Апостроф пишеться в усіх словах рядка
ТЕМА: Правила вживання апострофа
Завдання перевіряє рівень ваших навичок розпізнавати вивчені орфограми й пояснювати їх за допомогою правил, правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Апостроф ставимо перед я, ю, є, ї:
Апостроф не ставимо, коли перед губним звуком є приголосний (крім р), який належить до кореня.
Апостроф не ставимо, коли ря, рю, рє означають сполучення м'якого р із наступними а, у, е.
Апостроф у словах іншомовного походження та похідних ставимо перед я, ю, є, ї після приголосних б, п, в, м, ф, г, к, х, ж, ч, ш, р.
Апостроф не ставимо, коли я, ю позначають пом’якшення попереднього приголосного перед а, у.
Отже, апостроф пишемо в усіх словах рядка В: мін’юст, верб’я, перемир’я, інтерв’ю.
Відповідь – В.
Подвоєння літер на місці пропуску НЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати вивчені орфограми (подвоєння приголосних) та пояснювати їх за допомогою правил.
Зауважмо, що подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка Г: безсмерт..я (приголосний не стоїть між двома голосними); побуквений (твірна основа закінчується на інший звук, тому н у прикметнику не подвоюється: буква – буквений); фінський, піца (у загальних іншомовних назвах букви звичайно не подвоюються).
Відповідь – Г.
Допущено помилку у відмінюванні числівника
ТЕМА: Морфологія. Числівник. Відмінювання числівників
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати правильні форми слів і відрізняти їх від помилкових.
Помилку в утворенні відмінкової форми числівника допущено в рядку Б. Зауважмо, що в числівниках на -десят відмінюємо тільки другу частину: сімдесятьох.
Відповідь – Б.
Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку
ТЕМА: Морфологія. Числівник
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати правильні форми слів від помилкових.
Правильно поєднано іменники з числівниками в рядку Г, адже числівники два (обидва), три, чотири узгоджуються з іменником у називному відмінку множини: чотири художники, три столи; дробові числівники узгоджуються з іменниками в родовому відмінку однини: сім цілих і вісім десятих тонни; числівник півтори узгоджується з іменником жіночого роду, а числівник півтора – з іменником чоловічого роду в родовому відмінку однини: півтора сантиметра; після числівників п’ять і більше іменник уживається в родовому відмінку множини: п’ять з половиною кілограмів.
Неправильно побудовано словосполучення
ТЕМА: Лексикологія
Завдання перевіряє вміння добирати до слів антоніми та використовувати їх у мовленні.
У варіанті Б варто замінити скальковану конструкцію приймати участь на стилістично правильний варіант: брати участь.
Прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки при непоширених прикладках
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак, оформлюючи прикладку.
Зауважмо, що в лапки потрібно брати прикладки, які означають умовні індивідуальні назви заводів, організацій, кораблів, установ, спортивних команд, газет, журналів, творів тощо.
Отже, прикладки слід писати в лапках у всіх словосполученнях рядка Г: готель «Харків», печиво «Сюрприз», комедія «Мина Мазайло».
Разом пишуться всі слова в рядку
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Правильною відповіддю є варіант В, адже разом пишемо:
Не змінюються всі слова в рядку
ТЕМА: Будова слова
Завдання перевіряє ваше вміння відрізняти змінювані слова від незмінюваних.
Не змінюються всі слова в рядку В: поні, маестро (незмінювані іншомовні іменники); дивно, зранку (прислівник – це незмінювана частина мови).
Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки при відокремлених членах
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак при відокремлених членах речення.
Поширене означення не треба відокремлювати в реченні «Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками», адже тут дієприкметниковий зворот стоїть перед означуваним словом.
Тире між підметом і присудком НЕ ПОТРІБНЕ в реченні (розділові знаки пропущено)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в простому реченні
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак у простому реченні.
Зауважмо, що тире між підметом і присудком не ставиться, якщо до складу присудка входять сполучники як, ніби, мов, немов, неначе: Козак як мала дитина.
Закінчення -а(я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
ТЕМА: Морфологія. Іменник. Особливості вживання та написання відмінкових форм іменника
Завдання перевіряє ваше вміння відрізняти правильні форми слів від помилкових.
Закінчення -а(-я) мають:
Закінчення -у(-ю) мають:
Відповідь – Д.
Поширеним є речення
ТЕМА: Синтаксис. Просте речення
Завдання перевіряє вміння розпізнавати види речень за наявністю другорядних членів.
Поширеним є речення, що має хоча б один другорядний член: Сонце трудиться (як?) в поті чола.
До кожного типу односкладного речення доберіть відповідний приклад
ТЕМА: Синтаксис. Односкладні речення
Завдання перевіряє вміння розпізнавати типи односкладних речень.
Односкладними називають речення з одним головним членом.
Проаналізуймо запропоновані речення.
Означено-особовим є речення «До землі приліг і слухаю тремтіння невгамовне», граматична основа якого – присудок у формі 1-ї особи однини.
Неозначено-особовим є речення «По заячому сліду іноді знаходять ведмедя», головний член тут – присудок у формі 3-ї особи множини.
Узагальнено-особовим є речення «Друга шукай, а знайдеш – тримай», головний член тут означає дію, що стосується будь-якої особи в будь-який період часу.
Безособовим є речення «За добру справу варто добре постояти», присудок у цьому реченні виражений інфінітивом.
Відповідь: 1–Д, 2–Б, 3–А, 4–В.
До кожного типу підрядного речення доберіть відповідний приклад
ТЕМА: Складнопідрядне речення. Види підрядних речень
Завдання перевіряє ваше вміння утворювати складнопідрядні речення, визначати види складнопідрядних речень.
Складнопідрядне речення з підрядним умови є в рядку В, оскільки від головної частини можна поставити питання за якої умови?.
Складнопідрядне речення з підрядним мети є в рядку Д, оскільки від головної частини можна поставити питання з якою метою?.
Складнопідрядне речення з підрядним місця є в рядку Г, оскільки від головної частини можна поставити питання де?.
Складнопідрядне речення з підрядним ступеня і способу дії є в рядку А, оскільки від головної частини можна поставити питання наскільки?.
Відповідь: 1–В, 2–Д, 3–Г, 4–А.
До кожного смислового відношення в безсполучниковому складному реченні, позначеному цифрою, доберіть відповідний приклад, позначений буквою
ТЕМА: Синтаксис. Складне речення
Завдання перевіряє вміння розпізнавати смислові відношення в безсполучниковому складному реченні.
Перше речення вказує на умову, а друге – на наслідок у варіанті Д.
Перше речення вказує на причину, а друге – на наслідок у варіанті В.
Друге речення пояснює перше у варіанті Г.
Друге речення вказує на причину дії в першому у варіанті А.
Відповідь: 1–Д, 2–В, 3–Г, 4–А.