Розділ: Функції
Тема: Степеневі, показникові, логарифмічні та тригонометричні функції
Кількість завдань: 58
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих графіком.

Графік лінійної функції \(y=x+2\) проходить через дану точку.
Відповідь: В.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Завдання скеровано на перевірку вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих графіком.

1. \(y=0\) це вісь \(Ox.\) Отже, спільних точок прямої та ламаної \(ABCA\) – безліч, правильна відповідь – Д.
2. Спільних точок параболи \((y=1-x^2)\) та ламаної \(ABCA\) – три: \((0; 1),\ (1; 0),\ (-1; 0),\) правильна відповідь – Г.
3. Спільних точок функції \(y=\cos x\) та ламаної \(ABCA\) – лише одна \((0, 1).\) Отже, правильна відповідь – Б.
Відповідь: 1Д 2Г 3Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою чи графіком.
1. \(y=\mathrm{tg}x\) – Г.

2. \(y=\left(\frac 12\right)^x\) показникова функція – Д.

3. \(y=\frac 1x\) обернена пропорційність – А.

Відповідь: 1Г 2Д 3А.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Завдання перевіряє вміння виконувати перетворення графіків функцій.
Графік функції \(y=\sqrt{x}\) паралельно перенесли на \(2\) одиниці ліворуч уздовж осі \(x.\) Отримали функцію \(y=\sqrt{x+2}.\)

Відповідь: Г.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Завдання скеровано на перевірку вміння установлювати властивості числових функцій, заданих формулою або графіком.
Побудуємо задані графіки функцій
1. \(y=\log_2 x\)

Не перетинає вісь \(y\). Отже, 1 – А.
2. \(y=x^2+3\)

Має лише одну спільну точку з графіком рівняння \(x^2+y^2=9\). Отже, 2 - Г.
3. \(y=\cos x\).

Розташований у всіх координатних чвертях. Отже, 3 - В.
Відповідь: 1А, 2Г, 3В.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою.
1. \(y=\sqrt{x-4}\) не визначена в точці \(x=1.\)

Отже, 1 – Б.
2. \(y=x+4\) набуває додатного значення при \(x=-3.\) $$ y(-3)=-3+4=1. $$

Отже, 2 – Г.
3. \(y=x^3\) – непарна (симетричний графік відносно початку координат). $$ y(-x)=(-x)^3=-x^3=-y(x). $$

Отже, 3 – Д.
Відповідь: 1 – Б, 2 – Г, 3 – Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою або графіком.
1.

Симетричний відносно осі y. Отже, 1 – A.
2.

Набуває від'ємного значення в точці \(x=2\mathord{,}4.\)
\(y(2\mathord{,}4)=2\cdot 2\mathord{,}4-5=4\mathord{,}8-5=-0\mathord{,}2.\) Отже, 2 – B.
3.

Симетричний відносно початку координат. Отже, 3 – Д.
Відповідь: 1 – A, 2 – B, 3 – Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Завдання перевіряє знання властивостей тригонометричної функції.
$$ y=2\cos x+3. $$ За властивістю функції \(y=\cos x\), \begin{gather*} -1\le\cos x\le 1\ |\cdot 2,\\[7pt] -2\le 2\cos x\le 2,\\[7pt] -2+3\le 2\cos x+3\le 2+3,\\[7pt] 1\le 2\cos x+3\le 5. \end{gather*} Отже, \(E(y)=[1; 5].\)
Відповідь: B.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції. Лiнiйнi, квадратичні, степеневі, показникові, логарифмiчнi та триroнометричнi функції, їх основні властивості та графіки.
Це завдання перевіряє вміння встановлювати властивості функції, заданої графіком.
1. \(y=x^2\) функція парна (графік симетричний відносно осі \(Oy\)). Отже, 1 – Г.

2. \(y=x^3+1\) зростає на всій області визначення. Отже, 2 – Б.

3. \(y=3-x\) спадає на всій області визначення. Отже, 3 – А.

4. \(y=\sin x\) непарна. Отже, 4 – B.

Відповідь: 1 – Г, 2 – Б, 3 – А, 4 – B.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції. Лінійні, квадратичні, тригонометричні, логарифмічні функції.
Це завдання перевіряє вміння будувати графіки елементарних функцій, встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою або графіком.
1.

Не має спільних точок з віссю \(x.\) Отже, правильна відповідь – Г.
2.

Має безліч спільних точок з віссю \(x.\) Отже, правильна відповідь – B.
3.

Проходить через точку \((1; 3).\) Отже, правильна відповідь – Д.
4.

Не перетинає вісь \(y.\) Отже, правильна відповідь – A.
Відповідь: 1 – Г, 2 – B, 3 – Д, 4 – A.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції. Степенева функція.
Це завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою або графіком.

Ця функція зростає на всій області визначення, не є парною, періодичною, не має точок екстремуму.
Функція набуває лише невід'ємних значень.
Відповідь: A.
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Функції. Степенева, показникова, тригонометрична функції.
Це завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою або графіком.
1. \(y=x^3-1\), \(x^3-1=0\), \(x^3=1\), \(x=1.\)
\(0^3-1=y\), \(y=-1.\)
\((0; -1)\), \((1; 0).\)
Отже, 1 – B.
2. \(y=2^{-x}\), \(2^{-x}=0\), немає точок перетину з віссю \(x.\)
\(y=2^{-0}=1.\)
\((0; 1).\)
Отже, 2 – Б.
3. \(y=-\frac 2x\) немає точок перетину з осями.
Отже, 3 – A.
4. \(y=\mathrm{ctg}\ x\) функція періодична, тому точок перетину безліч.
Отже, 4 – Д.
Відповідь: 1 – В, 2 – Б, 3 – А, 4 – Д.
ТЕМА: Алгебра. Функції. Функціональа залежність. Лінійні, квадратичні, степеневі, показникові, логарифмічні та тригонометричні функції, їхні основні властивості.
Це завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою або графіком, досліджувати на парність (непарність).
Для наведених функцій область визначення не є симетричною у функції \(f(x)=\log_3x\), тому вона ні парна, ні неперна.
Серед інших умова \(f(-x)=-f(x)\) є ознакою непарності. Графік непарної функції симетричний відносно початку координат.
Така властивість є у функції \(f(x)=\frac 2x.\)
Відповідь: Д.
ТЕМА: Функції. Функціональна залежність. Тригонометричні функції, їхні основні властивості.
Це завдання перевіряє вміння встановлювати властивості тригонометричних функцій, заданих графіком.
Задана функція з періодом \(T=2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}\), тому \(f(x+T)=f(x).\)
Область значень функції \(E|y|=[-1; 1]\), тому точки з ординатами \(2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}\), \(5\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}\) не належать графіку.
Нулі функції \(-\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{2}+\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}k\), \(k\in Z\), тому \((3\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}; 0)\) та \((5\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}; 0)\) не належать графіку.
Значення \(y=-1\) функція набуває при \(x=\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}+2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}k\), \(k\in Z.\)
Отже, відповідь \((5\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}; -1).\)
Відповідь: Д.