ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Вуглеводи. Полісахариди.
Завдання скеровано на перевірку знання будови макромолекули крохмалю.
Полімерний ланцюг крохмалю утворюється з мономерних ланок – залишків α‑глюкози (рис. 1).
Кінцевим продуктом кислотного гідролізу крохмалю є α-глюкоза.
Відповідь: B.
ТЕМА: Органічна хімія. Нітрогеновмісні органічні сполуки. Аміни. Анілін.
Завдання скеровано на перевірку вміння класифікувати аміни.
Анілін (бензенамін) – найпростіший ароматичний амін, його хімічну формулу зображено на рисунку 1.
Відповідь: Г.
ТЕМА: Органічна хімія. Нітрогеновмісні органічні сполуки. Аміни. Визначення відносної молекулярної маси речовини за її відносною густиною.
Завдання скеровано на перевірку вміння визначати відносну молекулярну масу речовини за її відносною густиною.
Відносна густина газуватої речовини X за газуватою речовиною Y дорівнює відношенню відносних молекулярних мас Mr цих газів. Для аміну, про який ідеться,
Умову завдання задовольняє метиламін.
Відповідь: Б.
ТЕМА: Органічна хімія. Нітрогеновмісні органічні сполуки. Білки. Кольорові реакції білків.
Завдання скеровано на перевірку знання кольорових реакцій білків.
Поява жовтого забарвлення в результаті реакції білка з концентрованою нітратною кислотою (ксантопротеїнова реакція) свідчить про наявність бензенових кілець у структурі білка.
ТЕМА: Загальна хімія. Електролітична дисоціація. Рівняння електролітичної дисоціації.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти електролітичної дисоціації.
Речовини, водні розчини яких проводять електричний струм, називають електролітами.
Електролітична дисоціація у водних розчинах – це повний або частковий розпад електроліту на йони під впливом полярних молекул води.
Кислотами називають електроліти, унаслідок дисоціації яких не утворюються жодні інші катіони, крім гідратованих йонів Гідрогену.
Луги (розчинні основи) – це електроліти, які у водному розчині дисоціюють з утворенням гідратованих гідроксид-аніонів. Жодних інших негативних йонів під час цього процесу не утворюється.
Кислі солі – це електроліти, які у водних розчинах дисоціюють на будь-які гідратовані катіони й катіони Гідрогену H+, і будь-які гідратовані аніони, за винятком гідроксид-іонів OH−.
Основні солі – це електроліти, які у водних розчинах дисоціюють на будь-які гідратовані катіони крім катіонів Гідрогену H+, будь-які гідратовані аніони й гідроксид-іони OH−.
Відповідь: 1В; 2Б; 3Г; 4А.
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук. Оксиди, основи, кислоти, солі.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати формули оксидів, основ, кислот, солей.
Відповідь: 1В; 2Д; 3А; 4Б.
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук. Солі.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати формули солей Кальцію – головних складників деяких мінералів.
Відповідь: 1Б; 2Д; 3А; 4Г.
ТЕМА: Органічна хімія. Вуглеводи. Оксигеновмісні органічні сполуки. Застосування органічних речовин.
Завдання скеровано на перевірку розуміння зумовленості застосування органічних речовин їхніми властивостями.
Органічні речовини широко використовують у різних галузях суспільного господарства, найпоширеніші сфери застосування деяких із них наведено в таблиці.
Відповідь: 1Д; 2Г; 3В; 4A.
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Характеристичні групи.
Завдання скеровано на перевірку вміння класифікувати оксигеновмісні органічні сполуки за характеристичними групами в їхніх молекулах.
Характеристична група – це атом або група атомів, що визначає природу речовини, тобто її належність до певного класу органічних сполук, та зумовлює її найхарактерніші хімічні властивості (рис. 1).
Відповідь: 1Б; 2Д; 3Г; 4А.
ТЕМА: Загальна хімія. Хімічні рівняння.
Завдання скеровано на перевірку вміння складати й аналізувати хімічні рівняння на основі закону збереження маси речовин під час хімічних реакцій.
Відповідь: В Б А Г.