництво літаків за ліцензіями інші країни, як-от Бразилія.
Правильна відповідь: 1; 4; 5.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на