ЗНО онлайн 2017 року з географії – пробний тест
ТЕМА: Розвиток географічних знань про Землю. Сучасні дослідження.
Тестове завдання оцінює знання про дослідження територій у сучасний час.
Завдання можна виконати методом виключення неправильних відповідей: Фернан Магеллан здійснив першу навколосвітню подорож, Джеймс Кук здійснив три навколосвітні подорожі, а Христофор Колумб, шукаючи західний шлях до Індії, відкрив для світу Америку.
Залишився варіант – експедиція Фрітьйофа Нансена, яка в ХІХ ст. на судні «Фрам» досліджувала Північний Льодовитий океан.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Закономірності формування природи материків і океанів. Форма і рухи Землі, їх наслідки.
Тестове завдання оцінює знання про рухи Землі і їх наслідки для природи.
Тут треба чітко знати, що Земля здійснює два види рухів – навколо осі за добу і навколо Сонця за рік. Наслідком добового руху є зміна дня і ночі, а наслідком річного – зміна пір року. Інші варіанти розглядати немає змісту.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Масштаб.
Тестове завдання оцінює вміння визначати відстань на плані за лінійним масштабом.
На плані місцевості відстань від річки Андоги до загону для худоби біля села Мостище визначена за допомогою вимірювача і зіставлена з рисунком лінійного масштабу. Необхідно визначити цю відстань на місцевості.
У цьому завданні важливо визначити правильно масштаб і ціну поділки.
Масштаб плану: в 1 см 100 м. На лінійному масштабі спочатку дивимося, на якій позначці є правий розмах вимірювача, оскільки це ціле число в метрах. Бачимо, що голка вимірювача є між 400 м і 600 м, тобто на 500 м.
Тепер переходимо на рисунок у кружечку – визначаємо решту відстані. Для того потрібно правильно обчислити ціну поділки: в 1 см (а це 100 м) є 5 поділок (2 заштриховані і 3 незаштриховані). Отже, якщо 1 см = 100 м і розділений на 5 поділок, то одна поділка – це 20 м. Від 0 (нуля) рахуємо, скільки позначок є до лівої голки вимірювача – таких поділок 3.
(3×20м = 60м). До 500 м + 60 м отримаємо 560 м.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Літосфера. Мінерали і гірські породи.
Тестове завдання оцінює знання про походження мінералів і гірських порід.
У завданні сказано, що гірські породи утворилися в процесі вкорінення магми в товщу земної кори, отже, магматичного походження.
Такі відповіді, як нафта, природний газ, вугілля, відкидаємо, бо ці породи органічного походження. Що стосується алюмінієвих і марганцевих руд, то вони утворюються на поверхні в межах платформ, а не в розломах.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Гідросфера. Річка.
Тестове завдання оцінює знання про характер течії річки.
За характером течії річки поділяють на рівнинні та гірські.
Течія рівнинної річки спокійна і повільна, а гірської – бурхлива і швидка. Усе залежить від поверхні, по якій протікає річка, тобто від форм рельєфу.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Гідросфера. Світовий океан і його частини .
Це тестове завдання вимагає знання географічної карти і розташування відомих об’єктів гідросфери.
Під час вивчення теми «Світовий океан і його частини» розглядаємо серед проток Атлантичного океану Гібралтарську протоку, яка відділяє Європу від Африки і сполучає Середземне море з Атлантичним океаном.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Атмосфера. Температура повітря.
Тестове завдання оцінює вміння визначати амплітуду коливань температури повітря.
Для виконання потрібно пригадати, що амплітуда коливань температури – це різниця між максимальним і мінімальним значенням температури повітря (у нашому випадку річних).
Найвища (максимальна) температура спостерігалася в липні (VІІ) 21℃, а найнижча (мінімальна) в січні – 5℃. Обчислюємо: 21 – (-5) = 26.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі. Природні зони.
Тестове завдання оцінює знання про географічні пояси як частини географічної оболонки.
Тестове завдання можна розв’язати методом виключення неправильних відповідей: екваторіальний пояс поширений обабіч екватора, де протягом року клімат одноманітний – жаркий і вологий, тому там сформувалася лише одна природна зона – вологі екваторіальні ліси.
Субекваторіальний – по обидва боки від екваторіального, де виділяють два сезони – сухий і вологий, але природна зона одна – савани і рідколісся.
Субарктичний – на півночі материків Євразія і Північна Америка, де більшу частину року панує холод, багаторічна мерзлота, то природні зони теж не різноманітні – тундра та лісотундра.
Помірний пояс займає найширшу смугу суходолу і в його межах клімат неоднорідний, тому виділяють кліматичні області і різноманітні природні зони: тайга, мішані ліси, широколисті ліси, лісостеп, степ, напівпустелі і пустелі.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Океани. Тихий океан. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості.
Тестове завдання оцінює знання особливостей походження островів в Океані.
Як відомо, острови за походженням поділяють на материкові, вулканічні і коралові.
Якщо материкові – це частини материка, а вулканічні – це вершини згаслих підводних вулканів, то коралові утворені живими організмами – вапняковими скелетами коралових поліпів. Поліпи прикріплюються до дна на невеликій глибині і ростуть угору та вшир. Іноді корали утворюють кільце чи напівкільце довкола вулканічного острова посередині з лагуною.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі. Природні зони.
Тестове завдання оцінює знання про природні зони, їх органічний світ і поширення на Землі.
Можна скористатися картою із завдання № 36 для підказки. На карті можна відшукати зазначені регіони поширення й дійти висновку, що із запропонованих відповідей вологі екваторіальні ліси поширені лише в басейні річки Амазонки. Саме тут вони займають найбільші площі.
Інші зазначені регіони не перетинаються екватором, тому там не можуть рости вологі екваторіальні ліси.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Африка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.
Тестове завдання оцінює знання про особливості тектонічної будови Африки.
Можна скористатися картою Африки із завдання № 49.
Відомо, що материк Африка лежить у межах давньої Африкано-Аравійської платформи. Частини платформи то опускалися, то піднімалися протягом геологічного періоду. Близько 60 млн років тому вся Африкано-Аравійська платформа інтенсивно піднімалася. Це супроводжувалося гігантськими розломами земної кори. Тоді утворилася найбільша на суходолі система Східноафриканських розломів (грабен), яка простяглася від Суецького перешийку дном Червоного моря до річки Замбезі.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Антарктида. Географічне положення.
Тестове завдання оцінює основні риси географічного положення материка.
Антарктида – південний материк, у центрі якого знаходиться Південний полюс (В). Це й буде найпівденніша точка Антарктиди і всієї планети. Усі інші позначені точки в Антарктиді будуть північними.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Материки Північної півкулі. Євразія. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.
Тестове завдання оцінює знання основних географічних закономірностей – зв’язок тектонічних структур з утворенням корисних копалин.
Відомо, що осадові корисні копалини, як-от нафта і газ, приурочені до чохлів платформ і прогинів. Отже, відповіді із складчастостями і щитами (В, Г) будуть неправильні.
Якщо обирати між двома залишеними варіантами, то бачимо, що і прогин (Месопотамський) і молода платформа (Західносибірська) є у варіанті, де в природі утворилися найбільші в світі родовища нафти – Перська затока і Західносибірський регіон.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Материки Північної півкулі. Північна Америка. Загальні риси клімату.
Тестове завдання оцінює вміння аналізувати кліматограму.
На кліматограмі позначено річну кількість опадів (у нашому випадку 2450 мм), стовпчиками – місячну кількість опадів. Графіком позначено хід температур повітря.
Бачимо, що в літні місяці опадів випадає найменше, а температури влітку найвищі. Опадів протягом року випадає багато – 2450 мм. Це не може бути тропічний чи субтропічний континентальний клімат.
Якщо б це була кліматограма мусонного типу клімату, то опади були б значними влітку, бо літній мусон приносить багато опадів на суходіл.
Отже, це помірний морський клімат.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Австралія. Тектонічна будова, рельєф. Клімат.
Тестове завдання оцінює знання про особливості будови поверхні Австралії і кліматичних умов.
У завданні потрібно вказати причину малого поверхневого стоку річок Австралії: чому до річок та інших водойм потрапляє лише 10 % атмосферних опадів.
Австралія розташована в тропічних широтах, де протягом року опадів випадає дуже мало, а випаровування значне. Це і є основним чинником малого стоку. Крім того, гірські породи, які складають поверхню материка, легко пропускають опади, з яких формується артезіанський басейн підземних вод.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Географічний простір України. Україна на політичній карті Європи і світу. Географічне положення.
Тестове завдання оцінює знання географічного положення території України.
При виконанні цього завдання можн скористатися картою України, яка є в завданні № 31.
З карти видно, що місто Київ найближче розташоване до кордону з Білоруссю, з якою Україна межує на півночі. Усі інші наведені країни більш віддалені від столиці України.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Природні умови і ресурси України. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси.
Тестове завдання оцінює знання про основні форми рельєфу поверхні України.
Основні форми рельєфу на території України – це гори і рівнини.
Серед рівнин у нас простягаються низовини (з висотами від 0 м до 200 м) та височини (від 200 м до 500 м). Необхідно визначити, яка форма рельєфу відповідає 175 м. Це низовина, яка займає 70 % площі України.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Природні умови і ресурси України. Клімат і кліматичні ресурси.
Тестове завдання оцінює знання про чинники формування клімату на території України.
Вітер – один з головних кліматотвірних чинників.
Територія України розташована в помірному кліматичному поясі, де панівними вітрами є західні. Утворення постійних вітрів пов’язано із зонами низького (Н) і високого (В) тиску на Землі. Помірні широти – у зоні низького тиску.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Природні умови і ресурси України. Озера України, їх типи.
Тестове завдання оцінює знання про особливості утворення та природи озер на території України.
Виділяють різні типи озерних улоговин, поширених на території України, проте переважають озера, які утворилися на заплавах річок. Їх ще називають заплавні озера, які сполучені з річкою і мають однаковий з нею режим. Таких озер багато на заплавах Прип’яті, Десни, Дунаю, найбільше в Україні – Ялпуг.
Озера-стариці поширені повсюдно, оскільки це – старі, залишені річкою, річища.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Природні умови і ресурси України. Ґрунтові та земельні ресурси.
Тестове завдання оцінює знання структури земельних ресурсів різних регіонів України та вміння аналізувати діаграму.
На діаграмі бачимо, що сільськогосподарські угіддя і ліси становлять однакову частку – 46 %. Отже, область знаходиться в лісовій зоні. Серед запропонованих областей лише одна (Івано-Франківська) розташована в лісовій зоні, всі інші – в степовій.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Природні умови і ресурси України. Рослинність. Природні зони.
Тестове завдання оцінює знання про рослинний світ на території України.
При виконанны цього завдання треба орієнтуватися за назвами населених пунктів, які походять від назв дерев.
Бачимо, що поряд із соснами (Соснівка, Борове) трапляються листяні дерева дуби (Діброва), берести, вільха, купина.
З легкістю можна визначити, що це мішані ліси.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Природні умови і ресурси України. Води суходолу і водні ресурси.
Тестове завдання оцінює знання особливостей формування водних об’єктів на території України.
Методом виключення неправильних відповідей відкидаємо ознаку зменшення об’єму річкового стоку, оскільки менший прихід води не може свідчити про те, що узбережжя опускається.
Зміна напрямку морських течій пов’язана з постійними вітрами, тобто теж не може бути ознакою опускання узбережжя.
Утворення піщаних морських пляжів пов’язане з твердим стоком річок і роботою хвиль моря.
А от утворення заток-лиманів може бути ознакою опускання узбережжя Чорного моря. Лимани утворюються в місцях впадіння річок у море і захищені від моря скелями і піщаними обмілинами.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Населення України та світу. Зайнятість населення.
Тестове завдання оцінює знання про зайнятість населення.
Відомо, що частка зайнятих у певному секторі економіки визначає її рівень розвитку. Якщо велика частка зайнятих у сфері послуг (третинний сектор) – країна постіндустріального рівня розвитку, у промисловості (вторинний сектор) – індустріальний тип, у сільському господарстві – аграрний тип.
Постіндустріальний тип – це тип суспільства, де переважає інноваційний сектор економіки з високопродуктивною промисловістю, індустрією знань і високопродуктивною промисловістю, яка використовує роботизацію, автоматизацію, комп’ютеризацію.
У завданні зазначено, що у сфері послуг в Україні зайнято 60 % трудових ресурсів. За такої частки зайнятих країна мала б бути високорозвиненою постіндустріальною державою, а є індустріально-аграрною. Причина в тому, що в Україні низький показник зайнятих у сфері науки та інноваційних галузях, а серед 60 % зайнятих у невиробничій сфері переважають працівники оптової і роздрібної торгівлі.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво та постачання електроенергії.
Тестове завдання оцінює знання чинників розміщення основних типів електростанцій в Україні.
Як відомо, атомні електростанції (АЕС) споруджують у тій місцевості, де є споживач, а інші типи електростанцій – ТЕС чи ГЕС, споруджувати недоцільно. АЕС працюють на уранових рудах, які можна доставити для роботи електростанції.
Для роботи теплової електростанції (ТЕС) палива потрібно дуже багато, тому його не вигідно перевозити на далеку відстань.
Гідравлічні електростанції (ГЕС) споруджують на повноводних річках. Отже, основним чинником при розміщенні АЕС є споживач.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Металургійне виробництво. Чинники розміщення підприємств.
Тестове завдання оцінює особливості розвитку кольорової металургії в Україні та чинники розміщення підприємств.
Підприємства кольорової металургії у своєму розміщенні орієнтуються на сировинний та енергетичний чинники.
Ті підприємства, які переробляють руди з низьким вмістом основного металу, тяжіють до джерел сировини (виплавляння ртуті, нікелю).
Енергомісткими є титаномагнієве, алюмінієве, цинкове виробництва. Отже, титаномагнієвий комбінат в Запоріжжі зорієнтований на електроенергію.
Якщо розглядати Запоріжжя як джерело сировини для цього виробництва, то поблизу не розробляються родовища титанових руд.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Виробництво машин та устаткування. Суспільна та просторова організація господарства.
Тестове завдання оцінює знання територіальної структури машинобудівної галузі в Україні, шляхи її вдосконалення, оптимізації.
У завданні потрібно визначити шлях оптимізації сучасної структури машинобудування.
На заході країни неможливо пришвидшити розвиток важкого машинобудування, оскільки ця галузь орієнтується на сировину (чорні метали), які в цій частині України не виробляють. Якщо рівномірно розміщувати підприємства в усіх великих містах, то малі і середні міста почнуть втрачати трудові ресурси, населення і зникнуть з карти. Концентрація основних виробництв у столичній агломерації призведе до надмірного впливу на природне середовище.
Найоптимальнішим варіантом буде спрямування нових виробництв у малі і середні міста.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Хімічне виробництво.
Тестове завдання оцінює знання особливостей розвитку хімічного виробництва в Україні, його територіальну структуру.
На карті позначено здебільшого великі обласні центри України. Це не можуть бути родовища корисних копалин і розроблення кар’єрів.
Кокс і коксопродукти – це спеціалізація Донецького економічного району.
Виробництво штучних і синтетичних волокон зосереджено в декількох містах – Київ, Черкаси, Житомир, Чернігів.
Отже, На карті позначено центри з виробництва фармацевтичних продуктів і препаратів, які орієнтуються на кваліфіковані трудові ресурси і наукові установи, що функціонують у великих обласних центрах.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво будівельних матеріалів.
Тестове завдання оцінює знання чинників розміщення підприємств цементної промисловості.
Як відомо, цемент належить до в’яжучих будівельних матеріалів. Для його виробництва використовують корисні копалини групи «сировина будівельної промисловості» – мергелі, вапняки, глини. Тому очевидним є те, що це виробництво зорієнтоване на родовища сировини.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Первинний сектор господарства. Сільське господарство. Економічні райони України.
Тестове завдання оцінює знання спеціалізації сільського господарства економічних районів.
Спеціалізація рослинництва залежить від агрокліматичних умов території, тому важливо знати оптимальні умови росту для культурних рослин у кожному економічному районі.
Льон-довгунець та гречка – вологолюбні культури і їх вирощують на півночі України в зоні мішаних лісів (Полісся) та частково лісостепу, цукровий буряк – головна культура Поділля. Соняшник – теплолюбна культура, яку вирощують у степах України, в тому числі і в Причорномор’ї.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Вторинний сектор господарства. Виробництво харчових продуктів, напоїв.
Тестове завдання оцінює знання особливостей розвитку харчової промисловості та чинників розміщення підприємств.
Сировиною для цукрової промисловості в Україні є цукрові буряки, а для виробництва спирту – зерно, картопля, меляса (побічний продукт бурякоцукрового виробництва). Тому такі підприємства у своєму розміщенні орієнтуються на сировину – посіви зазначених культур, які займають основні площі у селах чи довкола них.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Третинний сектор. Транспорт.
Тестове завдання оцінює знання про транспортну систему та напрямки основних транспортних магістралей.
На карті позначено діючі магістралі і ті, що проєктуються (перспективні).
Жодна гілка магістралі не проходить через столицю – місто Київ. Отже, це не можуть бути ні автомобільні, ні залізничні шляхи.
Газопровід «Союз» з Росії перетинає всю територію країни зі сходу на захід, чого не бачимо на карті.
Залишилась відповідь, пов’язана з нафтопроводами. Бачимо два міста Одеса і Броди, де споруджено нафтотермінал «Південний» і заплановано продовження нафтопроводу до Гданська (Польща).
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Третинний сектор. Туризм.
Тестове завдання оцінює знання про туристичні об’єкти України.
У цьому завданні необхідно впізнати область за наведеними транспортними центрами.
Є підказка, що це «Гранітний шлях», отже, в області є родовища граніту. У назвах наведених міст є Коростишів (Житомирська обл.) – центр видобутку гранітів в Україні.
Правильна відповідь – Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Типізація країн світу за рівнем економічного розвитку.
Тестове завдання оцінює знання про політичну карту світу, розташування на ній найрозвиненіших країн.
Під час виконання цього завдання треба чітко знати країни «Великої сімки» (США, Японія, Німеччина, Велика Британія, Франція, Італія, Канада) та їх розташування на карті.
Бачимо, що позначена серед країн «Великої сімки» – Канада.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Населення України та світу. Демографічні процеси.
Тестове завдання оцінює вміння аналізувати статистичні дані та знання демографічних процесів.
Для виконання цього завдання треба пригадати значення поняття «депопуляція», яке означає різке зниження кількості населення в країні.
У таблиці наведено умовні країни та показники коефіцієнтів народжуваності та смертності. Саме ці два показники є основними, які визначають процес природного приросту. Знайшовши найменше значення різниці цих показників, отримаємо правильну відповідь:
А) 12,2 – 7,1 = 5,1.
Б)13,5 – 14,3 = – 0,8.
В) 14,0 – 9,8 = 4,2.
Г) 20,4 – 12,2 = 8,2.
Найменше значення у варіанті Б.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Металургійне виробництво. Виробництво машин та устаткування. Хімічне виробництво.
Тестове завдання оцінює знання основних промислових районів світу та їх спеціалізацію.
Можна розпочати аналіз з Прикарпатського району України, в якому такі галузі, як чорна металургія та важке машинобудування не розвиваються через відсутність потрібної сировини.
Каліфорнійський район США відзначається наукомісткими галузями, як і вся економіка США.
Поволзький район Росії виділяється розвитком нафтової промисловості.
Отже, перелічені промислові райони не відповідають розвиткові цих галузей.
Верхньосілезький промисловий район Польщі багатий на кам’яне вугілля, на якому і сформувалися металургійні підприємства (на імпортних залізних рудах з України, Росії, Швеції). Важке машинобудування виготовляє шахтне устаткування, устаткування для прокладання доріг, для гірничо-хімічної галузі. Хімічна промисловість використовує власну сировину (вугілля, сірка, кухонна сіль) та відходи інших галузей промисловості.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Первинний сектор господарства. Добувна промисловість.
Тестове завдання оцінює знання поширення основних районів і родовищ корисних копалин у світі.
Особливістю позначень на цій карті є те, що всі вони пов'язані із тектонічними складками чи розломами.
У місцях тектонічних розломів утворюються руди кольорових металів. Підказкою може бути позначення в районів гір Анд та Кордильєрів «мідного поясу».
Що стосується інших корисних копалин, то природний газ, як і нафта, залягає в прогинах платформ, на шельфі морів. Алюмінієві руди (боксити) приурочені до платформ, титанові руди мають прибережно-морське або континентальне залягання.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Нафтопереробна промисловість.
Тестове завдання оцінює знання сучасних особливостей розвитку нафтопереробної промисловості України та сусідніх країн.
Якщо розглядати нафтопереробну промисловість в Україні, то вона частково працює на власній сировині. Але в завданні сказано про найбільші нафтопереробні комбінати, які працюють на імпортній сировині: на транзитних нафтопроводах – Лисичанськ і Кременчук, на привізній по морю – Одеса.
Білорусь та Польща не забезпечені нафтою, тому вони також прив’язані до транзитних нафтопроводів.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Америка. Загальна характеристика Америки.
Тестове завдання оцінює знання основних особливостей розвитку господарства країн Латинської Америки.
Країни Латинської Америки відносять до групи країн, що розвиваються і залежать від капіталовкладень США.
Країни багаті на природні ресурси, які експортують, тому основні транспортні шляхи прокладені від районів видобутку сировини до портів. До портів доставляють продукцію сільського господарства, яку також експортують. Основні виробництва переробної промисловості також працюють у портах, оскільки залежать від давальницької сировини інших країн.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Регіони та країни світу.
Тестове завдання оцінює знання про економічний розвиток основних країн світу.
У завданні зазначені великі за площею країни світу, до яких потрібно виділити характерну спільну рису.
Аналізуючи кожен варіант відповіді, відкидаємо твердження про те, що всі вони аграрні та аграрно-індустріальні. Екстенсивний шлях розвитку аграрного виробництва не властивий високорозвиненим країнам, таким як США, тому що сільське господарство розвивається інтенсивним шляхом.
Незначна місткість внутрішнього споживчого ринку теж хибне твердження, бо всі наведені країни мають населення понад 1млрд осіб (Китай та Індія) та понад 200 млн осіб (США та Бразилія).
Отже, спільним буде те, що країни мають великі розміри території та велику кількість населення.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Третинний сектор господарства. Транспорт.
Тестове завдання оцінює знання основних водних шляхів сполучення річкового транспорту.
Підказкою може слугувати карта світу в завданні № 36.
У завданні йдеться про міжнародні річкові перевезення, тобто потрібно назвати ті ріки, які протікають територією декілької держав.
Міссісіпі протікає територією США, Муррей – австралійська річка. Волга і Єнісей – річки Росії, Хуанхе і Янцзи – великі річки Китаю, а от Дунай та Рейн – європейські річки, які перетинають не одну, а декілька держав.
Рейн протікає через Швейцарію, Німеччину, Нідерланди, а Дунай – через Німеччину, Австрію, Угорщину, Словаччину, Сербію, Болгарію, Румунію, Україну.
Правильна відповідь – А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Азія. Китай.
Тестове завдання оцінює знання про сучасні тенденції розвитку господарства Китаю.
Китай – велика індустріально-аграрна держава, яка займає перше місце за зовнішньоторговельним оборотом і лідирує у світі за обсягом виробництва понад 100 видів промислової продукції.
Велика кількість підприємств китайської промисловості потребує багато електроенергії, основна частка якої виробляється на ТЕС. Теплові електростанції працюють на власному вугіллі і при його спалюванні виділяється велика кількість вуглекислого газу.
Правильна відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Глобалізація та регіональна економічна інтеграція.
Тестове завдання оцінює розуміння процесів економічної інтеграції світового господарства.
При виконанні цього завдання треба пригадати значення поняття «інтеграція».
Інтеграція – це зближення та поглиблення взаємодії національних економік, стійкі взаємозв’язки між економіками держав, яка може проявлятися у створенні державних об’єднань. Прикладом таких об’єднань є: Європейський Союз, ОПЕК, Світова організація торгівлі. У запропонованих відповідях читаємо про становлення грошової одиниці євро, яка запроваджена у країнах ЄС.
В інших відповідях ідеться про зміну у структурі світової економіки, а не про інтеграційні процеси.
Правильна відповідь – Б.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Географічна наука в системі природничих дисциплін.
Тестове завдання оцінює знання географічних дисциплін, об’єкти їх вивчення.
При виконанні цього завдання слід чітко пам’ятати об’єкт вивчення кожної із зазначених наук.
Треба почати з метеорологічного прогнозування, яке пов’язане з явищами в атмосфері – загроза смерчу.
Демографія вивчає населення – депопуляція населення.
Гідрологія вивчає водні ресурси, отже, підходить пересихання малих річок.
Геоморфологія вивчає форми рельєфу – активізація зсувів.
Правильна відповідь – 1Б 2В 3А 4Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Природні умови і ресурси України. Грунти та грунтові ресурси.
Тестове завдання оцінює розуміння однієї з основних географічних закономірностей – залежності типу ґрунту від рослинних угруповань.
Відомо, що тип ґрунту залежить від типу рослинності, під яким цей ґрунт сформувався.
Тут чітко треба пам’ятати, що чорноземи сформувалися в лучних степах, дерново-підзолисті – під мішаними лісами, каштанові, часто засолені – під типчаково-полиновим степом, а сірі лісові – під широколистими лісами (діброви).
Правильна відповідь – 1А 2В 3Д 4Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Суспільна та просторова організація господарства.
Це завдання оцінює знання про особливості територіальної організації галузей промисловості в Україні.
У завданні зазначено певні галузі промисловості, до яких потрібно дібрати кількість цетрів на території України.
Варто почати з атомних електростанцій – знаємо, що діючих є чотири: Запорізька, Південноукраїнська, Хмельницька і Рівненська.
Літакобудування розвинуте у найбільших містах, оскільки орієнтується на наукових фахівців – Київ, Харків.
Нікелева промисловість зосереджена в одному центрі – Побузьке, і олійно-жирова повсюдно в зоні степу та південному лісостепу.
Правильна відповідь – 1Г 2Б 3Д 4А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Економіко-географічний поділ України.
Тестове завдання оцінює знання про особливості розвитку окремих областей України.
Можна розпочати з варіанту морських та річкових портів, оскільки у відповідях лише одна приморська область – Херсонська.
Автомобільні дороги прокладено через перевали у горах, а це Закарпатська область.
Найбільший аеропорт («Бориспіль») розміщено в Київській області, а нафтопровід «Дружба» проходить через Житомирську область.
Правильна відповідь – 1Б 2В 3А 4Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Первинний сектор господарства. Сільське господарство.
Тестове завдання оцінює знання особливостей сучасного розвитку сільського господарства світу, географію рослинництва.
Світовим лідером з вирощування і експорту кави є Бразилія, цукровий буряк росте в помірному поясі Франції, пшениці найбільше в світі вирощує Китай (1-ше місце), а кукурудзи – США.
Правильна відповідь – 1А 2Г 3Д 4В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Регіони світу.
Тестове завдання оцінює особливості природних ресурсів регіонів світу.
Виконання завдання можна розпочати із Західної Європи – регіон з найрозвиненішими країнами світу і з вичерпаними ресурсами, тому економіка працює на імпортній сировині.
Австралія має високий показник землезабезпеченості через велику площу і малу кількість населення, проте землі не є родючими, тому переважають пасовища.
Південно-Західна Азія має великі запаси нафти (Перська затока), від експорту якої залежить рівень розвитку економіки.
Південна Америка має великі запаси водних ресурсів (Амазонка та її притоки).
Правильна відповідь – 1Б 2Г 3Д 4В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Географічні координати.
Тестове завдання перевіряє вміння визначати географічну широту об’єкта.
У цьому випадку потрібно визначити широту точки А.
Географічна широта – це відстань об’єкта від екватора, виражена в градусах.
Широту визначають від екватора за лініями паралелей, що проведені паралельно до екватора від 0° до 90° в обидвох півкулях. Значення широти надписано на вертикальній рамці карти (e нашому випадку – справа).
Знайдемо точку А і ведемо вправо по лінії до краю карти, зупиняємося на позначці 20°. Точка А розташована на 20° географічної широти.
Правильна відповідь – 20.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Географічні координати.
Завдання перевіряє вміння визначати відстань між об’єктами в кілометрах за градусною сіткою.
Щоб визначити відстань у кілометрах, спочатку визначаємо відстань у градусах, тобто географічну широту точки А.
Географічна широта – це відстань об’єкта від екватора, виражена в градусах.
Широту визначають від екватора за лініями паралелей, що проведені паралельно до екватора від 0° до 90° в обох півкулях.
Значення широти надписано на вертикальній рамці карти (в нашому випадку – справа). Знайдемо точку А і ведемо вправо по лінії до краю карти, зупиняємося на позначці 20°.
Отже, точка А від екватора віддалена на 20°. Щоб визначити відстань у кілометрах, треба знати, скільки становить 1°дуги меридіана. Відомо, що всі меридіани однакові і 1°дуги меридіана – це 111 км (ціле число). Якщо 20°×111км, одержимо 2220 км.
Правильна відповідь – 2220.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Географічний простір України. Україна на карті годинних поясів.
Завдання перевіряє вміння визначати місцевий час об’єкта.
Місцевий час – це час на цьому меридіані, його визначають за меридіанами, тобто за географічною довготою.
Географічна довгота – це відстань об’єкта від нульового меридіана виражена в градусах. Її визначають за лініями меридіанів від 0° до 180°, починаючи відлік від початкового меридіану, тобто від 0°.
Значення довготи надписано на горизонтальній рамці фрагменту карти (у нашому випадку – вгорі). Знаходимо точку А і ведемо по лінії вгору до позначки, зупиняємось між 0° і 20°.
Отже, точка А має довготу – 10°, тобто на стільки градусів віддалена від нульового меридіану. У часі це буде: 10°× 4 хв. = 40 хв. Чому на 4 хвилини перемножуємо? Тому що Земля робить оберт на 1° дуги меридіану за 4 хвилини, а в нас є 10°. Отже, це буде 40 хвилин.
Правильна відповідь – 40.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Земля на плані і карті. Поняття про азимут.
Завдання перевіряє вміння визначати азимут.
Азимут – це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет, який визначають за годинниковою стрілкою.
Бачимо, що літак летітиме з точки А до Антарктиди точно на південь.
Азимут півдня становить 180°.
Правильна відповідь – 180.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Гідросфера. Властивості вод Світового океану.
Тестове завдання оцінює знання про основну властивість вод Світового океану – солоність.
Солоність – це кількість розчинених солей у грамах в одному літрі морської води.
Солоність залежить від таких чинників: кількості опадів, ступеня випаровування і річкового стоку.
Що стосується Червоного моря, то воно розташоване в тропічних широтах, де протягом року висока випаровуваність, а опадів випадає дуже мало. У море не впадають річки, тобто воно не поповнюється прісними водами. Саме ці чинники зумовлюють високу його солоність – 42 ‰.
Правильна відповідь – 457.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Природні умови і ресурси України. Гірські ландшафти Українських Карпат.
Пропоноване тестове завдання оцінює вміння характеризувати гірські ландшафти країни.
Проаналізувавши кожну відповідь, відкидаємо неправильні: за висотою Карпати є не низькі, а середні; вершини не вкриті льодовиками, бо не досягають снігової лінії. Сосново-ялинові ліси не можуть змінюватися буково-грабовими з висотою, а навпаки, бо з висотою холоднішає і листяні породи не ростуть. Найбільшою кількістю висотних поясів у Євразії виділяються найвищі гори Гімалаї.
Залишились правильні твердження: Карпати – молоді гори альпійської складчастості, сформовані в помірно-континентальному кліматі, складені пухкими породами, які легко руйнуються.
Правильна відповідь – 135.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Населення України та світу. Кількість населення в світі та Україні.
Тестове завдання оцінює знання сучасних демографічних процесів в Україні, уміння їх аналізувати.
Упродовж 2007 – 2016 років спостерігалося уповільнення темпів скорочення населення в Україні. Цьому сприяла демографічна політика уряду, зокрема виплата грошової допомоги при народження дитини, що привело до зростання показників народжуваності, дещо стрималися процеси еміграції.
Інші відповіді називають чинники, що не можуть впливати на кількість населення.
Правильна відповідь – 125.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Чинники розміщення підприємств.
Тестове завдання оцінює знання про чинники розміщення промислових підприємств.
Сировинний чинник є вирішальним для тих підприємств, які у своєму виробничому процесі використовують багато сировини. Серед запропонованих – це цементний завод, який використовує вапняки, глини, мергель; плодоовочеконсервний (ягоди, фрукти, овочі); мідеплавильний (мідні руди).
Підприємства, зазначені в інших варіантах відповідей зорієнтовані на: фармацевтична фабрика – наукові установи; хлібозавод, завод сільськогосподарського машинобудування – споживач; швейна фабрика – кількість трудових ресурсів.
Правильна відповідь – 357.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Національна економіка та світове господарство. Сучасні тенденції розвитку світового господарства. Металургійне виробництво.
Тестове завдання оцінює знання про особливості сучасного розвитку чорної металургії світу.
У завданні сказано, що у світовому виробництві чавуну і сталі зросла частка групи країн, що розвиваються. Це пов’язано з тим, що в більшості високорозвинених країн сировина вичерпалася, в економіці зменшилася частка чорної металургії, а зростає наукомісткий сектор. У країнах, що розвиваються, є запаси залізних руд, їхні виробництва потребують чавуну і сталі в машинобудівну галузь, а природоохоронне законодавство часто є ліберальне і не обмежує діяльність «брудних виробництв».
Що стосується інших варіантів відповідей, то транзитне положення не може бути вирішальним у розвитку чорної металургії, якщо країна не має залізних руд. Електроенергетика є вирішальною для кольорової металургії, а точне машинобудування не використовує чорні метали. Моногалузеві господарські комплекси – поняття некоректне, бо, якщо це комплекс , то тут вже є поєднання мінімум двох виробництв, а «моно» означає один.
Правильна відповідь – 257.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Країни Європи. Велика Британія. Німеччина.
Тестове завдання оцінює знання особливостей розвитку високорозвинених країн Європи.
За формою правління Велика Британія – конституційна монархія, а Німеччина – республіка.
У структурі паливно-енергетичного балансу Великої Британії переважає природний газ, який вона видобуває на шельфі Північного моря, Німеччина будувала свою енергетику на власному вугіллі, а зараз переходить на імпортну нафту.
Металургійні підприємства зорієнтовані на імпортну сировину, тому зміщені в бік портів.
Зовнішні економічні зв’язки обох країн забезпечує морський і повітряний транспорт, оскільки Велика Британія – острівна держава, а Німеччина має вихід до двох морів.
Залишились відповіді, які можна вважати правильними. Це держави з високим рівнем урбанізації (понад 75%), де основними є галузі наукомісткої продукції, а у високоінтенсивному сільському господарстві використовується фермерство.
Правильна відповідь – 256.
Знайшли помилку? Пишіть на