НМТ онлайн 2025 року з математики – 2 сесія
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Елементи комбінаторики, початки теорії ймовірностей та елементи математичної статистики.
Завдання скеровано на перевірку розуміння графічної форми подання статистичної інформації.
Якщо учні готувались до контрольної роботи не менш як \(2\) години, то це \(2\) години, \(2\mathord{,}5\) години, \(3\) години, \(3\mathord{,}5\) години, \(4\) години.
Кількість учнів: $$ 4+5+2+1+1=13. $$
Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія. Чотирикутники. Геометричні величини та вимірювання їх.
Завдання скеровано на перевірку знань властивостей паралельних прямих та паралелограмів, умінь розв’язувати планіметричні задачі.
\(ABCD\) – паралелограм. \(AB\ ||\ CD\), \(AC\) – січна, \(\angle BAC=\angle DCA=43^\circ\) як внутрішні різносторонні.
$$ \angle BAD=\angle BAC+\angle CAD=43^\circ+18^\circ=61^\circ. $$Відповідь: A.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Дійсні числа та дії з ними.
Завдання скеровано на перевірку знання означення модуля числа та його властивостей.
\begin{gather*} 2-|x|=0\mathord{,}1\\[7pt] |x|=2-0\mathord{,}1\\[7pt] |x|=1\mathord{,}9\\[7pt] x=1\mathord{,}9\ \ \text{або}\ \ x=-1\mathord{,}9. \end{gather*}З наведених чисел – це \(-1\mathord{,}9.\)
Відповідь: В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Дійсні числа та дії з ними. Раціональні вирази.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення раціональних виразів, зводити подібні доданки.
$$ 4x+x^2-5-2x^2-4x+19=-x^2+14. $$В даному виразі зведені подібні доданки.
Відповідь: Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Стереометрія. Прямі та площини у просторі. Многогранники.
Завдання скеровано на перевірку знань ознаки паралельності прямої та площини, властивостей призми.
За ознакою паралельності прямої і площини, якщо пряма \(AB\), що не лежить у площині \((CDD_1)\), паралельна прямій \(CD\), яка лежить в цій площині, то \(AB\ || (CDD_1).\)
Аналогічно, \(AB\) не лежить у площині \((A_1B_1C_1)\), але паралельна прямій \(A_1B_1\), яка лежить в цій площині, то \(AB\ ||\ (A_1B_1C_1).\)
Отже, таких площин лише дві.
Відповідь: В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функціональна залежність.
Завдання скеровано на перевірку вміння використовувати перетворення графіків функцій.
За властивістю паралельного перенесення графіка функції вздовж осі \(Oy\) вниз \(f(x)-A\) де \(A\) – кількість одиничних відрізків, на які переміщують графік.
Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Текстові задачі.
Завдання скеровано на перевірку вміння розв’язувати основні задачі на відсотки.
Покупець придбав гаманець зі знижкою \(70\ \text{%}.\) Отже, ціна \(105\) гривень – це \(30\ \text{%}\) від ціни гаманця до Чорної п'ятниці.
Складімо пропорцію:
\begin{gather*} x\ \textit{грн.} - 100\ \text{%}\\[7pt] 105\ \textit{грн.} - 30\ \text{%} \end{gather*}За властивістю пропорції:
$$ x=\frac{105\cdot 100}{30}=350\ \textit{грн.} $$Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Стереометрія. Тіла обертання. Координати у просторі.
Завдання скеровано на перевірку знань формули відстані між точками у просторі, властивостей кулі.

Знаходимо відстань між точками \(O_1O_2\) за формулою:
\begin{gather*} d=\sqrt{(x_1-x_1)^2+(y_2-y_1)^2+(z_2-z_1)^2},\\[7pt] O_1O_2=\sqrt{(7-1)^2+(4+4)^2+(-14-10)^2}=\\[7pt] =\sqrt{36+64+576}=26. \end{gather*}
Якщо б кулі були однакового радіусу, то дорівнювали б \(13\) см. За умовою кулі мають різні за довжиною радіуси, тому радіус більшої кулі буде більше за \(13\) см, але менше за \(26\) см.
З наведених значень – це \(17\) см.
Відповідь: Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Дійсні числа та дії з ними.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення раціональних виразів.
\begin{gather*} a=\frac{(b+c)\cdot d}{2},\\[6pt] 2a=(b+c)\cdot d,\\[7pt] 2a=bd+cd,\\[7pt] cd=2a-bd,\\[6pt] c=\frac{2a-bd}{d}=\frac{2a}{d}-b. \end{gather*}Відповідь: Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей трапеції та трикутника.
I. Якщо в трапецію можна вписати коло, то воно буде дотикатись до всіх її сторін, а отже, до основ. \(OE=OF=r.\) Центр кола точка \(O\) – лежить на середній лінії \(MN.\) Отже, твердження правильне.
II, III твердження не є правильними, бо точка перетину діагоналей не належить середній лінії, та центр описаного кола не обов'язково лежить на більшій основі.
Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Показникові рівняння.
Завдання скеровано на перевірку вміння розв’язувати показникові рівняння, виконувати тотожні перетворення степеневих виразів.
Зведемо до однакової основи ліву та праву частину показникового рівняння:
\begin{gather*} \left(\frac 13\right)^{x-7}=\sqrt{3},\\[6pt] (3^{-1})^{x-7}=3^{\frac 12},\\[6pt] 3^{-x+7}=3^{0\mathord{,}5},\\[7pt] -x+7=0\mathord{,}5,\\[7pt] x=6\mathord{,}5\ \in (6; 7]. \end{gather*}Відповідь: Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Похідна функції.
Завдання скеровано на перевірку вміння знаходити похідну суми, знаходити числове значення похідної функції в точці для заданого значення аргументу.
\begin{gather*} f(x)=6x-2\cos x,\\[7pt] f'(x)=6-2\cdot (-\sin x)=6+2\sin x. \end{gather*}Похідна функції
$$ f'(x_0)=f'\left(\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{2}\right)=6+2\cdot \sin\frac{\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}}{2}=6+2\cdot 1=8. $$Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Дійсні числа.
Завдання скеровано на перевірку знання означення степеня з натуральним показником, його властивостей.
\begin{gather*} \frac{20^7\cdot 0\mathord{,}1^6}{4^5}=\frac{20\cdot 20^6\cdot 0\mathord{,}1^6}{(2^2)^5}=\frac{20\cdot (20\cdot 0\mathord{,}1)^6}{2^{10}}=\\[6pt] =\frac{2\cdot 2\cdot 5\cdot 2^6}{2^{10}}=\frac{5}{2^2}=\frac 54=1\mathord{,}25. \end{gather*}Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу Логарифмічні нерівності.
Завдання скеровано на перевірку вміння розв’язувати логарифмічні нерівності, знання властивостей логарифмічної функції.
\begin{gather*} \log_3(1-2x)\lt 2,\\[7pt] \log_3(1-2x)\lt \log_39. \end{gather*}Функція \(y=\log_3x\) є зростаючою, тому \(1-2x\lt 9.\) Логарифмічна функція має область визначення \(1-2x\gt 9.\)
Отже, розв'язком нерівності буде розв'язок системи:
\begin{gather*} \left\{ \begin{array}{l} 1-2x\lt 9,\\ 1-2x\gt 0, \end{array} \right.\ \ \left\{ \begin{array}{l} 2x\gt -8,\\ 2x\lt 1, \end{array} \right.\ \ \left\{ \begin{array}{l} x\gt -4,\\ x\lt \frac 12. \end{array} \right. \end{gather*}
$$ x\in \left(-4; \frac 12\right). $$
Відповідь: Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія. Чотирикутники. Трикутники.
Завдання скеровано на перевірку вміння застосовувати властивості прямокутника та прямокутного трикутника.
\(\angle ABC=90^\circ\), \(\angle ABK=30^\circ.\) Отже, \(\angle KBC=60^\circ.\)
У \(\Delta BKC\ (\angle K=90^\circ)\ \angle C=30^\circ.\)
У прямокутнику \(ABCD\ BC\ ||\ AD\), січна \(CK.\) \(\angle BCK=\angle CKD=30^\circ\) як внутрішні різносторонні.
\(\Delta CKD\ (\angle D=90^\circ)\) $$ CD=\frac 12CK=\frac 12\cdot 6\sqrt{3}=3\sqrt{3}. $$
\(\Delta BKC\ (\angle K=90^\circ)\) $$ BC=\frac{CK}{\cos C}=\frac{6\sqrt{3}}{\frac{\sqrt{3}}{2}}=12. $$
$$ P_{ABCD}=2(BC+CD)=2(12+3\sqrt{3})=24+6\sqrt{3}. $$Відповідь: B.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функціональна залежність.
Завдання скеровано на перевірку вміння будувати графіки функцій, знання властивостей лінійної функцій.
1.\(y=-2x\) проходить через початок координат.
Отже, 1 – Г.
2.\(y=2x+2\), \(k=2.\) Лінійна функція \(y=kx+b.\) При \(k\gt 0\) пряма утворює гострий кут із додатним напрямком осі \(x.\)
Отже, 2 – А.
3. \(y=-2x+4\) пряма симетрична прямій \(y=2x+4\) відносно осі \(y.\)
Отже, 3 – Б.
Відповідь: 1Г, 2А, 3Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Дійсні числа та дії з ними.
Завдання скеровано на перевірку вміння виконувати тотожні перетворення ірраціональних, логарифмічних та степеневих виразів.
1. \(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\varphi}^0=\left(\frac{\sqrt{5}+1}{2}\right)^0=1\in (0; 1].\)
Отже, правильна відповідь – B.
2. \((\sqrt{5}-1)\cdot \frac{\sqrt{5}+1}{2}=\frac{(\sqrt{5}-1)(\sqrt{5}+1)}{2}=\frac{5-1}{2}=2\in (1; 2].\)
Отже, правильна відповідь – Г.
3.
\begin{gather*} \log_{\frac 15}(2\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\varphi}-1)=\log_{\frac 15}\left(2\cdot \frac{\sqrt{5}+1}{2}-1\right)=\\[6pt] =\log_{\frac 15}(\sqrt{5}+1-1)=\log_{\frac 15}\sqrt{5}=\log_{5^{-1}}5^{\frac 12}=\\[6pt] =-1\cdot \frac 12\cdot \log_55=-\frac 12\cdot 1=-0\mathord{,}5\in (-1; 0]. \end{gather*}Отже, правильна відповідь – Б.
При спрощенні виразу застосовували формули:
\begin{gather*} \log_ab^n=n\cdot \log_ab,\\[6pt] \log_{a^k}b=\frac 1k\log_ab,\\[6pt] \log_aa=1. \end{gather*}Відповідь: 1В, 2Г, 3Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія. Чотирикутники.
Завдання скеровано на перевірку вміння застосовувати властивості трапеції та квадрата, розв’язування трикутників.
\(NP\ ||\ BC\)
1 – В. Точка \(M\) – середина \(AK.\) За теоремою Фалеса: \(NM\ ||\ BC\) і \(AN=NB.\)
У \(\Delta ABK\ NM\) – середня лінія. \(BK=2NM=12\) см.
\(BC=BK+KC=12+4=16\) см. \(AB=BC=16\) см.
2 – A.
У трапеції \(AKCD\ MP\) – середня лінія.
За властивістю середньої лінії: $$ MP=\frac{KC+AD}{2}=\frac{4+16}{2}=10. $$
3 – Г. \(\Delta ABK\ (\angle B=90^\circ)\), \(AB=16\), \(BK=12.\)
За теоремою Піфагора:
\begin{gather*} AK^2=AB^2+BK^2=16^2+12^2=256+144=400,\\[7pt] AK=20. \end{gather*}Відповідь: 1В, 2А, 3Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функціональна залежність.
Завдання скеровано на перевірку вміння застосовувати властивості числових функцій.
Функція \(f(x)\) – парна, тому \(f(-x)=f(x).\)
Функція \(g(x)\) – непарна, тому \(g(-x)=-g(x).\)
Відповідь: \(2\mathord{,}8.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Ймовірність випадкової події.
Завдання скеровано на перевірку вміння обчислювати ймовірність випадкових подій, знання класичного означення ймовірної події.
У салоні \(n\) рядів, у кожному з яких розташовано \(6\) крісел. Отже, всього в салоні \(6n\) місць.
У перших трьох рядах розташовано \(18\) місць.
Імовірність того, що пасажиру дістанеться таке місце, $$ P=\frac{18}{6n}=\frac 3n. $$
За умовою ця імовірність дорівнює \(\frac{1}{14}.\)
\begin{gather*} \frac 3n=\frac{1}{14},\\[6pt] n=42. \end{gather*}Відповідь: \(42.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Стереометрія. Многогранники, тіла обертання.
Завдання скеровано на перевірку знань властивостей піраміди та конуса, вміння розв’язувати задачі на обчислення площ поверхонь геометричних тіл.
Твірна консуса \(AB\) й бічне ребро \(CF\) дорівнюють по \(25\) см. Апофема \(FK=OB.\)
Площа бічної поверхні конуса $$ S_\text{б}=\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}RL, $$ де \(R=OB\), \(L=AB.\)
\begin{gather*} \style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi}\cdot OB\cdot 25=500\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\pi},\\[7pt] OB=20\ \textit{см}. \end{gather*}У піраміді \(CF=FD=FE=25.\) \(\Delta FKD\ (\angle K=90^\circ).\) За теоремою Піфагора:
\begin{gather*} FD^2=FK^2+KD^2,\\[7pt] KD^2=25^2-20^2=625-400=225,\\[7pt] KD=15\ \textit{см},\\[7pt] DE=2KD=30\ \textit{см}. \end{gather*}Площа бічної поверхні піраміди $$ S_\text{б}=\frac 12P_\text{осн}\cdot m, $$ де \(P_\text{осн}=3\cdot ED=90\ \textit{см}\), \(m=FK=20\ \textit{см}.\) $$ S_\text{б}=\frac 12\cdot 90\cdot 20=900\ \textit{см}^2. $$
Відповідь: \(900.\)
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Розв’язування раціональних рівнянь.
Завдання скеровано на перевірку вміння розв’язувати раціональні рівняння, та їх системи з параметрами.
\begin{gather*} \left\{ \begin{array}{l} y+(x-1)^2=5a,\\ x^2-2x+y^2+8y=47, \end{array} \right.\ \ \left\{ \begin{array}{l} (x-1)^2+y=5a,\\ (x^2-2x+1)+(y^2+8y+16)=64, \end{array} \right.\\[7pt] \left\{ \begin{array}{l} y=-(x-1)^2+5a,\\ (x-1)^2+(y+4)^2=64. \end{array} \right. \end{gather*}Розв'яжемо систему графічним способом.
\((x-1)^2+(y+4)^2=64\) – рівняння кола з центром \((1; -4)\) і радіусом \(8.\)
\(y=-(x-1)^2+5a\) – квадратична функція з вершиною в точці \((1; 5a)\) з вітками вниз.
Для того, щоб система мала єдиний розв'язок, треба, щоб графіки мали одну спільну точку.
Отже,
\begin{gather*} 5a=-12,\\[7pt] a=-12:5=-2\mathord{,}4. \end{gather*}Відповідь: \(-2\mathord{,}4.\)
Знайшли помилку? Пишіть на



