Зразок тест різних типів завдань
p>ТЕМА: Синтаксис. Пряма мова
Завдання перевіряє вміння розпізнати речення з прямою мовою.
Виконуючи це завдання, обов’язково звертайтеся до мікротексту.
Згадаймо, що пряма мова – це спосіб передачі чужої мови, при якому мовець або автор тексту повністю зберігає її лексичні, синтаксичні та стилістичні особливості.
Пряма мова є в реченні: Недарма кажуть: «Якщо казати людині постійно, що вона свиня, то згодом вона зарохкає».
Відповідь – 4.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Розвиток мовлення. Зміст і будова тексту. Поділ тексту на абзаци, мікротеми.
Завдання перевіряє ваше вміння читати, усвідомлювати й запам’ятовувати зміст прочитаного, диференціювати в ньому головне та другорядне, критично оцінювати прочитане, аналізувати тексти різних стилів, типів і жанрів.
Обов’язково звертайтеся до тексту, виконуючи це завдання.
Уважно прочитаймо запропонований текст.
Сучасний театр – тематично багатогранний – текст А.
Театр спонукає людей до самовдосконалення – текст В.
Театр постійно шукає нові форми вираження – текст Б.
Відповідь – В.
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в ускладненому реченні. Вставні слова
Завдання перевіряє ваше вміння розпізнавати прості ускладнені речення зі вставними словами.
Вставні слова виражають особисте ставлення мовця до свого повідомлення. Вони не є членами речення.
Вставні слова можуть виражати оцінку повідомлюваного (буває, сподіваюся), упевненість або невпевненість (мабуть), джерело повідомлення (кажуть).
Вставна конструкція як відомо є в реченні, позначеному ромбом.
Відповідь: В.
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Література кінця XVIII – початку XX ст. Література XX ст.
Завдання скеровано на перевірку знання символічних образів літературних творів.
У поемі Івана Франка «Мойсей» є образи Оріона й терену. Мойсей розкрив народові його місію, розповідаючи казку про терен та античний міф про Оріона.
У поезії Лесі Українки «Contra spem spero!» переосмислено образ Сізіфа. Гора крем’яна – символічний образ, який є у цьому творі: «Я на гору круту крем’яную / Буду камінь важкий підіймать, / І, несучи вагу ту страшную, / Буду пісню веселу співать».
У новелі «Intermezzo» Михайла Коцюбинського також є символічні образи. Образ білих мішків символізує повішених людей. Ниви у червні (ниви в червні тільки починають набирати сили) символізують життєву енергію, а її так не вистачає головному герою.
Головний герой новели Василя Стефаника «Камінний хрест» усе життя важко працював на успадкованому горбі. Останній танець Івана Дідуха перед від’їздом із села як символ трагізму прощання з рідним краєм.
Відповідь: 1В, 2Д, 3Б, 4Г.
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Історично-культурні пам’ятки. Розгортання Української революції. Боротьба за відновлення державності. Україна в перші повоєнні роки. Україна в умовах десталінізації. Україна в період загострення кризи радянської системи.
Завдання спрямовано на перевірку сформованості вміння розпізнавати пам’ятки української культури.
- Картина «Еней та його військо», 1919 р., Г. Нарбут.
- Картина «Хліб», 1949, Т. Яблонська.
- Картина «Хата в Богданівці», 1955, К. Білокур.
- Картина «Гороховий звір», 1971, М. Приймаченко.
Правильна відповідь: 1-Д, 2-А, 3-Б, 4-В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Вступ. Хімічний склад, структура і функціонування клітин. Реалізація спадкової інформації. Структура й функціонування еукаріотичних клітин.
Завдання має на меті перевірку знання особливостей організації клітин прокаріотів й еукаріотів і вміння розпізнавати організми на рисунках.
Треба увідповіднити зображення організму з особливістю будови клітин, що його утворюють.
Цифрою 1 позначено бактеріальну клітину, кільцева молекула ДНК якої міститься в нуклеоїді.
Цифрою 2 – рослинний організм, клітини якого містять кільцеву молекулу ДНК в хлоропласті.
Цифрою 3 – тваринний організм, надмембранний комплекс клітин якого представлений глікокаліксом.
Цифрою 4 – гриби, клітинна стінка яких містить хітин.
Клітини, плазматична мембрана якої містить лише білки, на рисунку немає.
Правильна відповідь – 1В; 2Г; 3Д; 4А.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Україна в перші повоєнні роки, умовах десталінізації, у період загострення кризи радянської системи.
Завдання спрямовано на перевірку вміння аналізувати візуальні, письмові джерела.
Алгоритм виконання завдання такий:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо маркери – ключові слова і/або словосполучення, що дають змогу впізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо, узагальнюємо й визначаємо правильний варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – класифікація постатей за заданими параметрами.
Маркери Марія Приймаченко, її картина, художні приладдя чітко вказують, що зображена монета належить до нумізматичної колекції «Українське наївне мистецтво».
Маркери й зображення Павло Тичина, поки з книгами чітко вказують, що зображена монета не належить до жодної із запропонованих колекцій.
Маркери й зображення Тетяна Яблонська, художні приладдя чітко вказують, що зображена монета належить до нумізматичної колекції «Живописці соціалістичного реалізму».
Маркери й зображення Василь Симоненко, строфа з його вірша чітко вказують, що зображена монета належить до нумізматичної колекції «Поети-шістдесятники України».
Маркери й зображення Іван Миколайчук, його кінографічні образи чітко вказують, що зображена монета належить до нумізматичної колекції «Українське поетичне кіно».
Правильна відповідь: 1-В, 2-А, 3-Г, 4-Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Біорізноманіття. Рослини. Вегетативні органи й життєві функції рослин.
В основі завдання наведено рисунок фрагмента внутрішньої будови листка.
Складник, позначений буквою Х, міститься в покривній тканині й утворений двома замикальними клітинами, між якими є щілина. Ці клітини містять хлоропласти. Таку будову має продих. Він забезпечує транспірацію і газообмін.
Наявність таких складників властиве, зокрема, листкам покритонасінних рослин. Картопля й очерет належать до покритонасінних рослин.
Продихів немає в організмі водоростей, до яких належить спірогира.
Правильна відповідь – 2; 3; 2.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Вступ. Хімічний склад, структура і функціонування клітин. Реалізація спадкової інформації. Збереження та реалізація спадкової інформації.
Розв'язання завдання ґрунтується на знанні будови молекули ДНК й особливостей процесів реалізації спадкової інформації.
В основі завдання наведено схему біологічного процесу, який є прикладом процесів матричного синтезу.
На рисунку зображено схему реплікації, яка забезпечує подвоєння молекули ДНК. Процес відбувається, зокрема, під час інтерфази клітинного циклу.
Нітрогеновмісні основи, які є складниками нуклеотидів молекули ДНК, – це аденін, тимін, цитозин і гуанін. Скорочено їх позначають першими буквами назв речовин: А, Т, Ц, Г.
Нуклеотиди обох ланцюгів розташовані так, що нітрогеновмісні основи одного ланцюга містяться напроти нітрогеновмісних основ іншого, утворюючи пари.
Нітрогеновмісні основи взаємодіють між собою так, що напроти А першого ланцюга завжди розташовується Т другого, а напроти Г – завжди Ц.
Таку відповідність у розташуванні нуклеотидів називають комплементарністю.
Тому, відповідно до принципу комплементарності, цифрами 1–3 позначено пропущені нуклеотиди АГТ ланцюга молекули ДНК, що синтезується.
Правильна відповідь – 2; 1; 3.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Різноманітність рослин. Папоротеподібні (щитник чоловічий, страусове перо звичайне, сальвінія).
Завдання скеровано на перевірку вмінь визначити за описом групу рослин, особливості їхнього розмноження, умови, необхідні для їхнього запліднення, і розпізнавати на рисунку корисну копалину, що утворилася з відмерлих решток представників цієї групи.
В описі наведено особливості, властиві папоротеподібним рослинам, які розмножуються спорами.
Необхідною умовою для їхнього запліднення є волога.
Накопичення відмерлих решток папоротеподібних згодом перетворилося на вугілля.
Правильна відповідь – 1 2 2.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Організм людини як біологічна система. Кровоносна система.
В основі завдання наведено схему, на якій відображено напрямок руху крові на різних ділянках кровообігу в організмі людини й деяких тварин.
Аналіз схеми дає змогу зробити висновок, що кровоносна система має два кола кровообігу. Отже, таку кровоносну систему мають також всі наземні хребетні тварини.
Артеріальна кров в організмі людини рухається по артеріях великого кола (в напрямку від серця до інших органів) і по венах малого кола кровообігу (в напрямку від легень до серця).
Отже, напрямок руху артеріальної крові в організмі людини позначено буквами А та Б.
У ссавців (лисиця) й птахів (лелека) від серця по великому колу кровообігу рухається артеріальна кров, а в рептилій та амфібій – змішана.
У частині схеми, позначеній буквою Б, відображено напрямок руху змішаної крові в організмі ящірки, яка належить до рептилій.
На діаграмі 3 відображено менший вміст вуглекислого газу в крові на ділянках А та Б порівняно з ділянками В й Г, що відповідає характеристиці кровообігу в організмі людини.
Отже, правильно відображено вміст вуглекислого газу в крові людини на різних ділянках кровообігу на діаграмі 3.
Правильна відповідь – 1; 2; 3.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Синтаксис. Розділові знаки в реченнях
Це завдання перевіряє ваше вміння добирати потрібний правильний розділовий знак у реченнях.
Зверніть увагу, що в простому реченні між підметом і присудком ставимо тире:
- якщо обидва головні члени речення виражені іменниками або кількісними числівниками в називному відмінку, а дієслова-зв’язки немає, наприклад: (2) Мова – знаряддя для засвоєння спадщини минулого, найвищих здобутків людської культури. (4) Слово – наймогутніше знаряддя, що уможливлює перегук поколінь.
- якщо присудок, виражений іменником у називному відмінку або інфінітивом, приєднується до підмета за допомогою слів це (це є), оце, то, ось, (це) значить, наприклад: (1) Найголовніша ознака індивідуальності народу – це його мова.
Відповідь: 1, 2, 4.
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
Зразок написання власного висловлення
Жаліти себе – це певною мірою намагатися сховатися від проблем, заховати голову в пісок. Переконаний, що вміння, яке нам час від часу потрібне, – це контроль над власними емоціями, особливо в стресових ситуаціях.
По-перше, спокійна й виважена реакція на виклики, перед якими нас ставить життя, допоможе розважливо все обміркувати, подолати перешкоди й досягти успіху.
Вражаючим прикладом мужності є для мене людина-легенда Нік Вуйчич. Його життя з самого початку – це постійні виклики. Ніколас народився з рідкісним захворюванням, що призводить до відсутності кінцівок. Замість того, щоб постійно скиглити та шкодувати себе, Вуйчич навчився контролювати свої емоції. Зараз Нік відомий на весь світ оратор, багатодітний батько і щасливий сім’янин.
По-друге, уміння керувати своїми емоціями – це неабияка ознака самоконтролю, яка допомагає знижувати нервово-емоційне напруження.
Згадаймо ліричного героя імпресіоністичної новели Михайла Коцюбинського «Intermezzo». Він утомився від «залізної руки города», тому намагається відновити свої сили в лоні природи. Саме перепочинок, спокій і душевна рівновага допомогли героєві подолати виснаження й стрес.
Отже, життєві негаразди можуть зробити людину сильнішою, якщо вона навчиться керувати своїми емоціями. Для цього потрібно не скиглити й жаліти себе, а підвестися з колін й активно діяти.
Знайшли помилку? Пишіть на
Зразок написання власного висловлення
У кожної людини є мрія, яку хочеться втілити в життя. Я думаю, що на цьому шляху варто бути наполегливим, уміти гідно долати перешкоди. Ще одним джерелом натхнення й мотивації для здійснення мрії може стати підтримка друзів та однодумців.
Наведу такі, як на мене, переконливі аргументи. По-перше, уміння долати перешкоди й установлені межі своїх можливостей дозволить людині реалізувати низку ідей, які раніше навіть не входили у список її справ. Однієї маленької невдачі не достатньо, щоб не зупинятися на шляху до досягнення мрії, однак варто зробити правильні висновки й на них будувати свою подальшу стратегію.
Прикладом може слугувати легендарний американський баскетболіст Майкл Джордан. Він уважає, що успіх можливий лише через невдачі. Спортсмен не здавався навіть тоді, коли знав, що пропустив триста кидків і багато разів пропускав вирішальний. Майкл був надзвичайно наполегливим у бажанні досягти поставленої мети. Кожного разу, коли Джордан падав, він знаходив сили знову піднятися. Саме це дозволило спортсменові не зневіритися на шляху до своєї мрії, а впевнено втілити її в життя.
По-друге, підтримка друзів та однодумців додає сили навіть тоді, коли, здавалося б, усі старання були марними. Близькі люди завжди прийдуть на допомогу в скрутну хвилину, нададуть надії та впевнености.
Яскравим прикладом з літератури є образ Григорія Многогрішного з пригодницького роману Івана Багряного «Тигролови». Тяжким і небезпечним був шлях хлопця після втечі з «ешелону смерті». Неймовірними зусиллями волі він долає відчай і смертельну втому. Потрапивши до Зеленого Клину, Григорій знайшов кохану дівчину, друзів, які допомогли йому не лише видужати фізично, а й не зневіритися в досягненні мети. Завдяки родині Сірків Многогрішний повертається до повноцінного життя й перемагає.
Отже, утілення мрії – це, безперечно, важка праця, яка приречена на успіх, коли людина має велику мотивацію, стимул роботи над собою, наполегливість, а також підтримку друзів та рідних.
Знайшли помилку? Пишіть на
Зразок написання власного висловлення
Hi, Tom!
Thanks a lot for your letter. It was great to find out you’re doing fine. Sorry, I didn’t answer sooner, but I haven’t had a single spare minute lately with all those exams. I feel absolutely exhausted.
You know, I’ve got some news to share. Last week my friend invited me to the theatre. Frankly speaking, at first I didn’t want to go, but finally I agreed and don’t regret it now. We have a beautiful Opera House, which is situated in the city centre not very far from my house. The weather was fine, so we decided to walk to the theatre.
As for the performance we saw, it was a very funny comedy ‘Room 13’ about the adventures of some travellers staying at a hotel. (Moreover, it was a first night, so it was quite difficult to get the tickets.) The audience enjoyed the play a lot. I don’t remember when I last laughed so much. Besides, I was greatly impressed with the realistic performance of the actors.
In conclusion, I’d like to say that the choice of the performance to see depends on what you expect from your visit to the theatre. You can choose a comedy or a tragedy, it’s up to you. Anyway, I advise you to read reviews before buying tickets to be sure that the play has an interesting plot. You should also pay attention to the actors engaged in the performance if you don’t want to be disappointed. And if you like comedies, you can go to the theatre to watch ‘Room 13’. I’m sure you’ll enjoy this play.
Well, that’s all my news. I must be off to school now. Drop me a line soon. Looking forward to hearing from you.
Best wishes,
John
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Основні класи неорганічних сполук.
Завдання скеровано на перевірку вміння прогнозувати продукти реакцій між неорганічними речовинами.
Речовина 1 не взаємодіє з водою і хлоридною кислотою, але реагує з натрій гідроксидом. Це кислотний силіцій(IV) оксид:
Речовина 2 реагує з водою і натрій гідроксидом, але не взаємодіє з хлоридною кислотою. Це кислотний фосфор(V) оксид:
Речовина 3 не взаємодіє з водою, , але реагує з натрій гідроксидом і хлоридною кислотою. Це амфотерний алюміній оксид:
Відповідь: 1Г; 2Д; 3В.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Алгебра і початки аналізу. Функції.
Перевіряє вміння встановлювати властивості числових функцій, заданих графіком.
1. Графік є фрагментом графіка функції \(y=1-x.\) Отже, 1 – Б.

2. Графік функції двічі перетинає графік функції \(y = 2^x.\) Отже, 2 – А.

3. Функція зростає на проміжку \([0; 3].\) Отже, 3 – Д.

Відповідь: 1Б, 2А, 3Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Геометрія. Планіметрія. Геометричні перетворення.
Завдання перевіряє знання геометричних перетворень на площині: симетрії відносно прямої та точки.
1 – Б. симетрія відносно осі \(x.\)

2 – Г. симетрія відносно осі \(y.\)

3 – Д. симетрія відносно точки \(O.\)
Відповідь: 1Б, 2Г, 3Д.
Знайшли помилку? Пишіть на
ТЕМА: Загальна хімія. Солі. Гідроліз солей.
Завдання скеровано на перевірку розуміння суті гідролізу солі як реакції обміну з водою, уміння прогнозувати реакцію середовища водного розчину солі внаслідок гідролізу.
Калій сульфат – сіль сильної основи \((\mathrm{KOH})\) й сильної кислоти \((\mathrm{HNO_3})\) – гідролізу не зазнає, тому показник pH не змінюється (Г).
Натрій сульфід – сіль сильної основи \((\mathrm{NaOH})\) і слабкої кислоти \((\mathrm{H_2S}).\) Тобто сіль зазнає гідролізу:
\begin{gather*} \mathrm{Na_2S\rightleftarrows 2Na^+ +S^{2-};}\\[7pt] \mathrm{S^{2-}+HOH\rightleftarrows HS^-+OH^-;\ pH\gt 0.} \end{gather*}Тобто внаслідок розчинення натрій сульфіду показник pH спочатку зростатиме аж до повного розчинення, після – не змінюватиметься (Б).
Алюміній нітрат – сіль слабкої основи \((\mathrm{Al(OH)_3})\) й сильної кислоти \((\mathrm{HNO_3}).\) Тобто сіль зазнає гідролізу:
Тобто внаслідок розчинення алюміній нітрату показник pH спочатку зменшуватиметься аж до повного розчинення, після – не змінюватиметься (А).
Відповідь: 1Г; 2Б; 3А.
Знайшли помилку? Пишіть на
Знайшли помилку? Пишіть на