Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ов-:
ТЕМА: Морфологія. Прикметник
Завдання перевіряє вміння відрізняти правильні форми прикметників від неправильних. Зауважмо, що в прикметниках пишемо:
Відповідь – Д.
Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:
ТЕМА: Морфологія. Дієслово
Завдання перевіряє вміння визначати вид дієслів.
Дієслова мають два види — доконаний і недоконаний.
Доконаний вид означає дію, обмежену в часі, вказує на її завершеність: прибіг, напишу, пішов би. Дієслова доконаного виду відповідають на питання що зробити? що зробив? що зроблю? та ін.
Дієслова недоконаного виду означають дію, не обмежену в часі, не завершену: малював, читаю, будемо писати. Відповідають на питання що робити? що робив? що роблю? що робитиму?
Усі дієслова недоконаного виду в рядку А: зберігати, ходити, гарантувати, зашивати.
Відповідь – А.
Позначте речення, яке потребує редагування:
ТЕМА: Синтаксис. Керування
Завдання перевіряє вміння правильно будувати речення.
Неправильні в українській мові конструкції дякую вас, віддячити вас виникли під впливом російських виразів благодарю вас, отблагодарю вас.
В українській мові маємо дієслівне керування дякую + ім. у Д. в. (дякую КОМУ?): «Хочу подякувати учасникам круглого столу».
Відповідь – В.
ТЕМА: Морфологія. Іменник
Зверніть увагу, що слово пальто за традицією відмінюємо. Це слово вживаємо також і в множині: Розпочинається сезонний розпродаж зимових пальт.
Відповідь – Б.
Позначте речення з узагальнювальним словом після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено):
ТЕМА: Синтаксис. Однорідні члени речення
Завдання перевіряє вміння визначати однорідні члени речення.
Узагальнювальне слово – це назва, яка охоплює всі перелічувані в реченні предмети, ознаки, дії або обставини. Його значення розкривається через однорідні члени речення.
У реченні «Іван Богун, Данило Нечай, Максим Кривоніс – ці підручні гетьмана були відомі всім» слово підручні є узагальнювальним, воно стоїть після однорідних членів – підметів.
Позначте рядок, у якому в усіх словах наголошений другий склад:
ТЕМА: Орфоепія
Це завдання перевіряє ваші вміння правильно наголошувати слова.
В усіх словах наголошений другий склад у рядку В: предмет, рукопис, ненавидіти, фартух, в’язкий.
В інших варіантах слова мають такі наголоси:
Позначте речення, що містить застаріле слово:
ТЕМА: Лексикологія. Застарілі слова
Завдання перевіряє вміння добирати слова й доречно їх уживати в тексті.
Серед застарілих слів виділяють дві основні групи — архаїзми та історизми.
Застаріла лексика неоднорідна за своїм складом, що пояснюється різними причинами виходу слів з активного вжитку.
Застаріле слово є в реченні «Козаки йшли під білими хоругвами, з піками, у зухвалих магерках». Хоругва (корогва) – прапор.
Відповідь – Г.
Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:
ТЕМА: Морфологія. Іменник. Рід іменника
Завдання перевіряє ваше вміння правильно визначати рід іменника.
Усі іменники належать до жіночого роду в рядку А.
Зверніть увагу, що рід у власних невідмінюваних назвах визначаємо за родовою назвою: Чилі (країна) – ж.р., Міссісіпі (ріка) – ж.р., Токіо (місто) – с.р.; рід абревіатур – за родом опорного слова: ГЕС (станція), СДПУ (партія) – ж.р.
Позначте рядок, у якому правильно пояснено значення фразеологічного звороту плести химери:
ТЕМА: Фразеологія
Завдання перевіряє ваше знання фразеологізмів і розуміння їх значень.
Правильно пояснено значення фразеологічного звороту плести химери в рядку Д: говорити щось беззмістовне.
Позначте фразеологічний зворот, який є синонімом до слова засоромитися:
Синонімом до слова засоромитися є фразеологічний зворот пекти раків.
З’ясуймо значення інших фразеологізмів: