Прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки при непоширених прикладках
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак, оформлюючи прикладку.
Зауважмо, що в лапки потрібно брати прикладки, які означають умовні індивідуальні назви заводів, організацій, кораблів, установ, спортивних команд, газет, журналів, творів тощо.
Отже, прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка Г: готель «Харків», печиво «Сюрприз», комедія «Мина Мазайло».
Відповідь – Г.
Разом пишуться всі слова в рядку
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Правильною відповіддю є варіант В, адже разом пишемо:
Відповідь – В.
Не змінюються всі слова в рядку
ТЕМА: Будова слова
Завдання перевіряє ваше вміння відрізняти змінювані слова від незмінюваних.
Не змінюються всі слова в рядку В: поні, маестро (незмінювані іншомовні іменники); дивно, зранку (прислівник – це незмінювана частина мови).
Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки при відокремлених членах
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак при відокремлених членах речення.
Поширене означення не треба відокремлювати в реченні «Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками», адже тут дієприкметниковий зворот стоїть перед означуваним словом.
Букви я, ю, є, ї позначають два звуки в усіх словах рядка
ТЕМА: Фонетика. Зміни звуків
Це завдання перевіряє ваші знання про зміни звуків у потоці мовлення.
Згадаймо, що букви я, ю, є позначають два звуки, коли вони стоять:
Відповідь – Б.
Тире між підметом і присудком НЕ ПОТРІБНЕ в реченні (розділові знаки пропущено)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в простому реченні
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак у простому реченні.
Зауважмо, що тире між підметом і присудком не ставиться, якщо до складу присудка входять сполучники як, ніби, мов, немов, неначе: Козак як мала дитина.
Закінчення -а(я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
ТЕМА: Морфологія. Іменник. Особливості вживання та написання відмінкових форм іменника
Завдання перевіряє ваше вміння відрізняти правильні форми слів від помилкових.
Закінчення -а(-я) мають:
Закінчення -у(-ю) мають:
Відповідь – Д.
Поширеним є речення
ТЕМА: Синтаксис. Просте речення
Завдання перевіряє вміння розпізнавати види речень за наявністю другорядних членів.
Поширеним є речення, що має хоча б один другорядний член: Сонце трудиться (як?) в поті чола.
Правильну вимову слова засудження відображає фонетичний запис
Правильну вимову відображено в рядку В. Зверніть увагу, що дві букви д і ж передають один звук (африката [дж]); ненаголошений [е] вимовляємо з наближенням до [и]; дві букви нн передають один подовжений звук [н:'].
До кожного типу односкладного речення доберіть відповідний приклад
ТЕМА: Синтаксис. Односкладні речення
Завдання перевіряє вміння розпізнавати типи односкладних речень.
Односкладними називають речення з одним головним членом.
Проаналізуймо запропоновані речення.
Означено-особовим є речення «До землі приліг і слухаю тремтіння невгамовне», граматична основа якого – присудок у формі 1-ї особи однини.
Неозначено-особовим є речення «По заячому сліду іноді знаходять ведмедя», головний член тут – присудок у формі 3-ї особи множини.
Узагальнено-особовим є речення «Друга шукай, а знайдеш – тримай», головний член тут означає дію, що стосується будь-якої особи в будь-який період часу.
Безособовим є речення «За добру справу варто добре постояти», присудок у цьому реченні виражений інфінітивом.
Відповідь: 1–Д, 2–Б, 3–А, 4–В.