Розділ: Морфологія
Тема: Займенник
Кількість завдань: 12
ТЕМА: Морфологія. Займенник
Це завдання перевіряє ваше вміння правильно відмінювати займенники.
Правильною є форма займенника в словосполученні на тім березі ріки.
В інших варіантах є помилки. Правильними будуть такі форми займенників:
спілкуватися з ними
з твого району
до наших батьків
всім підприємцям
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Займенник
Це завдання перевіряє ваше вміння правильно писати займенники.
Пригадаймо основні правила правопису займенників.
Разом пишемо:
- Неозначені займенники з частками де-, аби-, -сь: дехто, абиякий, щось.
- Заперечні займенники з часткою нi: ніхто, ніякий.
Окремо пишемо:
- Займенники, якщо мiж займенником i часткою стоїть прийменник: нi з ким, будь у що.
Через дефіс пишемо:
- Неозначені займенники з частками хтозна-, бозна-, казна-, будь-, -небудь: хтозна-що, будь-хто, хто-небудь.
Отже, помилки є в словах: де-котрий, аби-хто, де-який, хто-зна-що.
Відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Займенник. Особливості відмінювання займенників.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно відмінювати займенники.
Займенники відмінюють по-різному: одні – як прикметники, два займенники (скільки і стільки) – як числівник два, а інші – майже кожен по-своєму. Тому потрібно запам’ятовувати відмінювання різних займенників.
Займенник усі (всі) у родовому відмінку має форму усіх.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Іменник. Відмінювання іменників
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати правильні форми слів і відрізняти їх від помилкових.
Неправильно утворено форму слова у варіанті А. Згадаймо, що іменники ІІ відміни середнього роду в Р. в. множини (більшість) мають нульове закінчення: узбереж.
Відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Творення й правопис неозначених і заперечних займенників
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема займенники.
Із заперечними займенниками ні пишемо разом: ніякий, ніскільки, нічий.
Частки ані-, аби-, де- потрібно писати із займенниками разом: дехто, декотрий,абищо, абихто, деякий.
Частки казна-, хтозна-, буд-, -небудь потрібно писати із займенниками через дефіс: скільки-небудь, будь-який, будь-що, хто-небудь, будь-чий, будь-хто, хтозна-що.
Частку хтозна- потрібно писати разом.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Відмінювання іменників, займенників, числівників, творення наказового способу дієслів
Завдання перевіряє ваше вміння відмінювати займенники, правильно утворювати форму кличного відмінка іменників, відмінювати числівники, утворювати наказовий спосіб дієслів.
Проаналізуймо запропоновані слова.
У складних числівниках п’ятдесят – вісімдесят потрібно відмінювати тільки другу частину. Отже, правильна форма запропонованого числівника вісімдесяти (вісімдесятьох). Решта словосполучень утворено правильно.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Займенник. Відмінювання займенників.
Завдання перевірює ваше вміння відмінювати займенники, розрізняти правильні та неправильні відмінкові форми займенників.
Проаналізуймо запропоновані словосполучення.
Правильними є такі відмінкові форми займенників: з твого району (Р.в.), звернутися до них (Р.в.), всім (усім) підприємцям (Д.в.).
При відмінюванні займенника той нормативними є паралельні форми: на тому і на тім.
Отже, словосполучення на тім березі ріки є правильним.
Відповідь –А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Займенник. Відмінювання займенників.
Завдання перевіряє ваше вміння відмінювати займенники, розрізняти правильні та неправильні відмінкові форми займенників.
У рядках А, Б, В, Д займенник вони вжито у формі давального відмінка: кому? – їм.
У рядку Г займенник вони потрібно вжити у формі орудного відмінка. Отже, пишалися ким? ними. Форма їми є помилковою.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Займенник. Прикметник.
Завдання перевіряє ваше вміння розрізняти частини мови та використовувати доречні форми в мовленні.
Проаналізуймо наведені речення.
У реченні Казан хоч і був цілий, але вже добре пощербився прикметник цілий має значення непошкоджений, непопсований, незруйнований.
В інших прикладах цілий має значення цілковите охоплення якоїсь особи, предмета чи явища. Займенник увесь має аналогічне значення.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія
Завдання перевіряє ваше вміння відрізняти правильні форми слів від помилкових.
У запропонованому реченні спостерігаємо ненормативне вживання прийменника по, його варто замінити на за: за місцем; іменник ІІ відміни чоловічого роду лікар належить до м’якої групи, тому має закінчення -я в родовому відмінку однини; прикметники лЮбий, лЮба вживаємо на позначення коханої людини, а зі значенням «однаково (байдуже) який; всякий» треба вживати не слово любИй, а слово будь-який.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Творення й правопис неозначених і заперечних займенників.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема займенники.
Із заперечними займенниками частку ні пишемо разом: ніякий, ніскільки, нічий.
Частки ані-, аби-, де-, сь- потрібно також писати із займенниками разом: дехто, абищо, абихто, деякий, якийсь.
Частки казна-, хтозна-, будь-, -небудь потрібно писати із займенниками через дефіс: скільки-небудь, будь-який, що-небудь, будь-хто, хто-небудь, будь-чий, будь-хто, хтозна-що.
Частку хтозна- потрібно писати разом: не хто-зна, а хтозна.
Відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Морфологія. Іменник. Особливості вживання та написання відмінкових форм. Уживання прийменникових форм.
Завдання перевіряє ваше вміння відмінювати іменники, правильно добирати форми слів і поєднання їх у словосполучення.
Під час виконання цього завдання нам обов’язково потрібно ставити подвійне відмінкове запитання.
У родовому відмінку множини іменники, у яких немає суфікса -ин-, зазвичай мають закінчення -ів: секрети – секретів.
Займенники в родовому відмінку множини мають закінчення -іх: усі – усіх.
Нормативним також є поєднання дієслова навчати з відмінковою формою родового відмінка: навчати кого? чого?
Якщо ми вживаємо слово в орудному відмінку й говоримо про об’єкт, на який переходить дія, то нормативним є вживання прийменника за: за ким? чим? – за мотивами.
Відповідь: Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
- Усі завдання ЗНО з української мови і літератури за темами
- Усі тести ЗНО з української мови і літератури онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з української мови і літератури минулих років
- Усе про тест ЗНО з української мови
- Програма ЗНО з української мови і літератури
- Усе про власне висловлення на ЗНО з української мови
- Приклади написання власного висловлення з української мови
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра