НМТ онлайн 2023 року з біології – 1 сесія
Тестові завдання першої сесії національного мультитесту (ЗНО) 2023 року з біології
На схемі І зображена біологічна система клітинного рівня організації живого з наведеними прикладами її складників, на схемі II – організмового рівня.
Необхідно добрати правильну комбінацію складників 1 і 2. Цифрою 1 позначено складник біологічної системи клітинного рівня організації, а цифрою 2 – організмового.
Отже, правильна комбінація така: 1 – мітохондрія, яка є складником клітини; 2 – корінь, який є органом рослинного організму.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Вступ. Хімічний склад, структура і функціонування клітин. Реалізація спадкової інформації. Хімічний склад клітини.
Для розв'язання завдання необхідно знати будову еритроцитів.
Еритроцити – це клітини крові, які під час дозрівання втрачають ядро й мають форму двоввігнутих дисків.
Еритроцити забезпечують транспортування кисню й частково вуглекислого газу, бо містять дихальний пігмент гемоглобін.
Отже, гемоглобін виконує транспортну функцію.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Вступ. Хімічний склад, структура і функціонування клітин. Реалізація спадкової інформації. Збереження та реалізація спадкової інформації.
В умові завдання міститься інформація щодо змін в будові молекули гемоглобіну А внаслідок мутації. Необхідно порівняти послідовність залишків амінокислот ділянки β-ланцюга в гемоглобіні А із цією ж ділянкою гемоглобіну в людини, яка хворіє на серпоподібно-клітинну анемію.
Результатом порівняння є висновок: у ділянці β-ланцюга відбувається заміна однієї амінокислоти на іншу, а саме глутаміну на валін.
В завданні запитують про можливий варіант триплета ДНК, який утворюється внаслідок мутації. Для виконання завдання необхідно скористатися таблицею генетичного коду, опис якої наведено у примітці.
Спочатку визначаємо триплети мРНК, які кодують валін.
Після цього за правилом комплементарності визначаємо відповідні варіанти триплетів ДНК. З наведених варіантів відповідей правильна – ЦАЦ.
Правильна відповідь – А
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Закономірності спадковості й мінливості. Закономірності мінливості організмів.
В умові завдання міститься інформація щодо змін в будові молекули гемоглобіну А унаслідок мутації.
Порівнявши послідовності залишків амінокислот ділянки β-ланцюга в гемоглобіні А із цією ж ділянкою в аномальному гемоглобіні, можна дійти висновку: у ділянці β-ланцюга відбувається заміна однієї амінокислоти на іншу, тобто відбувається точкова мутація.
Отже, аномальний гемоглобін утворюється внаслідок генної мутації.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Закономірності спадковості й мінливості. Закономірності успадкування ознак, встановлені Г. Менделем
Для правильного виконання завдання необхідне розуміння закономірностей успадкування ознак, установлених Г. Менделем.
Проаналізувавши варіанти відповіді, можна дійти висновку, що в завданні йдеться про дигібридне схрещування.
Дигібридне схрещування – схрещування особин, які різняться двома парами ознак. Закон незалежного успадкування ознак засвідчує, що кожна пара альтернативних варіантів ознак успадкована незалежно від інших пар і дає розщеплення 3 : 1 за кожною з пар (як і в разі моногібридного схрещування).
Якщо схрещування дигібридне, то поміж гібридів другого покоління спостерігають розщеплення 9 : 3 : 3 : 1. Цей закон застосовний лише до ознак, кодувальні гени яких належать до різних груп зчеплення, тобто містяться в різних хромосомах.
Закон застосовний і для ознак, гени яких перебувають в одній хромосомі на значній відстані один від одного (не менш як 50 морганід).
В іншому разі гени будуть успадковані зчеплено.
Поміж наведених варіантів схрещування єдиним правильним варіантом є схрещування дигетерозигот АаВв × АаВв, у потомстві яких розщеплення за фенотипом може бути 9 : 3 : 3 : 1.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Закономірності спадковості й мінливості. Закономірності спадковості організмів. Множинна дія генів
В основі завдання наведений приклад, що ілюструє явище плейотропії.
Це явище зумовлене властивістю генів, а саме здатністю певних їхніх алелів впливати на формування варіантів декількох різних ознак.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Вступ. Хімічний склад, структура і функціонування клітин. Реалізація спадкової інформації. Структура та функціонування еукаріотичних клітин.
У завданні треба порівняти особливості будови тваринної і рослинної клітин.
Рослинна і тваринна клітини належать до еукаріотичних клітин, тож мають ядро й мембранні органели, зокрема ендоплазматичну сітку, комплекс Гольджі й мітохондрії.
На відміну від тваринної рослинна клітина поверх плазматичної мембрани має клітинну стінку.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Віруси. Віроїди. Пріони.
Одноклітинні організми й віруси спричинюють багато захворювань людини.
До бактеріальних захворювань людини належать кашлюк і туберкульоз, малярію викликає еукаріотичний гетеротрофний організм – малярійний плазмодій.
Одним із вірусних захворювань людини є поліомієліт.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Рослини. Вегетативні органи та життєві функції рослин.
У завданні треба розпізнати складники стебла, які позначено буквами А – Г. Варто звернути увагу, що на схематичному зображені підписано камбій, що відображає його розташування відносно інших складників.
Отже, буквою А позначено частину кори, яка містить клітини епідерми й корка, буквою Б – луб.
Деревину позначено буквою В, а серцевину – буквою Г.
Клітини серцевини забезпечують запасальну функцію, а по судинах деревини транспортується здебільшого вода з розчиненими неорганічними сполуками.
Живі клітини епідерми й мертві клітини корка забезпечують захисну функцію.
Складник, який містить живі клітини й забезпечує транспортування органічних речовин, позначено буквою Б.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Генеративні органи покритонасінних рослин.
На рисунку зображено соковитий однонасінний плід, який має шкірястий зовнішній, м’ясистий середній і твердий внутрішній шар оплодня.
Такі особливості оплодня характерні для типу плода, назва якого – кістянка.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Різноманітність рослин. Розмноження рослин.
У завданні наведено схему життєвого циклу папоротей, у якому треба визначити складник Х.
Спорангії зібрані в соруси, які розташовані рядами на нижньому боці вайї рослини. Таке покоління в життєвому циклі рослин називають спорофітом.
Зрілі спори потрапляють у ґрунт і за сприятливих умов проростають.
З пророслої спори розвивається зелений заросток, який росте на поверхні ґрунту та прикріплюється до нього за допомогою численних ризоїдів.
На нижньому боці заростка в статевих органах розвиваються статеві клітини.
Можна констатувати, що заросток – це гаметофіт, який живе самостійно й здатний до фотосинтезу.
Отже, буквою Х позначено статеве покоління в життєвому циклі папоротей – гаметофіт.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Лишайники.
Лишайники є своєрідною групою організмів, тіло яких містить два складники – мікобіонт і фікобіонт.
Мікобіонтами є гриби, які існують лише як складник лишайника й ніколи не трапляються у вільноживучому стані.
Автотрофний складник лишайника має назву фікобіонт.
Фікобіонтом може бути прокаріотичний організм (ціанобактерія) або еукаріотична водорість. Гриб захищає водорість (ціанобактерію) і постачає її мінеральними сполуками.
Натомість гриб живиться органічними речовинами, що їх утворює під час фотосинтезу фікобіонт.
Отже, одноклітинні зелені водорості як складники лишайника виконують функцію синтезу органічних речовин.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Водорості.
Більшість діатомових водоростей чутливі до забруднення середовища, тому їх використовують під час оцінювання якості води.
Спосіб оцінювання якості середовища за реакцією на нього організмів називають біоіндикацією.
З панцирів викопних форм утворилися поклади осадових порід: діатоміту, доломіту, трепелу, які людина використовує як тепло- та звукоізолювальні матеріали.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Справжні багатоклітинні тварини. Загальні ознаки будови й процесів життєдіяльності.
На рисунку зображено внутрішню будову кільчатого черва, буквами позначено його системи органів.
Замкнену систему повздовжніх та кільцевих судин, по яких транспортується кров – кровоносну систему – позначено на рисунку буквою Б.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Різноманітність, поширення, значення тварин.
У завданні треба розпізнати зображених тварин – краба, павука й комара, які є представниками членистоногих.
Тварини, що їх відносять до цієї групи, мають спільні ознаки організації, а саме: мають членисті кінцівки, тіло вкрите хітиновим покривом, кровоносна система незамкнена.
Тому з наведеного переліку ознак спільними для всіх зображених тварин є ознаки, позначені цифрами 1, 3, 5.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Різноманітність, поширення, значення тварин.
Результати аналізування опису групи тварин свідчать, що такою групою точно не є риби, які живуть у водному середовищі.
Друга ознака – шкіра вкрита роговими утворами, не притаманна амфібіям.
Шкіра ссавців і рептилій укрита роговими утворами (відповідно волосяний покрив ссавців та рогові луски, щитки рептилій), проте шкіра ссавців багата на залози.
Отже, групою тварин, які є здебільшого наземними мешканцями, їхня шкіра вкрита роговими утворами й здебільшого не має залоз, є рептилії.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Організм людини як біологічна система. Гуморальна регуляція. Ендокринна система людини.
У процесі життєдіяльності людина адаптується до змін умов існування. Цей процес забезпечують регуляторні системи організму.
Зміни умов існування можуть бути дуже сильними або тривалими. У такому разі розвивається особлива реакція напруження регуляторних систем організму, яку називають стресом.
В описаній у завданні ситуації виникає тахікардія – стан значно підвищеної частоти серцевих скорочень (ЧСС) порівняно з нормальними показниками.
Під час розвитку стресу відбувається зростання секреції корою надниркових залоз адреналіну, що забезпечує стан підвищеної частоти серцевих скорочень.
Правильна відповідь – В.
translator- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Організм людини як біологічна система. Кровоносна та лімфатична системи людини. Серцевий цикл, його фази. Робота серця, її регуляція
Оцінюванню підлягає знання функціонування кровоносної системи.
Треба проаналізувати наведені в таблиці кількісні показники роботи кровоносної сиcтеми.
Частота серцевих скорочень безпосередньо перед стрибком із парашутом становитиме 100 ударів за хвилину.
Правильна відповідь – А.
translator- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Організм людини як біологічна система. Нервова регуляція. Нервова система людини.
Завдання спрямовано на перевірку розуміння значення парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи в забезпеченні функціонування організму людини.
У наведеному прикладі активація цього відділу забезпечує повернення частоти серцевих скорочень (ЧСС) до показників спокійного стану організму, що вможливлює його відновлення.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Організм людини як біологічна система. Травлення. Травна система людини
На графіку, наведеному в завданні, відображено зміну вмісту в розчині крохмалю (А) та білка (В) під впливом ферментів.
На вертикальній осі наведено значення концентрації речовини, на горизонтальній – часу. Моменти, коли ферменти додавали до розчину, позначено стрілками.На графіку відображено результати експерименту.
Аналіз графіка дає змогу зробити висновок, що в результаті додавання ферментів уміст крохмалю і білка в розчині зменшувався. Це відбувалося під впливом ферментів, які діють на ці сполуки.
Запропоновано твердження щодо результатів експерименту. Необхідно було визначити, чи є поміж них правильні.
Твердження «Стрілка 1 указує на момент додавання ліпази» є неправильним (ліпаза – фермент, який забезпечує розщеплення ліпідів, а не крохмалю).
Твердження «Стрілка 2 вказує на момент додавання пепсину» є правильним тому, що пепсин каталізує розщеплення білка.
Правильна відповідь – Б
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Організм людини як біологічна система. Шкіра. Терморегуляція.
Залозами шкіри є потові, функціонування яких забезпечує терморегуляцію і виведення з організму деяких продуктів розпаду.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Організм людини як біологічна система. Опорно-рухова система людини.
У завданні треба розпізнати кістку скелета людини, яку позначено буквою Х, і визначити, складником якого з перелічених відділів вона є.
На рисунку буквою Х позначено лопатку, яка є складником поясу верхніх кінцівок.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Основи екології та еволюційного вчення. Екосистеми
Сукцесією називають послідовні зміни угруповань організмів, які з часом приводять до перетворення екосистеми.
Вторинні сукцесії – це відновлення природної рослинності після певних порушень. Прикладом може бути відновлення лісів після пожеж.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Основи екології та еволюційного вчення. Основи еволюційного вчення.
В основі завдання наведено опис рисунка, на якому зображено представників викопного виду комах і сучасних високоспеціалізованих видів, які є його нащадками.
Схожість форм пояснюють спільним походженням, а відмінності – пристосуванням до різних умов існування.
Наявність в еволюційно старших організмів будь-яких структур або фізіологічних функцій, які є у видозміненій формі в більш пізніх форм, можна вважати аргументом на користь походження одних від інших.
Утворення різноманітних форм організмів у межах виду або групи споріднених видів, що є результатом пристосування до різних умов середовища існування, називають адаптивною радіацією.
Отже, цим рисунком зілюстровано приклад адаптивної радіації.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
ТЕМА: Вступ. Хімічний склад, структура й функціонування клітин. Реалізація спадкової інформації. Хімічний склад клітини.
Для виконання завдання необхідно знати основні функції білків.
Функції запропонованих в завданні білків описано в курсах біології людини й загальної біології.
Колаген є складником кісткової тканини, дерми шкіри й забезпечує структурну функцію.
Інтерферон є білком крові, який забезпечує захист організму людини від вірусів.
Амілаза є ферментом, який виділяється травними залозами й забезпечує розщеплення вуглеводів, має каталітичну функцію.
Міозин є скоротливим білком, який виконує рухову функцію.
Правильна відповідь: 1 – А; 2 – Д; 3 – Г; 4 – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Вступ. Хімічний склад, структура і функціонування клітин. Реалізація спадкової інформації. Структура й функціонування еукаріотичних клітин.
На рисунку цифрами 1–4 позначено складники клітини, які треба розпізнати.
Цифрою 1 позначено ядро, а цифрою 2 – мітохондрію. Апарат Гольджі позначено цифрою 3, а клітинний центр – цифрою 4.
Правильна відповідь: 1 – А; 2 – Б; 3 – В; 4 – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
ТЕМА: Біорізноманіття. Рослини. Вегетативні органи й життєві функції рослин.
У переліку цифрами 1–4 позначено видозміни органів, до яких треба дібрати назву рослини, у якої утворюється певна видозміна.
Цибулина є видозміненим пагоном, який утворюється в тюльпана.
Видозмінений корінь – коренеплід – утворюється в буряка, а бульбокорені – у жоржини. Підземна стеблова бульба – видозмінений пагін – утворюється в картоплі.
Правильна відповідь: 1 – А; 2 – Д; 3 – В; 4 – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
У завданні йдеться про функції відділів головного мозку.
У довгастому мозку розташовані центри, які регулюють захисні рефлекси, зокрема кашель.
Середній мозок відповідає за орієнтувальні рефлекси, зокрема на звукові та світлові подразнення.
У проміжному мозку міститься гіпоталамус – складник, який є центральною ланкою між нервовою й ендокринною системами, тобто забезпечує інтеграцію з гуморальною регуляцією процесів.
Мозочок – відділ мозку, який забезпечує координацію складних рухів і збереження рівноваги тіла.
Правильна відповідь: 1 – А; 2 – В; 3 – Г; 4 – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
- Afrikaans
- Albanian - shqipe
- Arabic - العربية
- Armenian - Հայերէն
- Azerbaijani - azərbaycanca
- Basque - euskara
- Belarusian - беларуская
- Bengali - বাংলা
- Bulgarian - български
- Catalan - català
- Chinese - 中文(简体中文)
- Chinese - 中文 (繁體中文)
- Croatian - hrvatski
- Czech - čeština
- Danish - dansk
- Dutch - Nederlands
- English
- Esperanto - esperanto
- Estonian - eesti
- Filipino
- Finnish - suomi
- French - français
- Galician - galego
- Georgian - ქართული
- German - Deutsch
- Greek - Ελληνικά
- Gujarati - ગુજરાતી
- Haitian Creole - kreyòl ayisyen
- Hebrew - עברית
- Hindi - हिन्दी
- Hungarian - magyar
- Icelandic - íslenska
- Indonesian - Bahasa Indonesia
- Irish - Gaeilge
- Italian - italiano
- Japanese - 日本語
- Kannada - ಕನ್ನಡ
- Korean - 한국어
- Latin - Lingua Latina
- Latvian - latviešu
- Lithuanian - lietuvių
- Macedonian - македонски
- Malay - Bahasa Melayu
- Maltese - Malti
- Norwegian - norsk
- Persian - فارسی
- Polish - polski
- Portuguese - português
- Romanian - română
- Russian - русский
- Serbian - Српски
- Slovak - slovenčina
- Slovenian - slovenščina
- Spanish - español
- Swahili - Kiswahili
- Swedish - svenska
- Tamil - தமிழ்
- Telugu - తెలుగు
- Thai - ไทย
- Turkish - Türkçe
- Ukrainian - українська
- Urdu - اردو
- Vietnamese - Tiếng Việt
- Welsh - Cymraeg
- Yiddish - יידיש
ТЕМА: Вступ. Хімічний склад, структура і функціонування клітин. Реалізація спадкової інформації. Збереження і реалізація спадкової інформації
У завданні наведено опис фази мейозу, який потрібно розпізнати. Зазначено, що під час цієї фази завершується формування веретена поділу, а до центромер пар гомологічних хромосом прикріплюються нитки веретена поділу.
Отже, йдеться про метафазу першого поділу мейозу. Веретено поділу утворюють білки, які здатні скорочуватися.
Унаслідок цієї фази мейотичного поділу до клітин в нормі потрапляють по одній хромосомі із кожної пари гомологічних хромосом.
Правильна відповідь: 2; 1; 2.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Основи екології й еволюційного вчення. Екосистеми. Біосфера як глобальна екосистема.
У завдання наведено світлину блоку марок серії «Заповідники і природні парки України», на якому зображено ландшафт та деякі тварини й рослини Шацького національного природного парку, позначені буквами А – В.
Можна побачити, що на території цього природного парку охороняють види рослин і тварин озерно-болотно-лісових комплексів.
Буквою Б позначено представника виду Лелека чорний, який в екосистемі є консументом. Поміж позначених організмів лише ропуха очеретяна – представниця амфібій, пристосована до розмноження і розвитку у водному середовищі.
Правильна відповідь: 3; 2; 3.
Знайшли помилку? Пишіть на