Букви я, ю, є, ї позначають два звуки в усіх словах рядка
ТЕМА: Фонетика. Зміни звуків
Це завдання перевіряє ваші знання про зміни звуків у потоці мовлення.
Згадаймо, що букви я, ю, є позначають два звуки, коли вони стоять:
Відповідь – Б.
Тире між підметом і присудком НЕ ПОТРІБНЕ в реченні (розділові знаки пропущено)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в простому реченні
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак у простому реченні.
Зауважмо, що тире між підметом і присудком не ставиться, якщо до складу присудка входять сполучники як, ніби, мов, немов, неначе: Козак як мала дитина.
Закінчення -а(я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
ТЕМА: Морфологія. Іменник. Особливості вживання та написання відмінкових форм іменника
Завдання перевіряє ваше вміння відрізняти правильні форми слів від помилкових.
Закінчення -а(-я) мають:
Закінчення -у(-ю) мають:
Відповідь – Д.
Поширеним є речення
ТЕМА: Синтаксис. Просте речення
Завдання перевіряє вміння розпізнавати види речень за наявністю другорядних членів.
Поширеним є речення, що має хоча б один другорядний член: Сонце трудиться (як?) в поті чола.
Відповідь – В.
Правильну вимову слова засудження відображає фонетичний запис
Правильну вимову відображено в рядку В. Зверніть увагу, що дві букви д і ж передають один звук (африката [дж]); ненаголошений [е] вимовляємо з наближенням до [и]; дві букви нн передають один подовжений звук [н:'].
До кожного типу односкладного речення доберіть відповідний приклад
ТЕМА: Синтаксис. Односкладні речення
Завдання перевіряє вміння розпізнавати типи односкладних речень.
Односкладними називають речення з одним головним членом.
Проаналізуймо запропоновані речення.
Означено-особовим є речення «До землі приліг і слухаю тремтіння невгамовне», граматична основа якого – присудок у формі 1-ї особи однини.
Неозначено-особовим є речення «По заячому сліду іноді знаходять ведмедя», головний член тут – присудок у формі 3-ї особи множини.
Узагальнено-особовим є речення «Друга шукай, а знайдеш – тримай», головний член тут означає дію, що стосується будь-якої особи в будь-який період часу.
Безособовим є речення «За добру справу варто добре постояти», присудок у цьому реченні виражений інфінітивом.
Відповідь: 1–Д, 2–Б, 3–А, 4–В.
До кожного типу підрядного речення доберіть відповідний приклад
ТЕМА: Складнопідрядне речення. Види підрядних речень
Завдання перевіряє ваше вміння утворювати складнопідрядні речення, визначати види складнопідрядних речень.
Складнопідрядне речення з підрядним умови є в рядку В, оскільки від головної частини можна поставити питання за якої умови?.
Складнопідрядне речення з підрядним мети є в рядку Д, оскільки від головної частини можна поставити питання з якою метою?.
Складнопідрядне речення з підрядним місця є в рядку Г, оскільки від головної частини можна поставити питання де?.
Складнопідрядне речення з підрядним ступеня і способу дії є в рядку А, оскільки від головної частини можна поставити питання наскільки?.
Відповідь: 1–В, 2–Д, 3–Г, 4–А.
До кожного смислового відношення в безсполучниковому складному реченні, позначеному цифрою, доберіть відповідний приклад, позначений буквою
ТЕМА: Синтаксис. Складне речення
Завдання перевіряє вміння розпізнавати смислові відношення в безсполучниковому складному реченні.
Перше речення вказує на умову, а друге – на наслідок у варіанті Д.
Перше речення вказує на причину, а друге – на наслідок у варіанті В.
Друге речення пояснює перше у варіанті Г.
Друге речення вказує на причину дії в першому у варіанті А.
Відповідь: 1–Д, 2–В, 3–Г, 4–А.
Доберіть до фразеологізму "Видно пана по халявах" відповідне йому значення
ТЕМА: Фразеологія
Завдання перевіряє ваше знання фразеологізмів і розуміння їх значень.
Фразеологізм видно пана по халявах означає «людина розкривається в її поведінці».
Відповідь – А.
Доберіть до фразеологізму "За милу душу" відповідне йому значення
Фразеологізм за милу душу означає «охоче, з дуже великим задоволенням».