ЗНО онлайн 2019 року з математики – пробний тест
Тестові завдання пробного тесту ЗНО 2019 року з математики
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа та вирази. Дійсні числа.
Це завдання перевіряє вміння виконувати дії з дійсними числами.
$$ 3(a-1)=3(0\mathord{,}7-1)=2\mathord{,}1-3=-0\mathord{,}9. $$
Відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія. Чотирикутники.
Це завдання перевіряє вміння застосовувати означення, ознаки та властивості різних видів чотирикутників до розв'язування планіметричних задач.
\begin{gather*} P_{ABCD}=4AB=72\ \textit{см},\\[7pt] AB=18\ \textit{см},\\[6pt] AK=\frac 12AB=9\ \textit{см},\\[6pt] P_{AKMD}=2(AK+AD)=2(9+18)=54\ \textit{см}. \end{gather*}Відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа і вирази. Текстові задачі.
Це завдання перевіряє вміння розв'язувати текстові задачі арифметичним способом.
Нехай \(x\) грн – коштує \(1\) кг яблук, а \(y\) – \(1\) кг груш.
Тоді \(9\lt x\lt 12\), \(19\lt y\lt 25\),
\(18\lt 2x\lt 24\), \(57\lt 3y\lt 75.\)
\(2x+3y=m\), тому
\(18+57\lt m\lt 24+75\),
\(75\lt m\lt 99.\)
Відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Функції. Лінійна функція.
Це завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих графіком, використовувати перетворення графіків функцій.
Графік функції \(y=-x\) перенесемо паралельно вздовж осі \(y\) на \(4\) одиниці вгору. Отримаємо \(y=4-x.\)

Отже, правильна відповідь Д.
Відповідь: Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Рівняння, нерівності та їхні системи. Лінійні рівняння.
Це завдання перевіряє вміння розв'язувати рівняння, що містять змінну під знаком модуля.
\begin{gather*} 2|x|=2,\\[7pt] |x|=1,\\[7pt] x=\pm 1. \end{gather*}Отже, за наведених чисел коренем рівняння є \(x=-1.\)
Відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Елементи комбінаторики, початки теорії ймовірностей та елементи статистики. Вибіркові характеристики.
Це завдання перевіряє вміння аналізувати графічну, табличну, текстову та інші форми подання статистичної інформації.
На круговій діаграмі показано розподіл кількості столів, які продано. Загальна кількість проданих столів становила \(156\), секторів на діаграмі – \(12\), тому кожному сектору відповідає $$ 156:12=13\ \text{(столів).} $$
Журнальні столи становлять \(\frac{3}{12}\), а письмові – \(\frac{5}{12}\) від загальної кількості.
Журнальних столів менше на $$ \frac{5}{12}-\frac{3}{12}=\frac{2}{12}. $$
Отже, їх менше на $$ 2\cdot 13=26\ \text{(столів).} $$
Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Стереометрія. Многогранники, тіла й поверхні обертання.
Це завдання перевіряє вміння застосовувати властивості конуса до розв'язування стереометричних задач.

\(OA=4\) см, \(SO=h\) – висота, \(SA=l\) – твірна.
У \(\Delta SOA\ (\angle O=90^\circ)\) за теоремою Піфагора:
\begin{gather*} SA^2=SO^2+OA^2,\\[7pt] l^2=h^2+16. \end{gather*}Отже, правильна відповідь А.
Відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Рівняння, нерівності та їхні системи. Показникові рівняння.
Це завдання перевіряє вміння розв'язувати показникові рівняння.
\(3^{7x}=9,\) \(3^{7x}=3^2\), \(7x=2.\)
\(x=2:7\), \(x=0\mathord{,}28\text{...}\), \(x\approx 0\mathord{,}3\) якщо округлити до десятих.
Відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія. Коло та круг.
Це завдання перевіряє знання про коло та його елементи, центральні кути, дуги.
\(AB\) становить \(\frac 16\) довжини кола, тому центральний кут \(AOB\) також становить \(\frac 16\) від повного кута \(360^\circ.\)
$$ \angle AOB=\frac 16\cdot 360^\circ=60^\circ. $$
Відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа.
Це завдання перевіряє знання означення степеня з натуральним показником, їхні властивості.
\begin{gather*} \frac{a^{24}}{(a^4)^2}=\frac{a^{24}}{a^8}=a^{24-8}=a^{16}. \end{gather*}Відповідь: Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Стереометрія. Многогранники.
Це завдання перевіряє знання про піраміду, формулу об'єму піраміди.

\(S_{ABCD}=36\) см\(^2\), \(SO=2AB.\)
Піраміда \(SABCD\) – правильна, тому \(ABCD\) – квадрат.
\begin{gather*} S_{ABCD}=AB^2=36\ \textit{см}^2,\ \ AB=6\ \textit{см},\\[7pt] SO=2\cdot AB=2\cdot 6=12\ \textit{см},\\[6pt] V=\frac 13 S_{ABCD}\cdot SO=\frac 13\cdot 36\cdot 12=12\cdot 12=144\ \textit{см}^3. \end{gather*}Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Функції. Похідна функції. Функціональна залежність.
Це завдання перевіряє вміння використовувати перетворення графіків функцій, знання екстремумів функції.
На рисунку зображено графік функції \(y=f(x).\) Точка екстремуму даної функції \(x=1\) (точка максимуму).
Графік функції \(y=f(x+3)-2\) можна отримати перенесенням графіка \(y=f(x)\) вліво на \(3\) одиниці та вниз на \(2\) одиниці.

Отже, правильна відповідь – A.
Відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія. Трикутники.
Це завдання перевіряє вміння класифікувати трикутники за сторонами та кутами, знання теореми про суму кутів трикутника, кола, описаного навколо трикутника.
Якщо \(\angle B\) – тупий, а сума кутів трикутника \(180^\circ\), то \(\angle B\gt 90^\circ\), \(\angle A+\angle C\lt 90^\circ.\)
За нерівністю трикутника \(AC\lt AB+BC.\) Отже, твердження ІІ неправильне.
Центр кола, описаного навколо тупокутного трикутника \(ABC\) лежить поза його межами.
Отже, правильна відповідь – Д.
Відповідь: Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Функції. Квадратична функція.
Це завдання перевіряє вміння знаходити нулі функції.
Нулі функції знаходимо з рівняння
\begin{gather*} f(x)=0,\\[7pt] 2x^2-5x-3=0,\\[7pt] D=(-5)^2-4\cdot 2\cdot (-3)=25+24=49,\\[6pt] x_1=\frac{5+7}{4}=3,\\[6pt] x_2=\frac{5-7}{4}=-\frac 24=-\frac 12. \end{gather*}Відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа і вирази. Тригонометричні вирази та їхні перетворення.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення тригонометричних виразів та знаходити їхнє числове значення при заданих значеннях змінних, знання формул зведення.
$$ \sin\frac{7\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}-1=\sin\left(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}+\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}\right)-1=-\sin\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}-1=-\frac 12-1=-1\frac 12. $$Отже, значення виразу належить проміжку \([-2; -1).\)
Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Рівняння, нерівності та їхні системи. Раціональні рівняння.
Це завдання перевіряє вміння розв'язувати раціональні рівняння.
\begin{gather*} \frac{3x-2}{x+1}=7,\\[6pt] \frac{3x-2}{x+1}-7=0 \end{gather*}зводимо до спільного знаменника:
\begin{gather*} \frac{3x-2-7(x+1)}{x+1}=0,\\[6pt] \frac{3x-2-7x-7}{x+1}=0,\\[6pt] \frac{-4x-9}{x+1}=0,\\[6pt] \left\{\begin{array}{l} -4x-9=0,\\ x+1\ne 0, \end{array}\right.\ \ \left\{\begin{array}{l} x=-2\mathord{,}25,\\ x\ne -1. \end{array}\right. \end{gather*}Корінь рівняння \(x=-2\mathord{,}25\) належить проміжку \((-\infty; -2).\)
Відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа і вирази. Дійсні числа.
Це завдання перевіряє знання означення кореня \(n\text{-го}\) степеня, властивості коренів, уміння використовувати властивості модуля до розв'язування задач.
\begin{gather*} \sqrt{(\sqrt{3}-2)^2}+\sqrt{(\sqrt{3}+2)^2}=|\sqrt{3}-2|+|\sqrt{3}+2|=2-\sqrt{3}+\sqrt{3}+2=4,\\[7pt] \sqrt{3}-2\lt 0,\ \text{тому} |\sqrt{3}-2|=2-\sqrt{3},\\[7pt] \sqrt{3}+2\gt 0,\ \text{тому} |\sqrt{3}+2|=\sqrt{3}+2. \end{gather*}
Відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Рівняння, нерівності та їхні системи. Лінійні нерівності.
Це завдання перевіряє вміння розв'язувати лінійні нерівності, використовувати формули скороченого множення для тотожного перетворення виразів.
Використаємо формулу \(a^3+b^3=(a+b)(a^2-ab+b^2)\) для спрощення правої частини нерівності:
\begin{gather*} x^3-2x\lt x^3+8,\\[7pt] x^3-2x-x^3,\\[7pt] -2x\lt 8,\\[7pt] x\gt -4. \end{gather*}
Отже, \(x\in (-4; +\infty).\)
Відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Стереометрія. Многогранники.
Це завдання перевіряє вміння застосовувати означення та властивості прямокутного паралелепіпеда до розв'язування стереометричних задач і задач практичного змісту.
Площа плівки, якою обгорнута коробка – це площа поверхні прямокутного паралелепіпеда.
Основа паралелепіпеда – прямокутник зі сторонами \(30\) мм та \(75\) мм. Висота паралелепіпеда – \(10\) см.
\(S_\text{пп}=S_\text{бп}+2S_\text{осн}.\)
\(S_\text{бп}=P_\text{осн}\cdot H=(3\cdot 7\mathord{,}5)\cdot 2\cdot 10=210\) см\(^2.\)
\(30\ \textit{мм}=3\ \textit{см}\), \(75\ \textit{мм}=7\mathord{,}5\ \textit{см}.\) \(S_\text{осн}=3\cdot 7\mathord{,}5=22\mathord{,}5\ \textit{см}^2.\)
\(S_\text{пп}=210+2\cdot 22\mathord{,}5=210+45=255\ \textit{см}^2.\)
Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Функції. Первісна та визначений інтеграл. Застосування визначеного інтеграла до обчислення площ плоских фігур.
Це завдання перевіряє знання означення первісної функції, вміння обчислювати площу плоских фігур за допомогою інтеграла.
На рисунку зображено графік непарної функції \(y=f(x).\)
Функція інтегрована на симетричному проміжку \([-5; 5].\)
Так як площі фігур розташованих вище та нижче осі \(ox\), рівні, то $$ \mathop{\int}\limits_{-3}^3f(x) dx=0. $$
Відповідь: Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Функції. Степенева, показникова, тригонометрична функції.
Це завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою або графіком.
1. \(y=x^3-1\), \(x^3-1=0\), \(x^3=1\), \(x=1.\)
\(0^3-1=y\), \(y=-1.\)
\((0; -1)\), \((1; 0).\)
Отже, 1 – B.
2. \(y=2^{-x}\), \(2^{-x}=0\), немає точок перетину з віссю \(x.\)
\(y=2^{-0}=1.\)
\((0; 1).\)
Отже, 2 – Б.
3. \(y=-\frac 2x\) немає точок перетину з осями.
Отже, 3 – A.
4. \(y=\mathrm{ctg}\ x\) функція періодична, тому точок перетину безліч.
Отже, 4 – Д.
Відповідь: 1 – В, 2 – Б, 3 – А, 4 – Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа і вирази. Раціональні, логарифмічні, степеневі вирази та їхні перетворення.
Це завдання перевіряє вміння виконувати тотожні перетворення раціональних, степеневих, логарифмічних виразів.
1. \(\frac{n^2-m^2}{m+n}=\frac{(n-m)(n+m)}{n+m}=n-m.\)
Отже, 1 – Д.
2. \(\frac 1n: \frac 1m=\frac 1n\cdot \frac m1=\frac mn.\)
Отже, 2 – Б.
3. \(\log_{a^m}a^n=\frac nm\log_aa=\frac nm.\)
Отже, 3 – В.
4. \(n(6m+1)-m(6n-1)=6mn+n-6mn+m=n+m.\)
Отже, 4 – Г.
Відповідь: 1 – Д, 2 – Б, 3 – В, 4 – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія. Чотирикутники.
Це завдання перевіряє вміння застосовувати означення, ознаки та властивості різних видів чотирикутників до розв'язування планіметричних задач.
1.

\(ABCD\) – ромб, \(\angle B=60^\circ\), \(AC=8\sqrt{3}\ \textit{см}.\)
\(\Delta ABC\) – рівносторонній, \(\angle A=\angle B=\angle C=60^\circ.\)
\(\Delta AKC\ (\angle K=90^\circ).\)
\(AK=AC\cdot \sin C=8\sqrt{3}\cdot \sin 60^\circ=8\sqrt{3}\cdot \frac{\sqrt{3}}{2}=12\ \textit{см}.\)
Отже, 1 – Г.
2.

\(P_{ABCD}=80\ \textit{см}\), \(AB=BC=CD=AD=20\ \textit{см}.\)
\(S_{ABCD}=AB^2\cdot \sin 30^\circ=BC\cdot AK=20^2\cdot \frac 12=20\cdot AK.\)
\(200=20AK\), \(AK=10\ \textit{см}.\)
Отже, 2 – В.
3.

\(BC=7\) см, \(AD=13\) см, \(AB\ \perp\ AD\), \(CD=10\) см.
Додаткова побудова \(CK\ \perp\ AD.\)
\(ABCK\) – прямокутник, \(BC=AK=7\) см, \(AD=13\) см, \(KD=13-7=6\) см.
\(\Delta CKD\ (\angle K=90^\circ)\) – єгипетський, \(CK=8\) см.
Отже, 3 – Б.
4.

\(ABCD\) – трапеція, \(BK\) – висота.
\(S=\frac{BC+AD}{2}\cdot BK.\)
\(MN\) – середня лінія, \(MN=\frac{BC+AD}{2}.\)
\(S=MN\cdot BK\), \(BK=\frac{S}{MN}=\frac{84}{16}=14\) см.
Отже, 4 – Д.
Відповідь: 1 – Г, 2 – В, 3 – Б, 4 – Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Стереометрія. Многогранники. Прямі та площини у просторі.
Це завдання перевіряє вміння застосовувати ознаки та властивості паралельних прямих і площин, знання перерізів многогранників.
1. \(BC\ ||\ AD\), \(AD\in (AB_1C_1)\rightarrow BC\ ||\ (AB_1C_1).\) Отже, 1 – A.
2. \(D_1C\ ||\ A_1B\), \(D_1C\in (DD_1C)\rightarrow A_1B\ ||\ (DD_1C_1).\) Отже, 2 – B.
3. \(AA_1\ ||\ DD_1\), \(AA_1\in (AA_1C_1)\rightarrow DD_1\ ||\ (AA_1C_1).\) Отже, 3 – Д.
4. \(BD\ || B_1D_1\), \(B_1D_1\in (AB_1D_1)\rightarrow BD\ ||\ (AB_1D).\) Отже, 4 – Г.
Відповідь: 1 – А, 2 – В, 3 – Д, 4 – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа і вирази. Відсотки. Основні задачі на відсотки. Текстові задачі.
Це завдання перевіряє вміння розв'язувати задачі на відсоткові розрахунки, розв'язувати задачі арифметичним способом.
За \(1\) м\(^2\) ковроліну необхідно заплатити \(200\) грн.
1. Якщо покупець купить \(50\) м\(^2\) та скористається акційною пропозицією (знижка \(8\text{%}\) від вартості купленого ковроліну), то заплатить:
\(50\cdot 200\cdot 0\mathord{,}92=9200\) грн.
2. Найбільш економний варіант покупки – \(7\mathord{,}5\cdot 2=15\ \textit{м}\) шириною \(3\ \textit{м}.\) Вартість покупки:
\(15\cdot 3\cdot 200=9000\ \textit{грн}.\)
Покупець заплатить на \(200\) грн менше.
Відповідь: 1. \(9200.\)
2. \(200.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія. Чотирикутники. Коло та круг.
Це завдання перевіряє знання про центральні та вписані кути, прямокутник, формули для обчислення площі трикутників.

1. \(\angle AMD\) – вписаний, який спирається на діаметр. \(\angle AMD=90^\circ.\) \(ME\ \perp\ AD.\)
За властивістю висоти до гіпотенузи:
\(ME^2=AE\cdot ED.\)
Нехай \(BK=MC=x\ \textit{см}\), \(KM=3x\ \textit{см}\), \(ME=AB=4\ \textit{см}\), \(AE=BM=4x\ \textit{см}\), \(DE=MC=x\ \textit{см}.\)
\(16=4x\cdot x\), \(x=2\ \textit{см}.\)
\(AD=5x=5\cdot 2=10\ \textit{см}\) – діаметр.
\(R=5\ \textit{см}.\)
2. \(OF\ \perp\ KM\), \(\Delta OFM\ (\angle F=90^\circ)\), \(OM=R=5\ \textit{см}\), \(OF=AB=4\ \textit{см}\), \(FM=3\ \textit{см}\) (єгипетський).
\(S_{OKM}=\frac 12KM\cdot OF=FM\cdot OF=3\cdot 4=12\ \textit{см}^2.\)
Відповідь: 1. \(5.\)
2. \(12.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Функції. Числові послідовності.
Це завдання перевіряє знання формули n-го члена геометричної прогресії, означення геометричної прогресії.
$$ \left\{\begin{array}{l} b_4=8b_1,\\ b_3+b_4=b_3b_4-14. \end{array}\right. $$Використаємо формулу \(n\text{-го}\) члена: \begin{gather*} b_n=b_1q^{n-1},\\[7pt] b_4=b_1q^3,\ \ b_3=b_1q^2,\\[7pt] b_1q^3=8b_1,\ \ q^3=8,\ \ q=2,\\[7pt] b_1q^2+b_1q^3=b_1q^2\cdot b_1q^3-14,\\[7pt] 4b_1+8b_1=b_1^2\cdot 32-14,\\[7pt] 32b_1^2-12b_1-14=0,\\[7pt] 16b_1^2-6b_1-7=0,\\[7pt] D=36+4\cdot 16\cdot 7=484,\\[7pt] \left[\begin{array}{l} b_1=\frac{6+22}{32}=\frac 78=0\mathord{,}875,\\ b_1=\frac{6-22}{32}=-0\mathord{,}5. \end{array}\right. \end{gather*}
За умовою всі члени прогресії додатні числа, тому \(b_1=0\mathord{,}875.\)
Відповідь: \(0\mathord{,}875.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Числа і вирази. Текстові задачі.
Це завдання перевіряє вміння розв'язувати текстові задачі арифметичним способом.
За течією річки човен проходить \(32\ \textit{км}\) за \(1\ \textit{год}\ 20\ \textit{хв}=1\frac 13=\frac 43\ \textit{год}.\)
$$ v_\text{за течією}=32:\frac 43=\frac{32\cdot 3}{4}=24\ \textit{км/год}. $$Проти течії річки човен проходить \(48\ \textit{км}\) за \(3\ \textit{год}\), тому
\begin{gather*} v_\text{проти течії}=48:3=16\ \textit{км/год},\\[7pt] v_\text{за течією}-v_\text{проти течії}=2v_\text{течії},\\[7pt] v_\text{течії}=(24-16):2=4\ \textit{км/год}. \end{gather*}Власна швидкість човна:
$$ v_\text{вл}=v_\text{проти течії}+v_\text{течії}=16+4=20\ \textit{км/год}. $$Відповідь: \(20.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Елементи комбінаторики, початки теорії ймовірностей та елементи статистики. Перестановки, комбінації, розміщення.
Це завдання перевіряє вміння розв'язувати задачі комбінаторного характеру, знання комбінаторного правила добутку.
Для оформлення салону замовили \(2\) орхідеї з \(10\) та \(5\) хризантем з \(8.\)
Оскільки всі квіти різного кольору, то кількість способів формування замовлення знаходимо за формулою комбінацій та комбінаторним правилом добутку:
$$ C_{10}^2\cdot C_8^5=\frac{10!}{2!8!}\cdot \frac{8!}{5!3!}=\frac{6\cdot 7\cdot 8\cdot 9\cdot 10}{1\cdot 2\cdot 1\cdot 2\cdot 3}=2520. $$Відповідь: \(2520.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Планіметрія. Координати і вектори на площині.
Це завдання перевіряє вміння виконувати дії з векторами, знаходити скалярний добуток, координати вектора.

Коло із центром в точці \(O\) задано рівнянням \(x^2+y^2=80.\)
\(M(x_0; y_0)\) лежить на колі, тому \(x_0^2+y_0^2=80.\)
\(O(0; 0)\), \(M(x_0; y_0)\) отже, \(\overline{OM}(x_0; y_0).\)
За умовою \(\overline{a}\ \perp\ \overline{OM}\), тому \(\overline{a}\cdot \overline{OM}=0\), \(\overline{a}(-2; 1)\), \(-2x_0+1\cdot y_0=0.\)
Складемо систему рівнянь:
\begin{gather*} \left\{\begin{array}{l} x_0^2+y_0^2=80,\\ -2x_0+y_0=0, \end{array}\right.\ \ \left\{\begin{array}{l} 4x_0^2+x_0^2=80,\\ y_0=2x_0, \end{array}\right.\ \ \\[7pt] \left\{\begin{array}{l} x_0^2=16,\\ y_0=2x_0. \end{array}\right.\\[7pt] x_0^2=16,\ \ x_0=\pm 4. \end{gather*}За умовою \(x_0\lt 0\), а отже, \(x_0=-4.\)
Відповідь: \(-4.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Функції. Степеневі функції. Похідна функції, її геометричний зміст.
Це завдання перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих формулою або графіком, знаходити похідні елементарних функцій, знаходити числове значення похідної функції в точці, складати рівняння дотичної до графіка функції в точці.
1. Графік функції \(f\) зобразимо на рисунку.

2. Координати точки \((x_0; y_0)\) перетину графіка функції \(f\) з прямою \(y=3\) є розв'язком системи
$$ \left\{\begin{array}{l} y=\sqrt{x}+2,\\ y=3. \end{array}\right. $$Одержуємо \(\sqrt{x}+2=3\), \(\sqrt{x}=1\), \(x_0=1\), \(y_0=3.\)
3. \(f'(x)=(\sqrt{x}+2)'=\frac{1}{2\sqrt{x}}\), \(f'(1)=\frac{1}{2\sqrt{1}}=0\mathord{,}5.\)
4. Рівняння дотичної, проведеної до графіка функції \(f\) у точці з абсцисою \(x_0\), має вигляд \(y=f'(x_0)(x-x_0)+f(x_0).\) Ураховуємо, що \(x_0=1\), \(f(x_0)=y_0=3\), \(f'(x_0)=f'(1)=0\mathord{,}5.\) Одержуємо: \(y=0\mathord{,}5(x-1)+3\), \(y=0\mathord{,}5x+2\mathord{,}5\) – шукане рівняння дотичної.
Відповідь: 3. \(f'(x)=\frac{1}{2\sqrt{1}}=0\mathord{,}5.\)
4. \(y=0\mathord{,}5x+2\mathord{,}5.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Стереометрія. Прямі та площини у просторі. Тіла та поверхні обертання.
Це завдання перевіряє вміння знаходити зазначені відстані та величини кутів у просторі, перерізи тіл обертання площиною, затосовувати властивості тіл та поверхонь обертання до розв'язування стереометричних задач.
1. Перерізом кулі площиною \(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta}\), що проходить через точку \(A\), є круг, якому належить точка \(A\) (див. рисунок). \(O_1\) – центр цього круга, \(OO_1\ \perp\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta}\), отже, \(OO_1=d.\)

2. \(OA\) – радіус кулі, проведений в точку \(A\), \(O_1A\) – проекція \(OA\) на площину \(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\beta}\), отже, \(\angle OAO_1=\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}.\)
3. \(O_1A=d\mathrm{ctg}\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}\), \(S_\text{перерізу}=\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}(O_1A)^2=\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}d^2\mathrm{ctg}^2\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}.\)
Відповідь: 3. \(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}d^2\mathrm{ctg}^2\ \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\alpha}.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра та початки аналізу. Рівняння, нерівності та їхні системи. Логарифмічні, тригонометричні нерівності та їхні системи.
Це завдання перевіряє вміння розв'язувати системи нерівностей, що містять логарифмічні та тригонометричні вирази, розв'язувати нерівності та системи з параметрами.
1. \(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}^2-x^2\ge 0\),
\(x^2-\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}^2\le 0\),
\(x\in [-\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}; \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}].\)
2. \(\log_3a(2\sin^2x-(2a-1)\sin x-a)\ge 0\),
\(\log_3a(\sin x+0\mathord{,}5)(\sin x-a)\ge 0.\)
Розглянемо випадки:
I. \(a=1\), тоді \(\log_3a=0\) і нерівність набуває вигляду \(0\cdot (\sin x+0\mathord{,}5)(\sin x-a)\ge 0\), тобто \(0\ge 0.\) Її розв'язками є множина \(x\in (-\infty; +\infty).\)
II. \(a\in (0; 1)\), тоді \(\log_3a\lt 0.\) Одержуємо:
\((\sin x+0\mathord{,}5)(\sin x-a)\le 0\),
\(-0\mathord{,}5\le \sin x\le a\),
\(x\in\left[-\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}+2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}k; \mathrm{arcsin}\ a+2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}k\right]\cup \left[\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}-\mathrm{arcsin}\ a+2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}k; \frac{7\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}+2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}k\right].\)
III. \(a\in (1; +\infty)\), тоді \(\log_3a\gt 0.\)
Розв'язуємо нерівність \((\sin x+0\mathord{,}5)(\sin x-a)\ge 0.\)
\begin{gather*} \left[\begin{array}{l} \left\{\begin{array}{l} \sin x\ge -0\mathord{,}5,\\ \sin x\ge a, \end{array}\right.\\ \left\{\begin{array}{l} \sin x\le -0\mathord{,}5,\\ \sin x\le a. \end{array}\right. \end{array}\right. \end{gather*}
Перша система розв'язків не має, друга система еквівалентна нерівності \(\sin x\le -0\mathord{,}5\), звідки
\(x\in \left[-\frac{5\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}+2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}k;\ -\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}+2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}k\right].\)
3. Множиною розв'язків заданої системи для кожного значення \(a\) є всі ті значення \(x\), які одночасно належать множинам розв'язків і першої, і другої нерівностей системи для цього значення \(a.\)
Відповідь: \(a=1\), тоді \(x\in [-\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}; \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}].\)
\(a\in (0; 1)\), тоді \(x\in \left[-\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}; -\frac{5\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}\right]\cup \left[-\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}; \mathrm{arcsin}\ a\right]\cup [\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}-\mathrm{arcsin}\ a; \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}].\)
\(a\in (1; +\infty)\), тоді \(x\in \left[-\frac{5\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}; -\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{6}\right].\)
Знайшли помилку? Пишіть на