Розділ: Стилістика. Текст. Розвиток мовлення
Тема: Аналіз тексту «Олена Теліга»
Кількість завдань: 8
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Автор тексту не дає нам розгорнутого аналізу творчості О.Теліги, не з’ясовує причин її еміграції, а також не розкриває передумов формування її поетичного таланту.
Це розповідь про основні віхи життєвого та творчого шляху поетеси.
Відповідь – А.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
«У її елегантно-карбованих віршах, названих критикою «приватними листами світові», вимальовується яскравий образ людини, відданої ідеям національного відродження, морального максималіста, апологета загальнолюдських цінностей. У цьому й полягав сенс життя поетеси-антифашистки, розстріляної німецькими окупантами в Бабиному Яру».
Відповідь – Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Автор порівнює народні заворушення після Лютневої революції 1917 року з хвилями для того, щоб показати силу, могутність цього руху. Звичайно, що слово хвилі вжито в переносному значенні.
Відповідь – А.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Стаття розповідає нам про дивовижну поетесу Олену Телігу, про її життя, творчість та віддане служіння Україні. Основна думка тексту – у таких словах: «Героїзм як найвища чеснота, як взірець людської гідності – то визначальний орієнтир її життя і творчості, тісно пов’язаних із боротьбою за національне визволення рідного народу».
Відповідь – Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Автор статті підкреслює, що Олена Теліга була унікально чесною людиною, моральним максималістом, тобто була не здатна на жодні компроміси із совістю.
Відповідь – А.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Речення (42–51) розповідають про діяльність Олени Теліги. Ставши членом референтури культурної комісії, вона створює «Спілку письменників» та бере на себе відповідальність за редагування додатка «Література і мистецтво», готує його вихід під новою назвою.
Відповідь – Г.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Проаналізуймо мову запропонованої статті. Вона має такі особливості: мова літературна, слова, як правило, використано в прямому значенні, твердження документовані. Мета тексту – дати точні відомості про Олену Телігу, зацікавити читача її життям і творчістю, популяризувати її діяльність. Отже, це зразок науково-популярного підстилю наукового стилю.
Відповідь – А.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Слово одіссея має переносне значення «довга мандрівка, сповнена небезпек та пригод». Автор уживає це слово (рядок 6), щоб показати, що формування світогляду Олени Теліги супроводжувалося постійними шуканнями.
Відповідь – Б.
- Усі завдання ЗНО з української мови і літератури за темами
- Усі тести ЗНО з української мови і літератури онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з української мови і літератури минулих років
- Усе про тест ЗНО з української мови
- Програма ЗНО з української мови і літератури
- Усе про власне висловлення на ЗНО з української мови
- Приклади написання власного висловлення з української мови
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра



