Доберіть синоніми.
ТЕМА: Лексикологія. Лексичне значення слова. Лексичні запозичення з інших мов
Завдання передбачає пошук відповідності між українськими й іншомовними словами.
Щоб дібрати правильні українські відповідники до запропонованих іменників, треба з’ясувати лексичне значення кожного слова.
Абсолютний – безумовний, досконалий, цілковитий.
Автентичний – дійсний, який відповідає оригіналу, справжній.
Автономний – незалежний, самостійний.
Аналогічний – відповідний, схожий.
Зайвим серед українських слів є сучасний.
Відповідь – АДБГ.
Складнопідрядне речення з підрядним мети утвориться, якщо до речення «На початку травня ми поїхали до Криму …» додати
ТЕМА: Синтаксис. Будова складнопідрядного речення. Види підрядних речень
Завдання перевіряє ваше вміння утворювати складнопідрядні речення, визначати види складнопідрядних речень.
Якщо до речення На початку травня ми поїхали до Криму додати частину, запропоновану в рядку А, утвориться просте ускладнене речення. Також просте речення утвориться при додаванні частинки з рядка Г.
Від частини На початку травня ми поїхали до Криму до частини в рядку Б можна поставити питання з якої причини? Отже, при додаванні утвориться складнопідрядне речення з підрядним обставинним причини.
Від частини На початку травня ми поїхали до Криму до частини в рядку Д можна поставити питання який з цього наслідок? Отже, утвориться складнопідрядне речення з підрядним обставинним наслідку.
Від головної частини до частини, запропонованої в рядку Б, можна поставити питання навіщо?, з якою метою? Отже, тут утвориться складнопідрядне речення з підрядним обставинним мети.
Відповідь – Б.
Відокремленим означенням можна замінити підрядне речення в рядку
ТЕМА: Синтаксис. Просте ускладнене речення. Складне речення
Завдання перевіряє ваше вміння правильно будувати речення з дієприкметниковими зворотами.
Активні дієприкметники теперішнього часу сучасній українській мові невластиві. Саме тому в реченнях А, Б, В, Г підрядну частину замінити відокремленим означенням не можна, бо вони передають дію в теперішньому часі.
Активні дієприкметники минулого часу творяться за допомогою суфікса -л -. Тому в реченні Д можлива заміна підрядної частини на відокремлене означення: Ледь-ледь тремтять губи, посинілі від холоду.
Відповідь – Д.
Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні (розділові знаки пропущено)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в різних видах речень
Це завдання перевіряє ваше вміння правильно розставляти розділові знаки, пояснювати їх.
Проаналізуймо запропоновані речення.
У реченнях А, В, Г, Д виділений сполучник і поєднує частини складносурядного речення, тому кому потрібно ставити.
Речення в рядку Б – це просте речення, ускладнене двома відокремленими однорідними обставинами, що виражені дієприслівниковими зворотами. Вони поєднані неповторюваним сполучником, тому кому в цьому рядку ставити не треба.
Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку
ТЕМА: Морфологія. Правопис прислівників
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема прислівники.
Через два дефіси пишемо прислівники віч-на-віч, де-не-де.
Через дефіс потрібно писати прислівники з префіксом по- та суфіксами -ому,-єму, -е, -є, -и: по-домашньому, по-людськи, по-четверте. А також прислівник без кінця-краю (повтор схожих слів).
Частки казна-, хтозна-, будь-, -небудь пишемо з прислівниками через дефіс: будь-де, як-небудь, хтозна-куди.
Через дефіс із прислівниками також пишемо частки -бо,-но, -то, -от, -таки: колись-то, далеко-таки.
Окремо потрібно писати прислівники до речі, в цілому.
А прислівники втричі (прийменник в, у, на + числівник) та якнайбільше потрібно писати разом.
Відповідь – А.
Граматичну помилку допущено в рядку
ТЕМА: Морфологія. Дієслово як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Завдання перевіряє ваше вміння правильно добирати форми слів і поєднувати їх у словосполученні.
Коректними є такі словосполучення: обрати нелегкий шлях, захворіти на бронхіт, ігнорувати зауваження, відправити листа.
А от дієслово наслідувати вимагає від залежного слова форму знахідного відмінка: відому актрису.
Неправильною є відмінкова форма числівника в рядку
ТЕМА: Морфологія. Відмінювання числівників.
Завдання перевіряє ваше вміння правильно відмінювати кількісні числівники.
Проаналізуймо запропоновані числівники.
У числівниках від двохсот до дев’ятисот змінюються обидві частини: перша, як простий числівник (від 2 до 9), а друга – однакова для всіх цих числівників. У місцевому відмінку числівник триста матиме відмінкову форму в (на) трьохстах.
Решта числівників мають правильні відмінкові форми.
Правильно узгоджено прикметник з іменником
ТЕМА: Морфологія. Іменник. Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній
Завдання перевіряє ваше вміння правильно визначати рід іменників,
У подібних завданнях зовнішнього незалежного оцінювання завжди пропонують поширені слова, у яких часто трапляються помилки у визначенні роду. В українській мові іменники дріб, ступінь, біль та нежить – чоловічого роду.
Слово путь – жіночого роду.
Правильно утворено жіноче ім’я по батькові
ТЕМА: Морфологія. Написання та відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові
Це завдання перевіряє ваше вміння правильно утворювати чоловічі та жіночі імена по батькові.
Чоловічі імена по батькові утворюють за допомогою суфікса -ович, а жіночі – за допомогою суфікса -івн(а). Від імен на -й жіночі імена по батькові утворюються за допомогою суфікса -ївн(а).
Юрій – Юріївна
Ігор – Ігорівна
Андрій – Андріївна
Валерій – Валеріївна
Марко – Марківна
Відповідь – В.
Правильно написано всі займенники в рядку
ТЕМА: Морфологія. Творення й правопис неозначених і заперечних займенників
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема займенники.
Із заперечними займенниками ні пишемо разом: ніякий, ніскільки, нічий.
Частки ані-, аби-, де- потрібно писати із займенниками разом: дехто, декотрий,абищо, абихто, деякий.
Частки казна-, хтозна-, буд-, -небудь потрібно писати із займенниками через дефіс: скільки-небудь, будь-який, будь-що, хто-небудь, будь-чий, будь-хто, хтозна-що.
Частку хтозна- потрібно писати разом.