Розділ: Стилістика. Текст. Розвиток мовлення
Тема: Аналіз тексту «Мистецтво, не підвладне часу»
Кількість завдань: 8
ТЕМА: Розвиток мовлення. Тексти різних стилів, типів, жанрів
Завдання перевіряє ваше вміння аналізувати тексти різних стилів, типів, жанрів.
Запропонований для аналізу текст належить до публіцистичного стилю.
Згадаймо, що публіцистичний стиль – це стиль засобів масової інформації – газет, журналів, телебачення, радіо, громадсько-пропагандистських видань. Він характеризується точністю, послідовністю викладення провідних тез разом з їхнім емоційним забарвленням.
Відповідь: Г.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціювати в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
Ідея – основний змістовний стрижень тексту.
У запропонованому тексті автор акцентує увагу на головній ідеї: «Художник, як і інші самобутні люди, випередив свій час».
Відповідь: В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитайте запропонований текст.
Автор тексту зазначає, що Вінсент Ван Гог випередив свій час, енергетика його полотен просто шалена, саме ця енергетика й дозволяє по-справжньому оцінити твори митця.
Відповідь: Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціювати в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
Висновок – остаточна думка про що-небудь, логічний підсумок, зроблений на основі спостережень, міркувань або розгляду певних фактів.
Прочитаймо такі судження:
«Усі роботи митця написані зі «швидкістю виконання й без вагань», «на одному подихові» (рядки 6–7).
«Живописець самовдосконалюється, розвиває в собі енергію й думку» (рядки 24–25).
«Вінсент за дев’ять років написав понад 800 полотен — рекордна для такого відтинку часу кількість «(рядки 52–53).
Отже, «Він ставився до всього пристрасно, проте йому була притаманна жорстка творча самодисципліна» (рядки 31–32).
Відповідь: В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитайте запропонований текст.
Митець творив без жодних меркантильних інтересів, тобто без вигоди для себе. Про це свідчать такі фрагменти тексту: писав «без сподівань на земні блага», не зосереджувався на матеріальних речах, Ван Гог залишав безліч своїх полотен там, де й працював (варіанти Б, В, Г).
Відповідь: А.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
Автор тексту розповідає про бачення Ван Гогом мети свого життя в рядках 33–38.
Про малярську майстерність художника йдеться в рядках 39–45.
Про сприйняття його творів сучасниками читаємо в рядках 61–64.
А от про спадщину митця в музеях світу в тексті не згадано.
Відповідь: В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитайте запропонований текст.
Слово, виділене у вислові «Вінсент же пише яро» (рядки 49–50), ужито, щоб підкреслити яскравість і пристрасність його манери.
Відповідь: В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Текст як середовище функціонування мовних одиниць
Завдання перевіряє ваше вміння аналізувати виражальні засоби мови в текстах різних стилів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Прочитайте запропоновані рядки. У них ідеться про те, що Вінсент Ван Гог «… набив руку старанними, наполегливими й самозреченими вправами», тобто набув великого досвіду у створюванні полотен. Значення «набути великого досвіду в якійсь справі, ґрунтовно, до тонкощів вивчити що-небудь» має фразеологізм «собаку з’їсти».
Відповідь: Г.
- Усі завдання ЗНО з української мови і літератури за темами
- Усі тести ЗНО з української мови і літератури онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з української мови і літератури минулих років
- Усе про тест ЗНО з української мови
- Програма ЗНО з української мови і літератури
- Усе про власне висловлення на ЗНО з української мови
- Приклади написання власного висловлення з української мови
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра



