АУтворіть від сполучень іменників з прийменниками прикметники з префіксом без- за зразком.
З р а з о к. Без язика - без'язикий.
Без совісті, без вусів, без крил, без меж, без хмар, без помилок, без надії, без ціни, без зубів.
БЗмоделюйте пари речень так, щоб в одному замість дієслова, наведеного в дужках, було вжито пасивний дієприкметник, а в другому – дієслівну форму на -но.
Майже всі скарби в Києві (знайти) на збудованій у давні часи території міста (М. Русяєва). Хоча більшість поезій (написати) поза межами рідного краю, наскрізно струменить у них світлий образ Дніпра (О. Гончар).
Чи можна вважати змодельовані пари речень синонімічними?
Відповідь обґрунтуйте.
ВСловами запишіть числівники, ужиті в тексті. Прочитайте дробові числівники у відповідних відмінках. Провідміняйте один із дробових числівників.
Арифметика! Арифметика у спорті... це 0,5 бала, 0,03 хвилини, 0,025 метра. За цими числами – незабутні моменти в житті кожного спортсмена, коли серце починає битися швидко, бо на твою честь виконають гімн рідної держави.
ГВставте пропущені закінчення іменників І і ІІ відміни, поясніть правопис відмінкових закінчень.
Красиве сел.. Очеретк.. . Удосвіта вкривається легким туманц.., а на сход.. сонц.. прояснюються зелені садк.. . Там і груш.. ростуть з кулак. Там і рясні яблун.., і слив... Там і вишн.. найдобріші. А про квітник.., то й говорити не доводиться: на них оч.. можна забути! (Л. Павличко).
Виділіть закінчення.