Розділ: Мультитести
Тест: Тренувальний мультитест (2 варіант)
Блок: Хімія
Кількість завдань: 30
ТЕМА: Загальна хімія. Хімічний елемент.
Завдання скеровано на перевірку вміння класифікувати хімічні елементи за властивостями простих речовин, які вони утворюють.
Неметалічним елементом є Карбон. Він утворює прості речовини-неметали, вищий оксид Карбону кислотний.
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Будова атомів і простих йонів.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати будову атомів і простих йонів, розподіл електронів у них за енергетичними рівнями.
Електронні формули частинок, назви яких наведено в умові, такі:
катіон \(\mathrm{Be^{+2}}\ \ \ 1s^2\)
атом \(\mathrm{O}\ \ \ \ \ \ \ \ \ \ 1s^22s^22p^4\)
аніон \(\mathrm{Cl^-}\ \ \ \ \ \ 1s^22s^22p^6\)
атом \(\mathrm{Li}\ \ \ \ \ \ \ \ \ 1s^22s^1\)
Умову завдання задовольняє катіон \(\mathrm{Be^{+2}}.\) У ньому електрони розташовані на першому енергетичному рівні.
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Електронегативність елемента.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати зміну властивостей хімічних елементів у періодах і групах періодичної системи.
У періодах періодичної системи зі збільшенням величини заряду ядра атома електронегативність збільшується, у групах – зменшується.
Умову завдання задовольняє варіант Г – елементи третього періоду \(\mathrm{P, Si, Al,}\) розташовані за зменшенням протонних чисел.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Хімічний зв’язок. Кристалічні ґратки.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати кристалічні ґратки різних типів.
У вузлах кристалічних ґраток на рисунку містяться дві однакові сполучені частинки. Цю умову задовольняє варіант відповіді Г – двохатомні молекули йоду.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Суміші речовин.
Завдання скеровано на перевірку вміння розрізняти чисті речовини і суміші.
Чистою речовиною є водень.
Бензин – суміш вуглеводнів.
Повітря – суміш азоту й кисню з домішками деяких інших газів.
Ґрунт – багатокомпонентна суміш неорганічних й органічних речовин.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Властивості кислот і лугів. Реакція нейтралізації. Водневий показник pH розчину.
Завдання скеровано на перевірку розуміння суті реакції нейтралізації, уміння тлумачити водневий показник pH розчину, графіки.
Унаслідок нейтралізації лугу сильною кислотою в розчині поступово зменшуватиметься вміст гідроксид-аніонів, тобто його водневий показник pH також поступово зменшуватиметься. Умову завдання задовольняє графік Б.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Закон збереження маси речовин під час хімічної реакції.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати хімічні рівняння.
Хімічні рівняння складають на основі закону збереження маси речовин.
$$ \mathrm{3X+5H_2O=9HF+2NO+HNO_3}. $$Символ хімічного елемента | Кількість атомів хімічних елементів у | |
продуктах | реактантах | |
\(\mathrm{H}\) | \(10\) | \(10\) |
\(\mathrm{O}\) | \(5\) | \(5\) |
\(\mathrm{F}\) | \(9\) | \(3(\mathrm{\textbf{3F}})\) |
\(\mathrm{N}\) | \(3\) | \(3\mathrm{N}\) |
\(\mathrm{X\ -\ NF_3}.\)
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Хімічна реакція. Окисно-відновні реакції.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати схеми окисно-відновних реакцій, визначати ступені окиснення хімічних елементів, процеси окиснення і відновлення.
У реакції, про яку йдеться в завданні, ступінь окиснення Стануму підвищується від нуля до чотирьох унаслідок втрачання атомом чотирьох електронів. Ступінь окиснення Нітрогену знижується з \(+5\) до нуля:
Тобто в цій реакції Нітроген відновлюється.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Хімічна реакція. Хімічна рівновага й умови зміщення її.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати перебіг оборотних (взаємозворотних) реакцій, застосовувати принцип Ле Шательє для прогнозування напрямку зміщення рівноваги.
Тиск у системі підвищуватиметься зі збільшенням об’ємів газів у ній:
Частина рівняння | Теплота внаслідок реакції | ||
ліва | права | ||
A |
\(1V\) \(\mathrm{CO}+1V\) \(\mathrm{H_2O}\) | \(1V\) \(\mathrm{CO_2}+1V\) \(\mathrm{H_2O}\) | виділяється |
Б |
\(2V\) \(\mathrm{SO_2}\) + \(1V\) \(\mathrm{O_2}\) | \(2V\) \(\mathrm{SO_3}\) | |
B |
\(1V\) \(\mathrm{CO_2}\) | \(2V\) \(\mathrm{CO}\) | поглинається |
Г |
\(3V\) \(\mathrm{O_2}\) | \(2V\) \(\mathrm{O_3}\) |
Тиск у системі зміститься в бік утворення продуктів реакції (праворуч), щоб скомпенсувати підвищення і тиску, і температури в реакції, що відбувається зі зменшенням об’єму і поглинанням теплової енергії.
Такою реакцією є перетворення кисню на озон.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Неорганічні речовини і їхні властивості. Основні класи неорганічних сполук. Кислоти. Окисно-відновні реакції.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати склад продуктів реакцій металів із кислотами.
У завданні йдеться про дуже розведений розчин сульфатної кислоти. У такому разі окисниками є катіони Гідрогену, а відновниками – атоми Магнію.
Натомість у концентрованих розчинах сульфатної кислоти окисниками є атоми Сульфуру кислотного залишку.
Тобто в цій реакції катіони Гідрогену відновлюватимуться до водню.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Неорганічні речовини і їхні властивості. Амоніак.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей амоніаку.
Амоніак – газ із різким характерним запахом, із багатоосновними кислотами утворює і кислі, і середні солі, є складною речовиною, реагує з киснем.
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Неорганічні речовини. Основні класи неорганічних сполук. Оксиди. Луги.
Завдання скеровано на перевірку вміння розпізнавати формули оксидів лужних елементів.
Продуктом реакції калій оксиду з водою є калій гідроксид – луг.
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Неорганічні речовини. Основні класи неорганічних сполук. Кислоти. Солі
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати хімічні реакції, прогнозувати склад і властивості їхніх продуктів.
Унаслідок реакції між кристалічним натрій хлоридом і концентрованою сульфатною кислотою виділяється гідроген хлорид.
Водний розчин гідроген хлориду – сильна хлоридна кислота. Унаслідок дії хлоридної кислоти на натрій силікат утворюється осад силікатної кислоти (посудина 1).
Унаслідок реакції аргентум(І) нітрату з хлоридною кислотою утворюється осад аргентум(І) хлориду. (посудина 2).
Умову завдання задовольняє варіант відповіді В: в обох посудинах утворилися осади.
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Неорганічні речовини. Основні класи неорганічних сполук. Солі. Гідроліз солей.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати середовище водного розчину солі та склад продуктів її реакції з іншою сіллю.
Лужне середовище у водних розчинах солей, утворених слабкими кислотами і сильними основами. Такими з-поміж наведених є калій етаноат і натрій сульфід.
Та з ферум(ІІ) нітратом у водному розчині з утворенням нерозчинної середньої солі реагує лише натрій сульфід.
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Основні класи органічних сполук. Загальні формули гомологічних рядів органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння складати формули органічних сполук за їхніми назвами і класифікувати органічні речовини.
Загальну формулу \(\mathrm{C}_n\mathrm{H}_{2n-2}\) мають алкіни. З-поміж наведених вуглеводнів представник алкінів – пропін \(\mathrm{C_3H_4}.\)
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Основні класи органічних сполук. Алкени.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти реакцій алканів, алкенів, алкінів з галогенами й галогеноводнями.
Продуктом реакції приєднання гідрогенброміду до етену є 1-бромоетан \(\mathrm{CH_3CH_2Br}.\)
$$ \mathrm{CH_2=CH_2+HBr\rightarrow CH_3CH_2Br.} $$Також ця речовина утворюється внаслідок бромування етану:
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Основні класи органічних сполук. Арени. Бензен.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти реакцій бензену.
Унаслідок приєднання трьох молекул хлору до молекули бензену утворюється 1,2,3,4,5,6-гексахлороциклогексан (Б).
Варіанти відповіді А і Г не задовольняють умову завдання, бо в молекулах цих сполук лише по три атоми Хлору.
У варіанті відповіді В наведено формулу продукту заміщення, а не приєднання, бо збережено бензенове ядро.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Генетичні зв’язки між класами органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей оксигеновмісних органічних сполук і вміння встановлювати генетичні зв’язки між ними.
Окисненням етанолу добувають етаналь.
Етанову кислоту добувають окисненням, а не відновленням етанолу.
Етанол належить до гомологічного ряду насичених одноатомних спиртів, а етанова кислота – до гомологічного ряду насичених одноосновних карбонових кислот.
У молекулі етанолу дев’ять, а в молекулі етаналю – сім атомів.
Відповідь: A.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Естери.
Завдання скеровано на перевірку знання властивостей і вміння прогнозувати продукти гідролізу естерів.
Унаслідок лужного гідролізу етилметаноату за надлишку лугу утворюються етанол і сіль метанової кислоти.
З-поміж наведених варіантів відповіді правильним є варіант Б.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Оксигеновмісні органічні сполуки. Вуглеводи. Якісна реакція на крохмаль.
Завдання скеровано на перевірку вміння застосовувати знання про якісні реакції вуглеводів.
Поява синьо-фіолетового забарвлення свідчить про те, що складником сосиски є крохмаль.
Відповідь: B.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Нітрогеновмісні органічні сполуки. Аміни. Анілін.
Завдання скеровано на перевірку знання хімічних властивостей аніліну.
Анілін \(\mathrm{C_6H_5NH_2}\) – ароматичний амін, органічна основа, тому з лугом у водному розчині не реагує.
Анілін реагує з бромом із утворенням 2,4,6-трибромоаніліну:
З галогеноводнями утворює солі феніламонію:
Відповідь: Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Високомолекулярні органічні сполуки.
Завдання скеровано на перевірку розуміння суті полімеризації, уміння аналізувати формулу полімеру, визначати формулу відповідного мономера.
Приєднанням гідроген хлориду до етину добувають хлороетен.
Полімеризацією хлороетену добувають полівінілхлорид.
Відповідь: Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Органічна хімія. Хімічні властивості органічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати склад продуктів реакцій за участю спиртів, альдегідів, карбонових кислот.
З натрій гідрогенкарбонатом реагують метанова й етанова кислоти.
Срібло з амоніачного розчину аргентум(І) оксиду відновлюють етаналь і метанова кислота, у молекулах яких є альдегідна група.
Тобто речовина 1 – метанова кислота, речовина 2 – етаналь, речовина 3 – етанова кислота.
Відповідь: 1Г; 2В; 3Д.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Неорганічна хімія. Хімічні властивості неорганічних сполук. Гідроліз солей.
Завдання скеровано на перевірку знання кольорів метилового оранжевого в кислому, лужному, нейтральному середовищах, уміння прогнозувати реакцію середовища водних розчинів солей.
Натрій нітрат – сіль сильної кислоти й сильної основи, реакція середовища її водного розчину нейтральна, колір метилового оранжевого в ньому – оранжевий.
Калій силікат – сіль слабкої кислоти й сильної основи, реакція середовища її водного розчину лужна, колір метилового оранжевого в ньому – жовтий.
Алюміній хлорид – сіль сильної кислоти й слабкої основи, реакція середовища її водного розчину кисла, колір метилового оранжевого в ньому – рожевий.
Відповідь: 1В; 2Г; 3Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Обчислення в хімії. Обчислення маси за кількістю речовини.
Завдання скеровано на перевірку вміння обчислювати масу речовини за її кількістю.
Дано:
\(n(\mathrm{C_6H_5OH})=5\ \text{моль}\)
\(M(\mathrm{C_6H_5OH})=94\ \text{г/моль}\)
Знайти:
\(m(\mathrm{C_6H_5OH})\ -\ ?\)
Розв’язання
Відповідь: 470.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Обчислення в хімії. Обчислення за хімічними рівняннями. Об’ємні відношення газів у хімічних реакціях.
Завдання скеровано на перевірку вміння застосовувати наслідки із закону Авогадро й обчислювати за хімічним рівнянням об’єми газів – реактантів і продуктів.
Дано:
\(V(\mathrm{O_2})=15\ \text{л}\)
Знайти:
\(V(\mathrm{C_2H_2})\ -\ ?\)
Розв’язання
\begin{gather*} \mathrm{2C_2H_2+5O_2\rightarrow 4CO_2+2H_2O}\\[6pt] \text{За рівнянням }\ V(\mathrm{C_2H_2})=\frac 25 V(\mathrm{O_2})\\[6pt] V(\mathrm{C_2H_2})=0,4\cdot 15\ \text{л}\\[7pt] V(\mathrm{C_2H_2})=6\ \text{л} \end{gather*}Відповідь: 6.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Обчислення в хімії. Вираження кількісного складу розчину (суміші).
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати й обчислювати кількісний склад розчинів.
Дано:
\(V(\mathrm{C_2H_5OH})=200\ \text{мл}\)
\(V(\mathrm{H_2O})=640\ \text{мл}\)
\(w(\mathrm{C_2H_5OH})=0,2\)
\(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\rho}(\mathrm{H_2O})=1\ \text{г/мл}\)
\(V'(\mathrm{C_2H_5OH})=100\ \text{мл}\)
Знайти:
\(m'(\mathrm{C_2H_5OH})\ -\ ?\)
Розв’язання:
Густина води становить 1 г/мл, тобто маса води об'ємом 640 мл дорівнює 640 г.
Позначивши x масу етанолу в розчині, що утворився, маємо:
Маса етанолу об'ємом 200 мл дорівнює 160 г.
Відповідно маса етанолу об'ємом 100 мл удвічі менша:
Відповідь: 80.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Обчислення в хімії. Визначення молекулярної формули речовини.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати й визначати формулу речовини за даними щодо продуктів її згоряння.
Дано:
\(n(\mathrm{\textbf{X}})=n(\mathrm{O_2})=n(\mathrm{CO_2})=n(\mathrm{H_2O})=0,1\ \text{моль}\)
Знайти:
\(a,\ b,\ d\ -\ ?\)
Розв’язання
\begin{gather*} \mathrm{C}_a\mathrm{H}_{b}\mathrm{O}_d+\mathrm{O_2\rightarrow CO_2+H_2O} \end{gather*}Кількості атомів хімічних елементів у лівій і правій частинах рівняння однакові, тому \(a=1,\ b=2,\ d=1.\)
Відповідь: 4.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Обчислення в хімії. Обчислення маси продукту реакції за його відносним виходом і масою реагенту, що містить домішки.
Завдання скеровано на перевірку вміння аналізувати й обчислювати кількісний склад розчинів.
Дано:
\(m(\mathrm{(C_6H_{10}O_5)}_n)+m(\text{дом.})=180\ \text{г}\)
\(w(\text{дом.})=0,1\)
\(\style{font-style:normal;font-weight:bold;font-size:1.1em}{\eta}(\mathrm{C_2H_5OH})=0,75\)
\(M(\mathrm{(C_6H_{10}O_5)}_n)=162n\ \text{г/моль}\)
\(M(\mathrm{C_6H_{12}O_6})=180\ \text{г/моль}\)
\(M(\mathrm{C_2H_5OH})=46\ \text{г/моль}\)
Знайти:
\(m_\text{практ.}(\mathrm{C_2H_5OH})\ -\ ?\)
Розв’язання
Відповідь: 69.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Обчислення в хімії. Обчислення масової частки складника в суміші.
Завдання скеровано на перевірку вміння розв’язувати комбіновані задачі, застосовувати закон Авогадро й наслідки з нього.
Дано:
\(m(\mathrm{CH_4})+m(\mathrm{C_3H_8})=15\ \text{г}\)
\(M(\mathrm{CH_4})=16\ \text{г/моль}\)
\(M(\mathrm{C_3H_8})=44\ \text{г/моль}\)
\(V(\mathrm{CH_4})+V(\mathrm{C_3H_8})=11,2\ \text{л}\)
\(V_m(\mathrm{CH_4})+V_m(\mathrm{C_3H_8})=22,4\ \text{л/моль}\)
Знайти:
\(w(\mathrm{H})\ -\ ?\)
Розв’язання
Відповідь: 20.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на