Розділ: Числа і вирази
Тема: Показникові, логарифмічні, тригонометричні вирази та їхні перетворення
Кількість завдань: 94
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Дійсні числа та дії з ними.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення ірраціональних, логарифмічних та степеневих виразів.
1. \(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\varphi}^0=\left(\frac{\sqrt{5}+1}{2}\right)^0=1\in (0; 1].\)
Отже, правильна відповідь – B.
2. \((\sqrt{5}-1)\cdot \frac{\sqrt{5}+1}{2}=\frac{(\sqrt{5}-1)(\sqrt{5}+1)}{2}=\frac{5-1}{2}=2\in (1; 2].\)
Отже, правильна відповідь – Г.
3.
\begin{gather*} \log_{\frac 15}(2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\varphi}-1)=\log_{\frac 15}\left(2\cdot \frac{\sqrt{5}+1}{2}-1\right)=\\[6pt] =\log_{\frac 15}(\sqrt{5}+1-1)=\log_{\frac 15}\sqrt{5}=\log_{5^{-1}}5^{\frac 12}=\\[6pt] =-1\cdot \frac 12\cdot \log_55=-\frac 12\cdot 1=-0\mathord{,}5\in (-1; 0]. \end{gather*}Отже, правильна відповідь – Б.
При спрощенні виразу застосовували формули:
\begin{gather*} \log_ab^n=n\cdot \log_ab,\\[6pt] \log_{a^k}b=\frac 1k\log_ab,\\[6pt] \log_aa=1. \end{gather*}Відповідь: 1В, 2Г, 3Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Розв’язування показникових, раціональних рівнянь.
Завдання скеровано на перевірку вміння розв’язувати показникові, раціональні і ірраціональні рівняння й нерівності та їх системи з параметрами.
1. Область допустимих значень
\begin{gather*} \left\{ \begin{array}{l} x\ge 0,\\ 3-x\ge 0,\\ \sqrt{x}+\sqrt{3-x}\ne 0, \end{array} \right.\\[7pt] \left\{ \begin{array}{l} x\ge 0,\\ x\le 3. \end{array} \right.\\[7pt] x\in [0; 3]. \end{gather*}2. Розв'яжемо рівняння:
\begin{gather*} 3^{2a-5x+2}-\sqrt{27}=0,\\[7pt] 3^{2a-5x+2}=3\sqrt{3},\\[7pt] 3^{2a-5x+2}=3^{1\mathord{,}5},\\[7pt] 2a-5x+2=1\mathord{,}5,\\[7pt] 5x=2a+0\mathord{,}5,\\[7pt] x=0\mathord{,}4a+0\mathord{,}1. \end{gather*}Для того, щоб рівняння мало корінь
\begin{gather*} 0\le 0\mathord{,}4a+0\mathord{,}1\le 3,\\[7pt] -0\mathord{,}1\le 0\mathord{,}4a\le 2\mathord{,}9,\\[6pt] -\frac 14\le a\le \frac{29}{4},\\[6pt] -\frac 14\le a\le 7\frac 14. \end{gather*}Найбільше значення \(a=7\frac 14=7\mathord{,}25.\)
Відповідь: \(7\mathord{,}25.\)
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Дійсні числа та дії з ними.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних, ірраціональних виразів, знання модуля числа та його властивостей.
1. \(\sin \left(-\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}\right)=-\sin\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}=-\frac 12.\)
\(y=\sin x\) – непарна, тому \(\sin(x)=-\sin x.\)
Отже, правильна відповідь – Г.
2. \(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}-|\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}+2|=\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}-(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}+2)=\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}-\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}-2=-2.\)
Отже, правильна відповідь – Б.
3. \(\left(-\frac{1}{\sqrt{2}}\right)^2=\left(\frac{1}{\sqrt{2}}\right)^2=\frac 12.\)
Отже, правильна відповідь – A.
Відповідь: 1Г, 2Б, 3A.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Логарифмічні вирази.
Завдання скеровано на перевірку знання означення та властивостей логарифмів.
$$ \log_55^{10}=10\cdot \log_55=10\cdot 1=10. $$Застосували властивості логарифмів:
\begin{gather*} \log_ab^n=n\log_ab,\\[7pt] \log_aa=1. \end{gather*}Відповідь: Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів.
Застосували властивості логарифмів: \begin{gather*} \log_a b^n=n\log_a b,\\[7pt] \log_{a}(b\cdot c)=\log_a b+\log_a c. \end{gather*}
Відповідь: Г.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази.
Завдання скеровано на перевірку знання означення степеня з цілим показником та її властивості, означення синуса.
1. \(a^{-1}=\frac 1a=\frac 13\) є раціональним числом, що не є цілим. Отже, правильна відповіль – А.
2. \(a^0=1\) є натуральним числом. Отже, правильна відповіль – Б.
3. \(\sin(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}a)=\sin(3\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi})=\sin(2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}+\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi})=\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}=0.\)
\(y=\sin x\) – періодична функція з найменшим додатним періодом \(2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}.\) Отже, правильна відповіль – Д.
Відповідь: 1А, 2Б, 3Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів.
\begin{gather*} \log_{0,2}125=\log_{\frac 15}5^3=\log_{5^{-1}}5^3=\\[6pt] =-1\cdot 3\log_5 5=-3\in [-3; 0). \end{gather*}Застосували властивості логарифмів: $$ \log_a b^n=n\log_a b,\ \ log_{a^k}b=\frac 1k\log_ab. $$
Відповідь: Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази.
Завдання скеровано на перевірку знання формул скороченого множення, вміння виконувати тотожні перетворення раціональних виразів.
За формулою скороченого множення \(a^2-b^2=(a-b)(a+b)\) розкладемо на множники:
Отже, правильна відповідь – A.
Відповідь: A.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей степенів з цілим показником, тотожних перетворень раціональних та логарифмічних виразів.
1. \(a^4:a^3=a^{4-3}=a^1=a.\) Отже, правильна відповіль – Д.
2. $$ \frac{a^2-a}{1-a}=\frac{a(a-1)}{-(a-1)}=\frac{a}{-1}=-a. $$ Отже, правильна відповідь – Г.
3. $$ 7^{-\log_7 a}=7^{\log_7 a^{-1}}=a^{-1}=\frac 1a. $$ Застосували правила \begin{gather*} a^{-n}=\frac{1}{a^n},\\[6pt] \log_a b^n=n\cdot \log_a b,\\[7pt] a^{\log_a b}=b. \end{gather*} Отже, правильна відповідь – B.
Відповідь: 1Д, 2Г, 3B.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою чи графіком.
Спростимо вирази:
1. – В. \(\frac{1}{\sqrt{10}-3}=\frac{\sqrt{10}+3}{(\sqrt{10}-3)(\sqrt{10}+3)}=\frac{\sqrt{10}+3}{10-9}=\sqrt{10}+3.\)
2. – A. \(|3-\sqrt{10}|=\sqrt{10}-3.\) Вираз \(3-\sqrt{10}\lt 0,\) тому \(|3-\sqrt{10}|=-(3-\sqrt{10})=-3+\sqrt{10}.\)
3. – Г. \(\log_5125=\log_55^3=3\log_55=3.\)
Відповідь: 1В, 2А, 3Г.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази.
Завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
\begin{gather*} (\cos x-\sin x)^2=\cos^2x-2\cos x\cdot \sin x+\sin^2 x=\\[7pt] =1-2\sin x\cos x=1-\sin 2x. \end{gather*}Застосували формули скороченого множення $$ (a-b)^2=a^2-2ab+b^2 $$ та тригонометрії
\begin{gather*} \sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}+\cos^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=1\\[7pt] \sin 2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=2\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}\cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}. \end{gather*}Відповідь: Г.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази.
Завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення раціональних, логарифмічних та степеневих виразів.
1. Якщо \(\frac na=3,\) то \(a=\frac n3\) – Д.
2. Якщо \(1+\log_3n=\log_3a,\) то \(\log_33+\log_3n=\log_3a,\) \(\log_3(3n)=\log_3a,\ 3n=a\) – A.
3. Якщо \(3^n\cdot 3=3^a,\) то \(3^{n+1}=3^a,\ n+1=a.\) – Б.
Застосували властивості логарифмів та степенів:
\begin{gather*} \log_aa=1,\ \ \log_ab+\log_ac=\log_a(b\cdot c),\\[7pt] a^n\cdot a^m=a^{n+m}. \end{gather*}Відповідь: 1Д, 2А, 3Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази.
Завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів.
$$ \log_2(8a)=\log_28+\log_2a=3+4=7. $$
Застосували властивість логарифма $$ \log_a(b\cdot c)=\log_ab+\log_ac. $$
Відповідь: Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
$$ 4\cos^2 \alpha=1,\ \ \cos^2\alpha=\frac 14. $$
За основною тригонометричною тотожністю: \begin{gather*} \sin^2\alpha+\cos^2\alpha=1,\\[7pt] \sin^2\alpha=1-\cos^2\alpha=1-\frac 14=\frac 34. \end{gather*} Отже, $$ 4\sin^2\alpha = 4*\frac 34 = 3. $$
Відповідь: Г
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів.
\begin{gather*} \log_5 49+2\log_5\frac 57=\\[6pt] =\log_5 49+\log_5\left(\frac 57\right)^2=\\[6pt] =\log_5 49+\log_5\frac{25}{49}=\\[6pt] =\log_5\left(49*\frac{25}{49}\right)=\log_5 25=2. \end{gather*}При розв'язанні застосували властивості логарифмів:
\begin{gather*} \log_a b^n=n\log_a b\ (b\gt 0)\\[7pt] \log_a b+\log_a c=\log_a(b*c). \end{gather*}Відповідь: Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення раціональних виразів, властивості степенів.
$$ \frac{10ab^3}{5a^2b}=\frac{2b^2}{a} $$
Скоротили дріб використовуючи властивість степенів: \begin{gather*} a^n:a^m=a^{n-m}. \end{gather*}
Відповідь: A.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів.
За властивістю логарифма числа
\begin{gather*} \log_a{b^n}=n\cdot \log_a{b},\\[7pt] \log_{a^k}{b}=\frac 1k\log_a{b},\\[7pt] \log_2{64}=\log_2{2^6}=6\cdot \log_2{2}=6,\\[7pt] \log_{64}{2}=\log_{2^6}{2}=\frac 16\log_2{2}=\frac 16. \end{gather*}
Отже, у порядку зростання числа $$ \log_{64}{2},\ \ \log_{2}{64},\ \ 11 $$
Відповідь: A.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Логарифмічні вирази та їх перетворення.
Завдання скеровано на перевірку знання вміння виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів.
Використаємо властивості степені та логарифмів
Відповідь: 25.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей степенів з цілим показником, логарифмічних виразів.
Запишемо числа \(a,\ b\) i \(c\) в іншому вигляді:
Правильна подвійна нерівність \begin{gather*} -1\lt 0,2\lt 2,\ \text{отже},\\[7pt] c\lt b\lt a \end{gather*}
Відповідь: A.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
Використаємо основну тригонометричну тотожність \(\sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}+\cos^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta}=1\) та спростимо вираз:
\begin{gather*} \frac{7-(\sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta}+\cos^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta})}{3\sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta}+3\cos^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta}}=\\[6pt] =\frac{7-1}{3(\sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta}+\cos^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta})} =\frac{6}{3\cdot 1}=2. \end{gather*}Відповідь: Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Раціональні, логарифмічні вирази та їх перетворення.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення виразів, порівнювати числа, розуміння поняття числового проміжку.
1. $$ a^2=\left(-2\frac 13\right)^2=\left(-\frac 73\right)^2=\frac{49}{9}=5\frac 49 $$ число більше від 5, отже, 1 - А.
2. \begin{gather*} a+|a|=a+(-a)=0,\ \text{оскільки}\ a\lt 0.\\[6pt] |a|= \left\{ \begin{array}{l l} a,\ \text{якщо}\ a\geq 0, & \\ -a,\ \text{якщо}\ a\lt 0,& \end{array}\right. \end{gather*} Отже, 2 - Д.
3. \begin{gather*} \log_5 5^a=a\log_5 5=a\cdot 1=a=-2\frac 13, \end{gather*} є від'ємним числом, отже, 3 - В.
Відповідь: 1A, 2Д, 3В.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Тригонометричні вирази та їх перетворення.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
Формула синуса подвійного кута \(\sin 2x=2\sin x\cos x\) є в довідкових матеріалах.
Відповідь: В.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа та дії над ними.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати дії з дійсними числами, порівнювати числа, розуміння поняття числового проміжку.
1. \((a-2,7)=4,5-2,7=1,8\in\ (1;\ 2)\), отже 1 - В.
2. \(\sqrt[3]{3,5-4,5}=\sqrt[3]{-1}=-1\in\ (-2;\ 0)\), отже 2 - A.
3. \begin{gather*} \log_5 a=\log_5 4,5;\\[7pt] \log_5 1\lt\log_5 4,5\lt \log_5 5.\\[7pt] y=\log_5 x\ \text{зростаюча функція}\\[7pt] 0\lt\log_5 4,5\lt 1, \end{gather*} отже, 3 - Б
Відповідь: 1В, 2А, 3Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Функції. Тригонометричні вирази та їх перетворення.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів, знання властивостей періодичних функцій.
Спростимо вираз: \(2\cos (450^\circ+\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha})-\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}\).
Функція \(y=\cos x\) періодична з періодом \(T=2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}\), отже \(\cos(x+T)=\cos x\).
оскільки $$ \cos(90^\circ+\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha})=-\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}. $$
Відповідь: Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання перевіряє знання властивостей степенів, вміння виконувати тотожні перетворення раціональних, степеневих виразів.
1. \(a^4:a^3=a^{4-3}=a^1=a.\) Отже, 1 – Г.
2. \(\frac{a^2-a}{1-a}=\frac{a(a-1)}{-(a-1)}=-a.\) Отже, 2 – Д.
3. \(7^{-\log_7a}=7^{\log_7a^{-1}}=a^{-1}=\frac 1a.\) Отже, 3 – B.
Відповідь: 1 – Г, 2 – Д, 3 – B.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
За формулою $$ \mathrm{tg}\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\frac{\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}} $$ спростимо: $$ \frac{\cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}\cdot\mathrm{tg}\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}=\frac{\frac{\cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}\cdot\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}}{\sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}=\frac{\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}=\frac{1}{\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}. $$
Відповідь: B.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання перевіряє вміння використовувати властивості модуля до розв’язування задач, виконувати тотожні перетворення раціональних, логарифмічних виразів.
1. \(a^0=1.\)
Отже, 1 – Г.
2. \(|a|+a=-a+a=0.\)
За означенням модуля $$ |a|=\left\{\begin{array}{l} a,\ \ \text{якщо}\ \ a\gt 0\\ 0,\ \ \text{якщо}\ \ a=0\\ -a,\ \ \text{якщо}\ \ a\lt 0 \end{array}\right. $$ Отже, 2 – A.
3. \(a\log_22^a=a^2\log_22=a^2.\)
Отже, 3 – B.
Відповідь: 1 – Г, 2 – A, 3 – B.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази.
Завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів, знання основних співвідношень між тригонометричними функціями одного аргументу.
Спростимо вираз
$$ (1+\mathrm{tg}^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha})\cdot \sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\frac{1}{\cos^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}\cdot \sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\frac{\sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\cos^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}=\mathrm{tg}2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}. $$Відповідь: Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
За властивістю пропорції $$ \frac{\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}=\frac 25,\ \ \mathrm{tg}\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\frac{\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}. $$ Отже, \(\mathrm{tg}\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\frac 25.\)
Відповідь: A.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Логарифмічні вирази.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів.
Відповідь: \(-0\mathord{,}75.\)
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Це завдання перевіряє вміння виконувати дії з раціональними числами, логарифмічними виразами, порівнювати числа, знання властивостей модуля числа.
1. \(a^2=(-0\mathord{,}6)^2=0\mathord{,}36\) належить проміжку \([0; 0\mathord{,}5].\) Отже, 1 – B.
2. \(|a|=|-0\mathord{,}6|=0\mathord{,}6=\frac 35.\) Отже, 2 – A.
3. \(\log_2(4+a)=\log_2(4-0\mathord{,}6)=\log_2 3\mathord{,}4\),
Відповідь: 1 – B, 2 – A, 3 – Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
Відповідь: Г.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Рацiональнi, iррацiональнi, степеневі, показникові, логарифмiчнi, тригонометричні вирази та їхні перетворення.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
Спростимо вираз:
Відповідь: Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Функції. Дійсні числа. Логарифмічні вирази. Логарифмічна функція.
Це завдання перевіряє вміння порівнювати дійсні числа, виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів.
Функція \(y=\log_2\frac 13\) зростаюча, оскільки основа логарифмічної функції – число \(2\gt 1.\) Отже, більшому значенню аргумента відповідає більше значення функції.
\begin{gather*} \log_2\frac 14\lt \log_2\frac 13\lt \log_2\frac 12\\[6pt] \log_22^{-2}\lt \log_2\frac 13\lt \log_22^{-1}\\[6pt] -2\lt\log_2\frac 13\lt -1. \end{gather*}З наведених проміжків число належить \((-3; -1).\)
Відповідь: Б.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Тригонометричні вирази.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
Відповідь: Г.
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа і вирази. Тригонометричні вирази та їхні перетворення.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів та знаходити їхнє числове значення при заданих значеннях змінних, знання формул зведення.
$$ \sin\frac{7\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}-1=\sin\left(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}+\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}\right)-1=-\sin\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}-1=-\frac 12-1=-1\frac 12. $$Отже, значення виразу належить проміжку \([-2; -1).\)
Відповідь: Б.
ТЕМА: Числа і вирази. Тригонометричні вирази та їхні перетворення.
Це завдання перевіряє знання формул зведення, означення котангенса числового аргументу.
За формулою зведення $$ \cos(90^\circ+\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha})=-\sin \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}. $$
Отримаємо,
\begin{gather*} \frac{\cos(90^\circ+\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha})}{\sin \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}=\frac{-\sin \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\sin \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}=-1. \end{gather*}Відповідь: A.
ТЕМА: Числа і вирази. Логарифмічні вирази та їхні перетворення.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів, знання властивостей логарифма.
Використаємо властивості логарифму
Відповідь: Б.
ТЕМА: Числа і вирази. Тригонометричні вирази та їхні перетворення.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
\begin{gather*} 1-\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}\mathrm{ctg}\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}\cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\\[6pt] =1-\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}\cdot \frac{\cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\sin\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}\cdot \cos\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\\[6pt] =1-\cos^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\sin^2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}. \end{gather*}Відповідь: Д.







ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Тригонометричні вирази та їхні перетворення.
Це завдання перевіряє вміння знаходити числове значення тригонометричних виразів, порівнювати числові вирази.
\(a=\sin 120^\circ\gt 0\), \(b=\cos 120^\circ\lt 0\) тому, що кут \(120^\circ\) лежить у ІІ координатній чверті.
Враховуючи знаки тригонометричних функцій \(b\lt 0\lt a.\)
Відповідь: Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Логарифмічні вирази.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення логарифмічних виразів та знаходити числове значення при заданих значеннях змінних.
Якщо \(\log_43=a\), то за властивостями логарифма
Відповідь: Д.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа і вирази. Тригонометричні вирази та їх перетворення.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів та знаходити їхнє числове значення при заданих значеннях змінних.
\(2\sin \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\cos \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}.\) Поділимо обидві частини рівності на вираз \(\cos \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}\ne 0.\)
\begin{gather*} \frac{2\sin \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\cos \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}=\frac{\cos \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}}{\cos \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}},\\[6pt] 2\mathrm{tg}\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=1,\\[6pt] \mathrm{tg}\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}=\frac 12=0\mathord{,}5. \end{gather*}Відповідь: Г.
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа та вирази. Логарифмічні вирази та їх перетворення. Функції. Основні властивості логарифмічної функції.
Це завдання перевіряє вміння виконувати перетворення логарифмічних виразів, знання властивостей логарифмічної функції.
Функція \(y=\log_2x\) зростаюча, тому
\begin{gather*} \log_28\lt\log_29\lt\log_216,\\[7pt] 3\lt \log_29\lt 4. \end{gather*}Тому \(x\in (3; 4).\)
Відповідь: Г.
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Числа та вирази. Тригонометричні вирази та їхні перетворення.
Це завдання перевіряє знання основних тригонометричних тотожностей та вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів.
Відповідь: Б.















































