Граматичний зв’язок порушений у словосполученні
ТЕМА: Морфологія. Прийменник
Це завдання перевіряє ваше вміння правильно вживати прийменники.
Зауважмо, що вищий ступінь порівняння прикметників поєднується з прийменником за: вищий за мене.
Відповідь – Б.
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
ТЕМА: Морфологія. Сполучник
Завдання перевіряє вміння розпізнавати частини мови.
Для того щоб розрізнити складні сполучники й однозвучні поєднання інших частин мови, спробуйте сполучники замінити іншими синонімічними сполучниками: зате – але; проте – однак; тож – тому; якби – коли б. Це можливо зробити лише в реченні варіанта Д: Якби знали, не те б заспівали. – Коли б знали, не те б заспівали.
Відповідь – Д.
З дефісом пишуться всі слова в рядку
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
З дефісом пишемо всі слова в рядку А, адже дефіс треба писати:
Відповідь – А.
Неправильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку
ТЕМА: Морфологія. Дієслово
Це завдання перевіряє вміння відрізняти правильні форми дієслів від помилкових.
Згадаймо, що наказовий спосіб дієслова виражає спонукання до дії, наказ, прохання тощо. Наказовий спосіб у 2-й особі множини має закінчення -імо: зробімо.
Обставина причини є в реченні
ТЕМА: Синтаксис. Члени речення
Завдання перевіряє вміння визначати члени речення.
Обставина причини є в реченні: Поранений солдат побілів (чому?, з якої причини?) від болю.
Відповідь – Г.
Поширене означення не відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки при відокремлених членах
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак при відокремлених членах речення.
Поширене означення не відокремлюємо в реченні «Усіяна колосками земля пахне літом», адже тут дієприкметниковий зворот стоїть перед означуваним словом.
Відповідь – В.
Перед однорідними членами речення потрібно ставити двокрапку, а після них – тире в реченні (розділові знаки пропущені)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в реченнях з однорідними членами
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак при однорідних членах речення.
Пригадаймо: якщо однорідні члени речення стоять після узагальнювального слова і не закінчують речення, то перед ними ставиться двокрапка, а після них – тире: Скрізь: на вершечку стрілецької гори, на пагорбах і видолинках – панувала тиша.
Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущені)
ТЕМА: Синтаксис. Коми при одиничних дієприслівниках
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний розділовий знак у реченні.
Згадаймо, що одиничний дієприслівник не виділяють комами, якщо він стоїть після дієслова-присудка і має значення обставини способу дії: Рушниця в його руках стріляла не хиблячи.
Граматична помилка допущена в реченні
ТЕМА: Морфологія. Дієприслівниковий зворот
Завдання перевіряє вміння правильно будувати речення з дієприслівниковими зворотами.
Дія, названа дієприслівником, у реченні повинна стосуватися того ж діяча, що й дія, названа присудком.
Неправильно побудовано речення в рядку Д: дієприслівниковий зворот Виходячи з дому вказує на дію підмета сонце, хоч за змістом речення це не правильно.
З дефісом треба писати всі прислівники в рядку
Правильною відповіддю є варіант В. З дефісом пишемо прислівники, утворені від прикметників і займенників за допомогою прийменника-префікса по та суфіксів -ому або -(к)и, а також по-латині; складні прислівники, утворені з двох прислівників: десь-інколи; складні прислівники, утворені повторенням слова або основи без службових слів чи зі службовими словами між ними: мало-помалу, віч-на-віч.
Не можна замінити поданим варіантом у дужках виділене слово в реченні
ТЕМА: Лексикологія. Пароніми
Завдання перевіряє вміння добирати слова й доречно їх уживати в тексті.
Згадаймо, що пароніми – це слова, досить близькі за звуковим складом і звучанням, але різні за значенням. Отже, не можна замінити поданим варіантом у дужках виділене слово в реченні: Молоко дуже корисне (корисливе) для молодого організму. (корисний – який приносить або здатен приносити користь, дає добрі наслідки; корисливий – який прагне до власної вигоди, робить заради наживи).
Закінчення -е у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку
ТЕМА: Морфологія. Іменник
Завдання перевіряє ваше вміння відрізняти правильні форми слів від помилкових.
Закінчення -е у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку Б. У кличному відмінку однини іменники І відміни м'якої групи мають закінчення -е: воле.
Більшість безсуфіксних іменників ІІ відміни твердої групи утворюють кличний відмінок за допомогою закінчення -е: Богдане; деякі іменники ІІ відміни, що закінчуються на -ець, мають у кличному відмінку закінчення -е: шевче; іменники ІІ відміни чоловічого роду м’якої групи у кличному відмінку мають закінчення -у(ю), але Ілле.
Виділене слово вжите в невластивому йому значенні в реченні
ТЕМА: Лексикологія
Виділене слово вжите в невластивому йому значенні в реченні: Два примірники словника присутні в кабінеті. Присутній – той, який перебуває в якому-небудь місці в певний час. Це слово можемо вживати, якщо йдеться про осіб.
Поширеним є речення
ТЕМА: Синтаксис. Просте речення
Завдання перевіряє вміння розпізнавати види речень за наявністю другорядних членів.
Поширеним є речення, що має хоча б один другорядний член: Мільярди людей прагнуть жити (як?) в злагоді.
З поданих у дужках синонімів кожен з варіантів можливий у реченні
ТЕМА: Лексикологія. Синоніми
Завдання перевіряє вміння добирати синоніми й доречно їх уживати в тексті.
Згадаймо, що синоніми – це слова однієї частини мови, різні за звучанням і написанням, які мають дуже близьке або тотожне лексичне значення.
Наприклад, у реченні варіанта Д слово дивна має значення «дуже гарна, чудова, чарівна»; а слово прекрасна – дуже гарна, надзвичайно приємна для слуху, милозвучна.
Отже, кожен з варіантів синонімів можливий у реченні: «Ми стояли, зачаровані (дивною, прекрасною) музикою весняних лугів».