Розділ: Стилістика. Текст. Розвиток мовлення
Тема: Аналіз тексту «Галілео Галілей»
Кількість завдань: 8
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціювати в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Про те, що поштовхом до захоплення Галілея астрономією можна вважати появу телескопа, ідеться в рядках 32–33: «Захоплення Галілея астрономією почалося, коли він 1609 року дізнався, що в Голландії з’явився «прилад-дальновидець» – телескоп».
Відповідь – Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціювати в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
У реченні «У 25 років Галілео Галілей, медик-недоучка, людина, яка не мала вченого ступеня, очолює кафедру математики в Пізанському університеті» вислів «медик-недоучка» вжито з метою висловити захоплення швидким опануванням юнака науками.
Відповідь – Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитайте запропонований текст. Підхід Галілея до вибору життєвого шляху відображає прислів’я «У кожного своя доля».
Учений прожив складне життя, він постійно був у пошуках істини. І хоч під страхом жахливої смерті 70-літнього Галілео Галілея змусили зректися своїх наукових поглядів, він усе ж не відмовився від власних переконань. Прочитавши текст свого зречення, Галілей тупнув ногою й вигукнув: «І все ж вона обертається!».
Відповідь – В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитайте запропонований текст. На думку автора тексту, Галілей увійшов в історію як приклад людини, яка попри все впевнена у власній правоті.
Відповідь – Г.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитайте запропонований текст.
У тексті Галілея названо Колумбом неба, бо він першим спрямував телескоп у небо: «Зробивши телескоп, Галілей першим спрямував його до зірок, саме тому Галілея називають Колумбом неба» (рядки 34–36).
Відповідь – Г.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціювати в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
Реченням «Але, кажуть, прочитавши текст свого зречення, Галілей тупнув ногою й вигукнув: «І все ж вона обертається!» завершується розвиток сюжету в тексті. Отже, це розв’язка.
Відповідь – В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Тексти різних стилів, типів, жанрів
Завдання перевіряє ваше вміння аналізувати тексти різних стилів, типів, жанрів.
Залежно від змісту й будови текст і його частини діляться на три смислові типи: розповідь, опис і роздум (міркування). Кожен із них має свою будову.
Тип мови – спосіб викладу, що обирається автором і орієнтований (залежно від вмісту вислову і характеру текстової інформації) на одне із завдань: статично змалювати дійсність, описати її (опис); динамічно відобразити дійсність, розповісти про неї (розповідь); відобразити причинно-наслідкові зв'язки явищ дійсності (роздум).
Уважно прочитайте текст. Зверніть увагу, що автор розповідає про життя й діяльність Галілео Галілея. Отже, за типом мовлення текст є розповіддю.
Розповідь – це повідомлення про якісь події, що розгортаються в часі.
Відповідь – Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Тексти різних стилів, типів, жанрів
Завдання перевіряє ваше вміння аналізувати тексти різних стилів, типів, жанрів.
Запропонований для аналізу текст належить до наукового стилю, а саме до такого його різновиду (підстилю), як науково-популятний.
Отже, за стильовими ознаками текст є науково-популярним.
Згадаймо, що науково-популярними є статті у неспеціальних журналах, тексти з викладом наукових даних для нефахівців, книжки, призначені для широкого кола читачів.
Відповідь – В.
- Усі завдання ЗНО з української мови і літератури за темами
- Усі тести ЗНО з української мови і літератури онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з української мови і літератури минулих років
- Усе про тест ЗНО з української мови
- Програма ЗНО з української мови і літератури
- Усе про власне висловлення на ЗНО з української мови
- Приклади написання власного висловлення з української мови
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра



