Розділ: Морфологія
Тема: Частка
Кількість завдань: 17
ТЕМА : Орфографія.
Завдання перевіряє ваші вміння розпізнавати вивчені орфограми й пояснювати їх за допомогою правил, правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Слова не/збайдужілих та не/перевершені – це дієприкметники, що мають залежні слова (не збайдужілі до літератури та не перевершені ніким). Отже, їх потрібно писати окремо.
Прикметник не/ відомий теж має залежне слово ще, а також тут є заперечення (нікому). Тому теж пишемо окремо.
До прикметника не/давніх можна дібрати синоніми актуальних, свіжих. Тому це слово пишемо разом.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом та окремо.
Виконуючи це завдання, обов’язково звертайтеся до тексту, оскільки написання цих слів залежить від контексту.
Слова додолу та назустріч – це прислівники, які означають напрямок, тому їх потрібно писати разом.
Якби – це сполучник підрядності, тому його потрібно писати разом.
А от сполука слів на силу – це поєднання прийменника й іменника. Можна підібрати синоніми на міць, на могутність. Можна доповнити займенником – на його силу. Отже, цю сполуку потрібно писати окремо.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Частка
Завдання перевіряє ваше вміння правильно визначати частини мови.
Згадаймо, що частка – це службова незмінна частина мови, яка надає окремим словам чи реченням додаткових смислових відтінків і служить для утворення нових слів або окремих граматичних форм.
У рядку Б всі словосполучення містять частки: озирайся не (заперечна) озирайся; це (модальна вказівна) ж мій друг; сказав би (формотворча) комусь.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Сполучник
Завдання перевіряє вміння розпізнавати частини мови.
Для того щоб розрізнити складні сполучники і однозвучні поєднання інших частин мови, спробуйте сполучники замінити іншими синонімічними сполучниками: щоб – аби; тож – тому; якби – коли б. Це неможливо зробити в реченнях варіантів А, В, Г.
Отже, у цих реченнях виділені слова НЕ є сполучниками.
У реченні «Чисте полуденне небо, і тихо-тихо, немовби все заснуло» виділене слово є сполучником і його треба писати разом.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Частка
Завдання перевіряє ваше вміння правильно визначати частини мови.
Згадаймо, що частка – це службова частина мови, яка надає окремим словам чи реченням додаткових смислових відтінків і служить для утворення нових слів або окремих граматичних форм.
У реченні рядка Г слово «наче» є порівняльним сполучником, який приєднує порівняльний зворот, має значення мов, немов.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Сполучник
Завдання перевіряє вміння розпізнавати частини мови.
Для того щоб розрізнити складні сполучники й однозвучні поєднання інших частин мови, спробуйте сполучники замінити іншими синонімічними сполучниками: зате – але; проте – однак; тож – тому; якби – коли б. Це можливо зробити лише в реченні варіанта Д: Якби знали, не те б заспівали. – Коли б знали, не те б заспівали.
Відповідь – Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Частка
Завдання перевіряє ваше вміння правильно визначати частки в реченні.
Згадаймо, що частка – це службова незмінна частина мови, яка надає окремим словам чи реченням додаткових смислових відтінків і служить для утворення нових слів або окремих граматичних форм.
У реченні А вжито заперечну частку не.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Сполучник
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати сполучники, визначати групи сполучників за значенням і синтаксичною роллю.
Зауважте, що сполучники не відповідають на питання, не є членами речення, не можна замінити повнозначним словом.
Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні «Я хочу жити так, щоб серце билось в такт з гарячим серцем рідного народу» (щоб = аби).
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Прийменник
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати прийменники.
Згадаймо, що прийменник – це службова частина мови, яка разом з відмінковими закінченнями іменників, займенників і числівників виражає відношення між словами в реченні.
Прийменник виділено у словосполученні з тексту в рядку А: коло лісу.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами. Виконуючи це завдання, обов’язково звертайтеся до мікротексту.
У цьому тексті слова на/світанні є іменником із прийменником, отже, пишуться окремо.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Виконуючи це завдання, обов’язково звертайтеся до мікротексту.
У цьому тексті слова в/перше є числівником з прийменником, отже, пишуться окремо: «Уже в (яке?) перше звучання почутої мелодії».
Відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Виконуючи це завдання, обов’язково звертайтеся до мікротексту.
Зверніть увагу, що прикметники, дієприкметники з не пишемо окремо, якщо є залежні слова. Отже, не/баченою в реченні «Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все не/баченою досі прозоро-блакитною аквареллю» пишемо окремо.
Відповідь: В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Виконуючи це завдання, обов’язково звертайтеся до мікротексту.
Зверніть увагу, що слова вниз, навесні, невиразно є прислівниками, які треба писати разом.
Сполука слів з/верху в поданому контексті є іменником з прийменником, оскільки йдеться про верх в значенні «верхня, найвища частина чого-небудь»: верх дерева, тому цю сполуку треба писати окремо.
Відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Творення й правопис неозначених і заперечних займенників
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема займенники.
Із заперечними займенниками ні пишемо разом: ніякий, ніскільки, нічий.
Частки ані-, аби-, де- потрібно писати із займенниками разом: дехто, декотрий,абищо, абихто, деякий.
Частки казна-, хтозна-, буд-, -небудь потрібно писати із займенниками через дефіс: скільки-небудь, будь-який, будь-що, хто-небудь, будь-чий, будь-хто, хтозна-що.
Частку хтозна- потрібно писати разом.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Правопис прислівників
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема прислівники.
Через два дефіси пишемо прислівники віч-на-віч, де-не-де.
Через дефіс потрібно писати прислівники з префіксом по- та суфіксами -ому,-єму, -е, -є, -и: по-домашньому, по-людськи, по-четверте. А також прислівник без кінця-краю (повтор схожих слів).
Частки казна-, хтозна-, будь-, -небудь пишемо з прислівниками через дефіс: будь-де, як-небудь, хтозна-куди.
Через дефіс із прислівниками також пишемо частки -бо,-но, -то, -от, -таки: колись-то, далеко-таки.
Окремо потрібно писати прислівники до речі, в цілому.
А прислівники втричі (прийменник в, у, на + числівник) та якнайбільше потрібно писати разом.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Частини мови.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно визначати частини мови.
Частка – це службова частина мови, яка надає окремим словам або цілим реченням певного смислового чи емоційного відтінку.
Так у рядку А частка тільки має обмежувально-видільний відтінок; у рядку В частка як підсилює оклик; у рядку Г частка хай є спонукальною, а ще формотворчою, бо утворює наказовий спосіб дієслова; у рядку Д частка наче належить до групи порівняльних .
А от у рядку Б слово чи не надає наступному слову жодного відтінку, а приєднує підрядну частину речення до головної. Отже, це сполучник.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Орфографія. Правопис різних частин мови
Це завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати вивчені орфограми й пояснювати їх за допомогою правил; правильно писати слова з вивченими орфограмами, знаходити й виправляти орфографічні помилки на вивчені правила.
Виконуючи це завдання, обов’язково звертайтеся до мікротексту.
Якби – це сполучник, можна замінити словом якщо,тому потрібно писати разом.
Проте можна замінити але. Отже, це протиставний сполучник сурядності, який потрібно писати разом.
Тож – це приєднувальна частка, яка вказує на певний зв’язок між висловлюваннями, тому теж потрібно писати разом.
А от слово не відомі потрібно писати окремо , тому що воно має пояснювальне слово нікому (займенник із заперечним значенням).
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
- Усі завдання ЗНО з української мови і літератури за темами
- Усі тести ЗНО з української мови і літератури онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з української мови і літератури минулих років
- Усе про тест ЗНО з української мови
- Програма ЗНО з української мови і літератури
- Усе про власне висловлення на ЗНО з української мови
- Приклади написання власного висловлення з української мови
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра