Розділ: Стилістика. Текст. Розвиток мовлення
Тема: Аналіз тексту «Степове Ельдорадо»
Кількість завдань: 8
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
На запропонованому фото ми бачимо всесвітньо відому скіфську пектораль, опис якої авторка пропонує нам у рядках 50–56.
Відповідь – В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
Звичайно, у переліку бракує підзаголовка до частини IV. Там розповідається про сімейні, родові цінності та вірування скіфів.
Відповідь – В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Текст як середовище функціонування мовних одиниць.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
У рядках 41–49 читаємо: Якими були багатства тих правителів, можемо уявити, розглядаючи знахідки з курганів. Дослідників вражала величезна кількість золотих виробів у курганах і рівень їх виготовлення. … Згадку про територію України знаходимо в рядках 1–3, 34–40.
Відповідь – В.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Тема й основна думка висловлювання.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо текст та поміркуймо над запропонованими прислів’ями.
Прислів’я в рядку А стверджує нам, що пошана до мужніх і славних вічна.
Прислів’я в рядку В говорить нам про жертовність в ім’я ідеї.
Прислів’я в рядку Г закликає дати гідну відсіч ворогам, захищаючи мир.
Прислів’я в рядку Б говорить про те, що той, хто прагне війни, від неї загине. Саме воно перегукується з 86-м і 87-м рядками тексту: Так у 375 році після гунського нашестя завершилася тисячолітня історія величних і грізних скіфів. Владні й жорстокі , вони стали жертвами собі подібних.
Відповідь – Б.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Текст як середовище функціонування мовних одиниць.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
Аналізуючи його, знаходимо такі відповідності:
Відповідності Табіті – Гестія, Аргімпаса – Афродіта, Папай – Зевс знаходимо в реченнях 57–64.
Відповідності Арей – Геракл там немає.
Відповідь – Г.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
Мікротема, запропонована в рядку Б, розкрита в рядках 4–13.
Мікротема, запропонована в рядку В, розкрита в рядках 57–64.
Мікротема, запропонована в рядку Г, розкрита в рядках 50–56.
А от мікротеми перемога скіфів над персами в тексті немає.
Відповідь – А.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Текст. Основні ознаки тексту: зв’язність, комунікативність, членованість, інформативність.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
У частині тексту, де використано курсив (похилий шрифт), авторка висловлює свою позицію, тут наявні емоційно забарвлена лексика, окличні речення, риторичні запитання.
Текст, де використано звичайний шрифт, розповідає нам наукові факти щодо появи скіфів, їхньої історії, реліквій, цінностей тощо.
Отже, використання курсиву дозволяє авторці чітко розмежувати журналістську оповідь і науковий виклад.
Відповідь – Г.
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціюючи в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
Відповідь на це питання знаходимо в перших двох абзацах тексту. У першому автор розповідає про скіфів, а в другому стверджує: «Так оповідав «батько історії» Геродот Галікарнаський».
Відповідь – В.
- Усі завдання ЗНО з української мови і літератури за темами
- Усі тести ЗНО з української мови і літератури онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з української мови і літератури минулих років
- Усе про тест ЗНО з української мови
- Програма ЗНО з української мови і літератури
- Усе про власне висловлення на ЗНО з української мови
- Приклади написання власного висловлення з української мови
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра



