Розділ: Мультитести
Тест: Тренувальний мультитест (6 варіант)
Блок: Географія
Кількість завдань: 30
ТЕМА: Географія як наука, розвиток географічних досліджень.
Тестове завдання оцінює знання основних об’єктів дослідження географічної науки – материків та океанів.
Слід чітко знати абриси материків, і серед них найбільшого материка Євразії, на якому розташована Україна – держава Східної Європи.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Природні умови і ресурси України. Ландшафти України. Природні зони України.
Тестове завдання оцінює знання про різноманітність ландшафтів на території України.
Прочитавши уривок літературного твору, відразу можна впізнати рослину, яка є типовою для степу – ковилу.
Усі інші варіанти можна не приймати до уваги: на полонинах Чорногори (Карпати) ковила не росте, в дубових лісах (діброви) Поділля теж її не знайти, а дельта Дунаю – це заболочені ландшафти з вологолюбною рослинністю.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Океани.
Завдання скеровано на перевірку знання особливостей Світового океану.
Під час своєї першої навколосвітньої подорожі експедиція Ф. Магеллана перетнула три океани й тим самим довела, що Світовий океан – єдиний, тобто неперервний водний простір.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Природні умови й ресурси України. Ландшафти України.
Завдання скеровано на перевірку знання природних особливостей ландшафтів України.
На картосхемі темним фоном виділено середню смугу території України. Український щит простягається з півночі на південний схід до Азовського узбережжя. Причорноморська низовина займає південну частину України. Басейн річки Дніпро охоплює велику площу від півночі до півдня. Середня смуга на картосхемі – природна зона лісостепу.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна і світове господарство. Третинний сектор господарства. Торгівля.
Тестове завдання оцінює знання структури експорту торгівлі України.
Експорт – це рух товарів або послуг від українських виробників до іноземних споживачів.
Відомо, що Україна в останні роки збільшила посіви соняшника, а вивіз насіння соняшника заборонений Урядом України. Такі чинники сприяли розвитку олійної галузі із власної сировини і зараз Україна займає перше місце в світі за експортом соняшникової олії.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Євразія. Природні зони.
Тестове завдання оцінює знання про природу материка Євразія, поширення природних зон.
Виконуючи це завдання, треба пам’ятати про послідовність поширення природних зон на материку з півночі на південь.
Правильний ланцюжок зміни бачимо у варіанті А: тундра змінюється лісотундрою, тайгою.
Що далі на південь, стає тепліше, до хвойних (тайга) домішуються листяні породи, утворюючи зону мішаних лісів.
Ще південніше відчувається підвищення температури повітря і менше опадів, тому дерева не утворюють суцільної смуги – лісостеп, а згодом лише одне різнотрав’я – степ.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Материки Північної півкулі. Північна Америка. Євразія. Природні зони.
Тестове завдання оцінює знання про особливості природних зон Євразії.
Основними умовами росту рослин є тепло і волога.
Європейська частина Євразії перебуває під дією західних вітрів, які дмуть з Атлантичного океану. Через близькість до берегів найпотужнішої теплої течії Світового океану – Гольфстріму (Північноатлантичної), клімат північного узбережжя не такий холодний і сухий, бо тепла течія несе вологу і пом’якшує клімат.
Отже, саме через дію теплої течії ліси в Європі ростуть навіть за Полярним колом.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Вплив людини на природу материків і океанів. Екологічні проблеми материків і океанів.
Тестове завдання оцінює розуміння глобальних проблем та їх наслідки для природи материків і океанів.
Однією з основних глобальних проблем є екологічна, яка проявляється у різних природних компонентах, в тому числі і в атмосфері.
Якщо внаслідок глобального потепління підвищиться температура повітря на кілька градусів, то загалом стане теплішим клімат і тундра поступово стане лісотундрою.
Розглянемо інші варіанти відповідей: межа арктичних пустель може зміщуватися на південь при похолоданні клімату. На місці степів можуть рости мішані і хвойні ліси також у випадку, якщо стане холодніше. Мусонні ліси не можуть витісняти екваторіальні, оскільки саме екваторіальні є постійно жаркі і вологі.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Природні умови й ресурси України. Води суходолу й водні ресурси.
Завдання скеровано на оцінювання знання гідрографічних особливостей річок України.
Найбільша річка України Дніпро розділяє територію країни на Правобережну й Лівобережну. Найбільшою тектонічною структурою в межах території України є Східноєвропейська платформа, де й сформовано річкову долину Дніпра.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Природні умови й ресурси України. Рельєф, тектонічна й геологічна будова, мінеральні ресурси.
Завдання скеровано на оцінювання знання однієї з основних географічних закономірностей – взаємозв’язку тектонічної будови й рельєфу з поширенням корисних копалин.
Граніт – одна з найдавніших гірських порід, яка утворилася в археї – протерозої і складає Український щит. Подекуди граніти виходять на поверхню. На розрізі є вихід найдавніших порід у точці А, тут їх видобувати найпростіше. У точках Б, В, Г найдавніші породи перекрито потужними сучасними відкладами, що ускладнює їхній видобуток.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Природні умови й ресурси України. Природокористування.
Завдання спрямовано на оцінювання знання особливостей видобутку корисних копалин і розуміння наслідків цього процесу для природи.
Смог – це один із видів забруднення повітря у великих містах і промислових центрах. Він складається з диму, пилу й туману. Вторинне засолення виникає на зрошуваних полях. Кислотні дощі – це результат сполучення викидів шкідливих речовин (сполуки азоту чи сірки) із водяною парою. Зниження рівня підземних вод можливе під час розроблення корисних копалин саме кар’єрним способом.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Населення України й світу. Урбанізація.
Завдання спрямовано на оцінювання знань про основні демографічні процеси й розуміння поняття «урбанізація».
У завданні йдеться про збільшення частки міських жителів. Цей процес є наслідком й однією з характерних рис урбанізації – зростання ролі міст у розвитку суспільства.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Населення України та світу. Розселення.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати статистичні дані щодо демографічних показників.
У таблиці подано частки міського й сільського населення, з огляду на які можна дійти висновку про високі показники рівня урбанізації (69,3 %) й уповільнення її темпів (у 2008 – 68,5 %, у 2018 – 69,3 %). Отже, за 10 років рівень урбанізації зріс менш ніж на 1 %, тобто її темпи сповільнилися.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Населення світу.
Тестове завдання оцінює розуміння змісту понять «місто» і «село».
Сільським є населений пункт, жителі якого займаються переважно сільським господарством.
Міста в різних країнах можуть мати різну кількість населення, різну щільність, різну площу й різні функції, тому певних (наприклад, середніх або граничних для регіону чи світу) показників, числових критеріїв не існує. Проте в містах переважна більшість жителів зайнята в промисловості, будівництві, сфері послуг, але не в сільському господарстві.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Первинний сектор господарства. Сільське господарство.
Завдання скеровано на оцінювання вміння аналізувати картосхему посівів сільськогосподарських культур.
Найтемнішим кольором на картосхемі позначено північні області з надмірним зволоженням. Бавовник в Україні не культивують. Соняшник для олійножирової галузі вибагливий до сонця і тепла, тому його вирощують у степовій зоні. Цукрові буряки потребують нормальних умов зволоження, їх вирощують у лісостепу. Тож на картосхемі позначено посіви льону-довгунця, для якого зона Полісся найпридатніша для вирощування.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Чинники розміщення підприємств.
Пропоноване завдання оцінює знання про чинники розміщення підприємств і особливості сучасної економіки України.
Підприємства швейної промисловості у своєму розміщенні орієнтуються на жіночі трудові ресурси. Саме низька вартість робочої сили та внутрішній споживчий ринок приваблює іноземних інвесторів у цій галузі. Тим більше підприємства за розмірами є малі чи середні, які можна легко організувати у селах чи містечках.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Азія. Загальна характеристика країн Азії.
Завдання скеровано на перевірку знання сучасних особливостей розвитку економіки азійських країн.
Китай та Індія – країни-лідери за кількістю населення у світі, тому в них велика кількість дешевих трудових ресурсів. Бавовник в Індії й Китаї почали вирощувати ще до нашої ери, тож ці країни мають дуже сприятливі умови й багатий досвід для його культивування. Численне населення цих країн формує внутрішній споживчий ринок.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Металургійне виробництво.
Тестове завдання оцінює вміння аналізувати картосхему обсягу виробництва продукції металургії.
Тут відразу треба звернути увагу на країни, які займають перші місця – Чилі та Перу, що розташовані в горах Андах. Серед запропонованих варіантів відповідей на території даних країн залягають світові запаси мідних руд («мідний пояс»).
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Металургійна промисловість.
Завдання скеровано на перевірку знання сучасних рис розвитку металургійної промисловості. У високорозвинених країнах сировина для металургійної промисловості практично вичерпана й заводи працюють переважно на імпортних рудах або ж на металобрухті. Це регіон Західної Європи.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Металургійне виробництво.
Завдання оцінює особливості розвитку кольорової металургії в Україні і просторову організацію її підприємств.
На відміну від чорної металургії, кольорова металургія в Україні не здобула такого широкого розвитку. Це пов’язано з недостатньою сировинною базою і застарілим обладнанням підприємств.
Місця видобування сировини не завжди збігаються з місцями її переробки. Виплавляння ртуті, нікелю, рідкісних металів тяжіють до джерел сировини, а алюмінієве, титаново-магнієве і цинкове виробництво – до місць одержання дешевої електроенергії. Тому важливе формування окремих центрів, які спеціалізуються на певному виробництві. Як наприклад, титано-магнієвий комбінат у Запоріжжі, де створено Інститут титану.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Способи зображення Землі. Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей .
Завдання перевіряє вміння визначати відносну висоту місцевості.
Відносна висота місцевості – це перевищення однієї точки над іншою, тобто різниця між двома абсолютними висотами.
Щоб визначити відносну висоту, треба мати значення абсолютної висоти двох об’єктів – абсолютної висоти кургану Високого і урізу води озера Ясного (у метрах).
Висота кургану Високого - 146 м (ми визначили її, виконуючи завдання № 43 цього ж варіанта тесту), уріз води оз. Ясного – 121м. Відносна висота: 146 – 121=25 (м)
Правильна відповідь – 25.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Масштаб і його види.
Завдання перевіряє вміння визначати відстані та протяжність за допомогою масштабу.
Щоб визначити відстань чи протяжність на місцевості, треба заданий відрізок перемножити на масштаб.
Дивимось на масштаб топографічної карти – 1:25 000, в іменованому масштабі це буде: в 1 см 25 000 см.
Переведемо сантиметри в метри: в 1 см 250 м.
У завданні зазначено, що протяжність на карті озера Ясного з півночі на південь – 2 см. Отже, перемноживши 2 × 250, отримаємо 500 (м).
Правильна відповідь – 500.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що польова дорога від автостради до фруктового саду не прокладена точно в південному напрямку, а відхиляється в сторону зменшення кута на 5⁰.
Азимут півдня - 180⁰, від якого віднімаємо 5⁰ відхилення: 180⁰ – 5⁰=175⁰.
Правильна відповідь – 175.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Топографічна карта та робота з нею. Топографічна карта та її елементи.
Тестове завдання оцінює вміння працювати з топографічною картою та знання її основних елементів.
Одним з елементів топографічної карти є прямокутна або кілометрова сітка. Це сітка квадратів, утворена горизонтальними та вертикальними лініями, що їх проведено через ціле число кілометрів (1км – кілометрова, 2км – кілометрова).
У завданні подано 1-кілометрову сітку. Горизонтальні лінії кілометрової сітки креслять паралельно екватору. Вертикальні лінії проводять від нульового меридіана. Цифрові позначення ліній кілометрової сітки містяться біля рамок карти. Для позначення квадрата, в якому розташований потрібний нам об’єкт, використовують двозначні числа, зазначені біля південної горизонтальної (над лінією) та західної вертикальної ліній.
За цими числами можемо визначити квадрат, у якому лежить озеро Ясне. Спочатку зазначаємо горизонтальне позначення даного квадрата - 54, а потім – значення вертикальне – 19.
Отже, озеро Ясне позначено у квадраті 5419.
Правильна відповідь – 5419.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Природні умови й ресурси України. Води суходолу й водні ресурси.
Завдання скеровано на перевірку знання особливостей живлення і водного режиму річок України.
На знімку чітко видно гирло річки, яка сформувала дельту, розділившись на рукави. У місці утворення дельти відбувається збільшення площі суходолу твердими наносами річки. Дельту утворюють рівнинні річки, у яких гирло припадає на низовинну ділянку (від 0 до 200 м), тому висота урізу води становить 0 м.
Правильна відповідь: 2; 4; 5.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Населення України та світу. Статево-віковий склад населення світу і України. Аналіз статево-вікових пірамід.
Тестове завдання оцінює вміння аналізувати статево-вікову піраміду.
Звернімо увагу на правильну форму піраміди: широка основа піраміди свідчить про високий рівень народжуваності, який в останні роки дещо сповільнився (однакові показники народжуваності дітей віком від 0 до 10 років позначено горизонтальними полосами). Якщо велика частка дітей, то з часом збільшаться витрати на їх освіту і частка працездатного населення підвищиться.
Правильна відповідь – 146.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національна економіка й світове господарство. Суспільна й просторова організація господарства.
Завдання скеровано на оцінювання знання просторової організації виробництва й особливостей сільськогосподарської спеціалізації приміської зони.
Овочівництво є основним виробництвом фермерських господарств поблизу міст. Якщо місто – курорт на базі мінеральних вод, то на лікування і відпочинок люди приїжджатимуть незалежно від сезону, тобто протягом усього року. Тому фермер зможе продавати овочі, зокрема й заморожені, цілорічно. Збільшення кількості охочих оздоровитися стимулюватиме зростання попиту на екологічно чисту продукцію, яку завжди продають за вищими цінами, бо її якість вища.
Правильна відповідь – 2 3 5.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Країни Азії.
Завдання скеровано на оцінювання знання особливостей розвитку господарства країн Азії.
Низка країн Азії розвиваються пришвидшеними темпами й становлять підгрупу країн нової індустріалізації (НІК): Тайвань, Таїланд, Малайзія, Сінгапур, Філіппіни тощо. Швидко розвивається автомобілебудівна галузь у Китаї та Індії, а Південна Корея налагодила виробництво автомобілів власних марок. В останні десятиліття в країнах Азії створено автоскладальні заводи. Вони працюють на імпортних деталях і використовують велику кількість місцевої дешевої кваліфікованої робочої сили. Країни мають розвинуті супутні виробництва, продукція яких (метали, пластмаса, гума, електроніка тощо) потрібна для конструювання автомобілів. Доходи населення, зайнятого у виробництві, зростають, що сприяє збільшенню попиту на споживчі й інвестиційні товари.
Правильна відповідь – 3 4 7.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Країни Америки.
Тестове завдання оцінює знання про особливості розвитку економіки країн Латинської Америки та їх розташування на карті.
На карті позначено три країни Латинської Америки – Бразилію, Аргентину та Мексику, які входять в групу країн, що розвиваються, підгрупа – нові індустріальні країни (НІК).
Розвиток цих країн залежить від іноземних інвестицій, зокрема США, які розміщують на їх території свої ТНК (транснаціональні корпорації). Це дає можливість іноземним державам використовувати дешеву робочу силу та багаті природні ресурси країн, тому їх економіка зорієнтована на експорт. Насамперед це стосується машинобудівної галузі, яка представлена іноземними компаніями.
Правильна відповідь – 345.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Населення України й світу. Розселення: класифікація міст за функціями.
Завдання скеровано на оцінювання знання класифікації міст за функціями. Усі наведені міста є містами-мільйонниками, людність яких перевищує 1 млн жителів. Довкола міст склалися моноцентричні агломерації: Лондонська, Паризька, Київська. Міста є осередками пізнавального й ділового туризму.
Правильна відповідь – 2 3 6.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на