Літеру е треба писати в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Правопис ненаголошених Е, И, О
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Літеру Е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка Д: ненаголошений стає наголошеним у спільнокореневих словах: щебетати, бо щЕбіт; у деяких словах написання е та и ніяк не перевіряється, його треба запам'ятати: тремтіти; держати.
Відповідь – Д.
Допущена помилка в правописі особових закінчень дієслів у рядку
ТЕМА: Морфологія. Дієслово
Це завдання перевіряє вміння відрізняти правильні форми дієслів від помилкових.
Визначаючи особові закінчення дієслів, потрібно враховувати те, що дієслова, які мають в інфінітиві основу на -и, -і (-ї) або на -а (після ж, ч, ш) і в першій особі однини та в третій особі множини теперішнього часу (або майбутнього дієслів доконаного виду) ці голосні втрачають, належать до другої дієвідміни: варити – варю – варять.
Відповідь – А.
М’який знак НЕ пишеться в усіх словах рядка
ТЕМА: Орфографія. Правила вживання м’якого знака
Завдання перевіряє рівень ваших навичок розпізнавати вивчені орфограми й пояснювати їх за допомогою правил, правильно писати слова з вивченими орфограмами.
Згадаймо, що м’який знак НЕ пишемо:
Відповідь – В.
Подвоєння літер у всіх словах іншомовного походження НЕ відбувається в рядку
ТЕМА: Орфографія. Написання слів іншомовного походження
Завдання перевіряє вміння правильно писати слова з вивченими орфограмами, знаходити й виправляти помилки в іншомовних словах.
У загальних назвах іншомовного походження приголосні зазвичай не подвоюються: інтелект, шасі, нераціональний, територіальний, еміграція, апеляція, бароко, комісія, терор, коректура, грам.
Подвоєння зберігається в загальних назвах слів-винятків: нетто, ірраціональний, імміграція, ванна.
Відповідь – Г.
Закінчення -а у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
ТЕМА: Морфологія. Іменник. Особливості вживання та написання відмінкових форм іменника
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати правильні форми слів від помилкових.
Закінчення -а(-я) мають:
Закінчення -у(-ю) мають:
Граматичний зв’язок порушений у словосполученні
ТЕМА: Морфологія. Прийменник
Це завдання перевіряє ваше вміння правильно вживати прийменники.
Зауважмо, що вищий ступінь порівняння прикметників поєднується з прийменником за: вищий за мене.
Відповідь – Б.
Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні
ТЕМА: Морфологія. Сполучник
Завдання перевіряє вміння розпізнавати частини мови.
Для того щоб розрізнити складні сполучники й однозвучні поєднання інших частин мови, спробуйте сполучники замінити іншими синонімічними сполучниками: зате – але; проте – однак; тож – тому; якби – коли б. Це можливо зробити лише в реченні варіанта Д: Якби знали, не те б заспівали. – Коли б знали, не те б заспівали.
З дефісом пишуться всі слова в рядку
ТЕМА: Орфографія. Написання слів разом, окремо, через дефіс
З дефісом пишемо всі слова в рядку А, адже дефіс треба писати:
Неправильно утворена форма наказового способу дієслова в рядку
Згадаймо, що наказовий спосіб дієслова виражає спонукання до дії, наказ, прохання тощо. Наказовий спосіб у 2-й особі множини має закінчення -імо: зробімо.
Обставина причини є в реченні
ТЕМА: Синтаксис. Члени речення
Завдання перевіряє вміння визначати члени речення.
Обставина причини є в реченні: Поранений солдат побілів (чому?, з якої причини?) від болю.
Поширене означення не відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки при відокремлених членах
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак при відокремлених членах речення.
Поширене означення не відокремлюємо в реченні «Усіяна колосками земля пахне літом», адже тут дієприкметниковий зворот стоїть перед означуваним словом.
Перед однорідними членами речення потрібно ставити двокрапку, а після них – тире в реченні (розділові знаки пропущені)
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в реченнях з однорідними членами
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак при однорідних членах речення.
Пригадаймо: якщо однорідні члени речення стоять після узагальнювального слова і не закінчують речення, то перед ними ставиться двокрапка, а після них – тире: Скрізь: на вершечку стрілецької гори, на пагорбах і видолинках – панувала тиша.
Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущені)
ТЕМА: Синтаксис. Коми при одиничних дієприслівниках
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний розділовий знак у реченні.
Згадаймо, що одиничний дієприслівник не виділяють комами, якщо він стоїть після дієслова-присудка і має значення обставини способу дії: Рушниця в його руках стріляла не хиблячи.
Граматична помилка допущена в реченні
ТЕМА: Морфологія. Дієприслівниковий зворот
Завдання перевіряє вміння правильно будувати речення з дієприслівниковими зворотами.
Дія, названа дієприслівником, у реченні повинна стосуватися того ж діяча, що й дія, названа присудком.
Неправильно побудовано речення в рядку Д: дієприслівниковий зворот Виходячи з дому вказує на дію підмета сонце, хоч за змістом речення це не правильно.
З дефісом треба писати всі прислівники в рядку
Правильною відповіддю є варіант В. З дефісом пишемо прислівники, утворені від прикметників і займенників за допомогою прийменника-префікса по та суфіксів -ому або -(к)и, а також по-латині; складні прислівники, утворені з двох прислівників: десь-інколи; складні прислівники, утворені повторенням слова або основи без службових слів чи зі службовими словами між ними: мало-помалу, віч-на-віч.