Розділ: Мультитести
Тест: Тренувальний мультитест (2 варіант)
Блок: Історія України
Кількість завдань: 30
ТЕМА: Українські землі в складі Речі Посполитої в другій половині XVI століття.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння визначати історичні події на основі опрацювання уривка з історичного джерела.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – дата описаної в уривку джерела події.
Маркери – собор у Бересті, Митрополит і єпископи грецького обряду, нижче підписані, на вічну пам’ять проголошуємо, щоб найвищий пастир Вселенської Католицької церкви прийняв нас під свій послух… – дають змогу визначити, що в джерелі йдеться про укладення Берестейської церковної унії 1596 р.
Правильна відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі в складі Речі Посполитої в першій половині XVII століття.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння визначати історичну постать на основі опрацювання уривка історичного джерела.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – історична постать, про діяльність якої йдеться в уривку джерела.
Маркери ...записавши військо в братство, зв’язав братство як… козацьке представництво в церковних і національних справах... дають змогу визначити, що в джерелі йдеться про діяльність гетьмана Петра Конашевича-Сагайдачного.
Правильна відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вміння визначати історичну подію на основі опрацювання уривка з історичного джерела (отримати інформацію з джерела, застосувати набуті знання у зв’язку зі змістом джерела).
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – історична подія, про яку йдеться в уривку джерела.
Маркери – У Московщині панує найогидніше рабство, все є власністю царя, Увесь народ московський є рабом, Приєднатися до такого народу – це гірше, як скочити живим у вогонь… – дають змогу визначити, що в джерелі йдеться про критику «Березневих статей».
Правильна відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Козацька Україна наприкінці 50–80-х рр. XVII століття.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вміння здобувати інформацію з карти й застосовувати ці знання з огляду на її зміст.
У завданні треба визначити район, що був охоплений антигетьманським повстанням.
Алгоритм виконання завдання такий:
- визначаємо й узагальнюємо подану на карті інформацію, зважаючи на поставлене до неї запитання;
- установлюємо відповідність здобутої з карти інформації кожному запропонованому варіанту відповіді.
На картосхемі зображено територію Війська Запорозького (Гетьманщини) відповідно до умов Гадяцького договору 1658 р.
Також зазначено місце укладення цього договору й битву під Конотопом (1659 р.), у якій гетьман Іван Виговський завдав поразки московським військам.
Тобто повстання, територію якого заштриховано на карті, належить до періоду правління гетьмана І. Виговського.
Правильна відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі наприкінці XVII – у першій половині XVIII століття.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння аналізувати письмові джерела.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – державна належність військ, які вчинили злочинну каральну акцію.
Маркери – Люди в ньому [Батурині] …вирубані, церкви зруйновані, будинки розграбовані й спалені…, 1708 р. – чітко вказують на каральну акцію московських військ після переходу гетьмана Івана Мазепи на бік шведського короля.
Правильна відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі в складі Російської імперії наприкінці XVIII – у першій половині XIX століття.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння визначати історичні події, постаті на основі опрацювання візуального джерела.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – історико-географічний регіон.
Маркер розбійник Кармелюк дає змогу визначити, що йдеться про Поділля, де 1813–1835 рр. діяв повстанський рух під проводом Устима Кармалюка. Саме цим подіям і присвячено історичний роман М. Старицького.
Правильна відповідь: В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі в складі Австрійської імперії наприкінці XVIII – у першій половині ХІХ століття.
Завдання спрямовано на перевірку вміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки, визначати характерні риси історичних явищ, подій.
Створення і діяльність освітнього товариства галицьких греко-католицьких священників і «Руської трійці» свідчили про початок національного відродження на західноукраїнських землях.
Культурно-освітнє товариство греко-католицьких священників, повна назва Перемиське Товариство галицьких греко-католицьких священників для поширювання письмами просвіти і культури серед вірних на основі християнської релігії – перша українська просвітницька організація в Галичині, заснована в 1816 р. Іваном Могильницьким.
«Руська трійця» – громадсько-культурне угруповання демократичного спрямування, сформоване серед українського студентства Львова. Очолювали товариство Маркіян Шашкевич, Іван Вагилевич і Яків Головацький.
Напрям діяльності було визначено ідеями романтизму. Діячі товариства, наслідуючи приклад наддніпрянців, ідеологів слов’янського відродження, прагнули сприяти піднесенню освітнього рівня і пробудженню національної свідомості галичан, щоб прислужитися справі відродження національного життя українського народу та входження його в коло вільних і культурних націй Європи, насамперед слов’янських.
Представники «Руської трійці» своєю творчістю поклали початок новій, національній літературі в Галичині й на західноукраїнських землях.
Правильна відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі в складі Російської імперії в другій половині ХІХ століття.
Завдання спрямовано на перевірку вміння розпізнати історичні постаті за портретними рисами (автентичними пам’ятками – малярськими портретами, фотографіями тощо), характеризувати діяльність цієї людини й визначати етапи її діяльності.
Алгоритм виконання завдання такий:
- аналізуємо й узагальнюємо подану на світлині інформацію, зважаючи на сформульоване завдання;
- зіставляємо здобуту інформацію із запропонованими варіантами відповіді.
Отже, за портретними рисами можна визначити, що на світлині зображено Володимира Антоновича.
Правильна відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі в складі Російської імперії в 1900–1914 роках.
Завдання спрямовано на перевірку вміння аналізувати діаграми.
Проаналізувавши діаграму, можна дійти висновку щодо домінування регіону у видобутку вугілля і залізної руди, виплавлянні чавуну і сталі, виробництві цукру тощо.
Отже, йдеться про Наддніпрянську Україну, яка в межах Російської імперії була її головною паливно-енергетичною і продовольчою базою.
Правильна відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Початок Української революції.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості хронологічної компетентності, знання дат основних подій з історії України.
Українська Центральна Рада існувала протягом березня 1917 – квітня 1918 рр.
Правильна відповідь: В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Початок Української революції.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння визначати історичні події, постаті на основі опрацювання уривка з історичного джерела, установлювати причиново-наслідкові зв’язки.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – подія, що зумовила появу газетного повідомлення.
Маркери – У Київ очікується приїзд професора М. Грушевського, засланого в адміністративному порядку в Симбірськ…, Ужиті заходи зі звільнення греко-католицького митрополита Шептицького, повернення з Далекого Сходу всіх українців-галичан, Відновлюється закрите адміністрацією українське товариство “Просвіта”… – дають змогу визначити, що описані події пов’язані з початком Української революції (березень 1917 року).
Правильна відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Встановлення комуністичного тоталітарного режиму в Україні.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння аналізувати візуальні історичні джерела, зокрема плакати, визначати їхню належність до певної епохи.
Правильні відповіді випливають із логіки міркувань й аналізу умови завдання, кожного із запропонованих варіантів відповіді.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – зміст плаката.
Гасла плакатів – Жінки йдіть у ради комнезами кооперацію і Товариші селяни! Здавайте хлібний податок. Робітники й Червона армія ждуть хліб. Податок переможе голод – дають змогу визначити правильні відповіді.
Гасла, відображені на радянських агітаційних плакатах, були невіддільним складником реалізації нової економічної політики. Важливою підказкою для визначення правильної відповіді є маркери кооперація, хлібний податок, переможе голод (1921–1923 роки).
Нова економічна політика (неп) – економічний курс більшовиків у 1921–1929 рр., ухвалений на X з’їзді партії. Мав забезпечити вихід з економічної та політичної кризи через повернення до ринкових механізмів регулювання економічних процесів і часткове відновлення приватної власності.
Це був тимчасовий відступ більшовиків від генеральної лінії партії на побудову комунізму. Під контролем держави залишалися провідні галузі промисловості й зовнішня торгівля.
Головним заходом непу була заміна на селі продрозкладки продподатком.
Неп сприяв швидкому відновленню сільського господарства й промисловості після тривалого періоду бойових дій і стабілізації влади більшовиків.
Реалізацію політики супроводжували неодноразові кризи хлібозаготівлі (1925–1926, 1927–1928), поява безробіття і зростання соціальної нерівності.
Й. Сталін, який фактично встановив свою одноосібну владу, 1929 р. відкинув політику непу.
Правильна відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі в міжвоєнний період.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості картографічних умінь.
У завданні потрібно визначити специфіку регіону.
Алгоритм виконання завдання такий:
- аналізуємо й узагальнюємо подану на карті інформацію, зважаючи на поставлене до неї запитання;
- зіставляємо інформацію, здобуту з карти, із запропонованими варіантами відповіді.
На картосхемі зображено терени Центрально-Східної Європи з кордонами держав, визначеними за підсумками Першої світової війни й роботи Паризької мирної конференції.
Заштрихована територія – терени Галичини, де в 1918–1919 рр. існувала Західноукраїнська Народна Республіка. Її територію 1919 р. окупували польські війська.
Верховна Рада Антанти 1923 р. визнавала суверенітет Польщі над всією територією, якою вона фактично володіла, зокрема над Східною Галичиною. Передумовою для прийняття такого рішення було визнання Польщею потреби автономії для східної частини Галичини.
Правильна відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Утвердження більшовицького тоталітарного режиму в Україні.
Завдання спрямовано на перевірку знання основних понять з історії України.
Для виконання завдання треба пригадати зміст поняття розстріляне відродження, яке є ключем до вибору правильної відповіді.
Розстріляним відродженням називають покоління українських митців, розквіт творчого таланту яких припав на 1920–1930-ті роки.
Митців були винищені під час сталінських репресій. Загалом було винищено близько 500 діячів.
Правильна відповідь: В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в роки Другої світової війни.
Завдання спрямовано на перевірку знань про розподіл українських земель після окупації їх у 1941–1942 рр. німецькими військами та їхніми союзниками під час Другої світової війни.
Захопивши Україну, окупанти намагалися передовсім знищити її цілісність. Вони поділили українські землі на чотири частини, підпорядкувавши їх різним державам і різним адміністративним органам.
Так, було створено три губернаторства – Бессарабія (шість повітів Молдавської РСР та Ізмаїльська область УРСР з центром у місті Кишинів), Буковина (Чернівецька область і деякі північні райони МРСР із центром у місті Чернівці) та Трансністрія (Одеська, південні райони Вінницької, західні райони Миколаївської областей, лівобережні райони Молдавії із центром у місті Тирасполь, згодом Одеса). Вони перейшли під правління союзниці Німеччини – Румунії.
На відміну від Бессарабії та Буковини, Трансністрія формально до складу Румунії не входила. І. Антонеску лише отримав німецький мандат на здійснення тимчасового правління й економічної експлуатації.
Німеччина зберігала в Трансністрії верховне право, за яким розпоряджалася залізницями й морськими портами, а також запровадила німецьку марку як єдину законну валюту на окупованій радянській території.
Західноукраїнські землі – Львівська, Дрогобицька, Станіславська й Тернопільська області – на правах окремого дистрикту (округу) під назвою Галичина було включено до складу польського генерал-губернаторства, що охоплювало польські землі із центром у Кракові. Ці землі стали безпосереднім складником Третього рейху.
Прифронтові області – Чернігівщину, Сумщину, Харківщину й Донбас – підпорядкували безпосередньо німецькому військовому командуванню.
Інші українські землі входили до складу райхскомісаріат «Україна» із центром у Рівному. Райхскомісаріат був поділений на шість генеральних округів із центрами у Дніпропетровську, Мелітополі, Миколаєві, Києві, Житомирі, Рівному.
Територію райхскомісаріату від військової зони відділяв кордон, який місцевому населенню під загрозою смерті забороняли переходити.
Правильна відповідь: В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в перші повоєнні роки.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння визначати історичні події на основі опрацювання уривка з історичного джерела.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – історична подія, операція.
Маркери 15 червня 1947 р. село було оточене військом, Чотири години на підготовку – і в дорогу, Вивезли…, житель Холмщини – дають змогу визначити, що йдеться про операцію «Вісла».
Операція «Вісла» (28 квітня – 29 липня 1947 р.) – військово-політична операція польської комуністичної влади, що стала інструментом етнічної чистки й полягала в депортуванні всього українського населення з південно-східних регіонів Польщі (Лемківщина, Холмщина, Надсяння й Підляшшя) до її північно-західних земель.
Операція підірвала соціальну базу діяльності ОУН й УПА й призвела до припинення її на цих територіях (Закерзоння).
Правильна відповідь: А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах десталінізації.
Завдання спрямовано на перевірку знання основних понять з історії України.
Для виконання завдання треба пригадати зміст терміна раднаргосп, яке є ключем до вибору правильної відповіді.
Раднаргосп – органи правління, що існували в межах відповідних економічних адміністративних районів. Вони з’явилися в рамках реформи Хрущова 1957 року. Проіснували до 1965 р. Система раднаргоспів створювала так звану горизонтальну систему правління.
Запровадження раднаргоспів сприяло оптимізації виробничих процесів на місцях. Підприємства, не залежні напряму від Москви, отримали стимул до покращення реальної статистики виробництва.
Також краще функціонували логістичні (транспортно-торгові) зв’язки: використовували місцеву сировину, регіональні підприємства розширювали збут, зважаючи на місцеві потреби. Це привело до скорочення витрат і зростання виробництва.
Проте через командно-адміністративну радянську модель господарювання позитивний ефект від упровадження раднаргоспів виявився нетривалим.
Центральний комітет КПРС на пленумі у вересні 1965 р. вирішив згорнути реформи Хрущова з керування господарством і повернутися до галузевого вертикального керування економікою. Було відновлено загальносоюзні й союзнореспубліканські міністерства.
Правильна відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Відновлення незалежності України.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння визначати історичні події, постаті на основі опрацювання уривка з історичного джерела.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – ознаки політичного курсу перебудови.
Перебудова – період в історії СРСР; спроба генерального секретаря ЦК КПРС М. Горбачова через зміни в зовнішній політиці, реформування соціально-економічних і політичних відносин в СРСР подолати кризу радянської моделі розвитку.
Перші кроки перебудови були позитивно сприйняті як усередині країни, так і за її межами, особливо політика гласності.
Активізація суспільно-політичного життя поставила на порядок денний потребу в політичних змінах і ринкових реформах. Ці зміни ще більше загострили кризу радянської моделі розвитку.
На початок 1990 р. став очевидним провал політики перебудови. Ситуація вийшла з-під контролю: комуністична партія втратила монополію на владу, почалося стрімке падіння економічних показників, загострилися міжнаціональні проблеми. Зрештою перебудова завершилася невдалою спробою перевороту (ГКЧП) і розпадом СРСР.
Із запропонованих варіантів відповідей лише уривок джерела Б задовольняє умову завдання. На це вказують маркери: Проголошення цього курсу – важлива віха в історії, Він змінив життя сотень мільйонів громадян Радянського Союзу й країн Східної Європи, Найважливішим його надбанням стало знищення тоталітаризму.
Правильна відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Становлення України як незалежної держави.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння аналізувати й узагальнювати інформацію, здобуту з історичного джерела.
Зображене на фото гасло відображає настрої суспільства, яке втомилося від злиденного життя перших десятиліть незалежності України.
Такі настрої є свідченням низки нерозв’язаних соціально-економічних проблем.
Правильна відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Становлення України як незалежної держави. Творення нової України.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння визначати історичні події на основі опрацювання візуального джерела.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, які дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – дата події.
Маркери 10 років відродження грошової одиниці України, гривня, зображення київської гривни й купюр, монет, запроваджених 1996 р., дають змогу визначити дату випуску ювілейної монети – 2006 р.
Правильна відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі в складі Речі Посполитої в другій половині XVI та в першій половині XVII ст.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння визначати причиново-наслідкові зв’язки.
Утворення Речі Посполитої сприяло поширенню фільварків на українських землях.
Укладення Берестейської унії призвело до розколу православної церкви.
Заснування перших православних братств у Львові сприяло започаткування книгодрукування.
Обрання Петра Могили Київським митрополитом сприяло реформуванню православної церкви.
Правильна відповідь: 1-В, 2-Д, 3-Г, 4-А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIII – у ХІХ ст. та в 1900–1914 рр. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII – у першій половині ХІХ ст.
Завдання спрямовано на перевірку знань про розвиток українського національного руху, зокрема знакові друковані видання.
«Історія Русів» – одна з найвизначніших пам’яток української історичної та суспільно-політичної думки другої половини XVIII – початку ХІХ ст. У виданні обстоювали ідею самостійного державного розвитку України.
«Основа» – перший український суспільно-політичний і літературно-мистецький журнал, що видавала в Петербурзі українська громада в 1861–1862 рр.
«Громада» – український громадсько-політичний і науково-літературний збірник, що видавав у Женеві М. Драгоманов у 1878–1879 рр. та 1882 р.
«Самостійна Україна» – публіцистичний твір, написаний 1900 року М. Міхновським як програма Революційної української партії.
Правильна відповідь: 1-В, 2-А, 3-Б, 4-Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Історично-культурні пам’ятки. Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності. Україна в перші повоєнні роки. Україна в умовах десталінізації. Україна в період загострення кризи радянської системи.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння розпізнавати пам’ятки української культури.
- Картина «Еней та його військо», 1919 р., Г. Нарбут.
- Картина «Хліб», 1949, Т. Яблонська.
- Картина «Хата в Богданівці», 1955, К. Білокур.
- Картина «Гороховий звір», 1971, М. Приймаченко.
Правильна відповідь: 1-Д, 2-А, 3-Б, 4-В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в перші повоєнні роки. Україна в умовах десталінізації. Україна в період загострення кризи радянської системи. Відновлення незалежності України.
Завдання спрямовано на перевірку вміння встановлювати відповідність між періодами й подіями.
Україна в перші повоєнні роки, 1945 – початок 1950-х рр. У цей період депортували частину населення західних областей України внаслідок здійснення операції «Захід» 1947 р.
Україна в умовах десталінізації, 1953–1964 рр. У цей період повстали політичні в’язні в сталінських концтаборах, ліквідували Головне управління таборів (ГУТаб) у 1953–1954 рр.
Україна в період загострення кризи радянської системи, 1965–1985 рр. У цей період було утворено Українську громадську групу сприяння виконанню Гельсінських угод (УГГ) 1976 р.
Відновлення незалежності України, 1985–1991 рр. У цей період було проведено перші альтернативні вибори до Верховної Ради УРСР 1990 р.
Правильна відповідь: 1-А, 2-В, 3-Г, 4-Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі в складі Австрійської імперії наприкінці XVIII – у першій половині ХІХ століття.
Завдання спрямовано на перевірку вміння встановлювати хронологічну послідовність подій.
Створення освітнього товариства галицьких греко-католицьких священників (1816 р.)
Початок діяльності «Руської трійці» – 1833 р.
Видання альманаху «Русалка Дністровая» – 1837 р.
Видання першої українськомовної газети «Зоря Галицька» – 1848 р.
Правильна відповідь: 1-А, 2-Б, 3-Г, 4-В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі в міжвоєнний період.
Завдання спрямовано на перевірку вміння розпізнавати історичні персоналії за портретними рисами (автентичними пам’ятками – малярськими портретами, фотографіями тощо), характеризувати й визначати етапи діяльності цієї людини.
Алгоритм виконання завдання такий:
- аналізуємо й узагальнюємо інформацію, подану на фото;
- зіставляємо здобуту інформацію із запропонованими варіантами відповіді.
Отже, за портретними рисами можна визначити, що на фото зображено Августина Волошина.
Основні віхи його діяльності:
- засновник Учительської громади Підкарпатської Руси;
- президент Карпатської України;
- ректор Українського вільного університету в Празі;
- в’язень радянських тюрем.
Правильна відповідь: 1-В, 2-А, 3-Г, 4-Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Відновлення незалежності України.
Завдання спрямовано на перевірку вміння встановлювати послідовність історичних подій.
Катастрофа на Чорнобильській АЕС 1986 р.
Утворення 1989 р. Народного руху України за перебудову.
Перші альтернативні вибори в березні 1990 р. до Верховної Ради УРСР.
Ухвалення 16 липня 1990 р. Декларації про державний суверенітет України.
Правильна відповідь: 1-В, 2-Б, 3-Г, 4-А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі в складі Речі Посполитої в першій половині XVII століття.
Завдання спрямовано на перевірку вміння характеризувати діяльність історичної постаті.
Діяльність митрополита Петра Могили можна схарактеризувати так:
- домігся від польської влади визнання відновлення вищої православної церковної ієрархії;
- був автором богослужебної книги «Требник»;
- до обрання митрополитом був архімандритом Києво-Печерської лаври.
Правильна відповідь: 3, 4, 6.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в роки Другої світової війни й у перші повоєнні роки
Завдання спрямовано на перевірку знання фактів збройної боротьби УПА.
УПА в 1943–1947 рр. вела боротьбу з арміями та збройними формуваннями Німеччини, Польщі й Радянського Союзу.
Правильна відповідь: 1, 2, 3.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в перші повоєнні роки.
Завдання спрямовано на перевірку вміння визначати характерні риси розвитку країни.
У перші повоєнні роки для розвитку сільського господарства УРСР були характерні процеси, пов’язані з відбудовою:
- колективізація в західних областях України;
- створення 1947 р. владою чергового масового штучного голоду;
- відновлення репресивної політики щодо селянства.
Правильна відповідь: 2, 3, 6.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на