Тренувальний ТЗНК в магістратуру. Варіант 3
Тренувальний тест загальної навчальної компетентності в магістратуру. Варіант 3
Завдання спрямовано на перевірку знання вступниками значень частовживаних питомо українських слів і вміння добирати доречні мовні засоби, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
Слово вмілості на місці пропуску означає знання своєї справи, володіння умінням. Решта варіантів відповіді спритність (швидкість, вправність у роботі), властивість (якість, ознака, характерні для кого-, чого-небудь), навичка (навик, досвід набутий вправами) не відповідають комунікативній ситуації.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання спрямовано на перевірку знання слів іншомовного походження, уміння добирати доречні мовні засоби, зважаючи на контекст і граматичні форми слів.
Для вибору правильного варіанта заповнення пропуску 2 треба взяти до уваги кілька чинників: ключем є дієслово-присудок, яке сполучено з додатком в тому, ключ повинен відповідати загальному контексту.
Варіанти відповіді А та Б вимагатимуть додатка в знахідному відмінку (включає кого? що?, охоплює кого? що?), тоді як додаток в тому вжито в місцевому відмінку.
Варіант відповіді Б міститься (міститися – бути, перебувати, розташовуватися де-небудь) не відповідає змісту речення.
Слово полягає (зводиться до чого-небудь, має своєю суттю, своїм змістом щось) найкраще характеризує дію, що визначає аналіз, узагальнення й висновки, які ґрунтуються на фактичному матеріалі, який знайшов й опрацював сам дослідник, як особливість соціологічних досліджень.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання спрямовано на перевірку знання слів іншомовного походження, уміння добирати доречні мовні засоби, зважаючи на контекст і граматичні форми слів.
На місце пропуску 3 треба вставити слово, яким схарактеризували соціологічні дослідження як такі, що якнайкраще досягають поставленої мети.
Поміж запропонованих варіантів відповіді ефективність (що приводить до потрібних наслідків, дає найбільший ефект), результативність (що дає позитивний результат), функціонування (виконання функцій, дія), спеціалізація (навичка в будь-якій галузі науки або техніки) слово ефективність найкраще відповідає контексту.
Варіант відповіді Б результативність видається правдоподібним, однак не відповідає контексту, бо соціологічні дослідження можуть мати не лише позитивний результат.
Треба також зважити на те, що далі в реченні вжито слово результат – спільнокореневе до слова результативність. Отже, уживання слова результативність у цьому контексті є стилістичною помилкою.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, уміння розрізняти пароніми, свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
Зважаючи на зміст запропонованого уривка, слово на місці пропуску означає прогрес, що пов’язаний із досягненнями науки й дає змогу знижувати загальну ресурсомісткість виробництва, витримувати екологічні вимоги й обмеження. Прикметник технічний (пов’язаний з технікою) разом з іменником прогрес означає розвиток техніки, технологій і засобів виробництва й найкраще відповідає контексту.
Інші варіанти відповіді – технологічний (пов’язаний зі способами й методами промислового оброблення матеріалів, виробів), техноторговий (який стосується торгівлі технікою), технізований (пов’язаний зі здійсненням технізації) є паронімами до слова технічний і не відповідають смисловому наповненню речення.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, уміння розрізняти пароніми, свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
На місце пропуску 5 треба вставити слово, яке означає певну сукупність продукції та послуг. Серед запропонованих слів іншомовного походження – каталог (перелік книжок, рукописів, картин тощо, складений у певному порядку, щоб полегшити пошук), склад (будова чого-небудь), реєстр (список, письмовий перелік чого-небудь), асортимент (набір товарів або виробів різних видів і сортів) – саме асортимент відповідає змісту речення.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, уміння розрізняти пароніми, свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
Прикметник на місці пропуску 6 характеризує ті імпульси, якими попит, що стає дедалі динамічнішим, стимулює ріст виробництва.
Розгляньмо запропоновані варіанти відповіді: очевидний (дуже помітний; неприхований), наявний (який є в наявності), відчутний (помітний, значний), конкретний (реальний, предметно визначений).
З-поміж запропонованих слів лише лексему відчутний тлумачать як значний, такий, що суттєво змінює ситуацію.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності диференціювати тонкі смислові відтінки питомо українських слів, уживати доречні мовні одиниці, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
Запропоновані варіанти відповіді для заповнення пропуску 7 є спільнокореневими словами, що різняться смисловими відтінками значення.
Розгляньмо значення цих слів: утворювати (робити що-небудь у процесі праці, творчості), створювати (давати життя, існування чому-небудь, виготовляти що-небудь), творити (давати існування чому-небудь, виготовляти що-небудь у процесі творчої праці), відтворювати (створювати, виробляти знову, повторювати, відновлювати).
З огляду на зміст запропонованого мікротексту, лексема відтворювати відповідає контексту якнайкраще, оскільки в уривку йдеться про повторення традиційних українських образів жіночого одягу, а не про створення нових.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності диференціювати тонкі смислові відтінки питомо українських слів, уживати доречні мовні одиниці, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
Власне – українське слово на місці пропуску 8 є означенням, що характеризує прикраси, які є обов’язковим елементом традиційного вбрання.
З-поміж запропонованих варіантів збагачений (багатший, поліпшений), доповнений (урізноманітнений, повніший), вдосконалений (більш досконалий), допрацьований (більш опрацьований) слово доповнений відповідає контексту якнайкраще, бо вказує на те, що прикраси є обов’язковим складником автентичного вбрання, що врізноманітнює весь образ.
Водночас зі змісту речення не можна зробити висновок, що автентичний образ без прикрас є недопрацьованим, недосконалим або потребує збагачення.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності диференціювати тонкі смислові відтінки питомо українських слів, уживати доречні мовні одиниці, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
Дієслово на місці пропуску 9 називає дію, що означає створення копій традиційних українських прикрас.
Слово реплікують відповідає контексту якнайкраще, оскільки утворене від слова репліка (точна копія чогось).
Решта варіантів відповіді – дублювати (робити те саме вдруге; виконувати паралельно з ким-небудь подібну або однакову роботу), транслювати (здійснювати трансляцію, передавати що-небудь), клонувати (здійснювати копіювання рослин, тварин методами генної інженерії) – не відповідають контексту.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності диференціювати тонкі смислові відтінки питомо українських слів, уживати доречні мовні одиниці, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
З огляду на зміст двох останніх речень запропонованого мікротексту, на місці пропуску 10 треба поставити синонім до слова прикраса.
Серед запропонованих варіантів відповіді орнамент (оздоблювальний візерунок), декорація (живописне або архітектурне зображення місця й обстановки дії), окраса (те, що прикрашає кого-, що-небудь, надає приємного вигляду комусь, чомусь), оздоба (те, що оздоблює кого-, що-небудь прикраса, ювелірний виріб) – лише слово оздоба є синонімом до слова прикраса.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення тестованими здатності працювати з формальними ознаками тематично пов’язаних текстів із метою вичленування з них однорідної інформації та способів її подання, а також спроможності кваліфікувати й класифікувати певні явища, факти, об’єкти тощо.
Автор тексту Б посилається на думку авторитетів, зокрема в абзацах 9, 10 й 11 він наводить міркування відомих науковців і представника народу Черокі. Автор тексту А також посилається на думки лінгвістів і науковців. (абзаци 2, 3).
Автор тексту Б, як і автор тексту А наводить аргументи для доведення своїх міркувань. У тексті А автор послідовно обстоює думку про важливість використання саме англійської мови як загальносвітової для спілкування на міжнародних конференціях, зустрічах тощо. Водночас він заперечує докази противників такого підходу.
Автор тексту Б аргументовано доводить думку про те, що поширення англійської мови як загальносвітової загрожує зникненням малопоширених мов. Наводить докази на підтвердження важливості кожної мови.
Автори обох текстів використовують образне мовлення. Автор тексту А, заперечуючи побоювання щодо зникнення багатьох мов через процеси глобалізації, порівнює можливості інтернету з оазами, які буде створено в мережах для поширення мов (абзац 4).
Автор тексту Б порівнює зникнення певних мов зі зникненням деяких видів фауни та флори (абзац 11).
Автор тексту Б на відміну від автора тексту А використовує розлогі цитати антрополога й лінгвіста із Єльського університету Марка Туріна (абзац 9) і лінгвіста із Чиказького університету Ленора Гренобля (абзац 10).
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення тестованими здатності працювати з текстами як цілісністю, визначати мету висловлювання.
Автор тексту Б послідовно доводить думку про важливість існування загальносвітової мови як запоруки міжнародного спілкування та взаєморозуміння.
З огляду на зміст і тему тексту А (вплив глобалізації на мовну ситуацію у світі, зокрема роль англійської мови як глобального засобу комунікації та пов’язані із цим виклики й перспективи для інших мов і культур), а також публіцистичний стиль викладу, наведені автором аргументи, використані мовні засоби можна стверджувати, що його мета – розглянути особливості поширення англійської мови як основної міжнародної мови (варіант відповіді В).
Решта варіантів відповіді відображають деякі аспекти міркувань, викладених у цьому тексті, чи порушені в ньому проблеми.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих виявляти риси спільності й відмінності в поглядах авторів на певну проблему, аналізуючи позиції їхніх текстів.
Зважаючи на зміст текстів А та Б, можна стверджувати, що авторка тексту А могла б використати текст Б для аргументування всіх своїх позицій, означених у варіантах відповіді, ОКРІМ позиції, викладеної в рядку Д. Це показано в таблиці.
Текст А | Текст Б |
---|---|
А …мова є соціальним кодом, що відбиває мовну картину світу… тих людей, для яких вона рідна... | Інформація з абзаців 10–11 свідчить, що мова відбиває культуру, погляди певного етносу. Крім того, відповідну тезу зілюстровано на прикладі народу черокі |
Б …поширення англійської мови сприймається багатьма народами як загроза, що спричинить утрату ними національної ідентичності… | Інформація з абзацу 10 свідчить, що представники загрожених мов (міркування представника черокі Белта, слова Ленор Ґренобль, лінгвістки із Чиказького університету) певною мірою розуміють, що домінантна мова (у цьому разі англійська) витісняє їхню мову |
В …науковці акцентують на унікальній можливості збереження багатьох мов світу саме завдяки глобалізації… | В абзацах 5–9 показано, що саме завдяки глобалізаційним процесам, підтвердженням яких, до речі, можна вважати й сам факт створення Атласу загрожених мов світу, з’являється можливість моніторити статус загрожених мов, відстежувати тенденції в цій сфері, а отже, можна припустити, і можливість виправити ситуацію в цій галузі |
Г …завдячуючи Інтернету й глобальному телебаченню відкриваються можливості для відродження й розвитку множинності мов людства… | У тексті Б немає нічого про Інтернет і телебачення, зокрема й щодо їхнього потенціалу у сфері збереження й розвитку загрожених мов |
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих зіставляти мікротематику різних текстів, що важливо під час зіставлення позицій різних авторів.
На підставі аналізу змісту текстів можна вмотивовано стверджувати, що в обох текстах більш чи менш глибоко порушено таку проблематику:
проблема необхідності зосередження уваги на мовній проблематиці в умовах глобалізації (А): текст А – абзац 1; текст Б – абзац 5;
проблема причин зникнення мов у сучасному світі (Б): текст А – абзаци 1, 2; текст Б – абзац 9;
проблема унікальності кожної мови та світогляду, який вона в собі фіксує (В): текст А – абзац 3; текст Б – абзаци 10, 11.
Водночас проблему глобальної мови для міжнаціонального спілкування в тексті Б зовсім не акцентовано, окрім що хіба того, що англійську згадано в контексті нарікань представника народу черокі як мови людей, які не розуміють проблем і труднощів загрожених мов через поширеність їхньої мови.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих тлумачити інформацію і формулювати висновки за результатами аналізу інформації з різних текстів.
У тексті Б наведено слова Ленор Ґренобль, лінгвістки із Чиказького університету: «Англомовній людині, мова, якої все більше тисне на інші мови, важко це зрозуміти. Але носії інших мов раз у раз засвідчують: утрата рідної мови – це особиста трагедія». У пресупозиції цього твердження дослідниці лежить думка, яку образно можна було б передати приказкою «Ситий голодному не товариш», тобто можна стверджувати, що причиною того, чому англомовна людина не зрозуміє людину, мова якої загрожена, є те, що англійська мова у ХХ столітті стала де-факто загальносвітовою. На цьому наголошено у варіанті відповіді Г. У ХХ ст. «загальносвітовою» мовою де-факто стала трансформована базова англійська мова (її звичайно називають «американською англійською»).
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованого зіставляти позиції авторів текстів щодо певних аспектів проблеми й виявляти риси збіжності / розбіжності в їхніх поглядах.
Зважаючи на зміст обох текстів, можна з високою часткою імовірності припускати, що автори текстів А та Б зійшлися б у таких позиціях:
А Збереження певної мови – це збереження унікальної культури (автор тексту А говорить про це опосередковано, указуючи на те, що англійська мова – це особливий світогляд, культура й водночас наголошуючи в останньому абзаці на тому, що сучасна технізація дасть змогу зберегти загрожені мови; автор тексту Б говорить про це прямо в абзацах 10 й 11).
В Кожна мова відбиває в собі специфічні риси умов існування її носіїв (автор тексту А говорить прямо про це в абзаці 3, а автор тексту Б – в абзаці 11).
Г Збереження мовного розмаїття потребує цілеспрямованої роботи (автор тексту А говорить прямо про це в абзацах 1 й 4, а автор тексту Б – в абзаці 5 та 9).
Єдиною позицією, у якій би не зійшлися автори текстів А та Б, є твердження, що запропоноване в тестовому завданні як варіант відповіді Б Нині більшість мов світу перебуває під загрозою зникнення. Авторка тексту Б не погодилася з із цим, бо вона оперує чіткими даними Атласу, відповідно до якого не більшість, а лише 43 % мов перебувають під загрозою зникнення. Та й авторка тексту А не погодилася б із цим, оскільки вона у своєму тексті оперує квантором приблизної кількості чимало, який зазвичай уживають у ситуаціях указівки на меншу ніж половина кількість чогось.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованого працювати з текстовим і табличним матеріалом, а також робити висновки з певної інформації, спираючись на фонові (позатекстові) знання щодо певних станів речей у дійсності.
Щоб зробити висновок про сумнівність оптимізму автора тексту А щодо можливості використання потенціалу ІКТ для підтримки й розвитку певної категорій мов, з-поміж визначених у таблиці тексту Б, передусім варто взяти до уваги специфіку носіїв кожної із цих категорій мов в аспекті їхньої здатності працювати з новими цифровими технологіями.
На підставі цієї інформації, а також на підставі знання об’єктивних соціальних характеристик вікових груп носіїв мов можна цілком упевнено стверджувати, що носії мов категорії «критично загрожені» (а це дідусі й бабусі та старші, які говорять цими мовами частково й нечасто) навряд чи зможуть забезпечити відродження своєї мови як з огляду на її погане знання, так і з огляду на те, що вони вже, цілком імовірно, не здатні працювати з новими цифровими технологіями на потрібному рівні ефективності.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на перевірку здатності тестованого виявляти спільну ідейно-тематичну домінанту для різних текстів.
З-поміж запропонованих варіантів відповіді щодо зв’язку текстів А та Б лише варіант відповіді Б Текст А обґрунтовує потребу в глобальній мові без шкоди іншим мовам, а текст Б обстоює важливість збереження мовного різноманіття у світі найточніше наголошує на змістовій домінанті кожного тексту та їхньому логічному зв’язку.
На противагу цьому в інших варіантах відповіді запропоновано або далекі від реального змісту текстів твердження (В), або сумнівні чи часткові щодо цілісного змісту текстів (А, Г).
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіанти відповіді А – В неправильні. Для того, щоб робити узагальнення щодо національних особливостей культури праці в Німеччині та в Україні (у всі часи, усіх видів праці, різних умов праці тощо) треба проводити комплексні дослідження, у яких беруть до уваги контекстні умови й репрезентативність вибірки дослідження. Натомість у варіантах відповіді А – В наголошено на конкретних контекстних параметрах одного конкретного випадку (кейсу), із яким стикнувся підприємець. Ці параметри дійсно можуть впливати на цей конкретний випадок, однак водночас можуть зовсім не стосуватися загального випадку.
Варіант відповіді Г правильний. Щоб робити узагальнення щодо національних особливостей культури праці в Німеччині та в Україні (у всі часи, усіх видів праці, різних умов праці тощо) замало одного спостереження, тож варіант «обмежена репрезентативність даних не може забезпечити достовірність висновків про національні відмінності культури праці в Україні й Німеччині» є правильною відповіддю.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А правильний. Узагальнена форма міркувань проректора має такий вигляд: «Якщо консолідований індикатор множини за деяким показником високий, то й індивідуальний індикатор за цим показником кожного елемента множини також високий». Таку саму форму мають міркування у варіанті відповіді А, а решта варіантів відповіді мають іншу форму.
Варіант відповіді Б неправильний. Узагальнена форма міркувань у варіанті відповіді Б така: «Якщо консолідований індикатор множини за деяким показником високий, то є індивідуальний індикатор за цим показником принаймні одного елемента множини, який також високий», що відрізняється від узагальненої форми міркування проректора, наведеної вище.
Варіант відповіді В неправильний. Він стосується адміністративних висновків щодо підрозділу установи, а не взаємозалежності індикаторів елементів множини й множини загалом за певним показником.
Варіант відповіді Г неправильний. Він стосується впливу нормативної документації на реальний стан справ в установі, а не взаємозалежності індикаторів елементів множини й множини загалом за певним показником.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіанти відповіді А – В неправильні. З інформації соціального працівника не можна визначити істинність тверджень, запропонованих у варіантах відповіді А – В, бо в тексті завдання не йдеться ні про залежність графіка роботи басейну «Хвиля» від наявності тієї чи тієї категорії жителів у районі Бобурка, ні про наповненість басейну відвідувачами в різний час роботи басейну.
Варіант відповіді Г правильний. Діти віком до шести років можуть відвідувати цей басейн тільки з 12.00 до 17.00, а тому будь-яка дитина такого віку, відвідуючи басейн «Хвиля» після 17.00, порушує правила цього закладу.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А правильний. За текстом завдання, кожен учасник події X брав участь також принаймні в одній із подій Y, Z, V; кожен учасник події Y брав участь у події Х; кожен учасник події Z брав участь у події Х; кожен учасник події V брав участь у події Х. Це означає, що множина учасників події X збігається з об’єднанням множин учасників подій Y, Z, V, і тому кількість тих, хто був учасником хоча б однієї з подій Y, Z, V, дорівнює кількості учасників події X.
Варіанти відповіді Б, В неправильні. Відповідно до умов завдання, система множин учасників подій X, Y, Z, V може мати або не мати властивості, які наведено у варіантах відповіді.
Варіант відповіді Г також неправильний: контрприкладом до наведеної в цьому варіанті ситуації може слугувати випадок, за якого множини учасників подій Y, Z, V містять однакову кількість елементів, до того ж жодні дві з них не перетинаються, а множина X містить утричі більше елементів. Відповідну конфігурацію множин зображено на рисунку.
Контрприклад до варіанта відповіді Г
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А правильний. Якщо деякі суспільства на момент поширення в їхніх культурах грошей були ізольованими, тобто не мали стосунків з іншими суспільствами й тому не могли запозичити практику грошового обміну, то це означає, що в цих суспільствах гроші є їхнім власним винаходом.
Варіанти відповіді Б, В, Г неправильні. Твердження в цих варіантах, незалежно від того, є вони істинними або хибними, не впливають на логічне обґрунтування висновку історика.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіанти відповіді А й Г неправильні. Ані Іван, ані Катерина не обговорюють питання ролі мистецтвознавців для визнання шедеврів мистецтва, а тому не можна сформувати уявлення про збіжність або розбіжність їхніх поглядів щодо цього питання.
Варіант відповіді Б неправильний. Катерина в діалозі взагалі не висловлювала своїх поглядів щодо питання представлення музеями у своїх колекціях усіх жанрів мистецтва.
Варіант відповіді В правильний. Іван уважає, що за певних умов музеї мають купувати твори невизнаних митців, а Катерина наголошує, що музеї мають купувати лише твори визнаних майстрів. І це найкраще відображає розбіжність у поглядах співрозмовників.
Правильна відповідь: В.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А – неправильний, оскільки результати трьох плавців S, T й R не можуть бути трьома послідовними результатами запливу (умова 3).
Варіанти відповіді Б – неправильний, оскільки наведений список плавців суперечить умові 6: плавець Т не може фінішувати ані безпосередньо перед фінішем плавця F, ані відразу після фінішу цього плавця.
Варіант відповіді В – неправильний, оскільки плавець F не може фінішувати останнім (умова 5).
Варіант відповіді Г – правильний, оскільки ця послідовність задовольняє умовам 1–6.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Якщо третім фінішував плавець Т, то плавець F не міг фінішувати ні другим, ні четвертим (умова 6). Крім того, плавець F не міг фінішувати ні першим, ні шостим (умова 5).
Отже, плавець F міг фінішувати лише п’ятим.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Якщо плавець S фінішував третім, а Т – четвертим, то плавець F не міг фінішувати п’ятим (умова 6). Крім того, плавець F не міг фінішувати ні першим, ні шостим (умова 5). Звідси випливає, що плавець F фінішував другим.
А отже, плавець Е фінішував першим, оскільки він прийшов до фінішу раніше, ніж плавець S (умова 4).
Плавець R не міг фінішувати п’ятим, оскільки б це суперечило умові 3.
Отже, плавець R фінішував шостим, а плавець G – п’ятим.
Отже, результат плавця G кращий, ніж результат плавця R.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А суперечить умові 2.
Варіант відповіді Б суперечить умові 3.
Варіанти відповіді В суперечить умові 4.
Варіант відповіді Г задовольняє всім умовам 1–5.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Оскільки контейнери Q та U мають бути доправлені замовнику в різні дні, а згідно з умовою 3 контейнер Q треба привезти в четвер, то контейнер U має бути доправлено в середу. Тоді з умов 4 і 5 випливає, що контейнери V й S також буде привезено в четвер. До того ж, у четвер має бути доправлено або контейнер Р, або контейнер Т, бо їх мають привезти замовнику в різні дні (умова 2).
Контейнер R не можна доправити в четвер, бо він був би п’ятим контейнером, привезеним цього дня, що суперечило б умові 1. Отже, контейнер R привезуть замовнику в середу.
Отже, твердження І та ІІІ – істинні, а твердження ІІ – хибне.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Кожну пару контейнерів U, P й U, R можна буде привезти замовнику того самого дня, що випливає з такого можливого графіка доправлення контейнерів:
середа – U, P, R;
четвер – Q, V, S, T.
Кожну пару контейнерів U, Q й U, Т також можна привезти замовнику того самого дня, що випливає з такого можливого графіка доправлення контейнерів:
середа – S, V, Р;
четвер – Q, U, Т, R.
Доведімо, що контейнери U, S не можна доправити замовнику того самого дня. Припустімо, що це не так і контейнери U, S привезуть замовнику або в середу, або в четвер. Розгляньмо ці варіанти.
1. Якщо обидва контейнери U, S привезуть замовнику в середу, то згідно з умовою 4 контейнер V буде доправлено також у середу. Але це неможливо, адже суперечить умові 5, відповідно до якої контейнер V привезуть у четвер.
2. Якщо обидва контейнери U, S привезуть замовнику в четвер, то згідно з умовою 4 контейнер V буде доправлено також у четвер. Крім того, у четвер привезуть і контейнер Q (умова 3). Звідси випливає, що контейнери P, R й Т доправлять у середу, що суперечить умові 2.
Отже, пару контейнерів U, S не можна привезти замовнику того самого дня.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Сорт О1 може отримати одну з п’яти можливих оцінок, тобто сорт О1 можна оцінити п’ятьма різними способами. Для кожного оцінювання сорту О1 є чотири варіанти оцінювання сорту О2. Для кожного оцінювання сортів О1 і О2 є три варіанти оцінювання сорту О3. Для кожного способу оцінювання сортів О1, О2 і О3 є два варіанти оцінювання сорту О4. Нарешті, для кожного способу оцінювання сортів О1, О2, О3 і О4 сорт О5 можна оцінити лише одним способом.
Отже, є \(120\) способів розставити оцінки так, щоб жодні два сорти орхідей не отримали ту саму оцінку: \(5\cdot 4\cdot 3\cdot 2\cdot 1 = 120.\)
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Є \(120\) способів розставити оцінки так, щоб жодні два сорти орхідей не отримали ту саму оцінку. Водночас у половині варіантів сорт О1 отримає вищу оцінку, ніж сорт О2. Отже, є \(60\) способів розставити оцінки так, щоб жодні два сорти орхідей не отримали ту саму оцінку й сорт О1 отримав вищу оцінку, ніж сорт О2.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Кожний сорт, незалежно від оцінювання інших сортів, може отримати або оцінку А, або оцінку В. Отже, є \(32\) способи розставити оцінки так, щоб усі п’ять сортів орхідей отримали найвищі оцінки: \(2\cdot 2\cdot 2\cdot 2\cdot 2 = 32.\)
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на