Фразеологічний зворот ужито в реченні
ТЕМА: Фразеологія
Завдання перевіряє ваше знання фразеологізмів і розуміння їх значень.
Фразеологізм ужито в реченні Б. «Збігти за водою» означає «зникнути безслідно».
Відповідь – Б.
Простим є речення
ТЕМА: Синтаксис. Просте речення
Завдання перевіряє вміння відрізняти прості речення від складних.
Виконуючи це завдання, визначте граматичні основи речень.
Одну граматичну основу має речення в рядку А. Зверніть увагу, що в це речення ускладнене однорідними присудками: «По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу».
Відповідь – А.
Числівник є в реченні
ТЕМА: Морфологія. Числівник
Завдання перевіряє ваше вміння правильно визначати частини мови.
Згадаймо, що числівник – це частина мови, що позначає кількість предметів або їх порядок при лічбі і відповідає на питання скільки? котрий?.
У реченні рядка В є неозначено-кількісний числівник кількадесят.
Не плутайте числівники з іншими частинами мови, наприклад: двічі – це прислівник, десятки – іменник, стокілометровий – прикметник.
Відповідь – В.
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1)Щороку під кінець травня земля набирається сили і її живлющі соки до схочу напоюють зело. (2)Саме під цю пору на Поліссі починає густо цвісти азалія. (3)Її жовтий цвіт мовби велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску, освітлює найтемніші закутки лісових хащ. (4)Душа від того яскравого суцвіття наповнюється бадьорим настроєм, веселішає, усе довкола набирає особливої урочистості. (5)Великі з жовтим відблиском пелюстки густо вигойдуються на тендітних ниточках, бутончики нагадують підвішену догори парасолю.
Орфографічну помилку допущено в слові
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Виконуючи це завдання, обов’язково звертайтеся до мікротексту.
Орфографічну помилку допущено в рядку Б. Зверніть увагу, що разом пишемо прислівники, утворені поєднанням прийменників з повнозначними частинами мови: вночі, вранці, щодня, віддавна, дочиста, заново, направо, наліво, вдруге, втричі, спершу, потайки, досхочу тощо.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в реченні
Завдання перевіряє вміння правильно розставляти розділові знаки в реченнях.
Пунктуаційну помилку допущено в третьому реченні: потрібно відокремити порівняльний зворот: «Її жовтий цвіт, мовби велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску, освітлює найтемніші закутки лісових хащ».
Відокремленим означенням ускладнено речення
ТЕМА: Синтаксис. Відокремлені члени речення
Завдання перевіряє ваше вміння відокремлювати члени речення.
Зауважмо, що відокремлюємо означення, виражене прикметниковим або дієприкметниковим зворотом, якщо воно стоїть після означуваного слова: «Її жовтий цвіт, мовби велетенське мереживо свічок, виготовлених із ярого воску, освітлює найтемніші закутки лісових хащ».
Апостроф пишеться в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Правила вживання апострофа
Завдання перевіряє рівень ваших навичок розпізнавати вивчені орфограми й пояснювати їх за допомогою правил, правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Проаналізуймо запропоновані слова.
Апостроф ставиться перед я, ю, є, ї:
Апостроф не ставимо, коли перед губним звуком є приголосний (крім р), який належить до кореня.
Апостроф не пишеться, коли ря, рю, рє означають сполучення м'якого р із наступними а, у, е.
Апостроф у словах іншомовного походження та похідних ставимо перед я, ю, є, ї після приголосних б, п, в, м, ф, г, к, х, ж, ч, ш, р.
Апостроф не ставимо, коли я, ю позначають пом’якшення попереднього приголосного перед а, у.
Відповідь – Г.
Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати вивчені орфограми (подвоєння приголосних) та пояснювати їх за допомогою правил.
Зауважмо, що подвоєні літери треба писати у всіх словах рядка А: віддаль (подвоєння на межі префікса й суфікса), старанний (подвоюється н з різних причин також у словах старанний, притаманний, захланний, останній), наллю (подовжується звук л в особових формах дієслова лити та похідних від нього дієсловах: ллю, виллєш, наллю, зілляти).
Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку
ТЕМА: Морфологія. Числівник. Відмінювання числівників
Завдання перевіряє ваше вміння відрізняти правильні форми слів від помилкових.
Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку А, адже числівники два (обидва), три, чотири узгоджуються з іменником у називному відмінку множини: двадцять два футболісти, три з половиною сантиметри, двадцять чотири учні; дробові числівники узгоджуються з іменниками в родовому відмінку однини: сім цілих і вісім десятих відсотка; числівник півтори узгоджується з іменником жіночого роду, а числівник півтора – з іменником чоловічого або середнього роду в родовому відмінку однини: півтора літра.
Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Написання слів іншомовного походження
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, знаходити й виправляти помилки в іншомовних словах.
Пишемо и: у загальних і власних назвах після д, т, з, с, ц, ч, ш, ж, р (правило «дев’ятки», яке можна запам’ятати за допомогою фрази «Де ти з’їси цю чашу жиру?») перед приголосними кореня: цистерна, динамо, Америка, силует, диплом, бригада, режим, речитатив, таксист, Лейпциг.
Пишемо і після літер, які не входять до правила «дев’ятки»; на початку слів; перед голосними та й; після приголосних у кінці слова: хірург, мерсі, соціологія, Шекспір, архів.
Відповідь – Д.