АВи переїхали до нового будинку й пишете другові чи подрузі листа, у якому ділитеся враженнями про нове місце. Хто є адресатом й адресантом мовлення? Визначте мотив, мету й зміст вашого висловлення. Які умови потрібні для того, щоб відбулося спілкування?
БПерегляньте теми текстів і назвіть стилі мовлення, у яких доречно розкрити кожну з наведених тем. Відповідь аргументуйте.
- Чарівна казка зимового лісу.
- Лісостепова зона України.
- Моя прогулянка осіннім лісом.
- Бережіть ліс – наше природне багатство!
- Правила пожежної безпеки в лісі.
ВПрочитайте текст. Обговоріть прочитане з однокласником чи однокласницею. Що нового ви дізналися? Придумайте до тексту заголовок, який відображатиме основну думку. З’ясуйте, до якого типу мовлення належить текст. Знайдіть у тексті мовні засоби, які підтверджують вашу думку.
ГПрослухайте уважно доповідь-презентацію однокласника / однокласниці з теми «Будова слова». Оцініть доповідь за наведеним планом:
- Чи розкрито тему «Будова слова»?
- Чи послідовно викладено матеріал?
- Чи можна доповнити / уточнити доповідь?
- Чи вдало зроблено вступ і висновки?
- Чи дотримано вимог наукового стилю?
Підготуйте письмовий відгук про доповідь-презентацію на основі наданої оцінки.