Розділ: Кінець XVIIІ ст. – XIX ст.
Тема: Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ ст.
Кількість завдань: 38
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст. Розвиток кооперативного руху. Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості знань про розвиток кооперативного руху на західноукраїнських землях.
Кооперативний рух – прагнення людей до економічної співпраці задля спільного організованого виробництва для покращення соціально-економічного становища і водночас одна з форм відродження національної самосвідомості. Відіграв надзвичайно велику роль у формуванні української нації, даючи можливість українцям, які перебували у пригніченому становищі як в Російській імперії, так і в Австро-Угорщині, проявити себе в економічному житті. Разом із тим кооперативний рух являв собою міцний фінансовий фундамент культурно-освітніх прагнень української інтелігенції, яка не могла розраховувати на матеріальну допомогу ні з боку імперських урядів, ні з боку великої буржуазії, яка здебільшого була неукраїнського походження.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вмінь установлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Визначальний вплив на процес створення українських політичних партій у Галичині наприкінці ХІХ століття (перша партія була заснована в 1890 р. і називалася Русько-українська радикальна партія) справило поширення європейських політичних ідей і доктрин.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст.
Завдання спрямоване на перевірку знань основних подій, передбачених Програмою ЗНО.
Перший осередок товариства «Просвіта» було засновано в 1868 р.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМИ: Наддніпрянська Україна у другій половині ХІХ ст. Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст.
Завдання скеровано на перевірку знання економічних процесів, що відбувалися на українських землях наприкінці XIX – на початку XX ст., і вміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки.
Масова трудова міграція українців наприкінці XIX – на початку XX ст. була зумовлена аграрним перенаселенням українських земель, яке сформувалося в результаті аграрних реформ 1848 й 1861 років, проведених на користь поміщиків.
Селянство, яке становило 80–90 % населення українських земель, володіло ледь 40 % земель.
До того ж у другій половині ХІХ ст. стався демографічний вибух, що призвів до подвоєння чисельності населення і, відповідно, ситуації, що земельні наділи селян уже не могли прокормити селянські родини.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст.
Завдання скеровано на перевірку знання основних понять і термінів з історії України.
«Нова ера» – це україно-австро-польське порозуміння кінця ХІХ ст. в Галичині, яке полягало в культурно-освітніх і господарських поступках австрійських і польських керівних кіл в обмін на лояльне ставлення українців до імперії Габсбургів.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Наддніпрянська Україна в 1900–1914 роках.
Завдання скеровано на перевірку знання умов розвитку українського руху в різні періоди, сформованості вміння здобувати інформацію із джерела й застосовувати набуті знання у зв’язку з його змістом, уміння встановлювати причиново-наслідкові зв’язки.
Алгоритм розв’язування завдання може бути таким:
- з’ясування того, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- виокремлення в тексті джерела слів і словосполучень – маркерів, що дають змогу розпізнати предмет ідентифікування;
- аналізування маркерів, узагальнення і вибір з-поміж наведених варіантів відповіді, правильного, який не суперечить вибраним маркерам.
Предмет ідентифікування в завданні – наслідки урядової політики.
Словосполучення-маркери у джерелі – «Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської..», «До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів» – чітко вказують на імператорський указ Миколи ІІ від 17 жовтня 1905 року. Прагнучи збити революційну хвилю, влада пішла на поступки, якими негайно скористалася українська громадськість для формування інфраструктури національного життя. З 1905 року в Наддніпрянщині було розгорнуто мережу осередків товариства «Просвіта».
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст.
Завдання спрямоване на перевірку знань основних віх біографій провідних персоналій, передбачених Програмою ЗНО.
Іван Франко був одним із засновників першої української політичної партії – Русько-української радикальної партії. .
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Наддніпрянська Україна в другій половині ХІХ століття.
Завдання скеровано на перевірку знання суспільно-політичних течій українського руху другої половини ХІХ ст. та сформованості вміння здобувати інформацію із джерела та застосовувати набуті знання у зв’язку з його змістом.
Алгоритм розв’язування завдання може бути таким:
- з’ясування того, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- виокремлення в тексті джерела слів і словосполучень – маркерів, що дають змогу розпізнати предмет ідентифікування;
- аналізування маркерів, узагальнення і вибір з-поміж наведених варіантів відповіді, правильного, який не суперечить вибраним маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – суспільно-політична течія.
Маркери в джерелах 1, 2, 3 (єднають нас з усім російським світом, немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова, якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі) чітко вказують на суспільно-політичну течію москвофілів.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі в складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст. Основні течії суспільно-політичного руху (москвофіли та народовці).
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вміння визначати політичні погляди діячів українського руху на основі опрацювання уривку з історичного джерела (отримати інформацію з джерела, застосувати набуті знання у зв’язку зі змістом джерела).
Алгоритмом виконання завдання є такі кроки:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо ключові слова-маркери (словосполучення), що дозволять упізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо їх, узагальнюємо й обираємо запропонований варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить обраним ключовим словам.
Предмет ідентифікації в завданні – суспільно-політична течія українського руху.
Ключові в джерелі словосполучення-маркери – «немає ніякого українського народу, є єдина і неподільна російська народність», «ми не можемо… відділятися… від наших братів… усім руським світом» – допомагають визначити, що в джерелі йдеться про москвофілів.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. Поширення в Україні російського та польського суспільних рухів. Розвиток національного руху. Програмні засади та діяльність Кирило-Мефодіївського братства.
Західноукраїнські землі наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. Діяльність «Руської трійці. Перебіг національного руху в Галичині під час революції 1848–1849 рр. в Австрійській імперії.
Завдання передбачає визначати приналежність події до відповідного історичного періоду.
1833–1837 рр. – діяльність «Руської трійці».
1846–1847 рр. – діяльність Кирило-Мефодіївського братства.
1848–1849 рр. – революція в Австрійській імперії.
1863–1864 рр. – польське національно-визвольне повстання.
Відповідь: 1–А, 2–Д, 3–Б, 4–В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст. Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вміння визначати причинно-наслідкові зв’язки.
У даному випадку необхідно визначати наслідки процесів модернізації для соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель у другій половині ХІХ ст.
Західноукраїнські землі були одним з найвідсталіших регіонів Європи, де основу економіки краю складали всілякі промисли. Розбудова мережі залізниць в Австрійській імперії (Австро-Угорщині) призвела до втягування регіону до загальноімперського ринку.
Економічна відсталість зумовила те, що регіон фактично стає внутрішньою колонією для більш розвинутих регіонів (Австрії та Чехії). Товари з економічно розвинутих регіонів фактично витіснили товари місцевого виробництва, яке не витримало конкуренцію. Місцева промисловість фактично стала сировинним придатком до промислово розвинутих регіонів імперії.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. Розвиток національного руху.
Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст. Розвиток громадівського руху.
Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст. Політизація національного руху й утворення перших політичних партій.
Завдання передбачає знання характеристик різних течій українського національного руху в ХІХ ст., як на західноукраїнських землях, так і в Наддніпрянщині.
Москвофіли – суспільна течія, що склалася в середині ХІХ ст. в Галичині, Буковині та Закарпатті, виступали за національно-культурну, а згодом і державну єдність із російським народом.
Радикали – суспільна течія, що виникла в 1870-ті рр. в Галичині, прагнули надати українському рухові політичного характеру та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України.
Хлопомани – суспільна течія, що виникла в 1830-ті рр., на Правобережній Україні, основу якої становила молодь зі спольщених українських або польських шляхетських родів, яка, усвідомивши свою відповідальність перед народом, свідомо зближувалася з ним.
Народовці – суспільна течія, що виникла в 1860-ті рр. в Галичині, спрямували свою діяльність на підвищення культурно-освітнього рівня національної свідомості українців.
Відповідь: 1–В, 2–А, 3–Г, 4–Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі в складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст. Політизація національного руху й утворення перших політичних партій: Русько-української радикальної партії (РУРП), Української національно-демократичної партії (УНДП), Української соціал-демократичної партії (УСДП).
Завдання спрямоване на перевірку знання перебігу подій, пов’язаних із політизацією українського національного руху на західноукраїнських землях. Радикальна течія в українському русі була першої, що утворила політичну партію – Русько-українську радикальну партію. Це відбулося в 1890 р. Засновниками цієї партії були І.Франко і М.Павлик.
Відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі в складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст. Основні течії суспільно-політичного руху: москвофіли та народовці.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вміння визначати історичне явище на основі опрацювання уривку з історичного джерела (отримати інформацію з джерела, застосувати набуті знання у зв’язку зі змістом джерела).
Алгоритмом виконання завдання є такі кроки:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо ключові слова-маркери (словосполучення), що дозволять упізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо їх, узагальнюємо й обираємо запропонований варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить виокремленим ключовим словам.
Предмет ідентифікації в завданні – течія українського руху.
Ключове в джерелі словосполучення-маркер – «відвернулися від… живої Русі… знайшли… мертву… Русь» – допомагає визначити, що в уривку джерела йдеться про москвофілів.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст. Особливості соціально-економічного розвитку західноукраїнських земель у другій половині ХІХ ст. Трудова еміграція. Причини трудової еміграції українців.
Завдання спрямоване на перевірку сформованості вміння визначати історичне явище на основі опрацювання уривку з історичного джерела (отримати інформацію з джерела, застосувати набуті знання у зв’язку зі змістом джерела).
Алгоритмом виконання завдання є такі кроки:
- з’ясовуємо, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- у тексті джерела виділяємо ключові слова-маркери (словосполучення), що дозволять упізнати предмет ідентифікації;
- аналізуємо їх, узагальнюємо й обираємо запропонований варіант відповіді, переконавшись, що він не суперечить обраним ключовим словам.
Предмет ідентифікації в завданні – історичне явище.
Ключові в джерелі словосполучення-маркери – «нужда галицька так надоїла нашим людям, що і в пекло не бояться йти», «втекти з рідного краю», «Бразилія», «утекти з неволі – це єдиний вихід» – допомагають визначити, що в уривку джерела йдеться про таке явище, як трудова еміграція, та її причини.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ століття.
Завдання скеровано на оцінювання знань основних фактів біографії історичних постатей.
Із діяльністю Івана Франка й Михайла Павлика пов’язаний процес створення першої української політичної партії. У 1890 р. ними засновано Русько-українську радикальну партію.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст.
Завдання спрямоване на перевірку знань дат основних подій суспільно-культурного життя на західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст., які передбачені Програмою ЗНО.
Товариство «Просвіта» було засновано у Львові в 1868 р.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Наддніпрянська Україна в другій половині ХІХ ст.
Завдання спрямоване на перевірку знань основних дат, передбачених Програмою ЗНО.
1846–1847 рр. – діяльність Кирило-Мефодіївського товариства
1848–1849 рр. – революційні події на західноукраїнських землях у складі Австрійської імперії
1853–1856 рр. – Кримська війна
1863–1864 рр. – польське національно-визвольне повстання
Відповідь: 1–Г, 2–Д, 3–Б, 4–В
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст.
Завдання має на меті перевірку сформованості вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Аграрне перенаселення (земельні наділи селян не забезпечували прожитковий мінімум) західноукраїнських земель призвело до масової трудової еміграції.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст.
Завдання має на меті перевірку знань подій, пов’язаних з діяльністю народовців.
Народовці – це представники, однієї з течій українського руху в Галичині у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Спочатку їх діяльність мала культурницький характер, а згодом вони перейшли до політичної боротьби і заснували одну з найвпливовіших у Галичині українських політичних партій – Українську народно-демократичну партію. За часів культурницької діяльності, щоб поширити свій вплив і сприяти просвіті народу у 1868 р. заснували товариство «Просвіта».
Відповідь – – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст.
Завдання передбачає перевірку знань основних дат, передбачених Програмою ЗНО.
Перший осередок Товариства «Просвіта» виник у 1868 р. у Львові.
Відповідно правильна відповідь – Б.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст.
Завдання спрямоване на перевірку знань основних дат, передбачених Програмою зовнішнього незалежного оцінювання.
Українська соціал-демократична партія була створена у Львові в 1899 р.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст.
Завдання спрямоване на перевірку знань про особливості, мету кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст.
Враховуючи складне соціально-економічне становище українських селян регіону (бідність і малоземелля), кооперативний рух був покликаний покращити його. Саме завдяки кооперативному руху вдалося вирвати селянство з лихварської залежності, покращити агрокультуру і добробут селян.
Відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ ст.
Завдання передбачає перевірку знань основних політичних течій українського руху в Галичині наприкінці ХІХ ст.
Радикальна течія ініціювала створення першої української політичної партії в 1890 р. – Русько-української радикальної партії.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі в Австрійській (Австро-Угорській імперії) в другій половині ХІХ ст.
Лихварство (надання грошей у борг з умовою сплати відсотків при його погашенні) – це поняття, пов'язане з економічною складовою суспільного життя. Тому, проаналізувавши варіанти відповідей, відкидаємо варіант А: політика «нової ери» до економіки «не в’яжеться».
Залишаються три варіанти. Ще раз перечитаймо умову завдання: нас запитують, що допомогло «подолати лихварство». Звісно, коли селяни почнуть емігрувати, тобто залишати свою домівку, вони не подолають лихварство (вдома). Із розвитком промисловості в Східній Галичині та Буковині в другій половині ХІХ ст., було геть зле, а з монополізацією й поготів. Тому в нас залишається єдиний варіант – розгортання кредитної кооперації.
Відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі в Австрійській (Австро-Угорській імперії) в другій половині ХІХ ст.
Тестове завдання перевіряє знання понять і термінів.
«Нова ера» – це спроба лідерів українського та польського рухів Галичини наприкінці 1880-х – на початку 1890-х рр. досягти порозуміння, яка вилилася в «джентльменську угоду» про взаємні поступки, що діяли впродовж 1890–1894 рр. «Джентльменська угода» не притаманна соціал-демократам, а тим паче радикальному рухові; москвофіли ж убачали розвиток українських земель у російській співпраці. Залишається лише одна відповідь – народовці.
Відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
Тема: Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII століття – у першій половині ХІХ століття.
У завданні йдеться про австрійський парламент другої половини ХІХ століття, тобто час до 1868 року. Саме тоді утворилась Австро-Угорська дуальна монархія. Натомість австрійський парламент бере початок з «весни народів», а це 1848 рік. У цей час утворено Головну руську раду, що ставила як основну вимогу поділ Галичини на польську й українську частини.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ століття.
Правильне розв’язання завдання полягає у визначенні спільної риси економічного становища Наддніпрянщини й західноукраїнських земель у другій половині ХІХ століття. Західноукраїнські землі, що перебували у складі Австро-Угорської імперії, ніколи не вирізнялися високим промисловим розвитком. У цьому регіоні розвивалися лише ті галузі, що не мали конкуренції в імперії. Поміж таких галузей була нафтова промисловість, саме в цю галузь вкладали іноземні інвестиції. В економіку підросійських земель також укладали кошти іноземні підприємці, зокрема англійський промисловець Джон Джеймс Юз.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст.
Завдання скеровано на перевірку знання основних понять і термінів з історії України.
Представників мовно-літературної і суспільно-політичної течії другої половини XIX ст. на Галичині, Буковині й Закарпатті, які виступали за національно-культурну єдність із російським народом і російською державою, називали москвофілами.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст.
Завдання скеровано на перевірку знання основних понять і термінів з історії України.
Представників мовно-літературної і суспільно-політичної течії другої половини XIX ст. на Галичині, Буковині й Закарпатті, які виступали за національно-культурну єдність із російським народом і російською державою, називали москофілами.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ ст.
Завдання скеровано на перевірку знання розвитку українського руху на західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст.
У результаті джентльменської угоди «Нової ери» між лідерами українського й польського рухів 1894 року було відкрито кафедру всесвітньої історії з окремим оглядом історії Східної Європи (це була окрема кафедра, де вивчали історію України, але дозволити акцентувати на такій назві в навчальній установі поляки не могли). За рекомендацією Володимира Антоновича на посаду ординарного професора кафедри було призначено Михайла Грушевський. На цій посаді він пропрацював до 1914 року.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії в другій половині ХІХ століття.
Завдання скеровано на оцінювання знання основних фактів розвитку українського національного руху в Галичині у другій половині ХІХ ст.
Створення у Львові товариства «Просвіта» (1868 р.) і Літературного товариства ім. Т. Шевченка (від 1892 р. – Наукове товариство ім. Т. Шевченка) є прикладом діяльності народовців.
Народовці – діячі культурницького, а згодом і політичного руху, що виник на початку 1860-х рр. серед української інтелігенції Галичини на противагу москвофільству. На кінець ХІХ ст. рух народовців став домінівним у Галичині.
Правильна відповідь – А.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Західноукраїнські землі у складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії у другій половині ХІХ століття.
Завдання скеровано на перевірку знання основних понять і термінів з історії України.
«Нова ера» – це україно-австро-польське порозуміння кінця ХІХ ст. в Галичині, яке полягало в культурно-освітніх і господарських поступках правлячих кіл в обмін на лояльне ставлення українців до імперії Габсбургів.
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі у складі Російської імперії в 1900–1914 роках.
Завдання скеровано на перевірку знання основних подій в історії України, умінь установлювати причиново-наслідкові зв’язки.
Товариство «Просвіта» (1868–1939 роки) – громадська організація, утворена 1868 року у Львові з метою культурно-наукового розвитку й піднесення національної свідомості українського народу. Проте на українських землях у складі Російської імперії така робота була ускладнена законодавчими заборонами української мови. Активізації просвітницького процесу посприяли революційні події 1905–1907 років. Вони оживили громадсько-політичне життя в Україні. Царський Маніфест 17 жовтня 1905 року задекларував свободу об’єднань громадян, а указ 4 березня 1906 року «Про тимчасові правила про Товариства та Союзи» розкривав механізм функціонування таких об’єднань. Протягом 1905–1907 років на території України було відкрито близько 15 організацій товариства «Просвіта». Так, починаючи з Одеси 1906 року, регіональні організації «Просвіти» виникають і в інших містах України – Києві, Полтаві, Катеринославі, Чернігові, Житомирі тощо.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ століття.
Завдання скеровано на перевірку знання соціально-економічних процесів у розвитку західноукраїнських земель.
Алгоритм виконання завдання може бути таким:
- з’ясування того, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- виокремлення в тексті джерела слів і словосполучень, візуальних образів – маркерів, що дають змогу розпізнати предмет ідентифікування;
- аналізування маркерів, узагальнення і вибір із-поміж наведених варіантів відповіді правильного, який не суперечить виокремленим маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – історичне явище.
Маркери, фотообрази – сім’ї в національному вранні на вокзалах (фото 1, 2), рекламні оголошення для переселенців до Америки (фото 3, 4) – чітко вказують на процес трудової міграції.
Правильна відповідь – Г.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ століття.
Завдання скеровано на перевірку знання соціально-економічних процесів у розвитку західноукраїнських земель.
Алгоритм виконання завдання може бути таким:
- з’ясування того, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- виокремлення в тексті джерела слів і словосполучень – маркерів, що дають змогу розпізнати предмет ідентифікування;
- аналізування маркерів, узагальнення і вибір із-поміж наведених варіантів відповіді правильного, який не суперечить виокремленим маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – соціальна група.
Маркери (візуальні образи) – сім’ї в національному одязі на вокзалах» (фото 1, 2), рекламне оголошення для переселенців до Канади, у якому зазначено розміри земельних ділянок, що отримували поселенці (фото 4) – чітко вказують на малоземельних селян. На кінець ХІХ ст. половина селян на західноукраїнських землях мали наділ в один-два морги (австрійський морг дорівнює 0,56 гектара).
Правильна відповідь – В.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
ТЕМА: Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ століття.
Завдання скеровано на перевірку знання соціально-економічних процесів у розвитку західноукраїнських земель.
Алгоритм виконання завдання може бути таким:
- з’ясування того, що потрібно ідентифікувати (саме джерело, описану в ньому подію чи явище, персонаж тощо);
- виокремлення в тексті джерела слів і словосполучень – маркерів, що дають змогу розпізнати предмет ідентифікування;
- аналізування маркерів, узагальнення і вибір з-поміж наведених варіантів відповіді правильного, який не суперечить виокремленим маркерам.
Предмет ідентифікації в завданні – назва регіону.
Маркери (фотообрази) – сім’ї в національному одязі на вокзалах (фото 1), у рекламному оголошенні для переселенців зазначено місто Львів (фото 3) – чітко вказують на Галичину.
Правильна відповідь – Б.
Побажання та зауваження будь ласка пишіть на
- Усі завдання ЗНО з історії України за темами
- Усі тести ЗНО з історії України онлайн
- Завдання й відповіді ЗНО з історії України минулих років
- Усе про тест ЗНО з історії України
- Портрети історичних персоналій, обов'язкові на ЗНО
- Пам’ятки архітектури й мистецтва, обов’язкові на ЗНО
- Програма ЗНО з історії України
- Тести ЗНО онлайн з інших предметів
- Дорожня карта учасника ЗНО
- Дорожня карта вступника на бакалавра