Суфікс -ев- має прикметник, утворений від слова
ТЕМА: Морфологія. Прикметник. Творення прикметників.
Завдання перевіряє ваше вміння розрізняти основні способи творення відносних прикметників.
Якщо наголос палає на закінчення, завжди вживаємо суфікс -ов-. Отже, крайовий, кущовий.
Якщо наголос падає на основу, то після м’яких і шиплячих вживаємо суфікс -ев- . Отже, грушевий.
Після твердих пишемо -ов-. Отже, вечоровий, кварцовий.
Відповідь – Б.
Через дефіс треба писати кожен прислівник у рядку
ТЕМА: Орфографія. Правопис прислівників.
Завдання перевіряє рівень ваших навичок розпізнавати вивчені орфограми й пояснювати їх за допомогою правил, правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Через дефіс треба писати прислівники, які
Відповідь – В.
Разом з не треба писати слово у варіанті
ТЕМА: Орфографія. Правопис частки НЕ з різними частинами мови.
Прислівник не високо, а низько потрібно писати окремо, бо тут є протиставлення.
Не надано, не відчув, не сказавши потрібно писати окремо, адже дієслова з часткою НЕ пишемо саме так.
У словосполученні невже ми зустрілися частку невже потрібно писати разом.
Відповідь – Д.
Прочитайте уривок.
І радісн(1)о, що Київ наш осін(2)ій,Хоч довгу путь у світі перейшов.Весь у труді, в натхнен(3)і, у горін(4)і.Весь на риштован(5)ях нових будов.
Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ
ТЕМА: Орфографія. Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних.
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати вивчені орфограми (подвоєння приголосних) і пояснювати їх за допомогою правил.
У слові осінній подвоєння відбувається на межі частин слова (кореня та суфікса).
В іменниках ІІ відміни середнього роду відбувається подвоєння приголосних д, т, з, с, ц, л, н, ж, ч, ш у позиції між двома голосними. Отже, натхнеННі, горіННі, риштоваННях. У слові радісно подвоєння не відбувається.
Відповідь – А.
Лексично правильне словосполучення утворить прикметник повчальний з іменником
ТЕМА: Лексикологія. Лексичне значення слова.
Завдання перевіряє знання лексичних норм української мови та правильне слововживання.
Слово повчальний в українській мові має значення «той, який містить у собі повчання, служить уроком, збагачує знаннями, досвідом». Отже, лексично правильне словосполучення утворить прикметник повчальний з іменником досвід.
Відповідь – Г.
Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка
ТЕМА: Фонетика. Позначення звуків мовлення на письмі.
Завдання перевіряє вміння визначати звукове значення букв у слові.
Букви я, ю, є позначають два звуки в таких випадках: на початку слова, після голосного, після апострофа та м’якого знака. У решті випадків букви я, ю, є передають м’якість попередніх приголосних та звуки [а], [у], [е]. Буква ї завжди передає два звуки. Отже, у словах Юшечка, бджолосім’Я, розмаЇтість, Єднання, сором’Язливість, рум’Янець букви я, ю, є, ї позначатимуть два звуки.
М’який знак не передає звук, а лише позначає м’якість попереднього приголосного. Отже, у словах із м’яким знаком звуків зажди менше.
Африкати ДЖ та ДЗ також передають один звук (надзьобувати, бджолосім’я, джерельце, дзеркальце).
Буква Щ завжди передає два звуки – ШЧ (щасливець, щирість, щільний).
Подвоєні приголосні завжди передають один звук (обличчя, єднання).
А тепер застосуємо цей матеріал до нашого завдання.
У рядку А у слові надзьобувати на два звуки менше, у слові юшечка на один звук більше, у слові щасливець – однакова кількість.
У рядку Б у словах бджолосім’я, розмаїтість однакова кількість букв і звуків, а у слові обличчя – на один звук менше.
У рядку В у всіх словах однакова кількість букв і звуків.
У рядку Г у слові джерельце на два звуки менше, у слові льодовий на один звук менше, у слові щільний – однакова кількість букв і звуків.
У рядку Д однакова кількість звуків і букв у словах зшивати, рум’янець, а у слові дзеркальце – на два звуки менше.
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Ще над/вечір землю оповив холодний туман. (2) Значить, чекай на ніч морозну. (3) І ранній завчасний морозенко таки добре [...] протягом ночі: настелив трави, побілив памороззю засохлі дерева. (4) У/ранці листя без/упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками до/гори наче все ще просило хоч краплиночку тепла. (5) Не було ні вітру, ні жодного поруху. (6) А листя падало й падало, зривалося з верховіття. (7) Здавалося, що проливається чорно-зелений сумний водограй.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в складному реченні.
Це завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати види речення, ставити правильні розділові знаки на межі частин складного речення.
Речення (4) – це складне складнопідрядне речення. На межі частин такого речення завжди потрібно ставити кому.
Отже, правильні розділові знаки в (4) реченні такі: Уранці листя без упину опадало на землю, лягало покорченими долоньками, наче все ще просило хоч краплиночку тепла.
Вставне слово є в реченні
ТЕМА: Синтаксис. Речення зі вставними словами, словосполученнями, реченнями, їх значення.
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати значення вставних слів.
Вставні слова виражають особисте ставлення мовця до свого повідомлення. Вони не є членами речення.
Є різні групи вставних слів, а саме: вказівка на джерело повідомлення, зв’язок з попередньою думкою, невпевненість, припущення, емоційне ставлення до змісту висловленого.
Вставне слово значить пов’язує речення в тексті, передає зв’язок між ними.
Окремо в тексті треба писати сполуку слів
ТЕМА: Орфографія. Написання прислівників разом та окремо.
Виконуючи це завдання, обов’язково звертайтеся до тексту, оскільки написання цих слів залежить від контексту.
Слова надвечір та уранці – це прислівники, які означають час, тому їх потрібно писати разом.
Прислівник догори теж потрібно писати разом, адже він указує напрямок.
А от прислівник без упину – це прислівник, який завжди потрібно писати окремо.
Замість пропуску в третьому реченні може бути кожне з наведених слів, ОКРІМ
Завдання перевіряє ваше вміння пояснювати лексичне значення слів; добирати доречні слова в тексті.
Уважно перегляньте весь мікротекст, оскільки розуміння тексту, його стилю дозволить вам правильно підібрати відповідне за змістом слово.
Проаналізуймо лексичні значення запропонованих слів.
Слова потрудився, похазяйнував, попорався – синоніми, адже вони означають одну дію з різними відтінками (виконувати якусь певну роботу, упорядковувати щось). Слово полаявся має значення посварився, посперечався. Отже, це слово не можна використати на місці пропуску.