Усі слова написано правильно в рядку
ТЕМА: Орфографія.
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати вивчені орфограми, знаходити та виправляти помилки на вивчені правила.
У рядку А неправильно написане слово дівчиньці. М’який знак у прикінцевих буквосполученнях похідних слів (іменниках і присвійних прикметниках) зберігається, якщо він був у прикінцевих буквосполученнях у називному відмінку однини: яблунька – яблуньці, лялька – ляльці, ненька – неньці. Але дівчинка – дівчинці, стеблинка – стеблинці.
У рядку В неправильно написано слово різбяр. В українській мові м’який знак не пишемо перед губними, але слова різьбяр і тьмяний – винятки.
У рядку Г неправильно написано слово тоньший. В українській мові м’який знак не пишемо після та перед шиплячими: ремінчик, кінчик, тонший. Але няньчити, бриньчати, женьшень.
У рядку Д неправильно написано слово віньєтка. У словах іншомовного походження після д, т, з, с, ц, л, н перед я, ю, є, ї роздільну вимову передаємо м’яким знаком: досьє, віньєтка, браконьєр, портьєра.
Відповідь – Б.
Через дефіс треба писати всі слова рядка
ТЕМА: Орфографія. Правопис складних слів.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема складні слова.
У рядку А разом пишемо слово стереозвук, адже частинки біо-, зоо-, фото-, фіто-, астро-, вело- та інші пишуться разом.
У рядку В разом пишемо слово жовтогарячий, тому що це не поєднання двох кольорів чи кольору та відтінка.
У рядку Г разом пишемо слово макроекономіка, тому що частинки макро-, мікро-, мега- пишуться разом.
У рядку Б через дефіс пишемо всі слова: аграрно-промисловий (два рівноправних слова), сніжно-білий (колір + відтінок), екс-король (частинки екс-, віце-, обер-, віце-, лейб- пишуться через дефіс).
Правильно написано всі похідні слова в рядку
ТЕМА: Орфографія. Чергування та злиття приголосних.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно утворювати похідні прикметники, ураховуючи чергування приголосних у суфіксах.
Перед суфіксами -ськ(ий), -ств(о) при словотворенні відбуваються такі зміни:
к,ч,ц+ -ськ(ий), -ств(о)= -цьк(ий), цтв(о): Овруч – овруцький, козак – козацький, узбек – узбецький, турок – турецький.
г, ж, з + -ськ(ий), -ств(о)= -зьк(ий), -зтв(о): Запоріжжя – запорізький, Прага – празький, Рига – ризький, Париж – паризький, Кавказ – кавказький.
х, ш, с + -ськ(ий), -ств(о)= -ськ(ий), -ств(о): чех – чеський, латиш – латиський, Черкаси – черкаський.
Відповідь – В.
Відмінкову форму числівника вжито правильно в реченні
ТЕМА: Морфологія. Відмінювання числівників.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно відмінювати порядкові числівники.
Порядкові числівники змінюються за відмінками, як прикметники.
У складених порядкових числівниках відмінюється лише останнє слово. Тому в рядку А необхідно вживати форму п’ятсот, у рядку Б – форму тисяча, у рядку В – форму чотириста, а в рядку Д – форми тисяча сімсот.
Відповідь – Г.
Виділене слово НЕ є часткою в реченні
ТЕМА: Морфологія. Частини мови.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно визначати частини мови.
Частка – це службова частина мови, яка надає окремим словам або цілим реченням певного смислового чи емоційного відтінку.
Так у рядку А частка тільки має обмежувально-видільний відтінок; у рядку В частка як підсилює оклик; у рядку Г частка хай є спонукальною, а ще формотворчою, бо утворює наказовий спосіб дієслова; у рядку Д частка наче належить до групи порівняльних .
А от у рядку Б слово чи не надає наступному слову жодного відтінку, а приєднує підрядну частину речення до головної. Отже, це сполучник.
Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку
ТЕМА: Морфологія. Дієслово. Наказовий спосіб.
Завдання перевіряє ваше вміння розрізняти основні способи творення форм дієслів, зокрема форм наказового способу.
Дієслова наказового способу в І особі множини (ми) мають закінчення -імо (якщо основа закінчується на голосний) або -мо (якщо основа закінчується на приголосний).
Отже, правильними будуть такі форми наказового способу: ходімо, дозвольмо, не мовчімо, подякуймо.
Форма пішли передає дію, яка вже відбулася. Отже, це минулий час. Дієслова наказового способу не мають форм часу.
Граматичну помилку допущено в реченні
ТЕМА: Морфологія. Дієприслівник. Дієприслівниковий зворот.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно будувати речення з дієприслівниковими зворотами.
Дієприслівник – це особлива форма дієслова, яка означає додаткову дію, тому дієприслівниковий зворот передає додаткову дію підмета.
У рядку Б дія в дієприслівниковому звороті та дія, яку передає присудок, стосуються різних діячів. Тому правильним буде таке речення: Просимо вас не смітити, коли ви перебуваєте на вокзалі.
Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).
Бажання дізнатися про найдальших предків (1) пошуки сімейних реліквій (2) розмови з рідними (З) усе це прокладає незримі ниточки духовності між старшими й молодшими членами родини (4) робить їх ближчими (5) ріднішими один одному.
Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в простому ускладненому реченні.
Речення перевіряє ваше вміння правильно розставляти розділові знаки в простому ускладненому реченні. Зокрема в реченні з однорідними членами речення.
У запропонованому реченні слова бажання дізнатися про найдальших предків, пошуки сімейних реліквій, розмови з рідними – це однорідні члени речення, після яких стоїть узагальнювальне слово усе. Отже, кому потрібно ставити на місці всіх цифр, окрім 3, тому що там необхідно поставити тире (після однорідних членів речення перед узагальнювальним словом).
Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку
ТЕМА: Синтаксис. Синонімія складнопідрядних речень і простих ускладнених речень.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно будувати речення з дієприслівниковими зворотами, використовувати в мовленні різноманітні синтаксичні конструкції.
У запропонованих складнопідрядних реченнях основна і додаткова дія стосуються одного діяча тільки в рядку В. Отже, саме тут підрядне речення можна замінити відокремленою обставиною, вираженою дієприслівниковим зворотом: Купуючи товар, вимагайте від продавця чек.
Складнопідрядне речення з підрядним часу утвориться, якщо до частини «Я буду згадувати свої шкільні роки...» додати
ТЕМА: Синтаксис. Будова складнопідрядного речення. Види підрядних речень.
Завдання перевіряє ваше вміння утворювати складнопідрядні речення, визначати види складнопідрядних речень.
Від головної частини до частини, запропонованої в рядку А, можна поставити питання з якої причини?. Отже, це складнопідрядне речення з підрядним обставинним причини.
Від головної частини до частин, запропонованих у рядках В та Д, можна поставити питання незважаючи на що?, усупереч чого?. Отже, тут утворяться складнопідрядні речення з підрядними обставинними допустовими.
Від головної частини до частини, запропонованої в рядку Б, можна поставити питання навіщо?, з якою метою?. Отже, тут утвориться складнопідрядне речення з підрядним обставинним мети.
А от частина, запропонована в рядку Г, відповідає на питання як довго?.
Отже, це складнопідрядне речення з обставинним часу.