Літеру и на місці крапок треба писати в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Написання слів іншомовного походження
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, знаходити й виправляти помилки в іншомовних словах.
Пишемо и: у загальних і власних назвах після д, т, з, с, ц, ч, ш, ж, р (правило «дев’ятки», яке можна запам’ятати за допомогою фрази «Де ти з’їси цю чашу жиру?») перед приголосними кореня: дирижабль, президент, Америка, мереживо, речитатив, величезний, Сирія, кишеня, Пакистан, лиман, Ватикан, Флорида, критичний, синус, корида, рецидив.
Пишемо і після літер, які не входять до правила «дев’ятки»; на початку слів; перед голосними та й; після приголосних у кінці слова: дезінфекція, дезінформація.
Пишемо е в суфіксі -ев- у словах на позначення абстрактних понять: марево.
Відповідь – Б.
Апостроф пишеться в усіх словах рядка
ТЕМА: Правила вживання апострофа
Завдання перевіряє рівень ваших навичок розпізнавати вивчені орфограми й пояснювати їх за допомогою правил, правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Апостроф ставимо перед я, ю, є, ї:
Апостроф не ставимо, коли перед губним звуком є приголосний (крім р), який належить до кореня.
Апостроф не ставимо, коли ря, рю, рє означають сполучення м'якого р із наступними а, у, е.
Апостроф у словах іншомовного походження та похідних ставимо перед я, ю, є, ї після приголосних б, п, в, м, ф, г, к, х, ж, ч, ш, р.
Апостроф не ставимо, коли я, ю позначають пом’якшення попереднього приголосного перед а, у.
Отже, апостроф пишемо в усіх словах рядка В: мін’юст, верб’я, перемир’я, інтерв’ю.
Відповідь – В.
Подвоєння літер на місці пропуску НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати вивчені орфограми (подвоєння приголосних) та пояснювати їх за допомогою правил.
Зауважмо, що подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка Г: безсмерт..я (приголосний не стоїть між двома голосними); побуквений (твірна основа закінчується на інший звук, тому н у прикметнику не подвоюється: буква – буквений); фінський, піца (у загальних іншомовних назвах букви звичайно не подвоюються).
Відповідь – Г.
Допущено помилку у відмінюванні числівника
ТЕМА: Морфологія. Числівник. Відмінювання числівників
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати правильні форми слів і відрізняти їх від помилкових.
Помилку в утворенні відмінкової форми числівника допущено в рядку Б. Зауважмо, що в числівниках на -десят відмінюємо тільки другу частину: сімдесятьох.
Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку
ТЕМА: Морфологія. Числівник
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати правильні форми слів від помилкових.
Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку Г, адже числівники два (обидва), три, чотири узгоджуються з іменником у називному відмінку множини: чотири художники, три столи; дробові числівники узгоджуються з іменниками в родовому відмінку однини: сім цілих і вісім десятих тонни; числівник півтори узгоджується з іменником жіночого роду, а числівник півтора – з іменником чоловічого роду в родовому відмінку однини: півтора сантиметра; після числівників п’ять і більше іменник уживається в родовому відмінку множини: п’ять з половиною кілограмів.
Неправильно побудовано словосполучення
ТЕМА: Лексикологія
Завдання перевіряє вміння добирати до слів антоніми та використовувати їх у мовленні.
У варіанті Б варто замінити скальковану конструкцію приймати участь на стилістично правильний варіант: брати участь.
Прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки при непоширених прикладках
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак, оформлюючи прикладку.
Зауважмо, що в лапки потрібно брати прикладки, які означають умовні індивідуальні назви заводів, організацій, кораблів, установ, спортивних команд, газет, журналів, творів тощо.
Отже, прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка Г: готель «Харків», печиво «Сюрприз», комедія «Мина Мазайло».
Разом пишуться всі слова в рядку
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Правильною відповіддю є варіант В, адже разом пишемо:
Не змінюються всі слова в рядку
ТЕМА: Будова слова
Завдання перевіряє ваше вміння відрізняти змінювані слова від незмінюваних.
Не змінюються всі слова в рядку В: поні, маестро (незмінювані іншомовні іменники); дивно, зранку (прислівник – це незмінювана частина мови).
Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки при відокремлених членах
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак при відокремлених членах речення.
Поширене означення не треба відокремлювати в реченні «Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками», адже тут дієприкметниковий зворот стоїть перед означуваним словом.