Тренувальний ТЗНК в магістратуру. Варіант 2
Тренувальний тест загальної навчальної компетентності в магістратуру. Варіант 2
Завдання спрямовано на перевірку знання вступниками значень частовживаних, зокрема в текстах наукового й публіцистичного стилів, іншомовних слів і вміння добирати доречні мовні засоби, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення. У завданні треба заповнити пропуски, вибравши відповідне за змістом слово з-поміж чотирьох запропонованих варіантів. Для цього треба проаналізувати зміст речення, у якому пропущено лексичну одиницю.
Прикметником на місці пропуску 1 разом зі словом древній схарактеризовано фундаменти, частину, на якій тримається весь будинок, із яким «психоаналітики охоче порівнюють нашу психіку».
Пропущене слово є синонімом до слова древній та уточнює його значення, на що вказує частка навіть.
Серед запропонованих варіантів анахронічний (застарілий, старомодний), архаїчний (стародавній, старовинний), антикварний (пов’язаний зі старовинними й цінними предметами), антикваріатний (стосується антикваріату) лише слово архаїчний є синонімом до слова древній.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання спрямовано на перевірку знання питомо українських й іншомовних слів, уміння добирати доречні мовні засоби, зважаючи на контекст.
Для вибору правильного варіанту заповнення пропуску 2 треба проаналізувати не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й наступного. У висловлюванні йдеться про те, що доступ до архіву Григорія Мірецького відкрили широкому загалу лише через тридцять років після його смерті, до того часу його творчість не надто була відомою.
З-поміж запропонованих варіантів загальновідомий (якого знають усі), широковідомий (популярний, якого знає велика кількість людей), маловідомий (відомий небагатьом), заборонений (недозволений) у потрібних граматичних формах лише варіант маловідомий відповідає контексту.
Варіант відповіді Г заборонений видається правдоподібним, однак це слово не узгоджено з подальшим контекстом широкому загалу. До того ж у мікротексті немає інформації про заборону творчості Григорія Мірецького.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання спрямовано на перевірку знання питомо українських й іншомовних слів, уміння добирати доречні мовні засоби, зважаючи на контекст.
Словом на місці пропуску 3 схарактеризовано Григорія Мірецького як обдарованого витонченого композитора, тому іменник майстер (той, хто досяг високої майстерності, досконалості у своїй роботі, творчості) відповідає контексту якнайкраще.
Решта варіантів відповіді є синонімами до слова майстер і мають лексичні й стилістичні відтінки значень, що не відповідають комунікативній ситуації мікротексту.
Знавець (людина, яка володіє глибокими знаннями в певній галузі), фахівець (той, хто досконало володіє якимсь фахом), умілець (той, хто добре знає свою справу).
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідоме, невимушене, цілеспрямоване, майстерне вживання мовних засобів (термінів, паронімів, фразеологізмів) відповідно до мети й обставин спілкування.
Слово гуманітарний на місці пропуску 4 є терміном, яким називають сукупність суспільних наук, які вивчають людину та її культуру.
Орієнтальне мистецтвознавство є однією з таких наук. Решта запропонованих варіантів відповіді є паронімами до слова гуманітарний. Слова гуманістичний (пройнятий турботою про людину), гуманізований (який виявляє гуманізм, людинолюбство), гуманний (людяний) не відповідають контексту.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідоме, невимушене, цілеспрямоване, майстерне вживання мовних засобів (термінів, паронімів, фразеологізмів) відповідно до мети й обставин спілкування.
На місце пропуску 5 треба вставити фразеологізм, який, зважаючи на зміст речення, означає, що наявність на території тогочасної України цілого ряду вартісних колекцій східного мистецтва мала важливе значення для розвитку орієнтального мистецтвознавства.
Серед запропонованих варіантів відповіді вислів не в останню чергу відповідає контексту якнайкраще, оскільки вказує на якусь обставину або чинник, що має неабияке значення поміж інших, навіть якщо не є єдиною чи головною.
Інші варіанти відповіді у свою чергу (так само, також), поза чергою (терміново відклавши все інше), на черзі дня ( мати першочергове завдання) не відповідають контексту висловлювання.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідоме, невимушене, цілеспрямоване, майстерне вживання мовних засобів (термінів, паронімів, фразеологізмів) відповідно до мети й обставин спілкування.
Для вибору правильної відповіді треба проаналізувати не лише зміст речення, у якому пропущено слово, а й попередній контекст.
Відповідно до контексту пропущеним слово означає певну систему уявлень і термінів, які сформували сходознавство в Україні на початку ХХ століття.
Розгляньмо запропоновані варіанти відповіді: диспут – публічне обговорення наукової, літературної, дискурс – об’єднані темою тексти, діалог – розмова між двома або кількома особами, дисонанс – негармонійне поєднання звуків.
Лише слово дискурс відповідає контексту, оскільки означає цілісну систему текстів, публічних виступів тощо, які сформували наукову галузь, її ідеї, проблеми, цінності.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності диференціювати тонкі смислові відтінки питомо українських слів, уживати доречні мовні одиниці, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
Слово на місці пропуску 7 є додатком до дієслова витримати й разом із ним означає здатність колінного суглоба витримувати вагу до 1 тонни.
Серед запропонованих варіантів відповіді напруження (дія за значенням напружувати, стан піднесення, збудження, зосередженості на чому-небудь), збудження (стан нервового піднесення, неспокою, хвилювання), зусилля (напруження фізичних, розумових або духовних сил, необхідне для виконання, здійснення чого-небудь), навантаження (те, чим кого, що-небудь навантажують; вантаж) слово навантаження відповідає контексту якнайкраще.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності диференціювати тонкі смислові відтінки питомо українських слів, уживати доречні мовні одиниці, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
Прислівник після на місці пропуску 8 означає перевищення часової межі (досягнення віку понад 30 років).
Конструкції більше й старше із числівником у родовому відмінку, що вказує на перевищення якоїсь кількості, не характерні для української мови.
Варіант біля вживають на позначення місця (коло, близько, недалеко), а не часового відрізка.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності диференціювати тонкі смислові відтінки питомо українських слів, уживати доречні мовні одиниці, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
Слово на місці пропуску 9 означає відчуття, яке виникає в людини внаслідок патологій колінного суглоба. Слово страждати (зазнавати сильного фізичного болю) якнайкраще відповідає змісту наведеного речення.
Решта варіантів відповіді є синонімами до слова страждати й мають лексичні та стилістичні відтінки значень, що не відповідають комунікативній ситуації мікротексту: хворіти (бути хворим), терпіти (стійко, без нарікань витримувати фізичні або моральні страждання), мучитися (зазнавати мук).
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності диференціювати тонкі смислові відтінки питомо українських слів, уживати доречні мовні одиниці, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
Проаналізуймо зміст речення, у якому пропущено слово. У ньому йдеться про те, що меніск має вигляд півмісяця. Розгляньмо запропоновані варіанти відповіді: ознака – риса, властивість, особливість кого-, чого-небудь, будова – розміщення, взаємне розташування частин чого-небудь, форма – обриси, контури, зовнішні межі предмета, структура – взаємне розміщення, взаємозв’язок складників цілого.
З-поміж запропонованих слів лише лексема форма означає вигляд, зовнішню схожість.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення тестованими здатності працювати з формальними ознаками тематично пов’язаних текстів для вичленування з них однорідної інформації та способів її подання, а також спроможності кваліфікувати й класифікувати певні явища, факти, об’єкти тощо.
Автор тексту Б, як і автор тексту А намагається об’єктивно й відсторонено подавати інформацію та уникає емоційних висловлювань.
Автори обох текстів наводять статистичні дані: автор тексту А – у четвертому абзаці, а тексту Б – у восьмому.
Автор тексту Б, як і автор тексту А наводить аргументи й прихильників, і противників евтаназії (текст А – абзаци 2, 3, текст Б – абзаци 10, 11).
На відміну від автора тексту А, автор тексту Б ілюструє наведені аргументи яскравими прикладами. Зокрема, в абзаці 8 він наводить приклад Нідерландів, де евтаназію легалізували.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання передбачає виявлення учасником тестування здатності узагальнювати інформацію і конденсувати її до рівня ідеї.
Уривки, що запропоновано у варіантах відповіді А, Б й Г, репрезентують окремі думки автора тексту Б різного ступеня важливості, які не передають основної ідеї всього висловлювання.
Уривок, який наведено у варіанті відповіді В, повністю доносить найважливішу думку тексту Б про те, що попри певні застереження евтаназія може виконувати важливу функцію в житті конкретної смертельно хворої людини.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих визначати тему тексту / текстів.
Зважаючи на те, що тема – це фрагмент дійсності, який є предметом осмислення і на якому зосереджений автор певного тексту, можна стверджувати, що таким фрагментом дійсності, осмислюваним в обох текстах, є явище евтаназії в міжнародному й вітчизняному контекстах (варіант відповіді В).
У решті варіантів відповіді вказано на мікротеми обох текстів або одного з них: релігія та ідеологія як супротивники легалізації «убивства з милосердя» (А); підтвердження актуальності легалізації евтаназії в Україні (Б); історія становлення поглядів на евтаназію в законодавстві (Г).
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Тестове завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих виокремлювати низку взаємопов’язних тем / ідей, які зактуалізували різні автори, і з’ясовувати риси подібності / розбіжності в актуалізації тем / обстоюванні ідей цими авторами.
Аналіз текстів засвідчує, що автори б не погодилися з думкою, сформульованою у варіанті відповіді Г, зокрема із заключним твердженням «У сформульованому ще давньогрецькими лікарями знаменитому девізі “Зціли!” закладено глибокий філософський зміст, який визначає роль медицини в суспільстві». А тому медики категорично проти передчасного припинення життя пацієнтів. Це випливає з того факту, що в обох текстах автори вказують на таке:
- текст А: «Насправді, у цивілізованих країнах «убивство зі співчуття» практикується попри те, дозволено воно законом чи ні. За статистикою, 40 % смертей хворих настає внаслідок прийняття медиками рішень про припинення життя» (абзац 4);
- текст Б: «Нідерландські дослідники стверджують, що евтаназію широко підтримує суспільство (70 %), а також більшість лікарів і юристів» (абзац 8).
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на з’ясування наявності в тестованих здатності опрацьовувати терміни в текстах, виявляючи тотожність поняття, номінованого різними лексемами.
Основна компетентність, потрібна для виконання завдання, – пошук необхідної інформації.
З поняттям евтаназії співвіднесні в текстах (хоча б в одному з них) такі номінації: «право людини … припиняти власне життя» (абзац 1), «легка смерть» (абзац 7), «убивство зі співчуття» (абзац 4).
Водночас номінація «чудесне одужання» (абзац 2) співвідноситься із ситуацією дійсного одужання пацієнта в умовах, коли сподівання на це вже майже не було.
Правильна відповідь: В.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих бачити спільне й відмінне в аргументації авторів і знаходити відповідну аргументацію в текстах.
У текстах А та Б спільними є вказівки на аргументи супротивників евтаназії (див. таблицю).
Текст А | Текст Б |
---|---|
Бог дав людині життя, а тому й приймати рішення про його позбавлення може лише Він (абзац 2) | …практику гостро критикують поза країною на релігійному та ідеологічному ґрунті, адже ще в 1995 р. Іван Павло ІІ виступив з одним із найсильніших засуджень евтаназії (абзац 9). |
Евтаназія може стати гальмом у пошуку нових засобів лікування… (абзац 2) | …евтаназія – антигуманний спосіб позбутися хворого замість знайти ліки (абзац 10) |
Легалізація евтаназії може призвести до тиску на інвалідів, старих і невиліковно хворих, яких оточення… вважає «тягарем» (абзац 2) | |
Евтаназія може використовуватися для вчинення злочинів (абзац 2) | Не варто перебільшувати й можливі в разі евтаназії зловживання, на які дуже часто посилаються противники евтаназії, ігноруючи перспективи законодавчої строгості в цьому питанні (абзац 10) |
Вона [евтаназія] виключає можливість випадків…, які можуть розглядатися як шанс для пацієнта (абзац 2) | На підкріплення цього противники евтаназії наводять приклади, коли з безнадійного стану хворий виходив здоровим або коли в реанімації вдавалося повернути до життя померлого (абзац 10). |
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання спрямовано на виявлення здатності тестованих визначати відмінності між позиціями, висловленими в текстах, і робити узагальнення про основні з них.
З-поміж наведених правильним є варіант відповіді А, оскільки, дійсно, автор тексту А зосереджений на правових аспектах легалізації евтаназії, хоча й згадує побіжно про інші.
Автора тексту Б цікавить саме медико-соціальна проблематика цього явища.
У решті варіантів наведено інтерпретації відмінностей, які не відповідають змісту одного або обох текстів чи ж бо лише показують якісь частковості.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих визначати мікротеми в тематично пов’язаних текстах і перегук цих мікротем.
В обох текстах більшою або меншою мірою зактуалізовано проблематику добровільності евтаназії, підвищення уваги до цієї складної проблеми в багатьох країнах світу, інтерпретації евтаназії як убивства.
Єдиною проблемою, що не знайшла свого відбиття в тексті Б, є латентна форма евтаназії, про яку в тексті А йдеться в абзацах 5 і 6.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А неправильний, оскільки ані автор, ані рецензент у наведеному діалозі не висловлюються щодо вдосконалення людської природи.
Варіант відповіді Б неправильний, оскільки це стверджує автор, а позиція рецензента щодо цього з наведеного діалогу невідома.
Варіант відповіді В правильний, оскільки автор стверджує, що знаменита фраза Сократа означає марність людських зусиль зрозуміти хоч щось у цьому світі, а рецензент суперечить йому, стверджуючи, що ця фраза стимулює пізнання і необхідність постійного поглиблення знань.
Варіант відповіді Г неправильний, оскільки думка автора з приводу зв’язку критичного мислення з ученням Сократа невідома з наведеного діалогу.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А неправильний, оскільки з наведеного діалогу не можна визначити ставлення Юрія щодо думки, висловленої у варіанті відповіді А.
Варіант відповіді Б правильний, оскільки і Світлана, і Юрій наголошують, що теплий одяг і мінімізація перебування на свіжому повітрі не дають змоги вберегтися від застуди та грипу.
У варіантах відповіді В, Г відбито погляди лише одного учасника діалогу.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А неправильний, оскільки в ньому наведено вимогу: треба, щоб менш як 25 % випускників, які мали несприятливі умови для навчання, потрапили до 50 % кращих випускників країни. А за визначенням, наведеним в умові завдання, таких випускників має бути принаймні 25 %.
Варіанти відповіді Б, Г також неправильні. У цьому можна пересвідчитися за допомогою міркувань, аналогічних міркуванню, використаному в аналізі варіанта відповіді А.
Варіант відповіді В правильний: це переформульоване визначення академічної стійкості шкільної освіти.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді Б правильний. Те, що вищий орган управління у сфері освіти має дослухатися до даних соціологічних опитувань, є загальновизнаною практикою в галузі управління системою освіти як у світі, так і в Україні. Тому це не може бути приводом для критики міркувань керівника організації «Захисти вищу освіту».
Варіанти відповіді А, В, Г неправильні, тому що стосуються наявних неправильних або принаймні сумнівних положень у міркуваннях керівника організації «Захисти вищу освіту».
Наприклад, у варіанті А слушно вказано на важливість наявності інформації про репрезентативність вибірки опитаних, щоб можна було припускати, що дані, отримані за підсумками цього опитування, відбивають позицію усієї генеральної сукупності щодо певного питання.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А правильний: множини учасників подій Y і V не перетинаються. Оскільки множина учасників події Z є підмножиною множини учасників події Y, то множини учасників подій Z і V також не перетинаються.
Варіант відповіді Б неправильний, оскільки з умови завдання не можна визначити, чи існують учасники події V, які не брали участі в події X (тобто порожня чи ні різниця множин учасників подій V і X).
Варіант відповіді В неправильний, оскільки з умови завдання не можна з’ясувати, чи існують учасники події V, які брали участь у події X (тобто порожній чи ні перетин множин учасників подій V і X).
Варіант Г неправильний, оскільки, згідно з умовою, немає таких осіб, які одночасно брали участь у подіях Y і V, і, відповідно, жодна особа не брала участі в усіх чотирьох подіях.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А правильний. Згідно з афоризмом Григорія Сковороди, кожен друг додає людині ворогів, і тому якщо в людини є хоча б один друг, то в нього є і вороги.
Варіант відповіді Б неправильний, оскільки в цьому варіанті фігурує обернений зв’язок, але він не є логічним наслідком прямого зв’язку. Отже, за Григорієм Сковородою набуття нових ворогів не гарантує набуття нових друзів.
Варіанти відповіді В, Г неправильні, оскільки, згідно з наведеним твердженням Сковороди кількість ворогів, які набуваються з новими друзями, може варіюватися і, окрім того, ворогів можна набувати, водночас не набуваючи друзів.
Правильна відповідь: А.
Знайшли помилку? Пишіть на
Послідовність, наведена у варіанті відповіді В, задовольняє умовам 1–4.
Варіанти відповіді А та Г неможливі, оскільки суперечать умові 3 (останньою повинна фінішувати Надія).
Варіант відповіді Б неможливий, оскільки суперечить умові 4 (Оксана повинна фінішувати відразу після Поліни).
Правильна відповідь: В.
Знайшли помилку? Пишіть на
Якщо Поліна фінішувала другою, то з умови 4 випливає, що Оксана фінішувала третьою. Крім того, Надія фінішувала п’ятою (умова 4). Отже, можливі лише дві послідовності, у якій фінішували студентки:
- Лілія, Поліна, Оксана, Катерина, Надія;
- Катерина, Поліна, Оксана, Лілія, Надія.
Звідси випливає, що варіанти відповіді А, Б, В неправильні.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Катерина могла фінішувати лише першою. Дійсно:
- Катерина не могла фінішувати другою (умова 2);
- оскільки Катерина випередила Оксану, то вона випередила й Поліну (випливає з умови 4). Звідси випливає, що Катерина не могла фінішувати ні третьою, ні четвертою.
Зауважмо, що Катерина дійсно могла фінішувати першою. Приклад такої послідовності: Катерина, Поліна, Оксана, Лілія, Надія.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Є шість варіантів вибору першого факультативного курсу студентом. За кожного вибору першого курсу другий курс можна вибрати п’ятьма способами. Отже, маємо \(6\cdot 5=30\) упорядкованих пар факультативних курсів. Оскільки нас цікавлять невпорядковані пари курсів, то матимемо \(15\) варіантів вибору студентом двох факультативних курсів.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Якщо читання будь-яких двох курсів не перетинається в часі, то є 15 варіантів вибору студентом двох курсів. Лише один із цих варіантів не задовольняє умови завдання, а саме: не можна вибрати варіант, що складається з курсів «Бухгалтерський облік для юристів» і «Юридичні аспекти організації стартапів».
Отже, є 14 варіантів вибору двох курсів.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Якщо читання будь-яких двох курсів не перетинається в часі, то є 15 варіантів вибору студентом двох курсів. Лише два з них не задовольняють умови завдання: не можна вибрати пари курсів «Податкові спори» й «Інтелектуальна власність» та «Корпоративне право в іноземних юрисдикціях» та «Інформація й комунікації в сучасному правовому полі».
Отже, є 13 варіантів вибору двох курсів.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Для спрощення роботи із завданням доцільно скористатися скороченими до першої букви формами імен, які наведено в стимулі завдання.
Відповідно до заданих умов склад пар можна визначити на підставі логічних кроків, які зазначено в дужках у відповідних клітинках таблиці.
Пара 1 | Пара 2 | Пара 3 | Пара 4 | Пара 5 |
---|---|---|---|---|
К(1) Т(5) |
Л(1) С(2) |
М(1) Р(6) |
Н(1) У(4) |
О(1) П(3) |
Крок 1: Костянтин працює в парі 1, Лариса – у парі 2, Мирон – у парі 3, Надія – у парі 4, Орест – у парі 5 (умова 4 стимулу).
Крок 2: Лариса працює зі Святославом (умова 1 стимулу).
Крок 3: Орест працює з Петром (пара 5, умова завдання).
Крок 4: Надія працює з Устимом (пара 4) (умова 3 стимулу).
Крок 5: Тамара працює з Костянтином (умови 1 і 2 стимулу).
Крок 6: Раїса працює з Мироном (це єдина можливість для Раїси).
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Для спрощення роботи із завданням доцільно скористатися скороченими до першої букви формами імен, які наведено в стимулі завдання.
Відповідно до заданих умов склад пар можна визначити на підставі логічних кроків, які зазначено в дужках у відповідних клітинках таблиці.
Пара 1 | Пара 2 | Пара 3 | Пара 4 | Пара 5 |
---|---|---|---|---|
К(1) Т(5) |
Л(1) С(2) |
М(1) Р(6) |
Н(1) У(4) |
О(1) П(3) |
Крок 1: Костянтин працює в парі 1, Лариса – у парі 2, Мирон – у парі 3, Надія – у парі 4, Орест – у парі 5 (умова 4 стимулу).
Крок 2: Лариса працює зі Святославом (умова 1 стимулу).
Крок 3: Устим працює з Орестом (пара 5, умова завдання).
Крок 4: Надія працює з Петром (умова 3 стимулу).
Крок 5: Тамара працює з Костянтином (умова 2 стимулу).
Крок 6: Раїса працює з Мироном (це єдина можливість для Раїси).
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Для спрощення роботи із завданням доцільно скористатися скороченими до першої букви формами імен, які наведено в стимулі завдання.
За заданих умов склад пар визначають на підставі логічних кроків, які зазначено в дужках у відповідних клітинках таблиць, які відповідають двом варіантам партнерів Надії (у кожного із цих двох варіантів також є два варіанти вибору для Костянтина та Мирона, які зазначено в цих таблицях).
У парі з Надією Петро
Пара 1 | Пара 2 | Пара 3 | Пара 4 | Пара 5 |
---|---|---|---|---|
К(1) Р(5) (варіант 1) У(5) (варіант 2) |
Л(1) С(2) |
М(1) У(5)(варіант 1) Р(5) (варіант 2) |
Н(1) П(4) |
О(1) Т(3) |
У парі з Надією Устим
Пара 1 | Пара 2 | Пара 3 | Пара 4 | Пара 5 |
---|---|---|---|---|
К(1) Р(5) (варіант 3) П(5) (варіант 4) |
Л(1) С(2) |
М(1) П(5)(варіант 3) Р(5) (варіант 4) |
Н(1) У(4) |
О(1) Т(3) |
Крок 1: Костянтин працює в парі 1, Лариса – у парі 2, Мирон – у парі 3, Надія – у парі 4, Орест – у парі 5 (умова 4 стимулу).
Крок 2: Лариса працює зі Святославом (умова 1 стимулу).
Крок 3: Тамара працює з Орестом (пара 5, умова завдання).
Крок 4: Надія працює з Петром або з Устимом (умова 3 стимулу).
Крок 5: Раїса працює з Костянтином або Мироном (залежно від кроку 4).
Перевірмо твердження І–ІІІ із завдання.
Твердження І істинне. Дійсно, можливий такий склад груп: група 1 – Костянтин, Раїса; група 2 – Лариса, Святослав; група 3 – Мирон, Петро; група 4 – Надія, Устим; група 5 – Орест, Тамара (варіант 1).
Твердження ІІ істинне. Дійсно, можливий такий склад груп: група 1 – Костянтин, Устим; група 2 – Лариса, Святослав; група 3 – Мирон, Раїса; група 4 – Надія, Петро; група 5 – Орест, Тамара (варіант 2).
Твердження ІІІ суперечить умові 3 стимулу.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на