Подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати вивчені орфограми (подвоєння приголосних) та пояснювати їх за допомогою правил.
У загальних назвах іншомовного походження приголосні зазвичай не подвоюються: група, клас, масаж, оперета, апаратура, колегія, комісія, кросворд, тераса.
Подвоєння зберігається в загальних назвах слів-винятків: нетто, манна.
При збігу однакових приголосних префікса й кореня подвоєний приголосний маємо, якщо в мові вживається слово без префікса: ірраціональний (раціональний), сюрреалізм (реалізм).
Відповідь – Г.
Закінчення -а у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
ТЕМА: Морфологія. Іменник
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати правильні форми слів від помилкових.
Закінчення -а у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку А. Зверніть увагу, що іменники ІІ відміни чоловічого роду в Р. в. мають закінчення -а(я), якщо вони є:
Відповідь – А.
Помилку допущено в рядку
ТЕМА: Морфологія
Завдання перевіряє вміння відрізняти правильні форми слів від неправильних.
Помилку допущено в рядку А. Не можна утворювати ступені порівняння прикметників за допомогою слова самий.
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
ТЕМА: Морфологія. Сполучник
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати сполучники, визначати групи сполучників за значенням і синтаксичною роллю.
Зауважте, що сполучники не відповідають на питання, не є членами речення, не можна замінити повнозначним словом.
Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні «Я хочу жити так, щоб серце билось в такт з гарячим серцем рідного народу» (щоб = аби).
Відповідь – Б.
Через дефіс пишуться всі слова в рядку
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє ваше вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, зокрема складні слова.
Через дефіс потрібно писати всі слова в рядку Б.
Зверніть увагу, що через дефіс пишемо:
Правильно утворено форму наказового способу дієслова в рядку
ТЕМА: Морфологія. Дієслово
Це завдання перевіряє вміння відрізняти правильні форми дієслів від помилкових.
Згадаймо, що наказовий спосіб дієслова виражає спонукання до дії, наказ, прохання тощо.
Наказовий спосіб має лише форми другої особи однини й першої та другої особи множини з такими закінченнями:
2-га особа однини: -и, = ø (нульове закінчення)
1-ша особа множини: -ім(о), -мо.
2-га особа множини: -іть, -те.
Отже, правильна форма дієслова є в рядку В: не мовчімо.
В інших варіантах потрібно виправити помилки: ходімте – ходімо, дозволимо – дозвольмо, пішли – ідімо, подякуємо – подякуймо.
Відповідь – В.
Кома перед і ставиться в реченні (коми пропущено)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки у складносурядному реченні
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак у реченні.
Прості речення, що входять до складносурядного, відокремлюються одне від одного комою.
Кома перед і ставиться в реченні «Мова українська сповнена поетичної грації, і тому досить важка для перекладу». Прислівник тому разом із сполучником і виступає тут як сполучниковий комплекс.
Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка
ТЕМА: Фонетика. Позначення звуків мовлення на письмі
Завдання перевіряє вміння визначати звукове значення букв у слові.
Букви я, ю, є позначають два звуки в таких випадках: на початку слова, після голосного, після апострофа та м’якого знака. Буква ї завжди передає два звуки. У решті випадків букви я, ю, є передають м’якість попередніх приголосних та звуки [а], [у], [е].
М’який знак не передає звука, а лише позначає м’якість попереднього приголосного. Отже, у словах із м’яким знаком звуків зажди менше.
Буква щ завжди передає два звуки – шч.
Африкати дж та дз також передають один звук.
Проаналізуймо запропоновані слова:
У рядку Г однакова кількість звуків і букв у кожному слові: гравЮра, каЯТТЯ, ЩавелЬ.
У рядку А у слові здоров’Я на один звук більше.
У рядку Б у слові Щодня на один звук більше, у слові ДЗенЬкіт на два звуки менше.
У рядку В у слові гіЛЛЯ на один звук менше.
У рядку Д у слові вождЬ на один звук менше.
Граматичну помилку допущено в реченні
ТЕМА: Синтаксис. Особливості побудови речення
Це завдання перевіряє ваше вміння правильно будувати речення з дієприслівниковими зворотами.
Граматичну помилку допущено в реченні «Наполегливо тренуючись, нас не полишає віра в перемогу».
Зауважмо, що дія, названа дієприслівником, у реченні повинна стосуватися того самого діяча, що й дія, названа присудком.
Отже, правильно побудувати це речення потрібно так: «Наполегливо тренуючись, ми віримо в перемогу».
Закінчення -е у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку
Це завдання перевіряє вміння правильно визначати закінчення іменників у кличному відмінку.
Закінчення -е у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку Б.
Згадаймо, у кличному відмінку однини іменники першої відміни м’якої групи мають закінчення -е: пісне, Катре.
Закінчення -е мають також іменники другої відміни м’якої й мішаної груп: школяре, Назаре.