Проаналізуйте інформацію, яка містить виконані ученицею завдання І-ІV, i дайте відповідь на запитання.
Завдання І. Заповніть праву колонку таблиці, користуючись картосхемою «Державна належність українських земель у 1 пол. ХVІ ст.»
Відповідь учениці:
Держава |
Українські землі у складі держави |
Велике князівство Литовське
|
Підляшшя, Волинь, Східне Поділля, Київщина |
Корона Польська
|
Галичина, Белзщина, Холмщина, Західне Поділля |
Кримське ханство (як васал Османської імперії) |
Крим, Північне Причорномор’я |
Московське царство |
Чернігово-Сіверщина |
Завдання ІІ. Дайте визначення понять: «вотчина», «уділ», «снеми», «колективний сюзеренітет».
Відповідь учениці:
– вотчина – право приватної власності на землю, яку передавали у спадок від батька до сина;
– уділ (удільне князівство) – адміністративно-територіальна одиниця Русі, якою управляв князь, залежний від великого князя київського;
– снеми – з'їзди удільних князів Київської держави, які визнавали васальну залежність від великого князя київського;
– колективний сюзеренітет – спільне управління Київською державою найбільш сильними та авторитетними князями за доби феодальної роздробленості.
Завдання ІІІ. Розташуйте події в хронологічній послідовності.
А відкриття Васко да Гамою морського шляху до Індії
Б початок Селянської війни в Німеччині
В оприлюднення «95 тез» Мартіном Лютером
Г початок навколосвітньої подорожі Магеллана
Д відкриття Америки Колумбом
Є початок діяльності «Женевського Папи»
Відповідь учениці: 1Д, 2А, 3Г,4В, 5Б, 6Є.
Завдання IV. Про кого з історичних діячів ідеться в уривку джерела:
«...звелів влаштувати дім для друкування книг, а до того ж і дім для навчання дітей у своєму родовому славному місті Острозі...»?
Відповідь учениці: Б.
Якої помилки припустилася учениця, виконуючи завдання І-IV?
Анеправильно визначила історичну постать за джерелом
Бнеправильно визначила хронологічну послідовність подій
Внеправильно визначила поняття
Гнеправильно визначила територіальну приналежність