Розділ: ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ ст.
Тема: Становлення України як незалежної держави
Кількість завдань: 59
ТЕМА: Розпад Радянського Союзу та відродження незалежності України. Проведення референдуму та виборів Президента України.
Завдання передбачає перевірку сформованості знань про становлення незалежності України.
Поштовхом до міжнародного визнання України як незалежної держави стало проведення Всеукраїнського референдуму 1 грудня 1991 р. на підтвердження Акта проголошення незалежності України. Проголошення незалежності не завжди означає автоматичне визнання нової держави світовим співтовариством. Наприклад, Придністров’я, Абхазія, Південна Осетія, проголосивши в різний час свою незалежність, не стали повноправними суб’єктами міжнародних відносин, під якими розуміють сукупність економічних, політичних, культурних, міждержавних стосунків як на дво- і багатосторонній основі, так і в межах світових і регіональних організацій, на підґрунті яких складається система міжнародного порядку. Характер участі суверенної країни в міжнародних відносинах залежить від зовнішньої політики, яку проводить держава. При цьому, проведення самостійної зовнішньої політики можливо лише за умов визнання світом незалежності держави.
Нагадаємо, що, згідно з чинним на той час законодавством, питання про реалізацію права народу України на самовизначення виходило за межі компетенції Верховної Ради УРСР і мало вирішуватися виключно всеукраїнським референдумом. Тому того ж дня (24 серпня 1991 р.), крім Акта проголошення незалежності України, Верховна Рада УРСР ухвалила постанову «Про проголошення незалежності України», якою, зокрема, передбачалося проведення 1 грудня 1991 р. всеукраїнського референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України. Саме проведення референдуму та його результати (90,32 % виборців підтримали ідею незалежності України) надавали рішенню Верховної Ради УРСР про проголошення незалежності України легітимності (законності) як в очах українського суспільства, так і в очах світового співтовариства. Реакція останнього не забарилася: протягом грудня незалежну Україну визнало 68 держав світу, у тому числі й Росія та США. У 1992 р. Україну визнало ще 64 держави. На середину 1990-х рр. незалежність нашої держави визнали понад 130 країн світу, а 106 країн налагодили з Україною дипломатичні відносини. Нині Україну як суверенну державу визнали 174 країни світу і 171 встановила з нею дипломатичні відносини.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Заснування Збройних Сил.
Завдання спрямоване на перевірку знання дати однієї з найважливіших подій історії України періоду становлення незалежності.
6 грудня 1991 р. – це дата заснування Збройних Сил України.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Дострокові вибори до Верховної Ради та вибори Президента України.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вміння визначати причинно-наслідкові зв’язки.
У цьому випадку слід визначити причини позачергових виборів Президента України в 1994 р. Крім президентських виборів, у 1994 р. відбулися позачергові вибори до Верховної Ради України.
Головною причиною виборів стали складна соціально-економічна ситуація (падіння виробництва, гіперінфляція, стрімке падіння життєвого рівня, соціальне розшарування, зростання злочинності тощо) і політична криза (боротьба між гілками влади за повноваження та розподіл державної власності).
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності
Завдання спрямоване на знання основних дат, передбачених Програмою ЗНО. 28 червня 1996 р. Верховна Рада України ухвалила Конституцію України.
Відтак припинила свою дію Конституція 1978 р., до якої в 1991–1992 рр. були внесені зміни і доповнення.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності
Завдання спрямоване на перевірку знань основних подій, передбачених Програмою ЗНО.
У 1994 р. на позачергових виборах Президентом України було обрано Леоніда Кучму.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розпад Радянського Союзу та відродження незалежності України. Україна в умовах незалежності
Завдання спрямоване на перевірку знань основних дат, передбачених Програмою ЗНО.
16 липня 1990 р. – схвалення Декларації про державний суверенітет України.
24 серпня 1991 р. – прийняття Акта проголошення незалежності України.
9 листопада 1995 р. – урочиста церемонія вступу України до Ради Європи.
28 червня 1996 р. – прийняття Конституції України.
Правильна відповідь: 1–В 2–Б 3–Д 4–Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Післявоєнна відбудова та розвиток України в 1945 – початку 1950-х рр. Україна в період загострення кризи радянської системи. Україна в умовах незалежності
Завдання спрямоване на перевірку знання хронології основних подій суспільно-культурного життя на основі аналізу уривків з історичних джерел (отримати інформацію з джерела, застосувати набуті знання у зв’язку зі змістом джерела).
Алгоритмом виконання завдання є такі кроки:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо ключові слова-маркери (словосполучення), що дозволять упізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо їх, узагальнюємо та обираємо запропонований варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить обраним ключовим словам.
Предмет ідентифікації в завданні – події суспільно-культурного життя.
Джерело «А». Ключові в джерелі маркери – «репресії», «дисиденти», – допомагають визначити, що в уривку джерела йдеться про дисидентський рух початку 1970-х рр., масові арешти дисидентів 1972 р.
Джерело «Б». Маркер «Комуністи у своїх виступах піддали критиці новий роман О. Гончара «Собор»» допомагає визначити, що в уривку джерела йдеться про події кінця 1960-х рр.
Джерело «В». Маркери «безрідний космополітизм… проявляється в плазуванні та низькопоклонстві
перед іноземщиною», «Безрідний космополітизм є зброєю в боротьбі проти соціалізму» – допомагають визначити, що в уривку джерела йдеться про процеси кінця 1940-х – початку 1950-х рр.
Джерело «Г». Ключові словосполучення-маркери – «масовий виїзд вчених за кордон, перехід їх до комерційних структур» – допомагають визначити, що в уривку джерела йдеться про процеси, які почалися на початку 1990-х рр.
Правильна відповідь: В Б А Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності
Завдання спрямоване на перевірку знань основних процесів державотворення в першій половині 1990-х років.
Серед запропонованих варіантів відповідей правильні відповіді є такими:
- визначено державні кордони, регламентовано режим і порядок їх охорони;
- створено власні Збройні сили, організовано органи безпеки та правопорядку;
- сформовано інститут громадянства, національну символіку визнано державною.
Правильна відповідь: 2 4 6.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Початок державотворчих процесів. Приватизація засобів виробництва. Лібералізація цін. Грошова реформа.
Завдання передбачає знання змісту економічної політики та економічних змін, що мали місце у 1990-ті рр. в Україні.
Аналіз наведених тверджень дає змогу визначити такі правильні відповіді: запровадження національної грошової одиниці – гривні (1996 р.); проведення приватизації майна державних підприємств (друга половина 1990-х рр.); розпаювання сільськогосподарських земель колективної та державної форми власності (почалося з 1995 р.).
Відповідь: 3 5 7.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Державотворчі процеси, риси політичного життя. Л. Кучма.
Завдання передбачає перевірку сформованості вміння отримувати інформацію з джерела та застосовувати набуті знання у зв’язку з його змістом. Джерелом є діаграма.
Алгоритмом виконання завдання можуть бути такі кроки.
Перший. Визначаємо й узагальнюємо інформацію, подану на діаграмі, з позиції сформульованого завдання.
Другий. Установлюємо відповідність отриманої інформації з кожним запропонованим варіантом відповіді.
Правильна відповідь випливає зі знання результатів виборів, на яких перемогу здобув Л. Кучма.
Л. Кучма двічі брав участь у президентських виборах – у 1994 й 1999 рр. Діаграма вказує на головного суперника – П. Симоненка. Саме ця інформація вказує на вибори 1999 р. На цих виборах перемогу здобув Л. Кучма, який став удруге Президентом України.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Інтегрування України в європейське та світове співтовариство.
Завдання передбачає знання основних напрямів зовнішньої політики України.
У цьому випадку йдеться про відносини з воєнно-політичним блоком НАТО. У 1996 р. Україна приєдналася до програми НАТО «Партнерство заради муру», яка була запропонована для країн, які не входили до блоку, але прагнули спільно підтримувати систему безпеки.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Розпад Радянського Союзу і відродження незалежності України. Формування багатопартійності, виникнення Народного руху України за перебудову, перші альтернативні вибори до Верховної Ради.
Завдання передбачає знання політичних процесів у 1990–1994 рр.
У Верховній Раді УРСР/України, що була обрана вперше за альтернативною системою виборів, потрапила значна частина депутатів, які не поділяли радянські і комуністичні погляди.
Більшість опозиційних владі депутатів згуртували в парламентську фракцію Народна Рада. На противагу їй комуністична більшість провладних депутатів сформували «Групу 239». Проте вона не виявилась монолітною і більшість її членів підтримала Акт проголошення незалежності України 24 серпня 1991 р.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Дострокові вибори до Верховної Ради та вибори Президента України.
Завдання передбачає перевірку сформованості вміння отримувати інформацію з джерела та застосовувати набуті знання у зв’язку з його змістом.
Джерелом є агітаційна листівка.
Алгоритмом виконання завдання можуть бути такі кроки.
Перший. Визначаємо й узагальнюємо інформацію, подану на плакаті, з позиції сформульованого завдання.
Другий крок. Увідповіднюємо отриману інформацію з кожним запропонованим варіантом відповіді.
Правильна відповідь випливає зі знання результатів виборів, які відбулися 1994 р. (зазначено на листівці). На цих виборах перемогу здобув Л. Кучма, який став другим Президентом України.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Грошова реформа.
Завдання передбачає застосування сформованих навиків визначення причинно-наслідкових зв’язків і знання соціально-економічного становища України в перші роки незалежності.
Перехід економіки на ринкові рейки, прорахунки в проведені реформ спричинили гіперінфляцію 1993–1994 рр. і стрімке погіршення становища більшої частини населення. У цих умовах купоно-карбованці, які не були повноцінною національною грошовою одиницею, остаточно втратили довіру населення і перестали виконувати значну частку функцій грошей, зокрема накопичення. Після стабілізації фінансового становища переважно за рахунок зовнішнього кредитування було прийнято рішення про запровадження національної грошової одиниці – гривні (вересень 1996 р.).
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Соціально-економічне життя.
Завдання передбачає опрацювання такого специфічного історичного джерела, як карикатура, демонстрацію уміння отримувати інформацію з джерела, застосовувати набуті знання у зв’язку зі змістом джерела.
Історична цінність карикатур полягає в тому, що вони дозволяють отримати уявлення про думки та настрої людей у певний час. Карикатури коротко подають або узагальнюють суть проблеми. Однак слід пам’ятати, що карикатурист передбачає повну поінформованість про події, явища, людей, яких стосується карикатура. Тому опрацювання карикатури часто потребує володіння додатковими історичними знаннями. Карикатурист є необ’єктивним і відверто не прагне подати різні позиції, бо висловлює лише свій (або замовника) погляд. За допомогою спеціальних художніх засобів він створює позитивне чи негативне враження, нерідко спираючись на певні стереотипи. Тому слід особливу увагу звертати на правила інтерпретації та аналізу карикатури.
Загалом інтерпретація й аналіз передбачають відповіді на такі запитання:
- Які персонажі, предмети, речі, зображено на карикатурі?
- Якій події (явищу) присвячено карикатуру?
- Яке ставлення до персонажів (позитивне чи негативне) відображає карикатура?
- Яку оцінку, інтерпретацію персонажів (подій, явищ) подає карикатура?
- Які ідеї та політичні погляди сповідує автор? Як це можна визначити?
- Що відомо з інших джерел про події, пов’язані зі змістом карикатури?
- Чи спотворені реальні історичні події карикатурою?
Відповідно до умови завдання, карикатура присвячена розвитку підприємництва в незалежній Україні. До речі, про це й свідчить напис «бізнес» на підставці для колеса. У колесі карикатурист зобразив спітнілого чоловіка, який важко, з шумом дихає внаслідок бігу. У такий спосіб карикатурист візуалізує загальновідомий вислів-фразеологізм «крутитися як білка в колесі», акцентуючи увагу глядача на його негативному значенні – людина щось робить, працює, але анітрохи не просувається вперед у своїй діяльності. Для підсилення саме такого сприйняття глядачем «роботи» бізнесмена карикатурист зобразив основу колеса у вигляді друкарського символу (§), який вживається для позначення параграфа в документах та зазвичай асоціюється з бюрократією. Таким художнім прийомом автор додає асоціації негативного забарвлення, підкреслюючи неефективність роботи установ, паперову тяганину, безвідповідальність чиновників, зосереджених на формальних правилах, застарілих нормах, що перешкоджають продуктивному вирішенню нагальних справ.
Таким чином, здійснений опис-аналіз поданої карикатури дає підстави стверджувати, що правильним варіантом відповіді в завданні є варіант «значні бюрократичні обмеження організації та ведення бізнесу».
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Дострокові вибори до Верховної Ради та вибори Президента України.
Завдання передбачає розуміння причиново-наслідкових зв’язків розвитку політичного життя України в перші роки незалежності.
Становлення незалежності України відбувалося в умовах глибокої економічної кризи, яка була зумовлена кризою і розвалом радянської моделі розвитку і вкрай повільним здійсненням реформ, які б забезпечили переведення економіки на ринкові рейки та включення її у світовий економічний простір. Економічна криза тягла за собою стрімке падіння рівня життя населення. Економічні негаразди сприяли популярності сил, які користувалися популістськими гаслами, намагалися дискредитувати ідею незалежності України. Усе це загострило політичної боротьби. Крім того, загострилися відносини між Президентом і Верховною Радою, владні повноваження яких не були врегульовані.
У таких умовах розв’язання протистояння між гілками влади вбачалося в проведенні дострокових виборів як Президента, так і Верховної Ради.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності. Ухвалення Конституції 1996 р. та змін до неї.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вміння визначати ключові історичні документи на основі опрацювання уривка з історичного джерела (отримати інформацію з джерела, застосувати набуті знання у зв’язку зі змістом джерела).
Алгоритмом виконання завдання є такі кроки:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо ключові слова-маркери (словосполучення), що дозволять упізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо їх, узагальнюємо й обираємо запропонований варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить обраним ключовим словам.
Предмет ідентифікації в завданні – документ.
Ключові в джерелі словосполучення-маркери, стилістика допомагають визначити, що джерело є уривком з Конституції України, яка була ухвалена 28 червня 1996 р.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання скеровано на оцінювання сформованості вміння здобувати інформацію з історичного джерела й застосовувати набуті знання з огляду на його зміст.
Алгоритм виконання завдання може бути таким:
- з’ясування того, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- виокремлення в тексті джерела слів і словосполучень – маркерів, що дають змогу розпізнати предмет ідентифікування;
- аналізування маркерів, узагальнення і вибір правильного з-поміж наведених варіантів відповіді, переконавшись, що він не суперечить вибраним ключовим словам.
Предмет ідентифікування в завданні – державний цінний документ – «Приватизаційний майновий сертифікат». Назва документу вказує на мету його випуску (емісії) – приватизація частки державного майна. Тож документ випущено з метою пришвидшити роздержавлення економіки.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності
Завдання передбачає перевірку знань основних подій міжнародних відносин незалежної України та президенства Л. Кучми.
Вступ України до Ради Європи відбувся у 1995 р. Ця подія припадає на період президенства Л. Кучми (1994–2005 рр.).
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності
До виконання кластерного завдань № 21–23 слід підходити комплексно.
Першочергово слід визначити, що це за джерело і які викладені в ньому основні положення.
У цьому випадку джерелом є Постанова Верховної Ради України «Про військові формування на Україні» 1991 р.
Постанова була видана ВРУ, бо на час після проголошення незалежності України була єдиним легітимним вищим органом влади в республіці, який мав право приймати подібні рішення.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності
На час після проголошення незалежності України була єдиним легітимним вищим органом влади в республіці, який мав право приймати подібні рішення.
Отже, ухвалення цього документа зумовлене проголошенням незалежності України.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності
Завдання спрямоване на перевірку знань основних понять і термінів, передбачених Програмою ЗНО.
Створення збройних сил є одним з важливих складових процесу державотворення.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в перші повоєнні роки (1945 – на початку 1950-х рр.). Україна в умовах десталінізації (1953–1964 рр.). Україна в період загострення кризи радянської системи (1965–1985 рр.). Розпад Радянського Союзу та відродження незалежності України (1985–1991 рр.).
Завдання спрямоване на перевірку вмінь встановлення послідовності подій.
Воно передбачає опрацювання такого специфічного історичного джерела, як карикатура, демонстрацію вміння отримувати інформацію з джерела, застосовувати набуті знання у зв’язку зі змістом джерела.
Карикатури коротко подають або узагальнюють суть проблеми. Однак варто пам’ятати, що карикатурист передбачає повну поінформованість про події, явища, людей, яких стосується карикатура. Тому опрацювання карикатури часто потребує володіння додатковими історичними знаннями. Карикатурист є необ’єктивним і відверто не прагне подати різні точки зору, бо висловлює лише свій (або замовника) погляд. За допомогою спеціальних художніх засобів він створює позитивне чи негативне враження, нерідко спираючись на певні стереотипи. Тому треба особливу увагу звертати на правила інтерпретації та аналізу карикатури. У загальному вигляді інтерпретація та аналіз передбачають відповіді на такі запитання:
- Які персонажі, предмети, речі, зображено на карикатурі?
- Якій події (явищу) присвячено карикатуру?
- Яке ставлення до персонажів (позитивне чи негативне) відображає карикатура?
- Яку оцінку, інтерпретацію персонажів (подій, явищ) подає карикатура?
- Які ідеї та політичні погляди сповідує автор? Як це можна визначити?
- Що відомо з інших джерел про події, пов’язані зі змістом карикатури?
- Чи спотворені реальні історичні події карикатурою?
Отже, карикатура А, відповідно до умови завдання, присвячена явищу періоду Відлиги в СРСР (1953–1964 рр.), коли в країні, крім процесів десталінізації, здійснювалися масштабні надпрограми: освоєння цілини, кукурудзяна компанія тощо. Ключове слово-маркер у карикатурі «кукурудза».
Карикатура Б присвячена явищу періоду Відбудови в СРСР (1953–1964 рр.), коли в країні існувало таке явище, як «лисенківщина». Ідентифікувати його допомагають слова-маркери: «Генетика формальна. Схоластика звичайна», «Мічурінський сад».
Карикатура В присвячена явищу періоду незалежності України, коли в країні в умовах реформування відбулося зрощування бізнесу і влади, формування фінансово-промислових (олігархічних) груп.
Карикатура Г присвячена явищу періоду Перебудови в СРСР (1985–1991 рр.), коли спроби реформ призвели в країні до погіршення життєвого рівня населення і загострення проблеми дефіциту. На це вказує існування «талону на цукор».
Відповідь: Б, А, Г, В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання має на меті перевірку знань основних рис розвитку України наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.
У цей період в економіці України спостерігається припинення десятирічного падіння виробництва, приборкання економічної кризи та інфляційних процесів.
Проте в цей час відбувається завершення становлення системи олігархічних фінансово-промислових груп, які постали через корупцію й непрозорість процесу приватизації. Ці групи взяли під контроль усі галузі економіки України і розподіл державного бюджету й активно стали впливати на політичні процеси в країні.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання передбачає перевірку знань основних віх державотворчого процесу в Україні.
Наведений уривок джерела є статтею 2 розділу I Конституції України.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вмінь аналізу історичного джерела.
До виконання кластерного завдань 20–22 треба підходити комплексно.
Першочерговим завданням є визначення, що це за джерело і які викладені в ньому основні положення. У цьому випадку подано уривок Будапештського протоколу, який надавав гарантії територіальної цілісності і недоторканості України в обмін на ядерне роззброєння.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вмінь аналізу історичного джерела.
До виконання кластерного завдань 20–22 треба підходити комплексн
Підпис під цим документом у грудні 1994 р. поставив Президент України Леонід Кучма разом з президентами Росії, США, прем’єр-міністром Великої Британії. Згодом цей документ підписали представники Франції та Китаю.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вмінь аналізу історичного джерела.
До виконання кластерного завдань 20–22 треба підходити комплексн
Цей документ не став гарантом територіальної цілісності України і запобіжником від зовнішньої агресії. У 2014 р. Росія здійснила пряму збройну агресію проти України й анексувала Крим.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання спрямоване на перевірку вмінь установлювати причиново-наслідкові зв’язки.
Запровадження національної валюти – гривні створило передумови до виходу
держави з економічної кризи.
«Помаранчева революція» призвела до обрання Президентом України Віктора Ющенка.
Проведення першого Всеукраїнського референдуму привело до припинення існування Союзу Радянських Соціалістичних Республік.
Проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР спричинило виникнення парламентської опозиції.
Правильна відповідь 1–Б, 2–А, 3–Г, 4–В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання спрямоване на перевірку вмінь визначати особливості процесів.
У цьому випадку – особливостей розвитку культури України в період незалежності.
З проголошенням незалежності Україні вдалося вирватися з періоду комуністичного тоталітаризму, коли в суспільстві домінувала єдина ідеологія і єдиний мистецький метод – соціалістичний реалізм. Було відкрито шлях зростанню різноманітних мистецьких течій і напрямів.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
До виконання кластерних завдань 21–23 треба підходити комплексно.
Першочерговим завданням є визначення, яку інформацію несе візуальне джерело. Наведені фото відображають події «Помаранчевої революції» (2004 р.), на це вказують написи «Так!» на прапорах мітингувальників, що було символікою кандидата на посаду Президента України Віктора Ющенка. На другій фотографії зображено Віктора Ющенка та його команду.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
До виконання кластерних завдань 21–23 треба підходити комплексно.
Наведені фото відображають події «Помаранчевої революції» (2004 р.), на це вказують написи «Так!» на прапорах мітингувальників, що було символікою кандидата на посаду Президента України Віктора Ющенка. На другій фотографії зображено Віктора Ющенка та його команду.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
До виконання кластерних завдань 21–23 треба підходити комплексно.
Фото відображають події «Помаранчевої революції» (2004 р.).
«Помаранчева революція» стала реакцією на численні фальсифікації, що вплинули на результат виборів Президента України в листопаді – грудні 2004 року.
Отже, приводом до подій, які отримали назву «Помаранчева революція», стали масові фальсифікації на користь кандидата від влади – Віктора Януковича.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Період початку 1990-х – найважчий в економічному розвитку молодої держави. Саме тому в 1991 р., як бачимо з умови завдання, максимальний номінал становив 100 купоно-карбованців, а вже через чотири роки практично всі працюючі громадяни України стали «мільйонерами».
Розуміючи економічні засади, можна легко виконати подане тестове завдання. Зростання курсу національної валюти НЕ веде до зростання нулів на національних купюрах. Якщо країна продає, тобто товари експортуються, значить добре працює економіка, і немає потреби збільшувати номінали. А те, що громадяни отримували заробітну плату в кілька мільйонів не означало збільшення реальних доходів населення.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Дати подій поданого тестового завдання містить програма ЗНО з історії України.
Більше того, варіант Б мав би бути останнім (виходячи з розуміння завдання № 22).
Залишаються три варіанти. Якщо ви пам’ятаєте, що референдум про незалежність був одночасно і виборами першого Президента, то й першу позицію виберете правильно.
Серед варіантів А та В треба визначити, що є головним у формуванні держави. Про що зрештою наголошував М. Міхновський в далекому 1917 р., коли українські землі отримали шанс здобути незалежність. Ішлося в той час про формування армії, і М. Міхновський почав формування зі створення клубу ім. Полуботка, а згодом і українізованого полку Б. Хмельницького. Тому варіант В буде другим, варіант А, який залишився, стане у «свою комірку».
Відповіді: ГВАБ.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Тема: Становлення України як незалежної держави.
Виконання завдання передбачає розпізнавання за портретними рисами історичних діячів. У завданні йдеться про третього президента України, тобто про 2000-ні роки (точніше 2005–2010). Василь Липківський помер 1937 року, Андрей Шептицький – 1944, Йосип Сліпий – 1984. Любомир Гузар (1933–2017) – український релігійний діяч, патріарх-предстоятель Української Греко-Католицької Церкви в 2001–2011 роках.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Становлення України як незалежної держави.
Ключовим словосполученням у завданні є «роздержавлення економіки». Тобто об’єкти державної власності (заводи, фабрики тощо) після роздержавлення мають перейти в приватну власність. Отже, ідеться про «Приватизаційний майновий сертифікат».
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Становлення України як незалежної держави.
Для правильного розв’язання завдання потрібно взяти до уваги написи на плакатах, зображених на фото.
«Україна без Кучми» – кампанія протестів в Україні у 2000–2001 роках, організована політичною опозицією і спрямована переважно на відставку президента Леоніда Кучми.
У 1993 році відбувся найбільший в Україні страйк шахтарів. Мітингувальники висунули керівництву країни не лише економічні вимоги щодо перегляду цін і заробітної плати, а й політичні – із приводу референдуму про довіру президенту України Леоніду Кравчуку.
Віктор Ющенко став першим президент України, який прийшов до влади внаслідок масових протестів під час Помаранчевої революції – протесту проти масової фальсифікації на виборах 2004 року на користь його головного суперника Віктора Януковича.
У 1989 році на багатотисячних демонстраціях у Києві вперше з’явилися гасла «Щербицького геть!»
Правильна відповідь: 1 Г, 2 Б, 3 А, 4 В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання скеровано на оцінювання сформованості вміння здобувати інформацію, зокрема статистичну, із джерела й застосовувати набуті знання з огляду на його зміст.
Алгоритм виконання завдання наведено нижче.
- З’ясування того, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо).
- Виокремлення в тексті джерела слів і словосполучень – маркерів, що дають змогу розпізнати предмет ідентифікування.
- Аналізування маркерів, узагальнення і вибір правильного з-поміж наведених варіантів відповіді, переконавшись, що він не суперечить вибраним ключовим словам.
Предметом ідентифікування в завданні є динаміка зайнятості в Україні в перші роки незалежності.
Цифрові маркери в джерелі свідчать про скорочення трудових ресурсів і збільшення кількості зареєстрованих не зайнятих трудовою діяльністю. Тобто в таблиці відображено зростання безробіття в 1991–1995 роки.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Україна в умовах незалежності.
Завдання скеровано на оцінювання знання основних фактів зовнішньополітичної діяльності незалежної України.
Організація Об’єднаних Націй (ООН) – глобальна міжнародна організація, заснована 24 жовтня 1945 року. Декларованою метою діяльності організації є підтримання і зміцнення миру й міжнародної безпеки, розвиток співробітництва між державами світу.
Відповідно свідченням співпраці незалежної України з Організацією Об’єднаних Націй є участь українських підрозділів у миротворних операціях.
Від 1992 року Збройні Сили України беруть участь у миротворних операціях під егідою ООН, НАТО й інших міжнародних організацій. Дотепер підрозділи ЗСУ взяли участь у 26 операціях на різних континентах. У 2020 р. ними взято участь у трьох операціях.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на