Розділ: Стилістика. Текст. Розвиток мовлення
Тема: Аналіз тексту «Поетка українського відродження»
Кількість завдань: 10
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Висловлювання «Є постаті, забуті сучасниками, зроджені для інших часів, які вириваються нащадками з пазурів минулого і ставляться на недосяжну височину. До таких належить і Леся Українка» (рядки 1-3) є в тексті тезою автора, яку він підтверджує впродовж усього тексту, наводить переконливі аргументи на користь цієї думки.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Прочитайте запропоноване речення: «... В тисячний раз справдилася на ній (Лесі Українці) знана оповідка: немає пророків у своїй землі!».
Усі судження, подані у варіантах А, В і Г, підтверджують це судження. Речення в рядку Б є зайвим.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково уважно прочитайте текст, виконуючи це завдання.
Загальним стосовно інших є зміст висловлення «Її життя було цілою проблемою». Усі інші уточнюють, пояснюють зміст цього речення.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Обов’язково уважно прочитайте текст, виконуючи це завдання.
Зауважмо, що висновок – остаточна думка про що-небудь, логічний підсумок, зроблений на основі спостережень, міркувань.
У варіантах А, В, Г автор тексту стверджує, що Леся Українка не знала «упоєння щастям», не втілилися в життя її мрії, поетка спалила себе «власним вогнем». Саме тому її поезія була «тугою за щастям, а не насолодою ним».
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Уважно прочитайте висловлення Івана Франка про те, що Леся Українка була «одиноким мужчиною серед поетів соборної України». Аргументи на підтвердження цієї думки наведено в рядках Б, В, Г.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Текст як середовище функціонування мовних одиниць Завдання перевіряє ваше вміння аналізувати виражальні засоби мови у текстах різних стилів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Прочитайте запропоноване речення, слово вогонь тут ужите в значенні «душевне піднесення».
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Текст як середовище функціонування мовних одиниць
Завдання перевіряє ваше вміння аналізувати виражальні засоби мови у текстах різних стилів.
Уособлення (вид метафори) – вираз, що дає уявлення про який-небудь об'єкт, поняття або явище шляхом надання невластивих їм ознак, перейнятих з живої природи, перш за все – людських рис і якостей.
Уособленням у тексті є висловлювання «це засмішна назва на ту хворобу, що жерла її».
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Текст як середовище функціонування мовних одиниць Завдання перевіряє ваше вміння аналізувати виражальні засоби мови у текстах різних стилів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Зверніть увагу, що в словнику подано таке визначення слова сноб: людина, яка беззастережно схиляється перед модами, манерами, смаками – усім, що прийнято в аристократичному середовищі.
Отже, у реченні «Це був час, ..коли на зміну безпосередності прийшов зарозумілий, але зблазований сноб» (рядки 19–21) слово сноб означає «людина, яка уважає себе носієм інтелектуальності й вишуканих смаків, беззастережно схиляється перед модою».
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Згадаймо, що Прометей – у грецькій міфології віщий і добрий син титана Япета й німфи Клімени Фетіди. Викрав з Олімпу вогонь і передав його людям, за що був ув’язнений богами.
Автор тексту зазначає, що Леся Українка все своє коротке життя страждала через нездійсненність того, до чого прагнула. Саме тому її й названо «маленькою жінкою з душею скованого Прометея».
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Текст як середовище функціонування мовних одиниць
Завдання перевіряє ваше вміння аналізувати виражальні засоби мови у текстах різних стилів.
Згадаймо визначення запропонованих термінів.
Уособлення – вираз, що дає уявлення про який-небудь об'єкт, поняття або явище шляхом надання невластивих їм ознак, перейнятих з живої природи, перш за все – людських рис і якостей.
Гіпербола – це стилістична фігура явного і навмисного перебільшення для посилення виразності та підкреслення сказаної думки.
Літота – один із засобів підкреслення виразності мови, побудований головним чином на применшенні якої-небудь ознаки предмета.
Метафора – це художній засіб, який полягає у перенесенні ознак одного предмета чи явища на інший на основі їхньої схожості.
У реченні «Тоді нація визнає як одного зі своїх духовних вождів ту слабу жінку, чий вищий дух ще в темну ніч перед пробудженням народу вказував йому страшну і величну путь безумства й слави» слова вищий дух вказував страшну і величну путь є уособленням.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
- Усі завдання ЗНО з української мови і літератури за темами
- Усі тести ЗНО з української мови і літератури онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з української мови і літератури минулих років
- Усе про тест ЗНО з української мови
- Програма ЗНО з української мови і літератури
- Усе про власне висловлення на ЗНО з української мови
- Приклади написання власного висловлення з української мови
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра