Розділ: Стилістика. Текст. Розвиток мовлення
Тема: Аналіз тексту «Чарівна скринька»
Кількість завдань: 8
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Текст має такі стильові ознаки: поєднання логічних доказів, точності висловлення наукових положень з емоційно-експресивною образністю, використання епітетів, порівнянь, фразеологізмів, метафор. Тут багато точних найменувань (події, дати, прізвища тощо), образна лексика привертає увагу читача. Також тексту притаманна точність, логічна послідовність викладу, переконливість, аналіз, аргументація.
Отже, для цього тексту характерне поєднання ознак публіцистичного й наукового стилів.
Відповідь – Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Текст розповідає нам про історію виникнення цього сайта, становлення Вікіпедії, розвиток, принципи роботи, поширення її користувачів у світі.
Отже, загальна тема тексту – це розповідь про Вікіпедію від її появи й до сьогодні.
Відповідь – Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
«Назва цього сайта – Вікіпедія. Він докорінно вплинув на життя школярів, студентів, журналістів….». У третьому реченні слово «сайт» замінено займенником він. Отже, засобом міжфразового зв’язку між другим і третім реченнями є займенник.
Відповідь – Г.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Звернімося ж до тексту: «Середній розмір пожертви становить усього 22 долари, хоча енциклопедія отримує й більші гранти, наприклад, два мільйони доларів 2010 року від Ґуґл». У 2010 році Вікіпедія зуміла зібрати 16 мільйонів доларів, і всі ці внески добровільні.
Це свідчить, що цей проект підтримує чимало простих людей, які розуміють його користь.
Відповідь – В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання. Проаналізуймо текст:
- проблема розвитку Вікіпедії (31–38)
- конфлікт «батьків» Вікіпедії (39–45);
- популярність Вікіпедії (9–17).
А от мікротеми «заборона доступу до Вікіпедії» в тексті немає.
Відповідь – Г.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
«Елітарний, елітний» – найкращий, особливий, добірний, пов’язаний з елітою.
У тексті читаємо: «Вейлз вирішив зробити її відкритою для редагування кожним охочим»; «…будь-яка людина може анонімно виправити статтю, написану фахівцем…»
Отже, говорячи про «антиелітаризм» (рядки 39-45) як політику, що лежить в основі стратегії творення Вікіпедії, автор має на увазі рівність усіх у праві створювати й редагувати будь-які статті веб-енциклопедії.
Відповідь – Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Згадка про чарівну скриньку та скриньку Пандори є в рядках (52–59). Фразеологізм «ящик Пандори» має значення «вмістилище зла, лиховісний дар». Вікіпедія – чарівна скринька – «сприятиме розвитку кожної нації зокрема й людства загалом, а отже, злагоді у світі».
Відповідь – А.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
З тексту можна зробити висновок, що перевагами Вікіпедії порівняно з традиційними енциклопедіями є все перераховане, ОКРІМ відсутності суворої експертизи змісту статей (рядки 1–8).
Відповідь – Г.
- Усі завдання ЗНО з української мови і літератури за темами
- Усі тести ЗНО з української мови і літератури онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з української мови і літератури минулих років
- Усе про тест ЗНО з української мови
- Програма ЗНО з української мови і літератури
- Усе про власне висловлення на ЗНО з української мови
- Приклади написання власного висловлення з української мови
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра



