Тренувальний ТЗНК в магістратуру. Варіант 4
Тренувальний тест загальної навчальної компетентності в магістратуру. Варіант 4
Завдання спрямовано на перевірку знання вступниками значень частовживаних висловів, вміння добирати доречні мовні засоби, зважаючи на контекст, стиль, тип, жанр мовлення.
Фразеологізм важко переоцінити (мати дуже важливе значення) використовують для окреслення обставин і явищ, які мають особливе значення, є дуже важливими.
Відповідно до змісту запропонованого речення мінерали використовують у будь-якій галузі виробництва. Отже, варіант відповіді А підходить якнайкраще. Решта варіантів відповіді не відповідають змісту висловлювання.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, уміння розрізняти пароніми, свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
Прикметник споживчий (який слугує для задоволення потреб споживання) на місці пропуску 2 разом з іменником політика означає сукупність заходів, дій і норм, спрямованих на захист прав споживачів, забезпечення якості товарів і послуг, а також формування свідомого й відповідального споживання, найкраще відповідає контексту.
Решта запропонованих варіантів відповіді – споживаний (дієприкметник до споживати – уживати як їжу, як питво), споживачевий (присвійний прикметник до споживач – особа чи організація, що використовує, споживає), споживацький (який прагне до задоволення власних потреб, ігноруючи суспільні інтереси) – є паронімами до слова споживчий і не відповідають смисловому наповненню речення.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, уміння розрізняти пароніми, свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
На місці пропуску 3 треба вставити складений похідний прийменник відповідно до, який утворено з прислівника відповідно й прийменника до. Прийменник відповідно до вживають лише у такому поєднанні.
Решта варіантів відповіді є граматичними помилками. Уживання сполуки згідно до є ненормативним, оскільки правильним похідним прийменником від прислівника згідно є поєднання прислівника згідно із прийменником з. Варіанти згідно й відповідно є прислівниками, їх не можна вживати в значенні прийменників без поєднання зі словами з та до.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
Для вибору правильної відповіді треба проаналізувати не лише зміст того речення, у якому пропущено слово, а й попереднього. Запропоновані у варіантах відповіді віддієслівні іменники мають назвати дію, яка буде синонімічною до слова створений та означатиме початок існування Клубу творчої молоді.
Розгляньмо запропоновані варіанти відповіді: оформлення – дія за значенням оформити, надавати чому-небудь чинності виконанням необхідних формальностей; заснування – дія за значенням заснувати, класти початок існуванню чого-небудь, організовувати; виникнення – дія за значенням виникнути, ставати дійсним, таким, що існує, зародження – дія за значенням зародитися, починати існувати, виникати.
З-поміж запропонованих іменників лексема заснування відповідає контексту якнайкраще, бо означає започаткування, створення.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
На місце пропуску 5 треба вставити слово, яке називатиме явище, що стало причиною розходження у визначенні дати створення Клубу творчої молоді.
Серед запропонованих варіантів відповіді розбіжність (відмінність, несхожість), різночитання (альтернативне читання, різна інтерпретація), несумісність (протилежність, невідповідність), незначущість (малозначущість, несуттєвість) слово різночитання якнайкраще відповідає контексту.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
Лексема основа на місці пропуску 6 у поєднанні зі словами лягли в утворює сталу сполуку, фразеологізм, що означає щось вихідне, початкове, основне для чого-небудь. Решта варіантів відповіді в разі поєднання з дієсловом лягти не утворюють сталої сполуки, та не набувають значення, що відповідає контексту.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
На місце пропуску 7 треба вставити слово, яке буде однорідним до присудка продовжили, вступатиме з ним у протиставний зв’язок і відрізнятиме кораблі «Джеміні» від кораблів «Меркурій».
Розгляньмо запропоновані варіанти: перевершити – виявити перевагу над чим-небудь, випередити – виявитися попереду, обігнати, подолати – перемогти, побороти, обігнати – переганяти, випереджати.
Слово перевершити у відповідній граматичній формі відповідає смисловому наповненню речення якнайкраще, бо вказує на переваги корабля «Джеміні», як порівняти з «Меркурієм».
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
З огляду на зміст запропонованого мікротексту слово на місці пропуску 8 означає певний набір величин, якими описують розмір, форму, орієнтацію чи положення космічних тіл (наприклад, супутника, планети або комети) на орбітальному шляху.
Поміж запропонованих варіантів – параметри (величини, властиві якому-небудь предмету, явищу), критерії (підстава для оцінювання, визначення або класифікації чогось; мірило), атрибути (суттєва, невіддільна властивість предмета або явища), фактори (умова, рушійна сила будь-якого процесу, чинник) у потрібних граматичних формах – лише слово параметри відповідає контексту.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
Значення слова на місці пропуску 9 випливає з його контексту, а саме із значення лексеми встановлені (дієприкметника від установлювати), що в такому поєднанні означає досягати найвищих результатів, перевершувати попередні здобутки.
З-поміж запропонованих варіантів відповіді рекорд (найвищі показники, найвищий ступінь вияву чого-небудь), тріумф (видатний успіх, перемога), досягнення (позитивний результат роботи; успіх), вершина (вищий ступінь чого-небудь) лише варіант рекорди означає найвищі здобутки.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності дотримуватися норм літературної мови, а також свідомо, невимушено, цілеспрямовано, майстерно вживати мовні засоби відповідно до мети й обставин спілкування.
Слово на місці пропуску 10 в останньому реченні мікротексту, відповідно до змісту попередніх речень, позначає сукупність знань, які здобуто протягом виконання програми випробування космічних кораблів «Джеміні».
Поміж запропонованих варіантів відповіді – досвід (сукупність знань, уміння, які здобувають у житті, на практиці), навик (уміння, набуте досвідом, вправами), результат (остаточний кінцевий підсумок), ефект (наслідок яких-небудь причин, сил, дій, заходів) – лише лексема досвід відповідає контексту.
Варіант відповіді навик видається правдоподібним, оскільки також означає набуте вміння, але стосується радше окремої людини, аніж команди дослідників, до того ж не означає сукупності знань.
Правильна відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення тестованими здатності працювати з формальними ознаками тематично пов’язаних текстів із метою вичленування з них однорідної інформації та способів її подання, а також спроможності кваліфікувати й класифікувати явища, факти, об’єкти тощо.
Автор тексту Б покликається на думку авторитетів. Наприклад, в абзаці 10 він покликається на думку економіста й історика Рутґера Бреґмана, в абзаці 13 – на твердження профспілкового лідера Френсіса тощо. Автор тексту А також наводить покликання на результати авторитетних досліджень (абзац 1).
Висновки, які зроблено в тексті Б, як і в тексті А випливають із низки аргументів. У тексті А автор підкріплює свої міркування аргументами про неефективне використання робочого часу в офісах (абзац 2) та підвищення продуктивності праці внаслідок скорочення робочого часу (абзац 7, водночас він заявляє, що поки немає успішних прикладів скорочення робочого тижня (абзац 6). Автор тексту Б аргументовано доводить думку про необхідність скорочення робочого тижня, оскільки в такий спосіб не тільки підвищиться продуктивність праці, а й поліпшиться якість життя працівників, сприятиме забезпеченню гендерної рівності та допоможе боротися зі змінами клімату (абзаци 10, 14).
Автор тексту Б, як і автор тексту А ілюструє свої міркування прикладами. Зокрема в абзаці 7 тексту А наведено приклад про експеримент зі скорочення робочого часу в лікарнях Швеції. У тексті Б в абзаці 11 використано приклад про Генрі Форда.
Автор тексту Б використовує розлогі цитати економіста й історика Рутґера Бреґмана (абзац 11), профспілкового лідера Френсіса О’Грейді (абзац 13). Автор тексту А цитат не наводить.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання передбачає виявлення здатності виявляти логічні й смислові зв’язки між структурними елементами текстів і зіставляти ці тексти в аспекті актуалізації в них виокремлених елементів.
У тексті А, як і в тексті Б зактуалізовано мікротеми міжнародні ініціативи щодо скорочення робочого тижня (текст А, абзац 7; текст Б, абзац 10), зв’язок між тривалістю роботи та продуктивністю (текст А, абзац 7; текст Б, абзац 12), роль Генрі Форда у впровадженні «п’ятиденки» (текст А, абзац 4; текст Б, абзац 11). Однак мікротему ситуація із продуктивністю праці в українських офісах зактуалізовано лише в тексті А (абзац 2), у тексті Б про це немає жодної інформації.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих працювати з текстами як цілісностями й водночас виявляти зв’язок між ними, визначаючи спільну для них тему.
Виконуючи це завдання, тестований має передусім відсікти ті формулювання тем (про що ці тексти?), які є, наприклад, мікротемами для того чи того тексту або стосуються лише одного тексту, не будучи актуальними для іншого.
Так, варіант відповіді А Вітчизняний і зарубіжний досвід щодо скорочення робочого тижневого часу не можна вважати правильним, оскільки в тексті Б не йдеться про вітчизняний досвід щодо скорочення часу; а варіанти Б Історія практики зменшення кількості робочих годин на тиждень, В Причини небажання роботодавців скорочувати робочий тиждень є неправильними, оскільки в них зактуалізовано лише мікротематичні для обох текстів блоки.
Отже, єдиним варіантом відповіді, який є прийнятним для визначення спільної для обох текстів теми, є варіант Г Скорочення тижневого робочого часу як актуальна тенденція у сфері праці, адже в ньому найбільш узагальнено подано те, про що кожен з авторів міркує.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих працювати з тематично пов’язаними текстами з метою вичленування з них однорідної інформації щодо певного феномену й визначення причиново-наслідкових зв’язків між явищами.
Для виконання цього завдання варто використати метод закладок, тобто по текстах виділити всі позиції, які стосуються переваг, що можна отримати завдяки скороченню робочого часу. Результат наведено в таблиці.
Варіант відповіді | Де про це йдеться в тексті / текстах |
---|---|
А підвищенню продуктивності праці працівників | Текст А, абзац 7; текст Б, абзаци 11, 12 |
Б поліпшенню екологічної ситуації у світі | Текст Б, абзац 14 |
В посиленню творчого підходу до роботи з боку працівників | Текст А, абзац 7; текст Б, абзац 10 |
Г пришвидшенню технологізації виробництв | Немає |
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих працювати з текстами як цілісністю й конденсовано репрезентувати результати свого розуміння змісту тексту. Крім того, завдання спрямовано на виявлення здатності тестованих правильно читати стилістично маркований синтаксис.
Оскільки в тексті Б унаочнено думку про те, що скорочення робочого тижня – це корисна з різних оглядів тенденція сучасності, яка дедалі більше поширюється, то цілком логічно виснувати, що лаконічним поданням цієї позиції буде утвердження того, що скорочувати робочий час варто. Така семантика репрезентована у варіанті відповіді Г, де перша частина висловлення утверджує однозначну переконаність у потребі скорочення, а друга посилює цю думку.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих працювати з тематично пов’язаними текстами й виявляти спільну й відмінну проблематику, що порушено в них.
Для виконання цього тестового завдання доцільним буде застосування методу закладок. За результатами цього можна з’ясувати, що в обох текстах порушено такі проблеми:
А вплив скорочення кількості робочих годин на самопочуття працівників (текст А, абзац 7; текст Б, абзац 11);
Б вигоди від скорочення робочого часу як для працівників, так і для роботодавців (текст А, абзаци 4 й 7; текст Б, абзац 9);
Г історична закономірність руху в бік скорочення довжини робочого тижня (текст А, абзац 3; текст Б, абзац 13).
Водночас проблему, згадану у варіанті відповіді В збільшення кількості робочих місць у зв’язку зі скороченням норм робочого часу, порушено лише в тексті А в контексті розповіді про швецький досвід (абзац 7).
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих працювати з тематично пов’язаними текстами, виявляючи спільність і відмінність у поглядах авторів на певну проблематику на підставі аналізу й інтерпретації змісту відповідних текстів.
Аналіз змісту обох текстів дає змогу стверджувати, що авторка тексту А погодилася б з авторкою тексту Б в усіх позиціях, що означені у варіантах відповіді А – В:
А – у тексті Б про це йдеться в абзаці 10, а в тексті А – в абзаці 7;
Б – у тексті Б про це йдеться в абзаці 11, а в тексті А – в абзаці 4;
В – у тексті Б про це йдеться в абзаці 13, а в тексті А – в абзаці 3.
Водночас авторка тексту А не погодилася б із заявленою в тексті Б позицією (у вигляді слів Вілла Стронджа, який заявляє, що скорочення робочого часу є необхідним саме з огляду на екологічну значущість цих заходів, тоді як з інших оглядів – воно є лише можливим).
По-перше, у своєму тексті авторка А взагалі не порушує цієї проблеми, а по-друге, більшою або меншою мірою прямо обґрунтовує закономірність поступового скорочення робочого часу. Достатніми підставами для скорочення є й інші чинники (продуктивність праці, самопочуття працівників, вигода роботодавців тощо).
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Завдання зорієнтовано на виявлення здатності тестованих працювати з тематично пов’язаними текстами, виявляючи в них ту інформацію, яка може забезпечити посилення або послаблення аргументації стосовно певної проблематики.
У цьому завданні треба виокремити ті чинники, про які йдеться в обох або хоча б в одному з текстів, які можуть бути розглянуті як такі, що є перепонами на шляху до скорочення тривалості робочого тижня.
Цілком зрозуміло, що з-поміж запропонованих вирізняється варіант відповіді Б швидкі темпи розвитку трудозбережувальних технологій і техніки, де означено такий чинник, що на підставі аналізу тексту й залучення фонових знань не можна розглядати як такий, що здатний гальмувати тенденцію до скорочення робочого часу.
Інші варіанти відповіді так чи так указують на чинники, що в текстах кваліфіковано як такі, що можуть негативно впливати на поступ політики скорочення тривалості робочого часу.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді Б правильний. З наведених в умові тверджень можна виснувати, що Д. Вотсон стверджує: рівень інтелекту залежить від расових особливостей людини. Також співробітники лабораторії Cold Spring Harbor, згідно з інформацією кореспондента, стверджують, що такі погляди «…не підтверджуються наукою й …не відображають поглядів лабораторії…». Отже, якщо наукою дійсно не виявлено залежності інтелекту від расових особливостей людини (варіант відповіді Б), то це найбільше обґрунтовує розбіжності в поглядах Д. Вотсона та співробітників лабораторії Cold Spring Harbor: висловлені погляди Нобелевського лауреата Д. Вотсона не є науково обґрунтованими, а погляди співробітників лабораторії є науково обґрунтованими.
Варіанти відповіді А, В – неправильні. Твердження, наведені в цих варіантах, становлять науковий інтерес, але не мають безпосереднього стосунку до сутності розбіжностей в поглядах Д. Вотсона й співробітників лабораторії на залежність інтелекту від расових особливостей людини.
Так само неправильним є варіант відповіді Г. Це випливає з того, що факт про 14 чорношкірих нобеліантів не можна інтерпретувати як показовий щодо залежності інтелекту від расових особливостей. Адже, по-перше, Нобелівські премії присуджують тільки в окремих галузях, по-друге, отримання визначних результатів, за які присуджують премію, залежить від багатьох соціально-економічних факторів, на які треба зважати, щоб можна було сказати, що 14 нобеліантів – це, наприклад, багато або, навпаки, мало.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді А неправильний, бо тут констатовано факт залежності людства від ІКТ, на основі чого зроблено висновок: важливим чинником безпеки людства є ІКТ-безпека, але не обговорено проблеми механізмів забезпечення її: важливості ІКТ-компетентності кожного члена суспільства й ролі школи в набутті її.
Варіант відповіді Б неправильний. Хоча в цьому варіанті йдеться про глобальні проблеми людства, проте не обговорено питання механізмів розв’язання їх. Лише констатовано, що створено міжнародні організації для дослідження причин і далекосяжних наслідків цих загроз.
Варіант відповіді В правильний. Для забезпечення безпеки руху на дорогах в умовах глобалізації людство створило загальні міжнародні правила безпеки дорожнього руху, яких має дотримуватися кожен і яких мають навчати в школі. Аналогічно: для забезпечення безпеки існування людства було сформовано концепцію глобальної компетентності як ключової компетентності, що має опанувати кожен у школі, у чому йому має сприяти кожен учитель.
Варіант відповіді Г неправильний. Тут висловлено твердження щодо спільної основи релігій світу, яке не стосується предмета міркувань педагога про механізми запобігання глобальним загрозам людства.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді Г правильний. Начальник транспортного відділу не бере до уваги, що система МСЗЯРТ може генерувати стабільні, але неточні дані. Як контрприклад можна навести приклад такої гіпотетичної системи, яка за будь-яких умов надає ті самі значення показників: вона буде абсолютно стабільна й водночас не матиме жодного стосунку до реального стану справ. Тому стабільність показників МСЗЯРМТ не може свідчити про їхню точність.
Інші варіанти відповіді неправильні. Так, варіант відповіді А неправильний, оскільки начальник транспортного відділу не стверджує, що стабільність оцінок МСЗЯРМТ важливіша за їх точність.
Варіант відповіді Б неправильний, оскільки міркування начальника транспортного відділу не містять припущення, що оцінки системи МСЗЯРМТ повинні бути стабільними, навіть якщо вони неточні.
Варіант відповіді В неправильний, адже в наведених міркуваннях питання розрахунків показників якості на основі МСЗЯРМТ як єдиного критерія досконалості системи МСЗЯРМТ не обговорюють.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді Г правильний. Дійсно, за умовою завдання, множини Y і Z не перетинаються, а множина V є підмножиною множини Z. Тобто множини V й Y також не перетинаються.
Інші варіанти відповіді неправильні. Твердження варіантів відповіді А – В можуть бути істинними або хибними залежно від конкретних особливостей множин X, Y, Z, V. Відповідні контрприклади легко побудувати, спираючись на діаграму 1.
Діаграма 1
Варіюючи параметри, можна конструювати приклади конфігурацій, які суперечитимуть твердженням А – В.
Контрприклад до варіанта відповіді А: множина Х збігається з об’єднанням множин Y і Z (тобто жовта множина порожня), а всі множини X, Y, Z, V непорожні.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Варіант відповіді Б правильний. У міркуваннях зоолога наведено аргументи щодо поширення хижаків різних класів в Австралії, але ці аргументи мають універсальне значення. Отже, варіант відповіді Б є загальним висновком, який випливає з міркувань зоолога.
Інші варіанти відповіді неправильні, оскільки вони стосуються певних особливостей екосистеми саме Австралії, а тому їх не можна розглядатися як загальний висновок, який випливає з міркувань зоолога.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Еквівалентне переформулювання прислів’я – це варіант відповіді Д Усе, що впало з воза, пропало, яке формально можна записати у вигляді висловлювання: $$ \forall x A x\Rightarrow B(x), $$ де предикат \(A x\) означає, що \(x\) впало з воза, а предикат \(B(x),\) – що \(x\) пропало. Тоді, використовуючи ті ж позначки, висловлювання у варіантах відповіді можна записати у формі:
А \(\forall x\neg A x\Rightarrow(\neg B x)\) – протилежне висловлювання;
Б \(\forall x B x\Rightarrow(A x)\) – обернене висловлювання;
В \(\exists x A x\Rightarrow(\neg B x)\) – заперечення прямого висловлювання;
Г \(\forall x A x\Rightarrow B(x)\) – пряме висловлювання.
Згідно із законами логіки, пряме висловлювання еквівалентне оберненому до протилежного висловлювання, крім того, що пряме висловлювання є логічно незалежним відносно оберненого й протилежного висловлювання. Тому варіанти відповіді Г (переформулювання прислів’я), А (протилежне висловлювання) і Б (обернене висловлювання) неправильні.
Логічно еквівалентне заперечення прислів’я, наведеного в умові тестового завдання, – це висловлювання «Не все, що впало з воза, пропало» (або, інакше, «знайдуться речі, які впали з воза й не пропали»), тобто висловлювання, запропоноване у варіанті відповіді В.
Правильна відповідь: В.
Знайшли помилку? Пишіть на
Оскільки в понеділок Петро займатиметься тенісом (умова 5), то з умов 3, 4 й 6 випливає, що у вівторок, четвер і суботу він займатиметься плаванням та не займатиметься тенісом.
Отже, твердження І та ІІІ – хибні, а твердження ІІ – істинне.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Оскільки в середу Петро не займається ні плаванням, ні бадмінтоном, то цього дня він займається тенісом.
Петро не може займатися тенісом ні у вівторок, ні в четвер, оскільки в ці дні він займається плаванням.
Петро також не може займатися тенісом у п’ятницю, бо цим видом спорту він може займатися лише двічі на тиждень.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Середа й п’ятниця не можуть бути вільними від занять бадмінтоном. Дійсно, якщо припустити, що середа й п’ятниця вільні від занять бадмінтоном, то, оскільки ці дні також вільні від занять плаванням, а тенісом може бути зайнято тільки один із них, або середа, або п’ятниця не будуть зайняті жодним видом спорту, що суперечить умові 1.
Пари днів, наведені у варіантах відповіді А, Б, Г, можуть бути вільними від занять бадмінтоном.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Виконуючи завдання, варто скоротити імена до ініціальних літер: Аліна, Богдан, Віктор, Григорій, Дмитро, Євген і Зоя – А, Б, В, Г, Д, Є та З відповідно – і записати умову скорочено.
Наприклад:
Лише одна з двох екскурсій.
Якщо Б й Д вибирають одну, то також А.
Якщо Г не вибирає, то не вибирає також В.
Якщо В – Львів, то …
З умови 2 випливає, що Г й В вибирають ту саму екскурсію. Отже, якщо В поїхав на екскурсію до Львова, то Г не вибирає екскурсію до Кам’янця-Подільського.
Твердження, що містяться у варіантах відповіді А, Б, Г, можуть бути істинними.
Правильна відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
Виконуючи завдання, варто скоротити імена до ініціальних літер: Аліна, Богдан, Віктор, Григорій, Дмитро, Євген і Зоя – А, Б, В, Г, Д, Є та З відповідно – і записати умову скорочено.
Наприклад:
Лише одна з двох екскурсій.
Якщо Б й Д вибирають одну, то також А.
Якщо Г не вибирає, то не вибирає також В.
Двоє – одне, решта – інше.
А й Б можуть вибрати екскурсію до Львова, а В, Г, Д, Є і З – екскурсію до Кам’янця-Подільського. Отже, варіант Б – можливий.
Якщо Б й Д вибирають екскурсію до Львова, то її вибирає також А. Отже, варіант відповіді А – неможливий.
Якщо Б й В вибирають екскурсію до Львова, то її вибирає також Г. Отже, варіант відповіді В – неможливий.
Якщо Б й Г вибирають екскурсію до Львова, то її вибирає також В. Отже, варіант відповіді Г – неможливий.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Виконуючи завдання, варто скоротити імена до ініціальних літер: Аліна, Богдан, Віктор, Григорій, Дмитро, Євген і Зоя – А, Б, В, Г, Д, Є та З відповідно – і записати умову скорочено.
Наприклад:
Лише одна з двох екскурсій.
Якщо Б й Д вибирають одну, то також А.
Якщо Г не вибирає, то не вибирає також В.
Якщо А й В – одне, а Б – інше, то…
Якщо Аліна й Віктор вибрали Львів, то його вибирає також Григорій.
Твердження І – хибне. Дійсно, якщо Дмитро, як і Богдан, вибрав Кам’янець-Подільський, то Кам’янець-Подільський вибрала б й Аліна, а це неможливо.
Отже, Дмитро вибере Львів, тобто вибір Аліни й вибір Дмитра збігаються. Тобто твердження ІІ – істинне.
Оскільки Богдан вибрав Кам’янець-Подільський, Григорій – Львів, то твердження ІІІ – хибне.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Перша цифра будь-якого з наведених чисел не збігається з першою цифрою числа \(641\).
Третя цифра будь-якого з наведених чисел не збігається з третьою цифрою числа \(641\).
З-поміж наведених у варіантах відповіді чисел тільки друга цифра числа \(345\) збігається з другою цифрою числа \(641\).
Отже, з наведених чисел лише число \(345\) може бути кодом для відкривання скриньки.
Правильна відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
Число \(23\) можна єдиним способом із точністю до порядку доданків подати у вигляді суми трьох різних натуральних чисел: \(23 = 9 + 8 + 6.\)
Отже, однією із цифр коду є цифра \(8\).
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Умовам І, ІІІ й ІV задовольняє лише одне число, а саме число \(689\). Отже, набір умов І, ІІІ та ІV є достатнім для відкриття скриньки за одну спробу.
Набір умов ІІІ й ІV не є достатнім для відкриття скриньки за одну спробу. Наприклад, два різні коди \(689\) і \(968\) задовольняють умовам ІІІ й ІV.
Набір умов І, ІІ й ІІІ не є достатнім для відкриття скриньки за одну спробу. Наприклад, два різні коди \(123\) і \(124\) задовольняють умовам І, ІІ й ІІІ.
Набір умов І, ІІ й ІV не є достатнім для відкриття скриньки за одну спробу. Наприклад, два різні коди \(689\) і \(698\) задовольняють умовам І, ІІ й ІV.
Правильна відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на