Розділ: Числа і вирази
Тема: Дійсні числа
Кількість завдань: 80
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення раціональних виразів.
Якщо $$ m=n-1, $$ то
Отже, правильна відповідь – B.
Відповідь: B.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази.
Завдання перевіряє знання властивостей дійсних чисел.
1. Дільником числа \(8\) є числа, на які \(8\) ділиться без остачі. Серед наведених чисел – це \(8.\) Отже, правильна відповіль – A.
2. Просте число – це число, яке має тільки два дільники – \(1\) та саме число. Серед наведених – це \(17.\) Отже, правильна відповідь – B.
3. Квадратом натурального числа є число \(16=4^2.\) Отже, правильна відповідь – Б.
Відповідь: 1А, 2В, 3Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання перевіряє вміння використовувати властивості модуля, виконувати тотожні перетворення ірраціональних, тригонометричних виразів, розрізняти види чисел та числових проміжків.
Знайдемо значення виразу
1. \(|-1,6|+2=1,6+2=3,6\in [3;\ +\infty)\) Д.
2. \begin{gather*} \frac{\sqrt{24}}{\sqrt{3}}=\sqrt{\frac{24}{3}}=\sqrt{8}\\[7pt] \sqrt{4}\lt \sqrt{8}\lt\sqrt{9}\\[7pt] 2\lt\sqrt{8}\lt 3. \end{gather*} Отже, \(\sqrt{8}\in [2;\ 3)\) – Г.
3. \(2\cos\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{3}=2\cdot \frac 12=1\in [1;\ 2)\) – B.
Відповідь: 1Д 2Г 3В.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання перевіряє вміння порівнювати дійсні числа.
Запишемо подвійною нерівністю: \begin{gather*} \sqrt{8}\lt x\lt \sqrt{81}\\[7pt] \sqrt{8}\lt \sqrt{9}=3,\ \ \sqrt{81}=9\\[7pt] 3\le x\lt 9 \end{gather*} \(x=3\), \(4\), \(5\), \(6\), \(7\), \(8\) – шість цілих чисел.
Відповідь: B.
Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання перевіряє знання правил округлення цілих чисел.
В числі \(1265\): цифра "\(2\)", позначає сотні, а наступна цифра "\(6\)" – позначає десятки.
Округлення до сотень означає, що ми дивимося на число, яке позначає десятки, щоб вирішити – збільшувати сотні чи залишити як є. Оскільки \(6 \gt 5 \rightarrow\) округлюємо вгору. Отже, \(1265 \approx 1300\) км.
Відповідь: Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа. Числові множини та співвідношення між ними.
Це завдання перевіряє вміння виконувати дії з дійсними числами та порівнювати їх.
Оцінимо вираз. \begin{gather*} \sqrt{25}\lt \sqrt{27}\lt \sqrt{36},\\[7pt] 5\lt\sqrt{27}\lt 6,\\[7pt] 4\lt \sqrt{27}-1\lt 5,\\[6pt] 2\lt \frac{\sqrt{27}-1}{2}\lt 2\mathord{,}5. \end{gather*} Отже, значення виразу належить проміжку \([2; 3).\)
Відповідь: Г.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення раціональних виразів.
Відповідь: Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа.
Це завдання перевіряє вміння розрізняти види чисел.
1. \(\frac 35\) правильний дріб. Отже, 1 – Б.
2. \(\frac 65=1\frac 15=1\mathord{,}2\in (1; 1\mathord{,}5).\)
Отже, 2 – Д.
3. \(\frac 85=1\frac 35=1\mathord{,}6=7^{\log_7 1\mathord{,}6}.\)
Отже, 3 – Г.
4. \(\sqrt[3]{\frac 18}+\sqrt{\frac{25}{9}}=\frac 12+\frac 53=\frac{13}{6}.\)
Отже, 4 – A.
Відповідь: 1 – Б, 2 – Д, 3 – Г, 4 – A.
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа.
Це завдання перевіряє знання означення кореня \(n\text{-го}\) степеня, властивості коренів, уміння використовувати властивості модуля до розв'язування задач.
\begin{gather*} \sqrt{(\sqrt{3}-2)^2}+\sqrt{(\sqrt{3}+2)^2}=|\sqrt{3}-2|+|\sqrt{3}+2|=2-\sqrt{3}+\sqrt{3}+2=4,\\[7pt] \sqrt{3}-2\lt 0,\ \text{тому} |\sqrt{3}-2|=2-\sqrt{3},\\[7pt] \sqrt{3}+2\gt 0,\ \text{тому} |\sqrt{3}+2|=\sqrt{3}+2. \end{gather*}
Відповідь: Г.
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа та вирази. Дійсні числа.
Це завдання перевіряє вміння виконувати дії з дійсними числами.
$$ 3(a-1)=3(0\mathord{,}7-1)=2\mathord{,}1-3=-0\mathord{,}9. $$
Відповідь: A.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа. Логарифмічні вирази.
Це завдання перевіряє знання означення та властивості кореня n-го степеня, степеня з натуральним показником, основної логарифмічної тотожності.
1. $$ (3a^3)^2=3^2\cdot (a^3)^2=9a^6. $$ Отже, 1 – A.
2. $$ \sqrt[3]{27a^6}=\sqrt[3]{27}\cdot \sqrt[3]{a^6}=3a^2. $$ Отже, 2 – Д.
3. $$ \frac{27a^6}{9a^3}=3a^3. $$ Отже, 3 – Г.
4. $$ 3^{2+\log_3a^3}=3^2\cdot 3^{\log_3a^3}=9\cdot \left(3^{\log_3a}\right)^3=9\cdot a^3. $$ Отже, 4 – Б.
Відповідь: 1 – А, 2 – Д, 3 – Г, 4 – Б.
ТЕМА: Алгебра. Числа і вирази. Дійсні числа.
Це завдання перевіряє вміння використовувати ознаки подільності до розв'язування задач.
Якщо цукерки можна поділити між двома або трьома дітьми, то їх кількість визначається числом, кратним \(6\).
Якщо цукерки не можна поділити порівну між чотирма дітьми, то їх кількість не є кратною \(4.\)
З наведених чисел кратні \(6\) – це \(36\), \(42\) та \(48.\) З них тільки \(42\) не є кратним \(4.\) Отже, відповідь \(42.\)
Відповідь: B.
ТЕМА: Алгебра. Числа і вирази. Дійсні числа та дії з ними.
Це завдання перевіряє вміння виконувати дії з дійсними числами.
Якщо \(\frac ab=\frac 27\), то число \(\frac ba\), яке є взаємно оберненим до числа \(\frac ab\), дорівнює \(\frac 72.\)
Відповідь: Б.
ТЕМА: Числа і вирази. Дійсні числа.
Це завдання перевіряє знання властивостей степеня з цілим показником, уміння використовувати властивості модуля числа.
1. \(a^0=1\), отже, правильна відповідь – Б.
2. \(a^2=(-3)^2=9\gt 1\), отже, правильна відповідь – A.
3. \(\frac{|a|}{a}\) при \(a\lt 0\ |a|=-a\).
\(\frac{-a}{a}=-1\), отже, правильна відповідь – Г.
4. \(\sqrt[3]{a}=\sqrt[3]{-3}\lt \sqrt[3]{-1}\), отже, правильна відповідь – Д.
Відповідь: 1 – Б, 2 – А, 3 – Г, 4 – Д.