Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено у рядку
ТЕМА: Морфологія. Відмінювання числівників
Завдання перевіряє ваше вміння правильно відмінювати кількісні числівники.
Проаналізуймо запропоновані числівники.
Числівник сто в усіх відмінках, крім називного та знахідного, має закінчення -а. Отже, за першим числом можна зробити висновок, що варіанти Б, В та Д не правильні. Числівник сім в орудному відмінку має форми сімома та сьома. Отже, форма сіма не є правильною.
Відповідь – А.
Правильно утворено форму 3-ї особи множини від інфінітива
ТЕМА: Морфологія. Дієслово. Дієслівні форми
Завдання перевіряє ваше вміння розрізняти основні способи творення форм дієслів.
Дієслово бігти належить до ІІ дієвідміни. Отже, правильна форма біжать.
Дієслово свистати належить до ІІ дієвідміни. Отже, правильна форма свищуть.
Дієслово хотіти належить до І дієвідміни, адже частина -отіти в цьому слові не є суфіксом. Отже, правильна форма хочуть.
Від дієслова сідати правильною формою 3 особи множини буде слово сідають.
Форма гублять, утворена від дієслова губити, правильна.
Відповідь – Д.
Граматичну помилку допущено в рядку
ТЕМА: Морфологія. Ступені порівняння якісних прикметників: вищий і найвищий, способи їх творення
Завдання перевіряє ваше вміння утворювати форми ступенів порівняння якісних прикметників.
Проста форма найвищого ступеня порівняння утворюється за допомогою додавання префіксів най-, що-, як- до прикметників у простій формі вищого ступеня. Отже, правильна форма щонайсучасніше , а не щонайсучасне.
Інші словосполучення не мають граматичних помилок.
Закінчення -е (-є) у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку
ТЕМА: Іменник. Кличний відмінок
Завдання перевіряє ваше вміння відмінювати іменники, правильно утворювати форму кличного відмінка іменників.
Закінчення іменників у кличному відмінку залежить від того, до якої відміни належить те чи інше слово. Якщо це іменники І або ІІ відміни, необхідно також врахувати групу.
Проаналізуймо запропоновані слова.
Іменники пісня, земля, Зоя, подруга, художниця, мрія, Надія, площа – це іменники І відміни. Отже, у кличному відмінку іменники пісня, земля, художниця (м’яка група) матимуть закінчення – е (пісне, земле, художнице). Після голосних та апострофа в іменниках І відміни буде закінчення -є. Отже, Зоє, мріє, Надіє. А іменник подруга належить до твердої групи. Отже, матиме в кличному відмінку закінчення -о: подруго. Іменник площа належить до мішаної групи, тому площе (закінчення -е).
Іменники друг, Григорій, Київ, директор, козак, Степан, школяр, добродій, Віктор, хлопець, Іван, товариш належать до другої відміни. Отже, іменники м’якої групи Григорій, добродій, матимуть у кличному відмінку закінчення -ю: Григорію, добродію. Іменники м’якої групи з суфіксом -ець традиційно мають у кличному відмінку закінчення -е . Перед закінченням часто також відбувається чергування приголосних: хлопець – хлопче. Іменники Київ, Степан, Віктор, Іван належить до твердої групи, не мають суфікса , тому матимуть закінчення -е. Іменники козак та друг теж належить до твердої групи, але в цих словах відбувається чергування приголосних: козак – козаче, друг – друже. А іменник мішаної групи товариш відповідно матиме закінчення -у: товаришу. Більшість іменників на -р належать до твердої та мішаної груп, тому мають закінчення -е :директоре, школяре.
Відповідь – В.
Подвоєне нн треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних і збігу однакових приголосних звуків
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати вивчені орфограми (подвоєння приголосних) та пояснювати їх за допомогою правил.
У словах бездоганний, безіменний, ешелонний, монотонний, безцінний, електронний подвоєння відбувається на межі різних частин слова (корінь+ суфікс).
У словах студений, довгожданий, орлиний, левиний подвоєння не відбувається, адже тут немає однакових приголосних на межі різних морфем.
У прикметниках страшенний, невблаганний, незбагненний потрібно писати подвоєні приголосні, тому що це прикметник з наголошеним суфіксом -енн-, який має значення перебільшення. Подвоєне нн треба писати також у словах священний та благословенний, адже це прикметники-старослов’янізми.
Відповідь – Г.
Літеру и треба писати на місці обох пропусків у рядку
ТЕМА: Орфографія. Правопис префіксів
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Префікс пре- вживається переважно на позначення перебільшення, найвищої якості. Саме тому у словах пречудовий, презирливе, препогано потрібно писати цей префікс.
Префікс при- вживається на позначення приєднання, наближення до чогось або неповноти дії. Саме тому його потрібно вживати у словах привабливі, придніпровська, призупинити, прибічники, примірник, призначення тощо.
Префікс прі- традиційно пишемо у словах прірва, прізвище, прізвисько.
ВІДПОВІДЬ – А.
Без апострофа треба писати всі слова в рядку
ТЕМА: Орфографія. Апостроф
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати вивчені орфограми (апостроф) та пояснювати їх за допомогою правил.
В українській мові апостроф ставиться після б, п, м, в, ф перед я, ю, є, ї, тому не пишемо його у словах курйозний, двоярусний.
Також апостроф ставиться перед я, ю, є, ї після губних б, п, в, м, ф, якщо ці губні стоять після голосного або на початку кореня (прим’ятий).
Також апостроф традиційно пишемо у слові Лук’янович.
Якщо перед губними приголосними стоїть інший кореневий приголосний, апостроф не ставимо: тьмяний, морквяний, цвяшок, дзвякнути, різдвяний, різьбяр, духмяний, присвята. Але коли іншим кореневим звуком є звук р, то апостроф потрібно писати (верб’я). Не потрібно писати апостроф у слові роззявити, тому що з- – це частина кореня, а не префікс.
Потрібно писати апостроф і у слові ін’єкція, адже це слово іншомовного походження, у якому ін- є префіксом.
Відповідь – Б.
Спрощення у групах приголосних на місці пропуску позначається на письмі в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Спрощення в групах приголосних
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема слова, у яких позначається спрощення в групах приголосних.
Спрощення – явище усного мовлення, яке забезпечує милозвучність. У групах приголосних -ждн-, -здн-, -стн-, -стл- відбувається спрощення, тобто приголосні [д] та [т] випадають. Отже, спрощення відбуватиметься у словах блиснути, улесливий, очисний, ремісник, проїзний, хруснути, вісник, доблесний, якісний, хресний, безшелесно, виїзний, обласний, корисний, заздрісно, тріснути.
Є винятки, де спрощення не відбувається: хворостняк.
Не відбувається також спрощення в іншомовних словах: баластний, гігантський.
Також у групі -скн- не випадає к: випуск – випускний.
Виділене слово вжито в невластивому йому значенні в реченні
ТЕМА: Лексикологія
Завдання перевіряє знання лексичних норм української мови, правильне слововживання.
Проаналізуймо речення Словник являється надійним джерелом інформації.
Слово являтися в українській мові має значення «з’явитися перед кимось , постати». У запропонованому словосполученні це калька з російської. Отже, таке вживання слова є помилковим.
Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
ТЕМА:Фонетика. Позначення звуків мовлення на письмі
Завдання перевіряє вміння визначати звукове значення букв у слові.
Букви я, ю, є позначають два звуки в таких випадках: на початку слова, після голосного, після апострофа та м’якого знака. Буква ї завжди передає два звуки. У решті випадків вони передають м’якість попередніх приголосних і звуки [а], [у], [е].
М’який знак не передає звук, а лише позначає м’якість попереднього приголосного. Отже, у словах із м’яким знаком звуків завжди менше.
Африкати ДЖ та ДЗ також передають один звук.
Буква Щ завжди передає два звуки – [шч].
Подвоєні приголосні завжди передають один звук.
А тепер застосуємо цей матеріал до нашого завдання.
У рядку Б у словах якість та український однакова кількість звуків, а у слові кукурудза на один звук менше.
У рядку В у словах гайок та об’єднування однакова кількість звуків, а у слові сьогодення на два звуки менше.
У рядку Г у словах серйозний, щебечуть однакова кількість звуків, а у слові джміль на два звуки менше.
У рядку Д у слові кар’єра – на один звук більше, а у словах рюкзак і перемивають однакова кількість букв і звуків.
У рядку А у словах п’ятниця, їстоньки, яблунька однакова кількість букв і звуків.